علت زود خالی شدن باتری گوشی هواوی چیست و چه باید کرد؟

لوازم دیجیتالموبایل

یکی از مشکلاتی که کاربران گوشی هواوی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، زود خالی شدن باتری گوشی هواوی است. این مشکل می‌تواند بنا به دلایل مختلفی رخ دهد اما فارغ از دلیل آن، اتفاقی آزاردهنده برای ما محسوب می‌شود. به همین دلیل در این مقاله از مجله آچاره سعی کرده‌ایم تا همه دلایل بروز این مشکل را مورد بررسی قرار دهیم.

جلوگیری از خالی شدن باتری گوشی هواوی با برنامه علت زود خالی شدن باتری گوشی هواوی

استفاده از یک برنامه برای جلوگیری از زود خالی شدن باتری گوشی هواوی همیشه انتخاب خوبی است. در اینجا قصد داریم برنامه Greenify را به شما معرفی کنیم. Greenify به‌عنوان یک ابزار، موردعلاقه بسیاری از کاربران تلفن‌های اندرویدی است. Greenify به شما کمک می‌کند تا برنامه‌هایی را که استفاده نمی‌کنید، شناسایی کرده و آن‌ها را در حالت hibernation قرار دهید. زمانی که هیچ برنامه‌ای در پس‌زمینه اجرا نشود، مطمئناً شاهد افزایش عمر  بیشتر باتری هواوی خواهید بود.

گوشی خود را خالی کنید

برای رفع مشکل خالی شدن باتری گوشی هواوی، اولین و مهم‌ترین کاری که باید انجام دهید، این است که گوشی هواوی خود را آزاد کنید. به این منظور شما باید برنامه‌ها و داده‌هایی را که برایتان قابل استفاده نیستند را حذف کنید. این کار گوشی و پردازنده آن را سبک می‌کند؛ بنابراین گوشی شما باید تلاش کمتری انجام دهد که این موضوع، به رفع مشکل خالی شدن باتری گوشی هواوی کمک خواهد کرد.خالی شدن باتری گوشی هواوی

شکی نیست که گوشی‌های اندرویدی فوق‌العاده هستند؛ بنابراین می‌توانیم برای کارهای روزانه خود به آن‌ها اعتماد کنیم. هر زمان که به هر مکانی می‌رویم، روی بسیاری از عکس‌ها و ویدیوها کلیک می‌کنیم، اما زمانی نداریم که عکس‌های مناسب را از بین آن‌ها انتخاب کنیم و بقیه را حذف کنیم، بنابراین این عکس‌ها و ویدیوها نه‌تنها فضای ذخیره‌سازی را پر می‌کنند، بلکه سرعت پردازنده گوشی شما را نیز کاهش می‌دهند. پس بهتر است آن‌ها را پاک کنید.

تغییر تنظیمات گوشی خود

برای کاهش سرعت خالی شدن باتری گوشی هواوی می‌توانید سرویس مکان را خاموش کنید. بهینه‌سازی تنظیمات GPS می‌تواند در بهبود عمر باتری به شما کمک کند. زمانی که به Settings > Location > Mode بروید، 3 گزینه را می‌بینید. High Accuracy که از GPS، Wi-Fi و شبکه تلفن همراه برای تعیین موقعیت شما استفاده می‌کند، انرژی بسیار زیادی برای انجام این کار صرف خواهد کرد.

Battery Saving همان‌طور که از نام آن پیداست، سرعت خالی شدن باتری گوشی هواوی را کاهش می‌دهد. می‌توانید تنظیمات را به گزینه Battery Saving تغییر دهید.

تنظیم دیگری وجود دارد که می‌توانید آن را هم امتحان کنید. به Settings > Applications > All > Google Play Services بروید. در اینجا روی دکمه Clear Cache ضربه بزنید. این سرویس Google Play را رفرش کرده و حافظه پنهان را متوقف می‌کند تا از خالی شدن باتری گوشی هواوی شما جلوگیری شود.

برای تعمیرات گوشی موبایل از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

خالی شدن باتری گوشی هواوی

بازی‌های سنگین

اندروید مجموعه عظیمی از بازی‌ها را دارد. ما می‌توانیم هر روز شاهد عرضه بازی‌های جدید باشیم. داشتن بازی در گوشی هواوی بد نیست اما باید بازی‌هایی را که با آن‌ها بازی نمی‌کنید، حذف کنید. به یاد داشته باشید که هرچه فضای بیشتری مصرف شود، بیشتر با مشکل خالی شدن باتری گوشی هواوی مواجه خواهید شد. بازی‌های زیادی وجود دارند که به منابعی از تلفن شما مانند داده و سایر حسگرها نیاز دارند، این بازی‌ها دلیل بزرگی برای تخلیه باتری و داغ شدن بیش از حد گوشی شما هستند.

تخلیه سریع باتری گوشی

از کاور/قاب تلفن همراه خوب استفاده کنید

شما از قاب‌ها و کاور استفاده می‌کنید تا گوشی خود را از خط و خش افتادن و گرد و غبار محافظت کنید، اما تهویه خوب بسیار مهم است. معمولاً کاورهایی که ما با قیمت‌های بسیار ارزان‌تر می‌خریم، کیفیت پایینی داشته و تهویه ندارند. به همین دلیل بهتر است قاب‌هایی که مخصوص گوشی هواوی شما توسط هواوی تولید شده‌اند را خریداری کنید.داغ کردن باتری گوشی هواوی

مطالعه بیشتر: اتصال گوشی اندروید به تلویزیون

رفع مشکل خالی شدن باتری گوشی هواوی P10 پس از بروزرسانی

هواوی پی 10 با ظرفیت باتری 4000 میلی آمپر ساعت، با استفاده معمولی باید 2 روز دوام بیاورد؛ اما این چیزی نیست که برخی از کاربران P10 پس از نصب آخرین بروزرسانی نرم‌افزارِ آن تجربه می‌کنند؛ چراکه باتری به‌سرعت تخلیه می‌شود. خالی شدن باتری گوشی هواوی یکی از شایع‌ترین مسائلی است که پس از نصب بروز رسانی نرم افزار پدیدار شد  و گوشی‌های هوشمند پرقدرتی مانند Huawei P10 نیز از این امر مستثنی نیستند.

اگر شما هم یکی از کسانی هستید که پس از اجرای آخرین بروزرسانی نرم‌افزار با معضل خالی شدن باتری گوشی هواوی مواجه شده‌اید، در این قسمت برخی از راه‌حل‌های مفید و راه‌حل‌های بالقوه‌ای که می‌توانید امتحان کنید، برای شما آورده شده است.

1. پاک کردن تمام برنامه‌های در حال اجرا

برنامه‌های اشتباه معمولاً مقصر اصلی خالی شدن باتری گوشی هواوی هستند؛ به‌خصوص آن‌هایی که در حین و پس از نصب بروزرسانی در پس‌زمینه اجرا می‌شوند. این امکان وجود دارد که هر یک از برنامه‌های پس‌زمینه خراب شده باشد؛ بنابراین ممکن است منجر به مصرف زیاد انرژی شوند. برای رفع این مشکل، تمام برنامه‌های پس‌زمینه P10 خود را با این مراحل ببندید:

  • روی دکمه Recent apps button از صفحه اصلی ضربه بزنید.
  • روی Active apps ضربه بزنید.
  • روی End در کنار برنامه پیام‌رسانی خود ضربه بزنید. می‌توانید برای پایان/پاک کردن همه برنامه‌ها از جمله برنامه پیام‌رسان خود، روی End all ضربه بزنید.
  • برای تائید اقدام، روی OK ضربه بزنید.

پس از پایان دادن به همه برنامه‌های پس‌زمینه، P10 خود را soft reset/reboot کنید تا حافظه پنهان و فایل‌های موقت از جمله مواردی که پس از بروزرسانی خراب شده‌اند را پاک کند. در ادامه نحوه تنظیم مجدد نرم‌افزار را برای حل مشکل خالی شدن باتری گوشی هواوی توضیح داده‌ایم:

  • دکمه پاور را برای چند ثانیه فشار دهید تا گزینه‌های منو ظاهر شوند.
  • گزینه Power Off را انتخاب کنید سپس روی OK ضربه بزنید.
  • پس از 30 ثانیه، دکمه روشن/خاموش را فشار داده و نگه دارید تا دستگاه دوباره راه‌اندازی شود.

اجازه دهید تا گوشی به‌طور کامل بوت شود و سپس تست کنید که آیا همچنان مشکل خالی شدن باتری گوشی هواوی وجود دارد یا خیر. اگر مشکل ادامه داشت، با روش‌های بعدی عیب‌یابی را ادامه دهید.

2. تست عمر باتری در حالت safe mode

هنگام عیب‌یابی، راه‌اندازی گوشی در حالت safe mode هم توصیه می‌شود. این روش تا حد زیادی ساده‌ترین راه برای تعیین مقصر بودن یا نبودن یک برنامه شخص ثالث است. در حالت safe mode فقط برنامه‌های موجود یا سرویس‌های از پیش نصب‌شده مجاز به اجرا هستند. برای شروع عیب‌یابی خالی شدن باتری گوشی هواوی، این مراحل را دنبال کنید تا Huawei P10 خود را در حالت safe mode راه‌اندازی کنید:خالی شدن باتری گوشی هواوی

  • دکمه پاور را فشار دهید تا دستگاه شما خاموش شود.
  • پس از چند ثانیه، دکمه پاور را فشار داده و نگه‌دارید تا دوباره روشن شود.
  • وقتی صفحه انیمیشن Huawei را می‌بینید، به‌سرعت دکمه کاهش صدا را فشار دهید تا صفحه قفل شود.

سپس یک برچسب Safe Mode را در گوشه سمت چپ پایین صفحه مشاهده خواهید کرد. سعی کنید از گوشی خود به‌طور معمول استفاده کنید و سپس ببینید که آیا باتری همچنان به سرعت تخلیه می‌شود یا خیر. اگر در حالت safe mode خالی شدن باتری گوشی هواوی اتفاق نیفتد، یعنی یک برنامه شخص ثالث مقصر است.

برای رفع مشکل، باید برنامه خطاکار را حذف یا حذف و دوباره نصب کنید؛ اما شما باید ببینید که کدام یک از برنامه‌های دانلودشده مقصر است. برای فهمیدن این موضوع، سعی کنید به برنامه‌ای که قبل از شروع مشکل دانلود کرده‌اید، فکر کنید. احتمالاً همانی است که اخیراً قبل یا بعد از نصب بروزرسانی نرم‌افزار جدید در گوشی خود دانلود کرده‌اید.

برای تعمیرات گوشی موبایل از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

3. پاک کردن پارتیشن کش

برای رفع مشکل خالی شدن باتری گوشی هواوی، پاک کردن پارتیشن کش توصیه می‌شود. جدا از برنامه‌ها، داده‌های موقت سیستم که به‌عنوان حافظه پنهان ذخیره می‌شوند نیز می‌توانند در اثر بروزرسانی خراب شوند و زمانی که این اتفاق می‌افتد، عملکرد باتری تحت‌تأثیر قرار می‌گیرد. برای اطمینان از این‌که این موضوع دلیل خالی شدن باتری گوشی هواوی نیست، پارتیشن کش را طبق مراحل زیر پاک کنید:

  • گوشی خود را کاملاً خاموش کنید.
  • دکمه پاور و دکمه افزایش صدا را به طور همزمان برای چند ثانیه فشار داده و نگه دارید.
  • با دیدن لوگوی هواوی، هر 2 دکمه را رها کنید. سپس وارد منوی EMUI یا Android Recovery می‌شوید و با چند گزینه برای انتخاب هدایت خواهید شد.
  • دکمه کاهش صدا را فشار دهید تا به گزینه‌های داده‌شده رفته و Wipe cache partition را انتخاب کنید.
  • سپس دکمه پاور را برای تائید انتخاب فشار دهید.
  • صبر کنید تا دستگاه شما پاک کردن پارتیشن کش را انجام دهد و پس از اتمام، گزینه Reboot system now برجسته می‌شود.
  • برای تائید و راه‌اندازی مجدد گوشی، دکمه پاور را فشار دهید.
  • به گوشی خود اجازه دهید تا بوت شدن تمام شود و سپس ببینید که آیا با این کار مشکل خالی شدن باتری گوشی هواوی برطرف می‌شود یا خیر.

مطلب پیشنهادی:علت تغییر رنگ صفحه گوشی سامسونگ

4. Reset and restore کردن تنظیمات سیستم

اگر مشکل خالی شدن باتری گوشی هواوی به پیکربندی نادرست تنظیمات یا گزینه روشن/خاموش در گوشی نسبت داده شود، بازنشانی و بازیابی تنظیمات پیش‌فرض می‌تواند مشکل را برطرف کند. این فرآیند روی هیچ فایل شخصی که در تلفن خود ذخیره کرده‌اید، تأثیر نمی‌گذارد و بنابراین به شما امکان می‌دهد از تلفن خود با تنظیمات کارخانه یا پیش فرض استفاده کنید. اگر می‌خواهید آن را امتحان کنید، در ادامه نحوه ریست کردن تنظیمات گوشی هواوی را برای شما توضیح داده‌ایم:ریست کردن گوشی هواوی

  • در حالی که گوشی روشن است، دکمه پاور را برای چند ثانیه فشار دهید.
  • روی Menu ضربه بزنید و سپس Settings را انتخاب کنید.
  • به تنظیمات پیشرفته بروید و روی آن ضربه بزنید.
  • Backup & Reset را انتخاب کنید.
  • گزینه Reset all Settings را انتخاب کنید.
  • سپس کل عملیات را با 2 بار ضربه زدن بر روی Reset all Settings تائید کنید.

پس از اتمام ریست شدن، گوشی خود را مجدداً راه‌اندازی کرده و سپس گزینه‌های فردی را با توجه به تنظیمات قبلی خود پیکربندی کنید و ببینید که مشکل خالی شدن باتری گوشی هواوی برطرف شده است یا خیر.

مطلب پیشنهادی:علت قطع شدن اینترنت گوشی سامسونگ

5. Master reset/factory

بازنشانی داده‌های کارخانه یا بازنشانی اصلی، همه چیز را از گوشی شما پاک می‌کند. اگر خطاهای سیستم علت خالی شدن باتری گوشی هواوی باشند، این روش می‌تواند کلید رفع مشکل شما باشد. اگر می‌خواهید آن را امتحان کنید، در ادامه نحوه بازنشانی و بازگرداندن گوشی به پیش‌فرض‌های کارخانه‌ آورده شده است:

  • در حالی که گوشی روشن است، دکمه پاور را برای چند ثانیه فشار دهید.
  • روی Menu ضربه بزنید و سپس Settings را انتخاب کنید.
  • به Advanced settings بروید و روی آن ضربه بزنید.
  • Backup & Reset را انتخاب کنید.
  • گزینه Factory data reset را انتخاب کنید.
  • سپس با 2 بار ضربه زدن دکمه Reset phone کل عملیات را تائید کنید.

سپس تمام داده‌ها، برنامه‌ها، تنظیمات و سایر محتویات را از سیستم تلفن شما پاک شده و پیش‌فرض‌ها بازیابی می‌شود. صبر کنید تا تنظیم مجدد انجام شده و گوشی به‌طور خودکار راه‌اندازی مجدد شود. می‌توانید با استفاده از دکمه‌های سخت‌افزار، master reset یا factory data reset را انجام دهید. اگر بازنشانی از طریق تنظیمات امکان‌پذیر نباشد، باید یک روش جایگزین برای رفع مشکل خالی شدن باتری گوشی هواوی در نظر بگیرید.

جمع‌بندی

اگر همه روش‌های گفته‌شده برای رفع مشکل خالی شدن باتری گوشی هواوی شکست خورده و باتری هواوی شما پس از اتمام تمام روش‌های قبلی، همچنان به‌سرعت در حال خالی شدن است، سرویس کردن گوشی را می‌توان یکی از آخرین گزینه‌هایی دانست که باید در نظر گرفت. ممکن است دستگاه دچار نوعی آسیب فیزیکی یا رطوبت شده باشد. کارشناسان مجرب آچاره می‌توانند در  روند رفع این مشکل، کنار شما باشند!

5/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه

  1. سلام.ممنون وسپاس از وقتی که گذاشتید بسیار با حوصله وروان وکامل توظیح دادید.برای شما ارزوی سلامتی تندرستی وموفقیت خواستارم.🙏

    1. درود بر شما، خوشحالیم که مقاله مجله آچاره برای شما مفید بوده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا