تعمیر خودرو در محل تعمیر خودرو در محل

لیست ابزار مورد نیاز برای جعبه ابزار ماشین

خودروسرویس و نگهداری

رانندگان می‌دانند که چقدر داشتن یک جعبه ابزار در ماشین ضروری است. گاهی وسط راه لاستیک پنچر می‌شود یا موتور ماشین دچار نقص فنی می‌شود و لازم است بررسی‌اش کنید. در این مواقع، داشتن یک جعبه ابزار می‌تواند کارتان را راه بیاندازد. اما ابزار مورد نیاز برای جعبه ابزار ماشین چه چیزهایی هستند؟ 

آیا لازم است همه جور آچاری در جعبه ابزار ماشین وجود داشته باشد؟ با ما همراه باشید تا به شما بگوییم به چه ابزاری  ممکن است نیاز پیدا کنید و وجودش در خودروتان حیاتی است.

لیست ابزار مورد نیاز برای جعبه ابزار ماشین

1. جک

این وسیله در هر نوع ماشین و موتوری حیاتی است. حتی اگر خودتان آدم فنی‌ای نیستید و امکان دارد که هیچ موقع از آن استفاده نکنید، بگذارید در خودروتان بماند. شاید کسی خواست برای تعویض لاستیک کمکتان کند و از این وسیله استفاده کرد. 

ابزار مورد نیاز برای جعبه ابزار ماشین

چرا به جک نیاز است و چه مدل جکی مناسب است؟

این وسیله در تمام کارهای تعمیراتی مربوط به شاسی خودرو به کار می‌رود. اگر بخواهید روغن کارتر موتور را تخلیه کنید، به جک نیاز دارید. اگر بخواهید گیربکس را تعمیر کنید، باید از جک استفاده کنید. و صد البته اگر لازم داشته باشید که تایر را عوض کنید، اولین وسیله‌ای که باید بردارید جک است. 
تعمیر خودرو در محل
تعمیر خودرو در محل

در جعبه ابزار ماشین معمولا جک‌های پیچی هستند، اما آن‌ها هم توان کمی دارند و هم آزاردهنده هستند. بنابراین پیشنهاد ما به شما این است که جک هیدرولیکی تهیه کنید. این مدل جک‌ها تقریبا در تمام ابزار فروشی‌ها پیدا می‌شوند. قیمت بالایی ندارند، و کارشان عالی‌ست.

2. پایه 

معمولا پایه جک هم همراه خود جک هیدرولیکی فروخته می‌شود، اما گاهی هم اینطور نیست و باید به طور مجزا هر دو را تهیه کنید. اهمیت پایه این است که وقتی ماشین را روی جک می‌گذارید، باعث استحکام ماشین می‌شود و می‌توانید با خیال راحت زیر بدنه ماشین بروید و استرس افتادن ماشین روی خود را نخواهید داشت. 

3. ست آچار رینگی

این وسیله هم باید در خودروتان باشد. اما دلیل اهمیت این ست چیست؟‌ درون ست آچار رینگی، ابزار مورد نیاز برای سفت کردن انواع پیچ‌های خودرو، از پیچ‌های موتور گرفته تا مهره‌های تایرها، وجود دارد. این آچارها باعث درست بسته شدن پیچ‌ها می‌شوند و از دفرمه شدن یا هرز رفتنشان جلوگیری می‌کنند. این آچارها در آزمایشگاه‌های معتبر کالیبره شده‌اند و آسیبی به پیچ‌ها نمی‌زنند بنابراین با خیال راحت میتوانید از آن‌ها استفاده کنید.

نقش آچار رینگی در جعبه ابزار ماشین

4. گلنگدن

یک سری گلنگدن هم باید در خودرو داشته باشید چون گلنگدن‌ها از ابزار مورد نیاز برای جعبه ابزار ماشین هستند و بدون وجود آن‌ها، کارهای تعمیراتی و مکانیکی خیلی سخت می‌شود. گلنگدن‌ها به صورت ست فروخته می‌شوند. موقع خرید، با کیفیت‌ترین ست را انتخاب کنید چون نوع‌های ارزانشان به درد نمی‌خورند و عملا در زمان خرابی خودرو دستتان را نمی‌گیرند.

محاسبه رایگان هزینه تعمیرات خودرو و تعویض روغن و تعویض باتری خودرو !

5. براکت‌‌های آب بندی/انبرک

یکی دیگر از ابزار مورد نیاز برای جعبه ابزار ماشین، انبرک‌ها هستند که بد نیست دو مدل از آن‌ها را در خودروتان داشته باشید. از این وسیله برای سفت کردن لوله‌های لاستیکی که رادیاتور را به موتور وصل کرده‌اند استفاده می‌شود. همچنین اگر نیاز باشد با شلنگی در ماشین سر و کار داشته باشید، باز باید از انبرک یا آب بندها استفاده کنید.

6. ست پیچ گوشتی

همه از اهمیت پیچ‌گوشتی‌ها مطلع هستیم. همیشه توصیه ما به شما این است که یک ست با کیفیت از پیچگوشتی‌ها توی جعبه ابزار خود داشته باشید. اگر نخواستید یک ست کامل بخرید، حداقل یک پیچگوشتی معمولی، یک پیچگوشتی چهار سو، و یک ستاره‌ای تهیه کنید و در ماشین بگذارید.

ست پیچگوشتی

7. پمپ پایی

گاهی وقت‌ها داشتن یک پمپ پایی یا همان تلنبه، می‌تواند مشکلاتتان را به طور موقت حل کند و به شما زمان کافی بدهد تا خودرو را به تعمیرگاهی برسانید و باد لاستک‌ها را تنظیم کنید.

تعمیرات تخصصی خودرو و تعویض روغن و تعویض باتری خودرو با تیم حرفه‌ای آچاره

8. بیل برف‌روبی

یک بیل برف روب در مناطق سردسیر که برف زیاد می‌بارد ضروری است اما خیلی‌ها به آب بی‌توجه هستند. در این مناطق، ممکن است ناگهانی برف زیادی ببارد و ماشین زیر برف مدفون شود.  اگر در جایی زندگی می‌کنید که در زمستان‌ها برف‌های سنگین می‌بارد، به جز بیل، حتما در جعبه ابزار ماشین یک چاقوی آشپزخانه، رول چسب نواری، چکش، پیچ گوشتی برای بررسی منبع برق، لامپ، چراغ قوه، چند فیوز اضافه، اره، پیچ و مهره نیز اضافه کنید.

اهمیت چراغ قوه نیز برای این است که اگر در ساعات تاریکی ماشین به مشکلی خورد و نیاز داشتید آن را بررسی کنید، بدون هیچ مشکلی این کار را انجام دهید. یا اگر خواستید در صندوق یا کاپوت ماشین چیزی را بررسی کنید، نور کافی داشته باشید. 

9. کابل‌

این کابل‌ها خودشان برق دارند و می‌توانند خیلی از مشکلاتتان را حل کنند. اما چرا به آن‌ها نیاز پیدا خواهید کرد؟ گاهی وقت‌ها روشن کردن ماشین سخت است، مخصوصا در روزهای سرد وقتی ماشین را می‌خواهید روشن کنید و به سر کار بروید، به مشکل میخورید. این مشکل می‌تواند به علت ضعیف شدن باتری هم باشد، اما اگر کابل جرقه‌زن داشته باشید، می‌توانید بدون هیچ مشکلی خودرو را روشن کنید.

نقش کابل جرقه زنه

پایان

جعبه ابزار در ماشین ضروری است و کاری می‌کند که در وسط ناکجاآباد، بتوانید مشکلات خودروتان را حل کنید. چنانچه برای رفع مشکلات خودرو تصمیم داشتید به‌جای دست به ابزار شدن، از متخصصین کمک بگیرید، می‌توانید از طریق سایت آچاره سفارش خود را ثبت کنید تا در کمترین زمان ممکن، متخصصین ما به محل مورد نظر بیایند و خودروتان را عیب‌یابی، و مشکل را رفع کنند.

4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا