علت قطع شدن اینترنت گوشی سامسونگ چیست؟

موبایللوازم دیجیتال

علت قطع شدن اینترنت گوشی سامسونگ به موارد مختلفی بستگی دارد. گاهی این مشکل از اپراتور ارائه‌‌دهنده خدمات اینترنت گوشی است. همین‌طور ممکن است تنظیمات گوشی دچار مشکل شده باشند. در این مطلب به علت قطع شدن اینترنت گوشی سامسونگ و بقیه مدل‌ها اشاره می‌کنیم. با ما همراه باشید تا علت آن را بدانید و به راحتی این مشکل را حل کنید.

علت قطع شدن اینترنت گوشی سامسونگ

همه‌ی ما با گوشی‌های هوشمند سر و کار داریم‌. این نوع گوشی‌ها بر خلاف نسل قبل خود، می‌توانند کارایی بسیار زیادی داشته باشند. این موضوع، محبوبیت و کاربرد آنها را بیشتر می‌کند. البته همان‌طور که می‌دانید برای انجام بیشتر کار‌های روزمره خود، باید به اینترنت دسترسی داشته باشید. گوشی‌های هوشمند برای کارکرد ساده و فوق‌العاده‌شان با اینترنت و برنامه‌های مختلف محبوب هستند.

در این بین گاهی قطع شدن اینترنت گوشی اتفاق می‌افتد. این اتفاق می‌تواند به روند کار افراد، آسیب‌های زیادی وارد کند. گاهی شما منتظر دریافت یک پیام یا ایمیل مهم هستید و بروز این مشکل دردسر‌های زیادی برای شما به وجود می‌آورد. این اتفاق می‌تواند تاثیرات مختلفی بر روی زندگی روزمره‌ و روان شما بگذارد.اینترنت گوشی سامسونگ

البته امروزه بیشتر مشکلات‌ قطع شدن اینترنت گوشی به اپراتور‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت برمی‌گردد. گاهی به خاطر دلایل فنی، اینترنت همراه گوشی در محدوده‌ای دچار اختلال می‌شود و نمی‌توان راه‌کار خاصی برای حل این موضوع پیشنهاد داد.

1. فایل‌های کش

اگر با این بخش آشنایی ندارید باید توجه کنید، بخشی از حافظه‌ی گوشی و اپلیکیشن‌ها به فایل‌ها و داده‌های کش اختصاص یافته است. گوشی و اپلیکیشن‌ها به طور پیش‌فرض برخی از اطلاعات و داده‌ها را به صورت اطلاعات پنهان ذخیره می‌کنند تا با خواسته و نیاز‌های شما، بیشتر هماهنگ باشند. این اطلاعات باعث روان‌تر شدن برنامه و سایت مورد نظر می‌شود و اطلاعات با سرعت بیشتری پردازش می‌شوند.

این کار باعث اسان‌تر شدن روند استفاده از اپلیکیشن‌ها و گوشی می‌شود. گاهی بروز خطا و یا اختلال در این بخش باعث قطع و وصل شدن اینترنت گوشی می‌شود. این موضوع درست است که کش‌ها از بروز لگ در برنامه جلوگیری می‌کنند اما پر شدن بخش زیادی از حافظه و به وجود آمدن خطا در آنها، باعث کند شدن و از کار افتادن برخی از قابلیت‌های گوشی می‌شوند.

علت قطع شدن اینترنت گوشی سامسونگ

راه حل:

برای حل این مشکل باید حافظه پنهان یا فایل‌های کش را پاک کنید. برای این منظور ۳ روش وجود دارد:

  • استفاده از برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها‌ی مرتبط
  • پاک کردن کش‌های هر اپلیکیشن‌ و هر بخش به صورت جداگانه
  • استفاده از روش recovery mode
برای تعمیر موبایل از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

– استفاده از برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها‌ی مرتبط

برنامه‌های بخصوصی برای این منظور طراحی شده‌اند. شما با دانلود و فعال کردن آنها می‌توانید بخش زیادی از داده‌های کش را حذف کنید. البته توجه کنید داده‌های برنامه‌ها را حذف نکنید. بین این دو مورد تفاوت‌های مهمی وجود دارد.اپلیکیشن ها

– پاک کردن کش‌های هر اپلیکیشن‌ و هر بخش به صورت جداگانه

وجود کش هر اپلیکیشن می‌تواند علت قطع شدن اینترنت گوشی سامسونگ باشد؛ این کار ممکن است زمان زیادی از شما بگیرد. همین‌طور دسترسی به برخی بخش‌ها غیرممکن است. این کار معمولا پیشنهاد نمی‌شود ولی شما با رفتن به بخش apps در تنظیمات، می‌توانید برنامه‌های نصب شده را بررسی کنید. سپس برنامه را انتخاب کرده و به بخش storage بروید. در بخش سمت راست گزینه‌ی clear cache را انتخاب کنید تا کش‌ها پاک شوند.

مطلب پیشنهادی : روش های پاک کردن حافظه تلویزیون سامسونگ

– استفاده از روش recovery mode

این روش درست‌ترین و بهترین روش انتخابی است. البته ممکن است گاهی گوشی را دچار مشکل کند. برای جلوگیری از بروز مشکل می‌توانید پس از اتمام کار، گوشی خود را آپدیت کنید تا مشکلی وجود نداشته باشد:

  1. گوشی خود را خاموش کنید.
  2. دکمه‌ی پاور و کاهش صدا را فشار دهید و نگه دارید تا اسم برند سازنده، نمایش داده شود.
  3. توجه کنید فقط با استفاده از دکمه‌های پاور و صدا می‌توانید گزینه‌ها را انتخاب کنید. سپس با فشار دادن دکمه‌ی صدا گزینه را بر روی wipe cache partition قرار دهید. با فشار دادن دکمه‌ی پاور آن را انتخاب کنید. توجه کنید این مرحله کمی زمان می‌برد.
  4. در مرحله‌ی آخر، گزینه را بر روی the system now reboot قرار بدید و آن را انتخاب کنید.
  5. این فرایند ممکن است کمی طولانی باشد. پس از آن گوشی را ری‌استارت کنید. سعی کنید آن را درست انجام بدهید تا مشکلات دیگری به وجود نیاید. اگر تصور می‌کنید این کار برای شما دشوار است از یک متخصص موبایل کمک بخواهید تا گوشی دچار مشکل نشود.

2. APNها

شاید با آنها آشنا نباشید اما باید گفت، بدون آنها نمی‌توان به اینترنت وصل شد. این تنظیمات توسط اپراتور برای شما فرستاده می‌شوند. گاهی این تنظیمات دچار اختلال می‌شوند و ممکن است به تنظیم دوباره و بررسی نیاز داشته باشند.

علت قطع شدن اینترنت گوشی سامسونگ

راه حل:

چندین راه برای بررسی این بخش وجود دارد.

  • به صورت دستی تنظیمات را بررسی کنید و آنها را اصلاح کنید.
  1. ابتدا به بخش تنظیمات یا settings بروید.
  2. سپس به تنظیمات سیمکارت و داده‌ها آن بروید (SIM cards and mobile Networks).
  3. در ادامه وارد بخش اوپراتور‌های سیم‌کارت بشوید (SIM Card Operator)
  4. در نهایت وارد قسمت (Access Point Names) بشوید. در این بخش نام‌های مختلفی وجود دارند، ولی شما فقط باید روی (reset) ضربه بزنید تا مشکل حل شود.
  • تنظیمات پروتکل

برای بررسی بیشتر‌می‌توانید در ادامه بخش قبلی در مرحله‌ی چهارم، به بخش نام‌ها بروید و بروی APN ضربه بزنید. سپس به بخش (edit access point) بروید. در اینجا گزینه‌ای به نام (APN PROTOCOL) وجود دارد. در اینجا با قرار دادن تنظیمات بر روی (iPv4 یا Pv6) می‌توانید مشکل قطع شدن اینترنت گوشی را حل کنید. فراموش نکنید در پایان گزینه‌ی (more) را انتخاب کنید و تغیراتی که به وجود آوردید را ذخیر کنید.

3. حالت پرواز

فعال کردن این حالت باعث قطع تمام ارتباطات و فرایند‌های نیمه تمام می‌شود. می‌توانید با کشیدن نوار پلن بالای گوشی، و انتخاب حالت پرواز، این راه را امتحان کنید. پس از گذشت چند دقیقه آن را غیر فعال کنید و دوباره امتحان کنید.

توجه کنید کدام حالت اینترنت برای گوشی شما مناسب است. گاهی علت قطع شدن اینترنت گوشی سامسونگ به این بخش بازمی‌گردد. بخش تنظیمات را باز کنید. سپس به قسمت (connections) برويد. در اینجا گزینه‌ی (mobile Networks) را انتخاب کنید. در نهایت با انتخاب‌ گزینه‌ی (network mode) حالت مناسب گوشی را انتخاب کنید.

مطلب پیشنهادی :بررسی جامع کارت گرافیک‌های intel hd graphics family

انتخاب حالت اینترنت

راه‌حل‌های دیگر برای علت قطع شدن اینترنت گوشی سامسونگ

  • ری‌استارت کردن گوشی
  • تماس با اوپراتور ارائه دهنده اینترنت موبایل شما برای اطلاع از وضعیت اینترنت در منطقه‌ی شما
  • خارج کردن سیم کارت و دوباره قرار دادن آن در گوشی
  • چک کردن وضعیت بسته‌ی اینترنت
  • خاموش کردن وی‌پی‌ان‌‌ها و پروکسی‌ها برای چند دقیقه و امتحان کردن دوباره
  • خاموش و روشن کردن گوشی
  • خاموش کردن حالت محدود کردن داده‌های همراه یا set data limits.

شما از چه روشی استفاده می‌کنید؟ در این بخش تمام آنچه درباره‌ی علت قطع شدن اینترنت گوشی سامسونگ باید می‌دانستید را برای شما شرح دادیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. نظر و سؤالات خود را در بخش کامنت‌ها برای ما بنويسيد تا بهتر به شما در این زمینه کمک کنیم.

مطلب پیشنهادی:وصل نشدن پلی استیشن به اینترنت

4/5 - (11 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا