انواع درب پی وی سی برای سرویس بهداشتی و حمامم

ساختمانتعمیرات ساختماندرب و پنجره

شاید در نگاه اول نوع درب سرویس بهداشتی و حمام برای ما اهمیت چندانی نداشته باشد اما فارغ از تاثیر ظاهر درب این دو بخش در زیبایی کلی فضای خانه، شرایط خاص موقعیت قرارگیری این درب‌ها باعث دوچندان شدن اهمیت انتخاب یک درب مناسب برای این فضاها شده است.
درب سرویس بهداشتی و حمام به صورت مداوم در معرض رطوبت و در نتیجه پوسیدگی قرار دارد. بنابراین استفاده از درب‌های مرسوم چوبی برای این بخش‌ها توسط کارشناسان پیشنهاد نمی‌شود. امروزه یکی از راهکارهای حل این معضل استفاده از درب پی وی سی (PVC) در نظر گرفته می‌شود.
اما درب پی وی سی دارای چه مشخصاتی است؟ در این مقاله از مجله آچاره قصد بررسی مشخصات و ویژگی‌های درب پی وی سی سرویس بهداشتی و حمام را به منظور کمک به شما در روند انتخاب یک درب مناسب داریم. با ما همراه باشید.

انواع درب سرویس بهداشتی و حمام

درب سرویس بهداشتی و حمام برخلاف دیگر درب‌ها در شرایط معمولی قرار ندارند. قرارگیری این درب‌ها در چنین محیطی باعث برخورد روزانه رطوبت با آن‌ها و در نتیجه پوسیدگی درب خواهد شد بنابراین این درب باید دارای مشخصات منحصربه‌فردی باشد. مقاومت بالا در برابر رطوبت شاخصه اصلی انتخاب یک درب مناسب برای سرویس بهداشتی و حمام است و به همین دلیل تا به امروز سازندگان انواع مختلف درب ضد آب را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار داده‌اند.

انواع درب سرویس بهداشتی و حمام

درب پی وی سی یکی از این درب‌هاست که مزایای خاص آن باعث رواج بیش از پیش این نوع درب به عنوان درب سرویس بهداشتی و حمام شده است. در این بخش علاوه بر بررسی مشخصات درب پی وی سی سرویس بهداشتی، از دیگر درب‌هایی که در این زمینه مورد استفاده قرار می‌گیرند نیز نام خواهیم برد. به صورت کلی درب‌هایی که از آن‌ها به این منظور استفاده می‌شود عبارتند از:

درب پی وی سی سرویس بهداشتی و حمام (PVC)

پی وی سی (PVC) یا (Polyvinyl chloride) یک نوع پلیمر ترموپلاستیک است و امروزه در انواع انعطاف‌پذیر و سخت تولید می‌شود. این ماده علاوه بر مقاومت بالا در برابر رطوبت و پوسیدگی، نسبت به درب‌های چوبی در برابر برخورد با اشیا نوک‌تیز و … مقاوم‌تر است. مجموعه این ویژگی‌ها باعث استفاده بسیار زیاد از پی وی سی در صنایع مختلف شده است که یکی از آن‌ها درب پی وی سی است. از ویژگی‌های منحصربه‌فرد درب پی وی سی (PVC) می‌توانیم به موارد ذیل اشاره کنیم:

  • مقاومت در برابر رطوبت و آب‌خوردگی
  • قیمت مناسب و به‌صرفه
  • نصب سریع و آسان درب
  • عدم ایجاد لکه بر روی سطح و نظافت راحت
  • مقاومت در برابر ایجاد خط و خش
  • وزن پایین و جابه‌جایی راحت
  • عایق انرژی نسبی
  • نگهداری ساده و بی‌دردسر
  • شکل‌پذیری بالا و تنوع در شکل ظاهری
  • قابلیت سفارش در هر ابعادی و …

درب PVC سرویس بهداشتی

همان‌طور که اشاره کردیم شرایط خاص محیط حمام و سرویس بهداشتی باعث ایجاد یک چالش در استفاده از درب‌های مرسوم در این قسمت‌ها می‌شود و به همین دلیل سازندگان، درب پی وی سی سرویس بهداشتی و حمام را به عنوان یکی از جایگزین‌های درب‌های چوبی و … انتخاب کرده‌اند. البته در این نوع درب صرفا از پی وی سی استفاده نشده و تغییرات بنیادینی در راستای اصلاح معایب در ساختار آن ایجاد شده است.

مطلب پیشنهادی روش‌های کاربردی برای جلوگیری از پوسیدگی درب دستشویی 

از آن جایی که بسیاری از افراد ظاهر طبیعی پی وی سی را برای استفاده در منزل مناسب نمی‌دانند، سازندگان با ایجاد برخی تغییرات در ساختار درب پی وی سی، این مشکل را تا حد ممکن برطرف کردند. امروزه درب پی وی سی سرویس بهداشتی در 3 مدل کلی توسط سازندگان تولید می‌شود که در ادامه از آن‌ها نام خواهیم برد.

  1. درب پی وی سی ساده
  2. درب ام دی اف (MDF) با روکش پی وی سی
  3. درب اچ دی اف (HDF) با روکش پی وی سی

استفاده از ام دی اف و … در ساخت درب‌های پی وی سی تنوع ظاهری این درب را افزایش بسیاری داده و شما می‌توانید بدون نگرانی از عدم تناسب ظاهر این درب با دکوراسیون منزل، به استفاده از آن بپردازید. لازم به ذکر است که شما می‌توانید با استفاده از رنگ‌های مختلف، ظاهر درب پی وی سی ساده را نیز بنابر سلیقه خود تغییر دهید و از این لحاظ نیازی به نگرانی نیست.

با این که به سختی نقطه ضعف خاصی در درب‌های پی وی سی دیده می‌شود، نمی‌توان آن را بهترین گزینه برای استفاده به عنوان درب سرویس بهداشتی و حمام دانست و شما باید قبل از انتخاب نهایی، با دیگر درب‌هایی که به این منظور مورد استفاده قرار می‌گیرند نیز کمی آشنا شوید.

مطلب پیشنهادی آموزش تعویض دستگیره درب منزل

درب یو پی سی سرویس بهداشتی (UPVC)

یو پی وی سی (UPVC) یا (Unplasticized polyvinyl chloride) در واقع نسخه سخت شده پی وی سی معمولی محسوب می‌شود. این پلیمر در روند ساخت، انعطاف‌پذیری خود را از دست داده و امروزه در مقیاس گسترده‌ای از آن در صنایع مختلف از جمله صنعت ساخت درب استفاده می‌شود. درب یو ی وی سی علاوه بر دارا بودن مشخصات درب پی وی سی، دارای مزایای دیگری نیز می‌باشد.

مطلب پیشنهادی راهنمای تمیز کردن وان حمام

یو پی وی سی کاملا در برابر حرارت مقاوم بوده و می‌تواند به عنوان یک عایق انرژی نیز فعالیت کند. اما این مقاومت صرفا مربوط به حرارت نبوده و این پلیمر در برابر مواد شیمیایی، مواد اسیدی و خورنده و …  نیز مقاومت نشان می‌دهد. وزن بسیار پایین این درب در کنار این ویژگی‌ها، درب یو پی وی سی (UPVC) را به یک انتخاب بسیار مناسب در این زمینه تبدیل کرده است.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

در ادامه مشخصات انواع دیگر درب سرویس بهداشتی و حمام را به صورت خلاصه مرور می‌کنیم.

درب فایبرگلاس سرویس بهداشتی

درب فایبرگلاس (GRP)

اگر به دنبال یک درب مناسب برای سرویس بهداشتی و حمام منزل خود می‌گردید، احتمالا نام درب فایبرگلاس (GRP) را شنیده‌اید. درب فایبرگلاس همانند درب پی وی سی در برابر رطوبت از خود مقاومت نشان داده و به هیچ عنوان دچار خوردگی یا پوسیدگی نمی‌شود. استحکام بسیار بالا از دیگر ویژگی‌های منحصربه‌فرد این درب محسوب می‌شود. به طور کلی مزایای درب فایبرگلاس عبارت است از:

  • قابل شستشو با انواع مختلف شوینده و محلول
  • تنوع بسیار زیاد طرح و رنگ
  • رنگ‌پذیری ایده‌آل (رنگ روغنی، رنگ فوری و …)
  • وزن بسیار مناسب و جابه‌جایی راحت

درب اِی بی اس

توجه داشته باشید که اندازه‌گیری ابعاد برای سفارش درب فایبرگلاس باید به صورت بسیار دقیقی انجام بپذیرد زیرا پس از ساخت این درب امکان اعمال اصلاحات برای تغییر ابعاد درب امکان‌پذیر نخواهد بود. بهتر است این اندازه‌گیری را به افراد دارای صلاحیت بسپارید تا از بروز مشکلات احتمالی در این زمینه پیشگیری شود.

مطلب پیشنهادی آموزش رگلاژ درب کمد دیواری

درب اِی بی اس (ABS)

اِی بی اس (ABS) یا (Acrylonitrile Butadiene Styrene) یک پلیمر نفتی است که از آن در ساخت درب‌های ضد آب استفاده می‌شود. این مقاومت بالا در برابر رطوبت بوده است که باعث انتخاب این ماده به عنوان جایگزین چوب در ساخت درب سرویس بهداشتی شده است. البته در ساخت درب اِی بی اس نیز ام دی اف (MDF) به کار رفته و تنوع ظاهری این نوع درب را افزایش داده است. از دیگر موادهایی که در ساخت درب اِی بی اس مورد استفاده قرار می‌گیرند می‌توانیم به رزین اشاره کنیم. این نوع درب علاوه بر مقاومت در برابر رطوبت، به عنوان یک عایق صوتی نیز عمل خواهد کرد.

در این مقاله از مجله آچاره با معرفی انواع مختلف درب از جمله درب پی وی سی سرویس بهداشتی و حمام، تلاش کردیم به شما در انتخاب درب این قسمت‌ها کمک کنیم. شما با بررسی نیازها، اولویت‌ها و مشخصات هر کدام از درب‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم، می‌توانید بهترین انتخاب را در این جهت داشته باشید. فراموش نکنید که هنگام تهیه درب سرویس بهداشتی و حمام حتما به مراکز معتبر مراجعه کرده و بدون بررسی قبلی از انجام هر گونه اقدامی در این جهت بپرهیزید. همچنین شما می‌توانید از طریق بخش نظرات همین مقاله سوالات خود را با ما در میان بگذارید. کارشناسان مجرب آچاره در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخ این سوالات را در اختیار شما قرار خواهند داد. از این که تا انتها با ما همراه بودید سپاس‌گزاریم.

مطلب پیشنهادی آموزش رگلاژ درب چوبی

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا