محاسبه تعداد کاشی مورد نیاز برای بازسازی – چند کاشی نیاز دارید؟

تعمیرات ساختمانساختمانکاشی کاری و سرامیک

محاسبه تعداد کاشی مورد نیاز می‌تواند گیج کننده و دشوار باشد. در مجله آچاره قصد داریم راهی آسان و دقیق به شما یاد بدهیم که به شما در تخمین تعداد کاشی مورد نیاز دیوار و کف کمک کند. فرقی نمی‌کند قصد کاشی کاری کف حمام را داشته باشید یا دیوار آشپزخانه یا هر جای دیگری در خانه عاقلانه است که قبل از خرید کاشی تخمینی از تعداد مورد نیاز داشته باشید.
محاسبه میزان کاشی مورد نیاز اولین قدم بازسازی ساختمان است. این حساب و کتاب اولیه به شما کمک می‌کند تخمین بزنید چقدر بودجه لازم دارید و چگونه با بودجه موجود بهترین خرید مواد اولیه را داشته باشید. بسیار خوب بیایید شروع کنیم!

نحوه محاسبه تعداد کاشی مورد نیاز در کف و دیوار هنگام بازسازی ساختمان

محاسبه تعداد کاشی مورد نیاز برای بسیاری از افرادی که حرفه آن‌ها کاشی کاری نیست و تجربه زیادی در این حوزه ندارند مشکل است و آن‌ها را هنگام شروع پروژه‌های بازسازی تخصصی ساختمان – کاشی کاری سر در گم می‌کند.  اما با استفاده از این روش ساده تنها به کمک یک متر و قلم و کاغذ می‌توانید محاسبه کنید چند کاشی نیاز دارید و چند کارتون کاشی و سرامیک باید بخرید.

خدمات کاشی کاری را را به کارشناسان خبره آچاره بسپارید.

  • کاشی کاری سرویس های بهداشتی و حمام
  • نصب کاشی های بین کابینتی
  • نصب کاشی و سرامیک کف
  • تعویض و کندن کاشی و سرامیک
خدمات کاشی کاری و سرامیک
خدمات کاشی کاری را را به کارشناسان خبره آچاره بسپارید.
  • کاشی کاری سرویس های بهداشتی و حمام
  • نصب کاشی های بین کابینتی
  • نصب کاشی و سرامیک کف
  • تعویض و کندن کاشی و سرامیک
خدمات کاشی کاری و سرامیک

گام اول

هر قسمت از دیوار یا کف را که نیاز به کاشی کاری دارد روی کاغذ بکشید. البته نیاز نیست شکلی که می‌کشید دقیق باشد و نسبت طول و عرض سطح در آن رعایت شده باشد. اگر قرار است سه دیوار در آشپزخانه را بازسازی کرده و کاشی کاری کنید هر سه بخش را جداگانه روی کاغذ بکشید.

محاسبه تعداد کاشی مورد نیاز برای حمام و سرویس بهداشتی

طول و عرض هر بخش را دقیق اندازه بگیرید و با ضرب کردن طول در عرض مساحت هر بخش را بدست آورید. اگر قصد دارید تا سقف را کاشی کاری کنید ارتفاع تا سقف را متر کنید وگرنه ارتفاع مورد نظرتان را در عرض ضرب کنید. برای مثال اگر دیواری با عرض 1.5 متر و ارتفاع 2 متر داشته باشید مساحت دیوار برابر با 3 متر مربع است. (3=1.5*2) حال اگر فقط بخواهید یک متر از کف کاشی کنید باید مساحت را 2 در نظر بگیرید. (2=1*2)

برای قسمت‌های گرد مانند کف دایره‌تی شکل در لابی ساختمان، شعاع را (نیمی‌از قطر) به توان دو برسانید (در خودش ضرب کنید) و حاصل را در 14/3 ضرب کنید. مثلا فرض کنید فضایی دایره‌ای شکل به قطر 6 متر در یک زمین بازی داریم که می‌خواهیم آن را سنگفرش کنیم. مساحت سطح اینطور محاسبه می‌شود: (26/28=14/3 *3*3)

برای نواحی با شکل نامنظم  L شکل، سطح را به دو قسمت مستطیل شکل تقسیم کنید و مساحت هر کدام را جداگانه حساب کنید و با هم جمع بزنید. مثلاً اگر کف راهرو از دو مستطیل عمود بر هم با طول و عرض( 5 و 3 ) و ( 6 و 3 ) متر تشکیل شده باشد مساحت کل برابر با 15 به اضافه 18 متر مربع است.

گام دوم

طول و عرض کاشی مورد نظرتان را اندازه بگیرید و در هم ضرب کنید تا مساحت هر کاشی بدست بیاید.

تصویر کاشی و قرنیز

گام سوم

جمع مساحت تمام سطوحی که روی کاغذ کشیده‌اید را به مساحت کاشی تقسیم کنید تا تعداد کاشی‌ها بدست بیاید.

نکته مهم این است که در آخر کار عدد بدست آمده را در 1/1 ضرب کنید. با این کار 10٪ کاشی اضافی برای اطمینان از مشکلاتی مثل  شکستگی و خرابی کاشی لحاظ کرده‌اید. از این 10٪ اضافی حتماً چند کاشی را در انباری نگه دارید تا در صورت آسیب احتمالی و ترک خوردن کاشی‌ها به دردسر نیوفتید. چون به احتمال زیاد کاشی و سرامیک شما بعد از مدتی دیگر تولید نمی‌شود و اگر قصد تعمیر داشته باشید باید نمونه مشابه آن را بخرید و خودش را پیدا نخواهید کرد.

محاسبه مقدار قرنیز مورد نیاز

برای محاسبه قرنیز دیگر با مساحت کاری نداریم و باید محیط را حساب کنیم. برای این کار دور تا دور فضا را با متر اندازه بگیرید و با هم جمع بزنید.

اگر پرسشی در مورد محاسبه تعداد کاشی مورد نیاز دارید به راحتی در بخش نظرات از ما بپرسید و پاسخ خود را دریافت کنید.  همچنین اگر انجام این کار برای شما دشوار است یا به دلیل مشغله زیاد و نبود وقت قادر به انجام آن نیستید می‌توانید از طریق لینک زیر از کاشی کار ماهر آچاره کمک بخواهید.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

2.5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا