تعمیر جاروبرقی تعمیر جاروبرقی

علت روشن شدن چراغ قرمز جاروبرقی [عیب‌یابی + روش حل مشکل]

جاروبرقیلوازم خانگی

شایع‌ترین علت روشن شدن چراغ قرمز جاروبرقی، کاهش قدرت مکش، مشکل در منبع تغذیه یا موتور، وجود انسداد و آلودگی در سیستم یا فیلتر و گرمای بیش‌ازحد دستگاه است که نیاز به تعمیر یا تعویض قطعاتی همچون فیلتر دارد. برای تشخیص علل روشن شدن چراغ قرمز روی جاروبرقی لازم است که چندین قطعه آن مورد بررسی قرار گیرد که در ادامه به‌تفصیل شرح خواهیم داد.

چنانچه در زمینه تعمیر جاروبرقی نیاز به مشاوره و خدمات دارید، می‌توانید درخواست خود را در بخش مربوطه در وبسایت آچاره ثبت کنید و از تعمیرکاران ممتاز آچاره مشاوره رایگان دریافت نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره سراسری 1471 تماس بگیرید.

نکات کلیدی

  • اولین قدم برای تشخیص علت روشن شدن چراغ قرمز جاروبرقی این است که مطمئن شوید کیسه جاروبرقی و فیلتر با زباله‌ها یا گردوغبار مسدود نشده‌اند.
  • اگر جاروبرقی شما برای مدت طولانی کار کرده است یا مانعی آن را مسدود کرده است، خیلی داغ شده و چراغ قرمز آن شروع به چشمک زدن می‌کند.
  • وجود ایراد در منبع تغذیه یکی دیگر از علل روشن شدن چراغ قرمز جاروبرقی است.

علت روشن شدن چراغ قرمز جاروبرقی چیست؟

اولین قدم برای تشخیص علت این مشکل این است که مطمئن شوید کیسه جاروبرقی و فیلتر با زباله‌ها یا گردوغبار مسدود نشده‌اند. اگر فیلتر جاروبرقی گرفتگی دارد، زباله‌ها را بردارید و فیلتر را تمیز کنید. پس از تمیز کردن کیسه و فیلتر، رول برس را برای نداشتن هر گونه مانع بررسی کنید و در صورت لزوم آن‌ را کاملاً تمیز نمایید.

علت روشن شدن چراغ قرمز جاروبرقي

این اقدامات در افزایش طول عمر جاروبرقی و نحوه عملکرد آن بسیار موثر است. اگر در قسمت فیلتر مشکل خاصی وجود نداشت برای یافتن علت روشن شدن چراغ قرمز جاروبرقی نکات زیر را در نظر داشته باشید.

  • داغ شدن بیش‌از حد جاروبرقی

محتمل‌ترین علت روشن شدن چراغ قرمز جاروبرقي، گرم شدن بیش‌ازحد است. اگر جاروبرقی شما برای مدت طولانی کار کرده است یا مانعی آن را مسدود کرده است، خیلی داغ شده و چراغ قرمز آن شروع به چشمک زدن می‌کند تا این مشکل را نشان دهد. برای رفع آن، جاروبرقی را خاموش کنید و قبل از روشن کردن مجدد، اجازه دهید خنک شود.

تعمیر جاروبرقی
تعمیر جاروبرقی

  • کاهش قدرت مکش جاروبرقی

هنگامی که چراغ قرمز روی قسمت نمایشگر جاروبرقی روشن می‌شود، توصیه می‌کنیم که فیلترها را بررسی کنید. زیرا این چراغ نشان‌دهنده کم شدن قدرت مکش دستگاه است. می توانید به‌راحتی فیلتر را جدا کنید تا دستگاه را بررسی کنید یا آن را تمیز کنید تا مشکل برطرف شود. البته توجه داشته باشید که مشکل دقیق می‌تواند بسته به نوع مدل جاروبرقی شما متفاوت باشد.

برای تعویض فیلتر، ابتدا محفظه فیلتر را که معمولاً در پشت جاروبرقی قرار دارد، پیدا کنید. پس از برداشتن فیلتر، قبل از تعویض آن را به‌طور کامل تمیز کنید. برای تمیز کردن فیلتر ابتدا آن را از جاروبرقی خارج کنید. سپس آن را با آب سرد بشویید تا تمام کثیفی ها و آلودگی ها پاک شوند. پس از خشک شدن فیلتر، آن را دوباره در جاروبرقی قرار دهید و دکمه ریست را فشار دهید.

علل روشن شدن چراغ قرمز روی جاروبرقی

اگر بعد از این مدت چراغ قرمز همچنان چشمک می‌زند، ممکن است زمان تعویض کلی فیلتر فرا رسیده باشد.، برای اطمینان از عملکرد بهینه، همیشه از فیلترهای اصلی مدل جاروبرقی خود استفاده کنید. تعویض فیلتر تضمین می کند که جاروبرقی شما به‌خوبی کار کند و ماندگاری بالایی داشته باشد.

  • پر شدن کیسه جاروبرقی

دیگر علت روشن شدن چراغ قرمز جاروبرقی، پر شدن کیسه است که با تعویض یا تمیز کردن آن، ممکن است مشکل رفع شود. با پر شدن کیسه فشار زیادی به موتور دستگاه وارد می‌شود و حتی ممکن است موجب نیم‌سوز شدن موتور شود و در مواقعی باعث پریدن فیوز هنگام روشن کردن جاروبرقی باشد.

علت روشن شدن چراغ قرمز جاروبرقي

  • مسدود شدن رول برس و لوله جاروبرقی

یکی از قطعاتی که معمولا با مشکل گرفتگی همراه است و ممکن است علت روشن شدن چراغ قرمز جاروبرقی هم باشد، رول برس است. پس از تمیز کردن کیسه و فیلتر، رول برس را بررسی کنید و در صورت لزوم آن‌ را کاملاً تمیز نمایید. این مشکل در خصوص لوله جاروبرقی هم وجود دارد که باید از مسدود نبودن آن مطمئن شوید.

[buatton color=”red” size=”small” link=”https://achareh.co/landing/vacuum-cleaner” icon=”” target=”true” nofollow=”false”]مشاهده رایگان هزینه تعمیر انواع جاروبرقی![/button]

  • خرابی منبع تغذیه

اگر کیسه و فیلتر تمیز باشند و رول برس عاری از زباله باشد. ممکن است علت روشن شدن چراغ قرمز جاروبرقی مربوط به منبع تغذیه دستگاه باشد. بررسی کنید که دوشاخه به‌طور ایمن در پریز برق قرار گرفته باشد. همچنین سیم برق باید برای هرگونه آسیب بررسی شود یا اینکه بفهمید آیا پریزتان برق کافی را برای دستگاه تأمین می‌کند یا خیر.

علت روشن شدن چراغ قرمز جاروبرقی

  • نقص در موتور دستگاه

اگر به‌نظر می‌رسد منبع تغذیه به‌درستی کار می کند، علت روشن شدن چراغ قرمز جاروبرقی می‌تواند مربوط به نقص در موتور دستگاه باشد. در این صورت با یک تکنسین مجرب تماس بگیرید تا در صورت لزوم دستگاه را بررسی و تعمیر کند.

تعمیرات انواع برندهای جاروبرقی در آچاره

با انجام این مراحل، باید بتوانید علت روشن شدن چراغ قرمز جاروبرقی خود را شناسایی و عیب‌یابی کنید.

نتیجه‌گیری

برای اطمینان از عملکرد و طول عمر جاروبرقی، تمیز کردن منظم فیلتر ضروری است؛ زیرا از ورود گردوغبار و زباله به موتور و ایجاد آسیب جلوگیری می‌کند.

در بیشتر مواقع علت روشن شدن چراغ قرمز جاروبرقی مربوط به مسدود شدن فیلتر و پر شدن کیسه زباله جاروبرقی است؛ اما در صورتی که خرابی و نقص یکی از قطعات مطرح باشد، لازم است که از یک تعمیرکار بخواهید دستگاه را بررسی کند تا مشکلات بزرگتری مانند سوختن موتور پیش نیاید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا