سیم کشی تلفن

5 مشکل رایج در عیب یابی سیم کشی تلفن

برقکاریساختمانسیم‌ کشی تلفن

امروزه تلفن خانگی، یکی از ابزارهای راحت جهت ارتباط برقرارکردن با افراد مختلف است و با اینکه ابزارهای ارتباطی جدیدی وارد زندگی ما شده‌اند اما تلفن کماکان جایگاه خود را دارد. سیم‌کشی تلفن را می‌توان راحت‌ترین و ساده‌ترین سیم‌کشی به‌حساب آورد. تلفن‌ها هم مانند تمامی ابزارهای دیگری که ما از آن‌ها استفاده می‌کنیم دچار مشکل و نقص فنی می‌شوند. این ایرادات ممکن است از بخش‌های مختلف آن یا حتی از سیم‌کشی تلفن باشد. اگر شما کمی دانش و مهارت در زمینه سیم‌کشی تلفن و برقکاری داشته باشید می‌توانید به‌راحتی ایرادش را برطرف کنید. در غیر اینصورت برای عیب یابی سیم کشی تلفن باید با یک متخصص تماس بگیرید. 

7 دلیل خرابی تلفن ثابت و ایجاد نویز در آن‌ها

گاهی وقت‌ها ممکن است که تلفن ثابت منزل دچار خرابی شود و نویز داشته باشد. تمامی این نویزها و صداهای ناهنجار دلایل خاص خودشان را دارند. طبیعتا وقتی می‌بینید که تلفن شما نویز دارد، به این فکر میفتید که به یک متخصص برای عیب یابی سیم کشی تلفن ساختمان مراجعه کنید. اما قبل از آن باید بدانید که این اتفاق به چه علت‌هایی رخ داده است. ما به شما 7 دلیل بروز این مشکل را توضیح خواهیم داد:

  1. اولین دلیل برای ایجاد نویز در تلفن ثابت به‌خاطر وجود بخار آب در پریز است. بخارآب یا حتی آب، می‌تواند داخل باکس‌های سیم‌ تلفن و کابل‌های سیم هم رفته باشد.
  2. هنگام انجام سیم‌کشی تلفن، باید از سیم‌های مخصوص به این‌کار استفاده شود. استفاده نکردن از سیم‌های مخصوص باعث ایجاد نویز در خطوط خواهد شد.
  3. اگر در سیم‌های تلفن جریان با آمپر خیلی بالا وجود داشته باشد؛ باعث می‌شود که در خطوط تلفن ثابت، صدای نویز بشنوید.
  4. موقعی که سیم‌کشی تلفن انجام می‌شود باید متخصصین این کار، حتما از مواد و وسایل و حتی سیم‌های درجه‌یک و استاندارد استفاده کنند. درضمن این کار نیازمند مهارت و تخصص بسیار بالاست و کسی که این‌کار را انجام می‌دهد باید حرفه‌ای باشد. اگر کارها خلاف این پیش برود در مدت زمانی کوتاه، باعث ایجاد نویز در خطوط تلفن ثابت می‌شود.
  5. اتصالی‌کردن خط تلفن ثابت با دیگر خطوط تلفن هم باعث ایجاد نویز می‌شود. علاوه بر آن، اتصال سیم‌ها و خطوط تلفن با فلزات هم می‌تواند یکی دیگر از دلایل ایجاد نویز باشد. در صورت بروز این مشکل باید به عیب‌یابی سیم‌کشی تلفن ساختمان بپردازید.
  6. خراشیده‌‌شدن و له‌شدن خطوط و کابل‌های سیم تلفن به وسیله یک ابزار سنگین هم می‌تواند باعث ایجاد نویز شود.
  7. تلفن‌های ثابت امروزی دارای دستگاه هوشمندی به اسم “اسپلیتر” هستند. این دستگاه باعث گرفتن نویز تلفن می‌شود. درصورت خرابی این دستگاه، خطوط تلفن هم دچار خرابی و نویز می‌شود.

عیب یابی سیم کشی تلفن

عیب یابی سیم کشی تلفن

درصورت بروز هرگونه مشکل در تلفن ثابت، باید در اولین فرصت به عیب یابی سیم کشی تلفن بپردازید. مشکلات تلفن‌ها از سه بخش عمده تشکیل می‌‌شوند و معمولا ایراد اکثر آن‌ها بر این پایه است:

  1. تلفن ثابت به‌هیچ‌ عنوان بوق نمی‌زند.
  2. تلفن به‌صورت مکرر و پشت‌سر هم بوق می‌زند.
  3. بوق‌های اشغالی تلفن، پشت سرهم.

روش برطرف‌کردن هرکدام از سه مشکل بالا، منحصربه خودش است. یکی از بهترین اقدامات برای عیب یابی سیم کشی تلفن ساختمان این است که نگاهی به باکس ساختمان خود بیندازید. با بازکردن بخش قابل دسترس باکس، یک تعداد سیم را خواهید دید که اتصال آن‌ها به یک‌دیگر از طریق ترمینال انجام شده است.

سیم کشی تلفن

ممکن است در ساختمان محل ‌سکونت شما تنها یک خط تلفن وجود داشته باشد. در این‌صورت شما تنها یک ترمینال دارید و سیم‌های رنگی به آن متصل شده‌اند. برای تست تلفن ثابت خودتان باید تلفن را به یک باکس مخابراتی نزدیک کنید، سپس خطوط تلفن را تست کنید. امکان استفاده‌ از دستگاه تست خط تلفن نیز وجود دارد.

این دستگاه در بازار موجود بوده و یک ابزار در دسترس است. شما می‌توانید سیم کوتاه مخصوص دوشاخه تلفن‌تان را از ترمینال مرتبط به خط تلفن خودتان جدا کنید. پس از آن باید تستر خط تلفن یا حتی تلفن را به آن متصل کنید. پس از انجام این مراحل شما با یک صدای خاص مواجه خواهید شد که می‌گوید مشکل از سیم‌کشی داخل ساختمان یا کابل مخابرات است. در مواردی هم ممکن است شما هیچ‌گونه صدای بوقی را از تلفن نشنوید یا تستر هیچ صدایی تولید نکند. درصورت بروز این اتفاق، مشکل از کابل مخابرات است و تعمیر آن برای شما مقدور نمی‌باشد.

مشکلات سیم کشی

5 مشکلی که در سیم‌کشی تلفن ساختمان اختلال ایجاد می‌کنند

مشکلات زیادی هستند که در سیم‌کشی تلفن ساختمان اختلال ایجاد کرده و باعث عدم عملکرد درست آن می‌شوند. با هم به بررسی 5 دلیل عمده از مشکلاتی که برای سیم‌کشی تلفن به وجود می‌آید می‌پردازیم. درصورت بروز هرکدام از این مشکلات باید سریعا به عیب یابی سیم کشی تلفن بپردازیم.

1. اصابت رعد و برق به کابل تلفن

جریان برقی که از رعد و برق ساطع می‌شود، می‌تواند به‌شدت به کابل‌های تلفن آسیب وارد کند. این جریان حتی می‌تواند باعث سوختگی و نابود شدن ترمینال‌های اتصال‌دهنده خط تلفن درون باکس مخابراتی شود.

2. خورده شدن سیم‌های تلفن توسط جوندگان مانند موش

موش‌ها از جانوران جونده‌ای هستند که به‌راحتی وارد سیم‌های برق شده و با جویدن آن‌ها باعث خرابی سیم‌ها و اتصالی آن‌ها می‌شوند. علاوه بر آن موش‌ها می‌توانند با جویدن کابل قطور کوکسیال آنتن و سیم‌های اسپیکر، به آسانی آنهارا از بین برده و خراب کنند. 

3. سیم‌کشی ضعیف

بعضی از مجریانی که از طرف اداره برق برای اتصال سیم‌های تلفن می‌آیند بسیار بی‌دقت عمل می‌کنند. به این‌صورت که برای رفع تکلیف و زود انجام دادن کارها؛ پروژه را سریع تمام می‌کنند. این نیروها سیم‌کشی‌های تلفن را به‌درستی انجام نمی‌دهند و اتصالات را مجدد بررسی نمی‌کنند. این بی‌‌دقتی باعث به‌وجود آمدن مشکلاتی مانند اتصال کوتاه و مدار باز می‌شود.

سیم کشی ضعیف مخابرات

4. تشخیص مدار باز در عیب یابی سیم کشی تلفن

مدار باز به حالتی گفته می‌شود که سیم به‌جایی که باید اتصال داشته باشد اصلا متصل نیست! اگر چنین حالتی به‌وجود بیاید، شرکت مخابرات تصور می‌کند که سیم‌کشی کابل شما از مخابرات هیچ عیب و نقصی ندارد. در این موارد وقتی شخصی با تلفن ثابت منزل شما تماس بگیرد فقط بوق آزاد می‌شنود. این درحالی است که شما صدای زنگ تلفن را هم نمی‌شنوید. برای برطرف کردن این مشکل باید سیم آزاد برق یا تلفن را پیدا کنید و سپس آن را تعویض یا تعمیر کنید. 

5. اتصال کوتاه

ممکن است که موقع تعمیر سیم کشی تلفن ساختمان با مشکل اتصال کوتاه مواجه شوید. اتصال کوتاه در مواقعی پیش می‌آید که دو سر سیم که فاقد روکش هستند با یک‌دیگر تماس پیدا کنند. ایجاد اتصال کوتاه به‌علت ضعیف بودن جریان برق در سیم‌تلفن خطرناک نیست و ساکنان ساختمان را تهدید نمی‌کند اما باعث سوختن سیم‌های تلفن از داخل می‌شود و به تلفن صدمات زیادی وارد می‌کند. با بازکردن سیم‌های اتصال کوتاه می‌توانید این مشکل را حل کنید.

اتصال کوتاه در سیم کشی

تست سیم کشی تلفن

تعمیر و عیب یابی سیم کشی تلفن کار راحتی است که هرکسی می‌تواند در منزل آن را انجام دهد. برای تست سیم کشی تلفن چندین روش وجود دارد. شما می‌توانید برای تست‌ گرفتن از تلفن ثابت منزلتان، سیم‌های شرکت مخابرات را در جعبه تلفن، پنل ورودی یا جعبه تقسیم قطع کنید.

استعلام قیمت سیم کشی تلفن

بعضی از منازل ممکن است به جعبه تلفن دسترسی نداشته باشند. در این صورت باید به جعبه تقسیم یا پنل ورودی جعبه تقسیم دسترسی داشته باشید. سیم‌ها باید از جعبه تلفن به سمت جعبه تقسیم و پنل ورودی کشیده شده باشند. ممکن است سیم‌ها در خارج خانه، اتاق تاسیسات یا زیرزمین قرار گرفته باشند. سوکت‌های تلفن را جدا کنید. سیم‌های تلفن باید در مدار مستقل باشند. تمامی اتصالات را عیب‌یابی کنید.

اگر در سیم‌کشی منزلتان با اتصال کوتاه مواجه شدید باید ایراد را رفع کنید. اتصالات کوتاه در پریز، جعبه تلفن، پل ورودی و یا جعبه تقسیم رخ می‌دهند. شکل ظاهری این اتصالات را چک کنید و سیم‌هایی که به هم برخورد می‌کنند را جدا کنید. پس از آن دوباره تست سیم کشی تلفن را انجام دهید. 

قیمت عیب یابی سیم کشی تلفن چقدر است؟

برای عیب یابی سیم کشی تلفن و تعمیرات آن هزینه مشخصی در دسترس نیست. برای اطلاع از قیمت‌های آن باید با کارشناسان این حوزه تماس بگیرید و با بیان شرایط ساختمان خود از قیمت‌ تعمیرات و عیب‌یابی مطلع شوید.

ثبت درخواست سیم کشی تلفن ساختمان

قیمت عیب یابی سیم کشی تلفن

نتیجه گیری

تلفن یک ابزار پرکاربرد است که در اکثر منازل و ادارات وجود دارد. تلفن‌ها هم هرازگاهی دچار مشکلاتی می‌شوند. برای عیب یابی سیم کشی تلفن ساختمان نیاز نیست حتما متخصص باشید. می‌توانید خودتان هم آن را عیب‌یابی کنید. اما اگر مشکل تلفن خیلی تخصصی شد و در حیطه کاری شما نبود، می‌توانید برای رفع مشکل از متخصصان مجرب آچاره کمک بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

سیم کشی تلفن
خدمات تخصصی سیم کشی تلفن با آچاره

 

کلیک کنید