عیب‌یابی و کدهای خطای آبگرمکن بدون مخزن بوش

سرمایش و گرمایشآبگرمکنگرمایش

بروز کدهای خطای آبگرمکن بدون مخزن بوش، نشان‌دهنده وجود مشکلاتی داخل آبگرمکن است که گاهی اوقات با فشردن دکمه تنظیم مجدد یا ریست حل می‌شود. اما اگر مشکل جدی‌تر بود و با این ترفند حل نشد دستورالعمل‌های زیر می‌توانند به عیب‌یابی مشکل شما کمک کند.

کدهای خطای آبگرمکن بدون مخزن بوش

1. کد خطا A2 – نشت دود از محفظه احتراق آبگرمکن

زمانی این کد خطا نمایش داده می‌شود که دمای گازهای دودکش بسیار زیاد بوده و به بالاتر از 110 درجه سانتی‌گراد برسد. در این شرایط بررسی نشت گاز در نزدیکی محفظه احتراق گاز و مبدل حرارتی بسیار مهم است. بررسی کنید که آیا محدودکننده به‌درستی کار می‌کند و سیم کشی به‌درستی به برد کنترل و محدودکننده وصل شده است یا خیر. محفظه احتراق در بالای دستگاه و در گوشه سمت راست آن قرار دارد.

2. کد خطا A3 – خطای دسته سیم

میزان مقاومت روی دسته سیم را اندازه گیری کنید. این مقدار باید بین 115 تا 120 اهم باشد.

3. کد خطا A4 – خطای سنسور دمای جریان برگشتی

اتصالات مربوط به سنسور دمای جریان برگشتی را بررسی کنید؛ ممکن است اتصالات آسیب دیده یا قطع شده باشند. سنسور دمای جریان برگشتی در قسمت زیرین مبدل‌های حرارتی و الکترودهای احتراق قرار گرفته است. به دنبال پیدا کردن1P و کد nC باشید.

4. کد خطا A7 – خطای سنسور دمای خروجی

سنسور دمای خروجی زمانی ارور می‌دهد که دمای هوا زیر 2 درجه سانتی‌گراد باشد و دستگاه بخواهد در برابر انجماد از خود محافظت کند. همچنین در صورت گرم شدن بیش از حد دستگاه به دلیل وجود رسوبات آهکی در داخل آن، سنسور دمای خروجی دستگاه به دمای بیش از 98 درجه سانتی‌گراد واکنش نشان می‌دهد. در این حالت بهتر است سنسور و اتصالات آن را بررسی کنید. برای از بین بردن رسوبات، ممکن است مجبور شوید دستگاه را شسته و رسوب‌زدایی کنید.

5. کد خطا A9 – خطای سنسور دمای خروجی

یکی دیگر از کدهای خطا آبگرمکن بدون مخزن بوش مربوط به سنسور دمای خروجی است که دمای مورد انتظار را حس نمی‌کند. در واقع این حالت یک کد خطا نیست؛ بلکه یک وضعیت چشمک‌زن است که به شما اعلام می‌کند دمای خروجی دستگاه را بررسی کنید. اشکال در اتصالات و سیم‌کشی، کم بودن فشار گاز، مشکل در برد کنترل و درست نصب نشدن دستگاه می‌تواند از جمله دلایل بروز این ارور باشد.

مطلب پیشنهادی بررسی 9 دلیل نشت آب آبگرمکن

6. کد خطا C6 – چرخش آهسته فن

هنگام بروز این خطا وقتی آبگرمکن در حال کار کردن است، فن به‌ آهستگی کار می‌کند. در این صورت باید اتصال سیم کشی فن و برد کنترل را بررسی کنید. مطمئن شوید که فشار گاز به اندازه مورد نیاز است، چون فشار کم منجر به مشکلات چرخش فن می‌شود.

7. کد خطا C7 – ایراد در سنسور سرعت چرخش فن

این کد خطا زمانی ظاهر می‌شود که هیچ سیگنالی از سنسور سرعت چرخش فن دریافت نمی‌شود. در این حالت ممکن است سنسور خراب شده باشد. اتصالات برد کنترل و فن را بررسی کنید و مطمئن شوید که فن دچار آسیب نشده است.

8. کد خطا E1 – درجه حرارت بسیار بالا

 در این حالت دمای تشخیص داده شده توسط سنسور دمای خروجی بیش از 85 درجه سانتی‌گراد است. ابتدا از درست کار کردن سنسور مطمئن شوید و اتصالات مربوط به سنسور را بررسی کنید تا شل نشده باشد. یکی دیگر از دلایل بالا بودن دمای خروجی می‌تواند به علت رسوب گرفتگی دستگاه باشد، بنابراین لازم است دستگاه را رسوب‌زدایی کنید.

مطلب پیشنهادی راهنمای جامع افزایش طول عمر آبگرمکن

9. کد خطا E2 – خرابی سنسور دمای آب ورودی

سنسور و اتصالات سیم کشی را بررسی کنید، زیرا این سنسور وظیفه محافظت از دستگاه در برابر یخ‌زدگی را بر عهده دارد.

10. کد خطا E3 – مشکل سنسور دمای خروجی

اگر دمای گازهای خروجی بالاتر از 90 درجه سانتی‌گراد باشد، دستگاه خاموش می‌شود. در صورت نیاز مبدل‌های حرارتی را بررسی و تمیز کنید. حداکثر توان و دمای آب را نیز کاهش دهید.

11. کد خطا E4 – مشکل در سنسور دمای جریان برگشتی

هنگامی که درجه حرارت بیش از 153 درجه سانتی‌گراد باشد؛ سنسور دمای جریان برگشتی دستگاه واکنش نشان می‌دهد. در این حالت ابتدا بررسی کنید که لوله‌های هواکش با الزامات تعیین شده در دفترچه راهنمای دستگاه مطابقت داشته باشند. سپس اتصالات و مشکلات دستگاه را بررسی کنید.

12. کد خطا E9 – قطعی سنسور اُورهیت ECO

اتصالات سیمی روی سنسور و برد کنترل را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که سیستم تهویه مطابق دستورالعمل‌های مندرج در درفترچه راهنما دستگاه است. در صورت لزوم آبگرمکن دیواری بوش را رسوب‌زدایی کنید.

13. کد خطا EA – جرقه الکترودها

در زمان بروز این خطا، الکترودهای یونیزاسیون هنگامی که جریان آب برقرار است جرقه تولید نمی‌کنند. دلایل زیادی برای این مشکل وجود دارد. از جمله:

  • فشار گاز پایین
  • سرعت کم فن
  • اتصالات شل شده
  • وجود هوا در خط گاز
  • قطعی جریان گاز آبگرمکن
برای تعمیر آبگرمکن از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

14. کد خطا EC – خرابی الکترود

دلیل این ارور آبگرمکن بدون مخزن بوش خرابی الکترود یونیزاسیون است. خرابی این الکترود در هنگام گرم کردن آب می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که عبارت‌اند از:

  • وجود مشکل در سیستم تهویه
  • فشار پایین گاز
  • تشخیص وجود گاز CO2
  • سرعت فن بسیار کم

15. خطای مشکلات سخت‌افزاری/نرم‌افزاری

این کد خطا به معنی وجود مشکل سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری است. ابتدا سعی کنید کد خطا را حذف کنید. بروز این ارور آبگرمکن دیواری بوش ممکن است به دلیل وجود مشکل در کامپیوتر دستگاه باشد. بررسی کنید که آیا اتصالات و سیم کشی به‌درستی به برد کامپیوتر وصل شده‌اند و مطمئن شوید که برد خراب نشده است.

مطلب پیشنهادی نصب آبگرمکن دیواری توربو بوتان

16. کد خطا F7 – بروز مشکل در میله یونیزاسیون

این کد خطا به این معنی است که میله یونیزاسیون در حالت استند بای دچار مشکل شده است. برای حل مشکل اتصالات الکترودها را بررسی کنید؛ ممکن است ارور به دلیل نصب نادرست آبگرمکن باشد. همین‌طور ممکن است که قطعه‌ای آسیب دیده باشد و یا برد کنترل دستگاه خراب شده باشد.

 

نتیجه‌گیری

در این مقاله مجموعه‌ای از کدهای خطای آبگرمکن بدون مخزن بوش و روش رفع خطا را به‌طور مختصر برای شما توضیح دادیم. در صورتی که با هریک از خطاهای بیان شده مواجه شدید، راهکارهای بیان شده را امتحان کنید. در صورت حل نشدن مشکل بهتر است از یک متخصص تعمیر آبگرمکن بخواهید دستگاه شما را بررسی کند. تعمیرکاران آچاره آماده ارائه خدمت به شما در سراسر کشور هستند.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا