فلوتر توالت چیست؟+نحوه تنظیم فلوتر توالت فرنگی دو زمانه

ساختمانتوالت فرنگیلوله کشی و تاسیسات

اگر سطح آب در مخزن توالت فرنگی مناسب نباشد، توالت مانند همیشه کار نمی‌کند. البته لازم نیست نگران باشید! چون راه‌حل این مشکل ساده است. کافی است برای تنظیم فلوتر توالت فرنگی منزل خود دست به کار شوید. تنظیم فلوتر کار آسانی است، حتی اگر تجربه‌ای در لوله‌کشی نداشته باشید. کل پروسه بیش از 5 دقیقه از وقت شما را نمی‌گیرد. در ادامه مراحل تنظیم فلوتر توالت فرنگی دو زمانه را مرحله به مرحله بررسی خواهیم کرد.

فلوتر توالت چیست؟

فلوتر توالت فرنگی قسمتی از مخزن توالت است که به شیر پرکن متصل می‌شود. فلوتر توالت فرنگی باز و بسته شدن شیر پرکننده و سطح آب در مخزن را تنظیم می‌کند.

شیر پرکن قسمتی از توالت است که وظیفه پر کردن مخزن را پس از هر بار شستشو برعهده دارد. زمانی که شیر فلوتر به‌درستی تنظیم نشود، سطح آب در مخزن یا خیلی زیاد یا خیلی کم خواهد شد.تنظیم فلوتر توالت فرنگی دو زمانه

مطلب پیشنهادی: آموزش نحوه استفاده از توالت فرنگی

اگر سطح آب در مخزن بیش از حد بالا باشد، از طریق لوله سرریز به‌سمت کاسه جریان می‌یابد. در نتیجه توالت در حال آبگیری خواهد بود. سطح پایین آب در مخزن منجر به عملکرد ضعیف سیفون می‌شود؛ زیرا توالت نیروی لازم را ندارد.

در حالت ایده‌آل، سطح آب در مخزن باید حدود 2 سانتی‌متر زیر لوله سرریز باشد. اگر سطح آب کمتر یا بالاتر از این سطح باشد، باید فلوتر توالت را تنظیم کنید.

انواع فلوتر توالت فرنگی

فلوتر در انواع توالت فرنگی مشابه نیست. قبل از تنظیم فلوتر توالت فرنگی باید مدل فلوتر موجود در مخزن توالت فرنگی خود را شناسایی کنید. در ادامه 4 نوع فلوتر توالت فرنگی را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

نوع 1: فلوتر توپ و اهرم

فلوتر توپ و اهرم رایج‌ترین نوع بکار رفته در توالت فرنگی بوده و به توپ شناور یا توپک هم معروف است. این نوع فلوتر دارای اهرم بلندی است که توپ پلاستیکی خالی و بزرگی به آن متصل است. توپ روی آب قرار می‌گیرد.

وقتی سیفون توالت را می‌کشید، توپ به‌سمت پایین حرکت می‌کند و آب به بیرون می‌ریزد. سپس مخزن دوباره پر شده و فلوتر، میزان آبی که وارد مخزن می‌شود را تعیین می‌کند.

نوع 2: فلوتر فنجانی

این نوع فلوتر توالت فرنگی دارای فلوتر فنجانی شکل است و به‌صورت عمودی در کنار شیر پرکن تعبیه می‌شود. به همین دلیل به آن فلوتر استوانه‌ای هم می‌گویند. فنجان روی سطح آب شناور می‌شود و ارتفاع آن را تعیین می‌کند. هرچه بالاتر می‌رود سطح آب در مخزن بیشتر می‌شود.

این قانون برعکس هم عمل می‌کند. اگر فنجان فلوتر را پایین بیاورید، سطح آب به همان نسبت کاهش می‌یابد.

نوع 3: فلوتر داخلی

نوع سوم، نسخه پیشرفته شناور استوانه‌ای است. فلوترهای داخلی می‌توانند سطح آب را با دقت بیشتری تنظیم کنند. امروزه در مخازن توالت جدید از این نوع فلوتر استفاده می‌شود. این سیستم شبیه به فلوتر فنجانی است اما تفاوت‌هایی جزئی میان آن‌ها وجود دارد.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

نوع 4. فلوتر دو زمانه

فلوتر دو زمانه دارای 2 دکمه کوچک و بزرگ برای تخلیه آب است. وقتی دکمه کوچک‌تر را فشار دهید آب کمتری از مخزن آب تخلیه می‌شود. برعکس هر زمان دکمه بزرگ‌تر را فشار دهید، میزان آب بیشتری تخلیه می‌شود.

اگر هر 2 دکمه با هم فشار داده شوند، در زمان‌های مختلف، شستشوی توالت فرنگی انجام می‌شود. فلوتر دو زمانه جدیدترین نوع فلوتر توالت فرنگی است که اخیرا تولید شده است.

چگونه فلوتر توالت فرنگی را تنظیم کنیم؟

حالا که انواع مختلف فلوتر توالت فرنگی را شناختیم، زمان آن رسیده که نحوه تنظیم آن‌ها را یاد بگیریم. به یاد داشته باشید که اولین مرحله برای همه نوع فلوتر مخزن توالت یکسان است. برای شروع تنظیم فلوتر توالت فرنگی دو زمانه باید ابتدا شیر اصلی آب را ببندید.

این کار ضروری است؛ زیرا باید سطح آب را بدون رطوبت اضافی بررسی کنید. چگونه شیر آب توالت را ببندیم؟ شیر آب کنار توالت یا پشت آن قرار دارد. این شیر اغلب دارای دستگیره کوچکی است که می‌توانید آن را در جهت یا خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید.فلوتر توالت فرنگی دو زمانه

دستگیره را با انگشتان خود بگیرید و آن را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا شیر آب بسته شود. اگر شیر آب بسته نمی‌شود، از روغن استفاده کنید. روغن کمک می‌کند که شیر را بچرخانید و آب را قطع کنید. حالا که آب قطع شده می‌توانید تنظیم فلوتر توالت فرنگی را شروع کنید.

مطلب پیشنهادی: فاصله استاندارد توالت فرنگی با دیوار کناری

چگونه توالت فرنگی دو زمانه را تنظیم کنیم؟

با رایج‌ترین نوع فلوتر مخزن توالت شروع می‌کنیم:

مرحله 1: سطح آب در مخزن را چک کنید

اگر به‌تازگی شیر آب را بسته‌اید، قبل از بررسی سطح آب در مخزن، توالت را نشویید. درب مخزن را باز کنید و مطمئن شوید که آب تقریباً به نوک لوله سرریز می‌رسد. باید 2 سانتی‌متر پایین‌تر از آن باشد.

برخی از مخازن علامتی دارند که نشان می‌دهد سطح آب باید کجا باشد. این علامت خط باریکی است که ارتفاع ایده‌آل آب را نشان می‌دهد. شما می‌توانید سطح آب را انتخاب کنید. هر سطحی بیشتر یا کمتر از نشانه‌ این است که فلوتر نیاز به تنظیمات دارد.

مرحله 2: فلوتر را بررسی کنید

مرحله بعدی بررسی فلوتر توپ و اهرم است. فلوتر باید در سطح ایده‌آل آب باشد. یعنی فلوتر باید این امکان را فراهم کند تا آب، مخزن را 2 سانتی‌متر پایین‌تر از بالای لوله سرریز پر کند. اگر این اتفاق نیفتاد، باید فلوتر توپی را تنظیم کنید تا سطح آب در مخزن ثابت شود.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

علاوه‌بر این به وضعیت فلوتر هم توجه کنید. فلوتر باید بدون آبگرفتگی و ترک باشد. اگر معیوب شده است، باید آن را با مدل جدیدی تعویض کنید.

مرحله 3: ارتفاع فلوتر را تنظیم کنید

حالا زمان تنظیم فلوتر است. اگر ارتفاع آن خیلی بالا باشد آب به بالای لوله سرریز می‌ریزد. در این حالت باید ارتفاع آن را پایین بیاورید. اگر ارتفاع شناور خیلی کم باشد سطح آب بیش از 2 سانتی‌متر پایین‌تر از لوله سرریز خواهد بود. پس باید ارتفاع آن را افزایش دهید.

در هر صورت کاری که باید انجام دهید این است که از پیچ‌گوشتی دوسو برای باز کردن یا سفت کردن پیچ نگهدارنده سیفون استفاده کنید. چرخاندن پیچ در جهت عقربه‌های ساعت، سطح فلوتر را پایین می‌آورد. در حالی که در خلاف جهت عقربه‌های ساعت، سطح فلوتر را افزایش می‌دهد.

مرحله 4: سطح آب را بررسی کنید

درنهایت می‌توانید سطح آب مخزن را بررسی کنید. با وصل کردن شیر آب شروع کنید؛ زیرا می‌توانید پس از کشیدن سیفون، توالت را دوباره پر از آب کنید. شیر را در خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید و توالت را بشویید.

فلوتر توالت فرنگی

پس از آن مخزن دوباره پر از آب می‌شود. صبر کنید تا چرخه پر شدن مجدد کامل شود و سپس سطح آب در مخزن را بررسی کنید. اگر فلوتر را به‌درستی تنظیم کرده باشید، آب باید به سطح دلخواه شما برسد؛ یعنی درست زیر لوله سرریز.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

چگونه بفهمیم فلوتر در موقعیت مناسبی قرار ندارد؟

نکته مهم دیگر این است که بتوانیم فلوتر توالتی که در موقعیت اشتباه قرار گرفته است را شناسایی کنیم. وقتی متوجه شدید که توالت به‌خوبی کار نمی‌کند، باید به جزئیات دیگر نیز توجه کنید. در ادامه به ذکر این نکات می‌پردازیم:

  • سیفون توالت فرنگی شما مثل همیشه قوی کار نمی‌کند.
  • سطح آب در مخزن کمتر از قبل است.
  • سطح آب در کاسه کم است.
  • آبگیری مداوم مخزن

این نشانه‌ها به بسیاری از مشکلات دیگر هم مربوط می‌شوند. اما باید اول تنظیم فلوتر را آزمایش کنید؛ زیرا تعمیر آن آسان‌تر است.

چگونه مشکل کم‌بودن سطح آب در مخزن توالت فرنگی را حل کنیم؟

می‌توانید با بلند کردن فلوتر، سطح آب کم توالت را رفع کنید. برای افزایش سطح آب، باید پیچ ​​نگهدارنده توپ را باز کنید. سپس توپ را یک سانتی‌متر بالا ببرید.

نتیجه‌گیری

یادگیری نحوه تنظیم فلوتر توالت فرنگی از نوع دو زمانه به شما کمک می‌کند تا از مشکلات سیفون و آبگرفتگی فضای توالت در آینده جلوگیری کنید. همچنین می‌تواند در هزینه‌های تعمیر هم صرفه‌جویی کنید.

با این حال در حالی که تنظیم فلوتر توالت بسیار آسان است، باید نوع فلوتر توالت فرنگی خود را بدانید. این آگاهی به شما کمک می‌کند تا روش صحیح را دنبال کنید و تنظیم درستی را انجام دهید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا