نقاشی ساختمان نقاشی ساختمان

پرایمر نقاشی چیست و استفاده از آن چه مزایایی دارد؟

ساختمانتعمیرات ساختماننقاشی ساختمان

نقاشی ساختمان اگر به شیوه صحیح انجام شود می‌تواند جلوه سقف و دیوارها را چند برابر کند. برای اینکه رنگ به درستی روی سطوح کار شود و ظاهر نهایی یکدست و حرفه‌ای داشته باشد باید سطح کار قبل از نقاشی به درستی آماده‌سازی شود. یکی از مواردی که به اجرای یکدست و بهتر رنگ روی دیوارها کمک می‌کند پرایمر نقاشی است. در این مقاله از آچاره شما را پرایمر، نحوه اثرگذاری آن، روش اجرا و هزینه‌های نقاشی ساختمان آشنا می‌کنیم.

پرایمر نقاشی چیست؟

پرایمر نقاشی رنگ یا لایه آستر، ماده‌ای بر پایه سیلیکون و رزین اکریلیک است که به عنوان عایق زیر کار قبل از اعمال رنگ روی سطح به کار برده می‌شود. این مایع سفید رنگ باعث عایق شدن دیوار در برابر رطوبت و همچنین یکدست شدن، افزایش عمر و کیفیت رنگ روی آن می‌شود. در صورتی که قبل از اعمال رنگ لایه‌ای پرایمر روی دیوار زده شود رنگ به طور یکدست‌تری اجرا شده و در طولانی مدت پوسته پوسته نخواهد شد.

 پرایمر نقاشی چیست؟

انواع پرایمر نقاشی

پرایمر بر پایه آب

همانطور که از نام این پرایمر مشخص است، از آن جهت عایق کردن سطح قبل از اجرای رنگ‌های لاتکس یا پایه آب استفاده می‌شود. لایه آسترهای بر پایه آب باعث یکدست شدن سطح مورد نظر شده و جهت اعمال روی سطوح چوبی صاف و یکدست نیز مناسب هستند.

نقاشی ساختمان
نقاشی ساختمان

پرایمر روغنی

از پرایمر روغنی به عنوان لایه آستر قبل از اجرای رنگ روغن استفاده می‌شود. استفاده از این پرایمر و رنگ روغن بیشتر مناسب سطوحی مثل در، کابینت، پنجره‌ها و یا دیگر قسمت‌هایی است که دائما به آن‌ها دست زده می‌شود. همچنین پرایمر روغنی برای اعمال روی سطوح چوبی شیاردار نیز مناسب است.

انواع پرایمر نقاشی

بیشتر بخوانید رنگ اکریلیک ساختمان

پرایمر ترکیب شده با رنگ

برخی رنگ‌ها در خود پرایمر دارند که باعث افزایش سرعت اجرای نقاشی ساختمان می‌شود. این ترکیب مناسب دیوارهای خشک و از قبل رنگ شده است و با استفاده از آن نیازی به اجرای چند لایه رنگ نیست. در صورتی که سطح مورد نظرتان پستی و بلندی زیادی دارد استفاده از این ترکیب به طور مستقیم ممکن است نتیجه خوبی در بر نداشته باشد. در این حالت می‌توانید یک لایه پرایمر نقاشی روی سطح زده و سپس ترکیب رنگ و پرایمر را روی آن اعمال کنید.

استعلام رایگان قیمت نقاشی ساختمان!

پرایمر نقاشی چه ویژگی‌هایی دارد؟

  • یکدست کردن سطح کار
  • کمک به چسبندگی بیشتر رنگ
  • ایجاد عایق رطوبتی
  • قابلیت نفوذناپذیری بالا
  • جلوگیری از ریزش و پوسته پوسته شدن رنگ
  • مقاومت بالا در شرایط آب و هوایی مختلف
  • بدون بو

نحوه اجرای پرایمر روی دیوار

جهت استفاده از پرایمر باید آن را با اندازه نصف وزن خود آب مخلوط کرده و با غلطک روی سطح مورد نظر بزنید. اگر در محیط مرطوب زندگی می‌کنید بهتر است میزان آب کمتری برای ترکیب با پرایمر استفاده کنید. خشک شدن لایه پرایمر بستگی به شرایط جوی منطقه مورد نظر دارد و معمولا بین 2 الی 3 ساعت زمان می‌برد. برای گرفتن نتیجه بهتر می‌توانید دو لایه پرایمر روی سطح کار بزنید؛ به این صورت که ابتدا یک لایه روی سطح مورد نظر زده و پس از خشک شدن کامل آن برای زدن لایه بعدی اقدام کنید.

درخواست نقاشی ساختمان

نحوه اجرای پرایمر روی دیوار

هزینه اجرای پرایمر نقاشی ساختمان

در صورتی که خودتان قصد نقاشی ساختمان و زدن پرایمر نقاشی ساختمان را دارید هزینه تمام شده آن بسیار کم خواهد بود. پرایمر آکریلیک با وزن‌های 1، 4، 10 و 20 لیتری در بازار موجود است و قیمت آن به طور میانگین بین 15 تا 270 هزار تومان است. معمولا هر یک لیتر پرایمر برای پوشاندن 5 تا 10 متر مربع از سطوح کافی است. کمتر یا بیشتر بودن این مقدار بستگی به میزان جذب سطح کار و همینطور میزان آب ترکیب شده با آن دارد.

در صورتی که کار نقاشی ساختمان را برون سپاری می‌کنید، مبلغ رنگ و دستمزد فرد متخصص نیز به هزینه پرایمر اضافه خواهد شد که بستگی زیادی به متراز، سطح کار و مکان جغرافیایی شما دارد.

3.5/5 - (8 امتیاز)

1 دیدگاه

  1. سلام. در مورد بتونه و پرایمر پایه آب و پایه روغن، در بازار بتونه و پرایمر پایه آب با برند افرا موجود است که روی قوطی نوشته مناسب برای زیرسازی رنگ روغنی. یعنی پایه آب ولی مناسب روغن. آیا چنین چیزی ممکن است و باعث ایراد کار نمیشود؟ ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

نقاشی ساختمان
نقاشی ساختمان با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید