تعمیر تلویزیون در محل تعمیر تلویزیون در محل

دلایل چشمک زدن چراغ تلویزیون چیست؟

لوازم خانگیتلویزیون

یکی از تنظیماتی که در بین تمام تلویزیون‌ها متداول است و رابط کاربری بین مصرف کننده و خدمات پس از فروش می‌باشد، چشمک زدن چراغ تلویزیون یا لامپ پاور است. اکثر مدل‌های تلویزیون‌ دارای عیب یاب داخلی هستند که باعث می‌شود وقتی یکی از قطعات یا بخش‌های تلویزیون دچار نقص، ایراد یا خرابی شود، عکس‌العمل نشان داده و مدار عیب یاب را فعال کند. در ادامه همراه ما باشید تا با دلایل چشمک زدن چراغ تلویزیون بیشتر آشنا شوید.

عملکرد چشمک زن چراغ تلویزیون

زمانی که یکی از قطعات بردها دچار نقص می‌شود و بردی کارکرد خود را از دست می‌دهد، سیستم عیب یاب فعال شده و تلویزیون از حالت روشن به حالت استندبای تغییر وضعیت خواهد داد. در واقع با فعال شدن عیب یاب، ایراد سیستم مشخص شده و از گسترش آن به بقیه قسمت‌ها جلوگیری می‌شود. سیستم عیب یابی برای اینکه عیب و نقص دستگاه را نشان دهد معمولا به رنگ قرمز شروع به چشمک زدن می‌کند. این نشانگر به صورت تعدادی ثابت در مدت زمان مشخص نشان داده می‌شود.

چشمک زدن چراغ تلویزیون

نحوه چشمک زدن سیستم عیب یاب

به تناسب اینکه کدام قطعه خراب شده است، چراغ چشمک زن شروع به چشمک زدن کرده و پس از مکثی دوباره آن را تکرار می‌کند. در این مواقع باید تعداد چشمک را شمارش کنید و با مراجعه به دفترچه نقشه فنی تلویزیون متوجه شوید که این تعداد چشمک نشان دهنده خرابی کدام قطعه است. به عنوان مثال علت چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون سونی به تعداد 6 مرتبه، خرابی در قسمت بک‌لایت دستگاه را نشان می‌دهد. ممکن است برخی ایرادها شامل ایرادهای عمومی باشد، یعنی تعداد چشمک برای چند دستگاه یک خرابی را نشان دهد.

اهمیت دفترچه نقشه فنی تلویزیون

روش درست این است که چشمک‌های هر مدل تلویزیون با دفترچه نقشه فنی خودش مطابقت داده شود. بنابراین بهتر است این موارد را بدون بررسی و چک کردن به موارد مشابه در مدل‌های مختلف تلویزیون تعمیم ندهید. دفترچه فنی دستگاه، شما را در راستای فهمیدن اشکال و نقص‌های موجود در  تلویزیون راهنمایی می‌نماید.
تعمیر تلویزیون در محل
تعمیر تلویزیون در محل

علت روشن شدن چشمک زن چراغ تلویزیون

از اصلی‌ترین علت چشمک زدن صفحه تلویزیون خرابی پاور آن یا مین‌برد دستگاه است. بررسی‌ها نشان داده در اکثر برندهای تلویزیون این خرابی‌ها مشاهده شده‌اند:

برد پاور

برد پاور از جمله قطعات اصلی تلویزیون به شمار می‌آید که وظیفه آن برقرسانی به تمام بخش‌های تلویزیون است. با اتصال برق شهری به برد پاور، ولتاژ موردنیاز قطعات تلویزیون به آن‌ها انتقال داده می‌شود. از این رو کارکردن تمام قطعات دستگاه به برد پاور بستگی دارد. در صورت وجود ایراد یا نقص در برد پاور، کل دستگاه ممکن است عملکرد خود را از دست بدهد. از جمله مواردی که می‌توانید با مشاهده آن‌ها پی به خرابی برد پاور ببرید به شرح زیر است:

  1. اگر در هنگام مشاهده برنامه، پریدگی تصویر را مشاهده می‌کنید.
  2. مواقعی که تلویزیون به صورت خودکار خاموش می‌شود.
  3. زمانی که دستگاه خاموش شده و حالت استندبای آن فعال می‌گردد که در این مواقع چشمک زن چراغ تلویزیون نیز شروع به چشمک زدن می‌کند.
  4. در مواقعی که روشن شدن دستگاه با مکث زیادی انجام می‌شود.
  5. به دلیل استفاده بلند مدت از دستگاه، برد پاور دچار فرسودگی و استهلاک قطعات شود، در این صورت امکان بروز اختلال در عملکرد کلی دستگاه وجود دارد.

مین برد

یکی دیگر از دلایل چشمک زدن چراغ تلویزیون و روشن نشدن آن امکان خرابی یا اختلال در قطعه مین برد است. مین برد نیز مانند بردپاور از قطعات مهم و اصلی تلویزیون محسوب می‌شود. وظیفه مین برد کنترل عملکرد مدارات در دیگر بردها و قطعات دستگاه است. ورودی و خرو‌جی‌های صدا، تصویر، HDMi و… حافظه RAM، پردازشگر دستگاه و.. مواردی هستند که بر روی مین برد قرار دارند. از جمله مواردی که می‌توانید با مشاهده آن‌ها پی به خرابی مین برد ببرید به شرح زیر می‌باشد:

  • اگر پس از هر بار روشن و خاموش کردن دستگاه، تنظیمات و کانال‌های موجود در تلویزیون پاک شود.
  • وجود اختلال و مشکل در صدای تلویزیون ممکن است خرابی در بخش صدای مین برد باشد.
  • فعال شدن چشمک زن چراغ تلویزیون و روشن نشدن آن نیز از دلایل وجود خرابی در مین برد است که باید آن را بررسی نمایید.
  • در صورت مشاهده به‌هم ریختگی رنگ‌ها و نگاتیوی شدن تصاویر صفحه تلویزیون باید مین برد را چک کنید.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر تلویزیون!

چشمک زدن چراغ تلویزیون

 علت چشمک زدن چراغ تلویزیون شیائومی

اختلال در بک لایت تلویزیون، پنل دستگاه، مین برد، روشن و خاموش شدن به صورت خودکار و ال سی دی تلویزیون شیائومی می‌توانند از جمله دلایل چشمک زدن چراغ این برند باشند. در این صورت باید به دفترچه نقشه فنی دستگاه مراجعه کرده و با توجه به تعداد چشمک خرابی قطعه را تشخیص دهید. در صورت عدم تشخیص در سریع‌ترین زمان ممکن باید به مرکز تخصصی ارائه‌دهنده خدمات تعمیرات یا نمایندگی اصلی شیائومی مراجعه کنید.

دلایل چشمک زدن چراغ تلویزیون شارپ

زمانی که چراغ پاور تلویزیون Sharp فعال شده و شروع به چشمک زدن نماید، نشان‌دهنده وجود نقص در دستگاه است. تشخیص دقیق علت چشمک زدن دستگاه ممکن است کمی سخت باشد، از این رو بهتر است با مراجعه به دفترچه نقشه فنی یا مراکز تعمیرات تخصصی تلویزیون شارپ مشکل را پیدا و حل نمایید. از جمله دلایل چشمک زدن چراغ تلویزیون شارپ به شرح زیر است:

  • ایراد در برد فرم ور (Firmware)
  • اعمال تنظیمات اشتباه بر روی دستگاه
  • نقص فنی و الکترونیکی دستگاه
  • ایراد در برد پاور یا مین برد

بیشتر بخوانید: علت چشمک زدن تلویزیون سونی چیست؟

چشمک زدن چراغ قرمز، سبز یا نارنجی تلویزیون

چشمک زدن چراغ یا دکمه پاور تلویزیون ممکن است به دلایل مختلفی فعال شود که به طور معمول نشان دهنده عملکرد درست یا نادرست دستگاه می‌باشند. در ادامه به توضیح علت چشمک زدن چراغ به رنگ‌های قرمز، سبز و نارنجی می‌پردازیم.

نصب و تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم آچاره

چراغ قرمز

زمانی که چراغ قرمز شروع به چشمک زدن می‌کند، نشان‌دهنده وجود مشکل در قطعات تلویزیون است که در این صورت نیاز به تعمیرات دارد. با شمردن تعداد دفعات چشمک تلویزیون و مطالعه دفترچه نقشه فنی دستگاه می‌توانید خرابی قطعه را تشخیص دهید و پس از آن به مراکز تعمیرات تخصصی تلویزیون باید مراجعه کنید.

چراغ سبز

در صورت مشاهده چشمک زدن چراغ تلویزیون به رنگ سبز، جای نگرانی نیست، چراکه عملکرد صحیح و درست دستگاه را نشان می‌دهد. این اتفاق در اکثر مواقع، هنگام روشن شدن تلویزیون به وجود می‌آید. اما اگر تلویزیون را روشن کردید و چراغ سبز شروع به چشمک زدن کرد و سپس تلویزیون خاموش شد، باید آن را از برق جدا کرده و 5 تا 10 دقیقه به دستگاه استراحت دهید. با اتصال دوباره تلویزیون به برق دستگاه باید روشن شود، در غیر این صورت امکان آسیب وجود دارد و باید برای تعمیر آن اقدام نمایید.

چراغ نارنجی

فعال بودن تایمر و بروزرسانی نرم‌افزار تلویزیون از جمله عواملی هستند که باعث روشن شدن چراغ نارنجی تلویزیون می‌شوند. هنگام فعال بودن تایمر، دستگاه در زمان مشخصی روشن و خاموش شده که برای رفع آن وارد تنظیمات تلویزیون شوید و تایمر را غیرفعال کنید. در صورت اتصال تلویزیون به اینترنت دستگاه شروع به  بروزرسانی می‌کند. در این مواقع چراغ چشمک زن تلویزیون به رنگ نارنجی نشان داده می‌شود. توصیه می‌شود در این شرایط تلویزیون را خاموش نکنید تا مراحل آن به طور کامل انجام شود.

هزینه تعمیر تلویزیون در صورت فعال شدن عیب یاب

هزینه تعمیر دستگاه در صورت چشمک زدن چراغ تلویزیون به نوع مدل آن، نوع خرابی، قطعه موردتعمیر و گارانتی دستگاه بستگی دارد. به همین دلیل هزینه‌های تعمیر دستگاه با توجه به موارد گفته شده در مراکز مختلف متفاوت خواهد بود.

چشمک زدن تلویزیون وجود نقص و خرابی دستگاه!

همانطور که گفته شد زمانی که دستگاه به حالت استندبای رفته و چراغ چشمک زن تلویزیون به صورت خودکار فعال می‌شود، نشان‌دهنده وجود نقص و مشکل در عمکرد دستگاه است. نقص در عملکرد قطعات مختلف مانند مین برد، برد پاور، پردازشگر تلویزیون، بروزرسانی خودکار و موارد دیگر ممکن است به وجود آید. در این صورت باید تعداد چشمک را شمرده و با مراجعه به دفترچه نقشه فنی دستگاه علت آن را مشاهده کنید و از تعمیرکار با تجربه کمک بگیرید.

1/5 - (2 امتیاز)

3 دیدگاه

  1. سلام تلویزیون من مدل اسنوا هستش
    روشن بود که یهو چراغش شروع به چشمک زدن کرد و بعد خاموش شد
    الانم وقتی از برق میکشمش لحظه اخر روشن میشه و بعد تمام

  2. سلام تلویزیون من مدل اسنوا هستش
    روشن بود که یهو چراغش شروع به چشمک زدن کرد و بعد خاموش شد
    الانم وقتی از برق میکشمش لحظه اخر روشن میشه و بعد تمام
    مشکل چیه

    1. سلام دوست عزیز
      ممکنه از برد تیکانش باشه یا از برد اصلی باید بازدید بشه دستگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

خدمات تعمیر تلویزیون در محل
تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید