آموزش نصب زیرآب اتوماتیک به همراه مزایای آن

ساختمانروشوییلوله کشی و تاسیسات

اگر با زیرآب اتوماتیک و نحوه نصب آن آشنا نیستید، نیازی به نگرانی نیست. اکثر افراد علیرغم این که روزانه با این قطعه سر و کار دارند اما با زیرآب یا سیفون روشویی آشنا نیستند. زیرآب روشویی در واقع رابطی است که ارتباط بین سینک و لوله تخلیه فاضلاب را برقرار می‌کند و امروزه در مدل‌های ساده و اتوماتیک در دسترس مصرف‌کنندگان قرار دارد. شاید بپرسید که زیرآب اتوماتیک چه تفاوتی با نوع ساده آن دارد و چگونه نصب می‌شود؟

در این مقاله از مجله آچاره با مرور طریقه نصب زیرآب اتوماتیک، شما را با این قطعه بیشتر آشنا کرده و در روند نصب آن به شما کمک خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

زیرآب اتوماتیک چیست و چه مزایایی دارد؟

همان‌طور که اشاره کردیم زیرآب روشویی در نصب شیرآلات وظیفه انتقال آب موجود در سینک به لوله فاضلاب را بر عهده دارد. از دلایل اصلی استفاده از زیرآب و یا سیفون روشویی می‌توانیم به مواردی همچون جلوگیری از ورود بوی بد از شبکه فاضلاب، جلوگیری از ورود جانداران کوچک به ساختمان و یا جلوگیری از جمع شدن آب در سینک اشاره کرد. در ادامه به منظور درک بهتر تفاوت‌های زیرآب اتوماتیک روشویی نسبت به زیرآب ساده، به مزایای زیرآب اتوماتیک اشاره خواهیم کرد.

نصب شیرآلات خود را به کارشناسان خبره آچاره بسپارید.

  • نصب شیرآلات ساختمانی و بهداشتی
  • نصب انواع شیرآلات
  • نصب شیر دستشویی، روشویی، ظرفشویی و حمام

نصب انواع شیرآلات با تیم آچاره

نصب شیرآلات خود را به کارشناسان خبره آچاره بسپارید.

  • نصب شیرآلات ساختمانی و بهداشتی
  • نصب انواع شیرآلات
  • نصب شیر دستشویی، روشویی، ظرفشویی و حمام

نصب انواع شیرآلات با تیم آچاره

 

زیرآب اتوماتیک چیست

1. قابلیت باز و بسته کردن خروجی آب

با این که در اکثر مواقع خروج سریع آب از سینک یک نیاز مهم محسوب می‌شود اما در برخی از شرایط نیز ممکن است شما به جمع شدن آب در سینک نیاز داشته باشید. این قابلیت به طور ویژه در سینک ظرفشویی کاربرد داشته و می‌تواند بسیاری از نیازهای شما را برطرف کند. شما با فشار دادن درپوش زیرآب اتوماتیک می‌توانید مسیر خروج آب را با توجه به نیاز خود باز و بسته کنید.

2. ارتفاع زیرآب اتوماتیک

در شرایطی که قطر سینک شما بیش از حد معمول باشد، شما باید از یک زیرآب با ارتفاع مناسب برای انتقال آب سینک به لوله تخلیه فاضلاب استفاده کنید. از آنجایی که ارتفاع زیرآب‌های ساده به طور میانگین بین 4 تا 6 سانتی‌متر است، ممکن است شما قادر به استفاده از آن‌ها نبوده و به زیرآبی با ارتفاع بیشتر نیاز داشته باشید.

در این شرایط شما با استفاده از یک زیرآب اتوماتیک که تقریبا 10 سانتی‌متر ارتفاع دارد، ارتباط بین سینک و فاضلاب را به بهترین شکل ممکن برقرار کنید.

3. زیبایی زیرآب اتوماتیک

یکی از مزایای مهم این نوع زیرآب، ظاهر زیباتر آن نسبت به نوع ساده آن است، چرا که زیرآب یا سیفون اتوماتیک دارای بدنه‌ای یکنواخت بوده که زیبایی این ناحیه از سینک شما را دوچندان می‌کند. همچنین درپوش زیرآب اتوماتیک از دیده شدن مسیر فاضلاب جلوگیری کرده و شما به این ناحیه دید نخواهید داشت.

زیبایی زیرآب اتوماتیک

انواع زیرآب اتوماتیک روشویی

این نوع زیرآب را می‌توان به 3 دسته کلی تقسیم کرد که در این بخش توضیحات مختصری راجع به هر کدام از آن‌ها ذکر خواهیم کرد.

1. زیرآب تمام پلاستیکی

در این نوع زیرآب هر دو قسمت بالایی و پایینی از جنس پلاستیک تهیه شده‌اند. از آنجایی که ظاهر پلاستیکی قسمت بالایی یا درپوش زیرآب باعث کاهش زیبایی سینک می‌شود، امروزه استفاده از این زیرآب به میزان زیادی کاهش پیدا کرده است.

2. زیرآب نیمه پلاستیکی

در زیرآب نیمه پلاستیک قسمت پایینی قطعه پلاستیکی است اما ناحیه بالای زیرآب از فلزاتی مثل استیل ساخته شده که باعث ایجاد ظاهری زیبا در سینک شما خواهد شد. قسمت فلزی زیرآب اتوماتیک فارغ از جنس و رنگ، در برابر زنگ‌زدگی مقاوم بوده و بر اثر رطوبت زیاد تغییر رنگ نمی‌دهد.

استعلام قیمت نصب شیرآلات ساختمانی و بهداشتی

3. زیرآب تمام فلزی

ظاهر یکنواخت و زیبای این زیرآب، زیبایی سینک شما را دوچندان کرده و هیچگونه حس آزاردهنده‌ای به شما انتقال نمی‌دهد. مزیت اصلی این نوع زیرآب را می‌توان میانگین عمر مفید بیشتر آن نسبت به سیفون ساده در نظر گرفت. زیرآب تمام فلزی امروزه در 2 دسته کلی سربی یا زینک و برنجی تولید می‌شود که نوع برنجی از عمر مفید طولانی‌تری برخوردار است.

زیرآب تمام فلزی

طریقه نصب زیرآب اتوماتیک

اگر قصد نصب کردن زیرآب اتوماتیک را دارید اما با این روند آشنا نیستید، با استفاده از این راهنما و دنبال کردن مراحلی که در ادامه به مرور آنها می‌پردازیم، می‌توانید روند نصب سیفون اتوماتیک را در مدت زمان کوتاهی پشت سر بگذارید.

  1. در قدم اول شما باید قسمت بالای زیرآب را در ناحیه مرکزی سینک که سوراخ شده است، قرار دهید. به این منظور شما باید با استفاده از خمیر درزبندی و یا چسب سیلیکونی این اتصال را آب‌بندی کنید تا از نشت آب جلوگیری شود.
    پس از این که خمیر درزبندی یا چسب سیلیکونی را در ناحیه موردنظر اعمال کردید، زیرآب را درون سوراخ وسط سینک قرار داده و کمی آن را با دست نگه دارید تا این اتصال به خوبی برقرار شود.
    اگر در این روند چسب سیلیکونی به کار برده‌اید، با استفاده از یک دستمال چسب اضافه را از اطراف ناحیه بالایی زیرآب پاک کنید.
  2. در مرحله بعد باید اتصال قسمت پایینی زیرآب با قسمت بالایی آن برقرار شود. نوع این اتصال پیچی بوده و شما باید پس از قرار دادن قسمت پایینی، آن را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید.
    در این روند استفاده از واشر را فراموش نکرده و حتما یک واشر با سایز مناسب را در فاصله بین قسمت بالایی و پایینی قرار دهید.
  3. پس از متصل کردن این دو بخش اگر سینک و زیرآب شما از نوع سرریزدار است، باید در قدم بعدی سوراخ سرریز سینک را با بکارگیری یک رابط مناسب به بخش پایینی زیرآب متصل کنید تا آب اضافه پس از خروج از سرریز سینک، از طریق زیرآب به لوله تخلیه فاضلاب انتقال پیدا کند.طریقه نصب
  4. اگر شیرآلات شما قابلیت اتصال به زیرآب را دارد، در این مرحله با استفاده از شاسی شیر آب را به بخش پایینی زیرآب وصل کنید. استفاده از این قابلیت باعث می‌شود که پس از باز کردن شیر آب، درپوش زیرآب نیز به صورت خودکار حرکت کرده و مسیر خروجی آب سینک را باز کند.
    پس از نصب شاسی شما می‌توانید میزان بالا یا پایین بودن پایه درپوش را به صورت پیچی تنظیم کنید تا این ناحیه دقیقا در موقعیت مدنظر شما قرار بگیرد.
  5. پس از طی کردن مراحل قبلی زمان متصل کردن زانویی لوله سیفون فرا رسیده است. مهمترین نکته‌ای که شما باید مدنظر داشته باشید، تناسب ابعاد زانویی با زیرآب روشویی است. به همین دلیل قبل از خرید زانویی حتما از مناسب بودن سایز آن برای زیرآب اتوماتیک اطمینان حاصل کنید.
    پس از تهیه زانویی لوله سیفون، سمت دیگر را با استفاده از خمیر درزبندی یا چسب سیلیکونی به شبکه فاضلاب متصل کرده و در نهایت سمت دیگر را که به صورت پیچ و مهره است، به بخش پایینی زیرآب بسته و عایق بودن تمام اتصالات را مجددا مورد بررسی قرار دهید.

جمع‌‌بندی

در این مقاله از مجله آچاره تلاش کردیم تا با مرور طریقه نصب زیرآب اتوماتیک، اطلاعات لازم به این منظور را در اختیار شما قرار دهیم. در صورتی که در هر مرحله‌ای از این روند به راهنمایی یا کمک نیاز داشتید، با ثبت یک درخواست در وب‌سایت یا اپلیکیشن آچاره و تماس با شماره 1471 می‌توانید از خدمات کارشناسان کاربلد آچاره در راستای نصب سیفون روشویی بهره‌مند شوید.

نصب شیرآلات با آچاره

همچنین شما از طریق بخش نظرات می‌توانید سوالات خود را با این متخصصین در میان گذاشته و پاسخ را در زمانی کوتاه دریافت کنید. امیدواریم که مطالعه این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

به این پست امتیاز دهید

4 دیدگاه

  1. در خصوص زیرآب چاک دار چیزی نگفتید
    اگر زیرآب چاک دار (سرریز دار) به روشویی ای که حفره سر ریز نداره ببندیم، از سرواخ سرریز آب بیرون نمیریزه؟
    در خصوص دبی خروجی آب به فاضلاب ، فرقی بین زیرآب چاک دار (چاک سرریز آب) و زیرآب بدون چاک هست یا خیر؟ بعبارتی آیا اون چاک سوراخ زیرآب، رو سرعت خروج آب از داخل کاسه به سمت فاضلاب تاثیری میذاره؟

    1. طبیعتا وقتی سوراخ سر ریز نداشته باشد آبی بیرون نمی‌آید. وقتی روشویی سوراخ‌دار داشته باشد مخصوص روشویی‌های سرریزدار است. وقتی سوراخ سر ریز ندارد، زیر آب یک تکه باید نصب شود.

      1. سلام ببخشید من زیر آب اتوماتیک نصب کردم ولی کمی آب داخل روشویی باقی می ماند راهی برای برطرف کردن این مشکل هست سرریز نداره که بالا گفتین

        1. با سلام، در مبحث نصب شیرآلات، زیر آب اتوماتیک 2 واشر دارد که واشر بالایی زیر آب قطرش بزرگ است و باید به واشر با قطر پایین‌تر تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا