تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

4 علت سرد نکردن یخچال پارس

لوازم خانگییخچال و فریزر

همه ما زمانی که مواد غذایی را درون یخچال می‌گذاریم، به عملکرد صحیح آن اعتماد داریم اما نباید فراموش کنیم که در برخی از موارد ممکن است از این اعتماد پشیمان شویم. چرا که همیشه احتمال وجود اختلال در عملکرد این دستگاه وجود دارد و نتیجه آن خراب شدن محتویات درون یخچال است. یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که مردم هنگام استفاده از یخچال با آن مواجه می‌شوند، سرد نکردن آن است که چالش‌های بسیاری را برای ما رقم می‌زند اما علت بروز چنین اختلالی چیست؟ در این مقاله از مجله آچاره اطلاعات لازم به منظور شناسایی علت سرد نکردن یخچال پارس را در اختیار شما گذاشته و در روند رفع این مشکل به شما کمک خواهیم کرد.

علت سرد نکردن یخچال پارس چیست؟

در شرایطی که عملکرد لوازمی همچون یخچال با اختلال روبه‌رو می‌شود، اولین قدم در راستای رفع این مشکل عیب‌یابی دستگاه و پیدا کردن علت بروز مشکل محسوب می‌شود. سرد نکردن یخچال پارس نیز از این قاعده مستثنی نبوده و شما در این شرایط باید با بررسی بخش‌های مختلف یخچال، ریشه ایجاد اختلال را شناسایی کنید. اما این روند چگونه انجام می‌شود؟

تصور این که هنگام بروز اختلال، سلامت همه‌ی قطعات یخچال مورد بررسی قرار بگیرد نیز برای ما دشوار است چرا که هر یخچال از تعداد بسیار زیادی قطعه و بخش‌های کوچک‌تر تشکیل شده است. به منظور تسهیل این روند، شما باید از دلایل اصلی بروز هر اختلال آگاهی داشته باشید. در همین راستا در ادامه به مرور دلایل میانی بروز این مشکل پرداخته تا شما در زمان کوتاه‌تری روند شناسایی علت سرد نکردن یخچال پارس را پشت سر بگذارید.

1. تنظیم نبودن دمای یخچال

در صورتی که یخچال پارس شما دما را به میزان مناسب کاهش نمی‌دهد، شما باید در اولین قدم نسبت به بررسی اهرم تنظیم دمای یخچال اقدام کنید. در بسیاری از موارد تنظیم نبودن دمای یخچال به بروز مشکلاتی از این دست منجر می‌شود و شما می‌توانید با اصلاح این مشکل، عملکرد صحیح یخچال پارس خود را بازیابی کنید. مناسب‌ترین دما برای یخچال پارس 2+ درجه سانتی‌گراد و برای فریزر پارس 18- درجه سانتی‌گراد محسوب می‌شود و اگر شما یخچال خود را در دمایی دور از این بازه تنظیم کنید، بروز مشکلاتی مثل سردن نکردن یخچال دور از انتظار نیست.
تعمیر یخچال
تعمیر یخچال فریزر

2. باز بودن درب یخچال

دیگر علتی که می‌تواند عامل بروز این مشکل در یخچال شما باشد، باز بودن درب یخچال شماست که می‌تواند به دلایل مختلفی پیش آمده باشد. به عنوان مثال حتما برای شما نیز پیش آمده که درب یخچال را به امید بسته شدن رها کرده باشید اما درب به درستی بسته نشده باشد. در این شرایط به دلیل خروج هوا از درون یخچال، کمپرسور قادر به تثبیت دمای یخچال نبوده و دمای این دستگاه به صورت محسوسی افزایش پیدا خواهد کرد.

البته این تنها علت وجود مشکل در عملکرد درب یخچال نیست و عوامل دیگری نیز در این جهت می‌توانند تاثیرگذار باشند. مهم‌ترین عاملی که در این بخش می‌توان به آن اشاره کرد، خراب بودن واشر درب یخچال پارس است که می‌تواند باعث ایجاد نوسانات دمایی در یخچال شود. اگر واشر درب یخچال عملکرد خود را به درستی اجرا نکند، درب به طور صحیح بسته نشده و هوا از فاصله بین درب و بدنه قادر به ورود و خروج است.

بیشتر بخوانید : آموزش تعمیر فریزر پارس

عملکرد کمپرسور یخچال

در نتیجه‌ی وجود این مشکل، همان‌طور که اشاره کردیم کمپرسور قادر به تنظیم نگه داشتن دمای یخچال نبوده و دمای دستگاه افزایش پیدا می‌کند. بنابراین اگر به دنبال شناسایی علت سرد نکردن یخچال پارس خود هستید، از بررسی شرایط درب این یخچال غافل نشده و سالم بودن آن را به طور کامل چک کنید.

برای تعمیر یخچال فریزر از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

3. محتویات بیش از حد یخچال

اگر فکر می‌کنید که افزایش محتویات یخچال تاثیری بر روی عملکرد و بازدهی این دستگاه ندارد، باید تجدیدنظر کنید. در ساخت هر یخچال یک ظرفیت مجاز برای آن در نظر گرفته می‌شود و اگر شما محتویات بیشتری را وارد یخچال کنید، عملکرد و بازدهی آن به صورت مستقیم تحت‌تاثیر قرار خواهد گرفت.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

همچنین اگر شما محتویات یخچال خود را به طور ناگهانی و به میزان زیاد افزایش دهید، باید انتظار کاهش بازدهی یخچال خود در یک بازه زمانی مشخص را داشته باشید. البته در این شرایط کاهش بازدهی یخچال دائمی نبوده و با گذشت زمان دستگاه به بازدهی معمول خود بازخواهد گشت.

علت سرد نکردن یخچال پارس4. دیگر دلایل سرد نکردن یخچال پارس

با این که موارد ذکر شده، رایج‌ترین علت‌های سرد نکردن یخچال پارس در نظر گرفته می‌شوند اما عوامل دیگری نیز می‌توانند باعث بروز این مشکل شوند. به همین دلیل اگر پس از بررسی دلایل ذکر شده، کماکان علت سرد نکردن یخچال پارس خود را شناسایی نکردید، باید عوامل دیگری را نیز مورد بررسی قرار دهید. با این که این عوامل در موارد محدودی علت بروز این اختلال هستند اما در این شرایط، بررسی عملکرد آن‌ها ضروری است. در ادامه به برخی از این عوامل اشاره خواهیم کرد.

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

  • برد مرکزی یخچال: از آنجایی که این بخش از یخچال تقریبا بر روی عملکرد تمام اجزا تاثیر می‌گذارد، در این شرایط کسب اطمینان از سالم بودن آن یه قدم مهم محسوب می‌شود. البته به دلیل حساسیت بالای برد مرکزی یخچال، عملکرد آن باید توسط افراد دارای صلاحیت مورد بررسی قرار بگیرد در غیر این صورت احتمال بروز مشکلات بیشتر در عملکرد یخچال شما وجود دارد. شما می‌توانید به منظور عیب‌یابی و یا تعمیر برد مرکزی یخچال پارس خود از کمک کارشناسان کاربلد آچاره بهره ببرید.
  • فن یخچال: در صورتی که هوای موجود در محفظه داخلی یخچال راکد بماند، احتمال افزایش دما بیش از پیش می‌شود. در برخی از موارد عملکرد فن دچار اختلال می‌شود اما گاها چینش ناصحیح محتویات یخچال نیز می‌تواند از گردش آزادانه هوا جلوگیری کند. در جهت جلوگیری از بروز این مشکل هنگام چیدن مواد غذایی سعی کنید تا محیط اطراف فن را تا حد ممکن خالی بگذارید.
  • سنسور یخچال: یکی از دلایل ایجاد نوسانات دمایی در یخچال، عملکرد ناصحیح سنسور این دستگاه است. خرابی سنسور یخچال علاوه بر کاهش بیش از اندازه دما، می‌تواند علت سرد نکردن یخچال پارس باشد. در صورتی که به وجود مشکل در عملکرد سنسور یخچال خود مشکوک هستید، از یک فرد متخصص بخواهید تا سالم بودن این قطعه را مورد بررسی قرار دهد.

بیشتر بخوانید : علت بوق زدن یخچال پارس

کلام آخر

در این مقاله از مجله آچاره تلاش کردیم تا با مرور دلایل اصلی، به شما در روند شناسایی علت سرد نکردن یخچال پارس کمک کنیم. فراموش نکنید که عیب‌یابی و تعمیر یخچال پارس به تخصص نیاز داشته و افراد بدون تجربه نباید در این راستا اقدامی انجام دهند. در این شرایط شما می‌توانید این روند را با اطمینان خاطر به کارشناسان مجرب آچاره سپرده و بهترین نتیجه نهایی را به دست آورید. همچنین شما با ذکر سوالات خود در بخش نظرات می‌توانید پاسخ خود را در زمانی کوتاه از این متخصصین دریافت کنید. از این که تا انتها با ما همراه بودید، سپاس‌گزاریم.

ماهرترین و زبده ترین تعمیرکاران و سرویسکاران یخچال در شهر اصفهان آمادگی انجام سفارشات تعمیر یخچال در اصفهان شما را دارند.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید