4 ترفند از بین بردن بوی چای ساز نو

لوازم خانگیچای و قهوه ساز

احتمالا شما هم این تجربه را داشته‌اید که پس از خرید یک وسیله، بوی خاصی به مشام شما برسد. این بو که یک بوی پلاستیک‌مانند است در اکثر لوازم نو وجود دارد و شما می‌توانید پس از خرید این بو را اسنشمام کنید. البته تا زمانی که وسیله خریداری شده به مواد خوراکی ارتباطی نداشته باشد، تحمل آن چندان دشوار نیست اما اگر شما از این وسیله برای آماده کردن مواد خوراکی استفاده کنید، مطمئنا با حسی آزاردهنده مواجه خواهید شد. یکی از این موارد چای ساز است که امروزه در بسیاری از خانه‌ها یافت می‌شود و افراد از آن در راستای آماده کردن سریع چایی استفاده می‌کنند. در این مقاله از مجله آچاره با چند ترفند تجربی به شما در روند از بین بردن بوی چای ساز نو کمک خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

چرا چای ساز نو بو می‌دهد؟

لوازمی همچون چای ساز پس از خرید دارای یک بوی خاص هستند و این بو را به محتویات خود نیز انتقال می‌دهند اما علت این مسئله چیست؟ دلایل بو گرفتن لوازمی مثل چای ساز را می‌توان به 2 دسته تقسیم کرد که در ادامه آن‌ها را مرور می‌کنیم.

  • علت اول بو گرفتن چای ساز، عبور این وسیله از خط تولید است که بر اثر مجاورت با دستگاه‌های مکانیکی و … ایجاد می‌شود. از آنجایی که امروزه بسیاری از خط تولیدها به صورت اتوماتیک فعالیت می‌کنند، هر وسیله به میزان زیادی در مجاورت دستگاه‌های مختلف قرار خواهد داشت و به همین دلیل لوازمی مثل چای ساز، بوی مواد شیمیایی را به خود می‌گیرند.
  • علت بعدی که چای ساز می‌تواند بر اثر آن بو گرفته باشد، روند بسته‌بندی این دستگاه است. زمانی که چای ساز از خط تولید خارج شده و برای بسته‌بندی آماده می‌شود، چندین ابزار اتوماتیک با استفاده از پلاستیک و کارتن این دستگاه را بسته‌بندی می‌کنند. در طول این روند، گازهای مختلفی از این ابزارآلات ساتع می‌شوند که پس از ته‌نشین شدن آن‌ها بر روی بدنه داخلی و خارجی چای ساز، این دستگاه یک بوی خاص می‌گیرد.

با توجه به این نکات می‌توان این برداشت را کرد که فارغ از بوی ناخوشایند، احتمال ته‌نشین شدن مواد مختلف شیمیایی بر روی بدنه نیز وجود دارد که می‌تواند برای سلامت شما خطرآفرین واقع شود. شاید بپرسید که راهکار رفع این مشکل چیست؟

از بین بردن بوی چای ساز نو

از بین بردن بوی چای ساز نو

در این بخش با مرور 4 راهکار به شما برای حل مشکل بوی چای ساز نو کمک می‌کنیم و شما بسته به شرایط خود می‌توانید از یکی از این راهکارها به این منظور استفاده کنید. البته بهتر است قبل از طی کردن هر کدام از این روندها، ابتدا چای ساز خود را با استفاده از آب و یک شوینده مناسب به دقت بشویید تا مواد شیمیایی که بر روی بدنه این دستگاه قرار دارند، بر اثر این شستشو از بین بروند.

  • هشدار: فارغ از این که از کدام راهکار برای از بین بردن بوی چای ساز نو استفاده می‌کنید، دقت داشته باشید که هیچ نوع مایعی به قسمت‌های الکتریکی این دستگاه برخورد نکند. در صورت مرطوب شدن این نواحی علاوه بر خراب شدن دستگاه، سلامت شما نیز در معرض خطر جدی قرار خواهد گرفت.

راهکار 1

در این روند که ممکن است در نگاه اول بسیار ساده به نظر برسد، شما صرفا به آب نیاز خواهید داشت. پس از این که آب موردنیاز را آماده کردید، با دنبال کردن مراحل زیر می‌توانید نسبت به حل مشکل بوی چای ساز نو خود اقدام کنید.

  • در قدم اول چای ساز را با دقت کامل تمیز کنید.
  • سپس دستگاه را با آب و تا میزان مجاز پر کنید.
  • به چای ساز زمان دهید تا آب به جوش بیاید.
  • پس از این که آب به دمای جوش رسید آن را خالی کنید. (اگر رنگ بدنه داخلی چای ساز در این مرحله تغییر کرد اصلا نگران نباشید. ترکیب شدن مواد شیمیایی با آب می‌تواند بر روی رنگ این ناحیه تاثیر بگذارد. در این شرایط پس از خالی کردن آب، با استفاده از یک دستمال تمیز، بدنه داخلی را کاملا پاک کرده و مراحل بعد را ادامه دهید.)
  • در قدم بعد مجددا چای ساز را با آب پر کرده و این مراحل را 3 تا 4 بار تکرار کنید.

در صورتی که از نتیجه به دست آمده رضایت نداشتید، راهکارهای دیگر را به این منظور مورد استفاده قرار دهید.

از بین بردن بوی چای ساز نو

راهکار 2

سرکه یکی از پاک‌کننده‌های طبیعی است که کاربردهای مختلفی دارد. با این که خود سرکه برای برخی از افراد دارای یک بوی ناخوشایند است اما می‌تواند بوهای دیگر را از بین ببرد. البته به نگرانی نیاز نیست، چرا که پس از اتمام این روند، بوی سرکه با شستن چای ساز از بین خواهد رفت. مراحل از بین بردن بوی چای ساز نو با استفاده از ترکیب آب و سرکه عبارتند از:

  • ابتدا یک محلول آب و سرکه به نسبت 70/30 آماده کنید. (70 درصد آب و 30 درصد سرکه)
  • سپس این محلول را وارد چای ساز کرده و آن را تا میزان مجاز پر کنید.
  • دستگاه را روشن کرده و تا به جوش آمدن محلول منتظر بمانید.
  • پس از این که محتویات به دمای جوش رسید، چای ساز را خالی کنید.
  • در قدم آخر سطح داخلی دستگاه را به دقت و با استفاده از یک شوینده مناسب بشویید.

در راستای از بین بردن بوی سرکه علاوه بر شستشوی دستگاه می‌توانید از راهکار اولی که مرور کردیم، استفاده کنید.

از بین بردن بوی چای ساز نو

راهکار 3

در این راهکار برای بین بردن بوی چای ساز نو، شما می‌توانید هم از لیمو و هم از جوهر لیمو استفاده کنید و هر دو مواد در جهت رفع بوی چای ساز نو کارایی دارند. به این منظور شما باید یک نصفه لیمو و یا 2 قاشق چای‌خوری جوهر لیمو به کار ببرید، صرفا فراموش نکنید که استفاده از یکی از این موارد کافی است و ترکیب هر دو با هم به شما پیشنهاد نمی‌شود. همچنین شما در این روند قادر به استفاده از آب لیمو و یا تکه‌های لیمو خواهید بود و این دو تفاوتی نسبت به یکدیگر ندارند.

  • برای شروع آب یک نصفه لیمو را بگیرید. (در صورت تمایل می‌توانید نصفه لیمو را به قطعات بسیار کوچک تقسیم کنید.)
  • چای ساز را تا میزان مجاز با آب پر کنید.
  • آب لیمو و یا تکه‌های لیمو را در آب بریزید. (در صورت استفاده از جوهر لیمو، 2 قاشق چای‌خوری به آب اضافه کنید.)
  • تا به دمای جوش رسیدن محتویات صبر کنید.
  • پس از به جوش رسیدن محتویات، دستگاه را خاموش کرده و 15 الی 20 دقیقه آن را رها کنید.
  • در قدم بعد محتویات چای ساز را خالی کرده و بدنه داخلی دستگاه را بشویید.

اگر قصد استفاده از جوهر لیمو را در این راستا دارید، ابتدا آب را به دمای جوش رسانده و در قدم بعد 2 قاشق چای‌خوری جوهر لیمو را به آن اضافه کنید. در ادامه با دنبال کردن مراحلی که به آن‌ها اشاره کردیم، این روند را به اتمام برسانید.

همچنین شما در صورت نیاز می‌توانید با استفاده از راهکار اول، بوی لیمو یا جوهر لیمو را از بین ببرید.

راهکار 4

جوش شیرین دیگر ماده‌ای است که می‌توان از آن در این راستا استفاده کرد. به این منظور کافیست که 2 قاشق چای‌خوری جوش شیرین تهیه کرده و مراحلی که در ادامه مرور می‌کنیم را پشت سر بگذارید.

  • در قدم اول دستگاه را تا میزان مجاز با آب پر کنید.
  • سپس 2 قاشق چای‌خوری جوش شیرین را به آن اضافه کرده و چای ساز را روشن کنید.
  • تا به دمای جوش رسیدن محلول منتظر بمانید.
  • پس از این که محلول به جوش آمد، دستگاه را خاموش کرده و بین 12 تا 24 ساعت آن را رها کنید. (این مدت زمان بسته به شدت بو و جنس بدنه دستگاه متغیر است اما یک شب و یا یک روز، زمانی استاندارد برای این روند در نظر گرفته می‌شود.)
  • بعد از به پایان رسیدن این مدت زمان، محتویات دستگاه را خالی کنید.
  • در قدم بعد چای ساز را با آب پر کرده و آن را روشن کنید.
  • پس از به جوش آمدن آب، آن را خالی کرده و دستگاه را بشویید.

شما با استفاده از راهکارهایی که تا به اینجا مرور کردیم می‌توانید روند از بین بردن بوی چای ساز نو را پشت سر بگذارید. البته لازم به ذکر است که استفاده از شوینده‌های شیمیایی نیز به این منظور رایج است اما آچاره استفاده از این مواد را برای از بین بردن بوی چای ساز نو به شما پیشنهاد نمی‌دهد.

در این مقاله از مجله آچاره با مرور 4 راهکار تلاش کردیم تا به شما در روند از بین بردن بوی چای ساز نو کمک کنیم. توجه داشته باشید که در طول تمامی مراحل نکات ایمنی را رعایت کرده و تا زمان متصل بودن دستگاه به جریان برق شهری، آن را بدون نظارت رها نکنید. همچنین فراموش نکنید که شما با استفاده از سرویس‌های نظافت آچاره می‌توانید این روند را بدون هیچگونه دردسری و در سریع‌ترین زمان ممکن به انجام برسانید. به این منظور کافیست که درخواست خود را در وب‌سایت یا اپلیکیشن آچاره ثبت کرده و یا با شماره تلفن 1471 تماس حاصل کنید. کارشناسان مجرب آچاره در بخش نظرات پاسخگوی سوالات، نظرات و پیشنهادات شما خواهند بود. از این که تا انتها با ما همراه بودید، سپاس‌گزاریم.

3.7/5 - (10 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا