تفاوت کاور و سرامیک خودرو: پاسخی به یک پرسش مهم!

خودروصافکاری و نقاشی

یکی از جذابیت‌های خودرو تمیزی و براق بودن رنگ خودرو است. هرچند که شستشوی ماشین گردوغبار و آلودگی را از ماشین پاک می‌کند، اما امروزه روش‌های جدیدی نیز به بازار آمده است تا هم نتیجه نهایی کار و هم میزان ماندگاری رنگ ماشین را بالا می‌برد. ما در این مقاله از مجله آچاره سعی داریم تا این روش‌های جدید را به شما معرفی کنیم و تفاوت کاور و سرامیک خودرو را برای شما توضیح دهیم.

تفاوت کاور و سرامیک خودرو: نانو سرامیک خودرو

نانو سرامیکی روشی برای حفظ پوشش و رنگ خودرو است. پوشش نانو سرامیک با رنگ خودرو پیوند برقرار می‌کند و یک لایه محافظ نیمه دائمی برای رنگ خودرو ایجاد می‌کند.  نانو سرامیک یک پلیمر مایع است و روی سطوح بیرونی خودرو اعمال می‌شود. پوشش نانو سرامیک با رنگ خودرو پیوند برقرار می‌کند و لایه‌ای آب‌گریز یا هیدروفوبیک و محافظ را تشکیل می‌دهد. آب‌گریز بودن پوشش نانو مانع از چسبیدن آلودگی و گردوغبار به سطح رنگ خودرو می‌شود و همین امر باعث می‌شود تا خودرو برای مدت زمان طولانی‌تری تمیز باقی بماند. پوشش نانو سرامیک تمیز کردن و نظافت خودرو را هم راحت می‌کند و در واقع یک لایه سخت محافظ برای رنگ خودرو است که با چشم دیده نمی‌شود.

پوشش نانو سرامیک خودرو یک انتخاب خوب

پوشش نانو سرامیک خودرو، از جنس پلیمر مایع است و به صورت دستی روی بدنه ماشین اعمال می‌شود. نانو سرامیک یک لایه بین بدنه‌ی خودرو و محیط بیرونی ایجاد می‌کند و مانع از برخورد این دو با هم می‌شود. با استفاده از پوشش نانو سرامیک، لایه‌ای محافظ در برابر نور خورشید، باران‌های اسیدی و انواع آلودگی‌ها برای ماشین ایجاد می‌شود. همچنین اگر بدنه ماشین خط و خش داشته باشد، مواد پلیمری نانو آن‌ها را پوشش می‌دهد.

برای سرامیک خودرو از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

انواع پوشش نانو سرامیک خودرو

  • سرامیک پلیمری
  • سرامیک کوارتزی
  • سرامیک هیبریدی

1. سرامیک پلیمری

سرامیک پلیمری پیوند بالایی با سطح رنگ بدنه ماشین ایجاد می‌کند و ترکیب نهایی بخشی از خود خودرو به نظر می‌رسد. این نوع پوشش سرامیکی از مقاومت بالایی برخوردار است و به‌راحتی از بین نمی‌رود.

2. سرامیک کوارتزی

سرامیک کوارتزی، از همه انواع پوشش‌های سرامیکی قوی‌تر است و از مقاوت خیلی بالایی برخوردار است. ماندگاری و میزان براق بودن این محصول بالا است و برای مدت زمان بیشتری زیبایی ظاهر خودروی شما را حفظ می‌کند.

کاور یا سرامیک؟

3. سرامیک هیبریدی

سرامیک هیبریدی، ترکیبی از پوشش سرامیک پلیمری و پوشش سرامیک کوارتزی است. این روش تمام نقاط قوت دو روش قبلی را با هم دارد بنابراین با محصول نهایی کار بهترین پوشش نانو سرامیک خودرو را ایجاد می‌کند. سرامیک هیبریدی، سخت‌ترین نوع از پوشش‌های سرامیکی است و یک لایه محافظ با مقاومت خیلی بالا را برای ماشین ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید سرامیک خودرو چگونه انجام میشود

مراحل اجرای پوشش نانو سرامیک خودرو

  1. با استفاده از یک شوینده تمام کثیفی‌ها و آلودگی‌ها را از روی سطح بدنه خودرو پاک کنید.
  2. تمام معایب خودرو شامل خط و خش، نقاط رنگ شده، فرورفتگی‌ها و … را مشخص کنید و با استفاده از یک ضخامت سنج، ضخامت بدنه را حساب کنید.
  3. شیشه‌ها، آیینه‌ها و بخش‌های ظریف و حساس خودرو را با استفاده از چسب بپوشانید.
  4. با استفاده ازپولیش ، تمام خط و خش‌های بدنه خودرو را بپوشانید.
  5. خط و خش‌ها باید با استفاده از پولیش برطرف شوند، چون بعد از استفاده از پوشش نانو سرامیک خودرو، کوچک‌ترین خط و خش‌ها هم مشخص خواهند شد.
  6. با استفاده از مواد سیلیکونی همه سطح بدنه خودرو را بپوشانید.
  7. با اجرای دقیق مراحل قبل، بدنه خودروی شما برای سرامیک شدن آماده است.

مراحل اجرای پوشش نانو سرامیک خودرو

مراحل اجرای پوشش نانو سرامیک خودرو

تفاوت کاور و سرامیک خودرو: کاور خودرو

کاور خودرو هم مانند نانو سرامیک یکی از خدماتی است که برای محافظت و زیبایی خودرو استفاده می‌شود. کاور خودرو لایه‌ای از جنس اورتان است که روی خودرو کشیده می‌شود. کاور خودرو تا حد زیادی از تخریب شدن بدنه خودرو جلوگیری می‌کند.

مزایا و معایب کاور و سرامیک خودرو

مزایای استفاده از پوشش نانو سرامیک خودرو

  • محافظت صد درصدی در برابر همه آلاینده‌های محیطی
  • محافظت کامل از ماشین در برابر نور خورشید
  • محافظت کامل خودرو در برابر باران‌های اسیدی
  • محافظت طولانی مدت از رنگ خودرو
  • ایجاد زیبایی و درخشندگی روی بدنه و رنگ خودرو
  • ایجاد خاصیت آب‌گریزی برای بدنه و رنگ خودرو
  • جلوگیری از خوردگی‌های شیمیایی ناشی از آلاینده‌های اسیدی
  • جلوگیری از ایجاد لکه‌های شیمیایی ناشی از آلودگی‌ها اسیدی
  • جلوگیری از اکسیداسیون و از بین رفتن رنگ بدنه به علت تابش اشعه UV

پوشش نانو سرامیک خودرو در حال حاضر بهترین لایه محافظتی خودرو شناخته شده است. این نوع پوشش عملکرد بهتری نسبت به کاور خودرو داشته است.

مزایای سرامیک خودرو

زیبایی و درخشندگی با پوشش نانو سرامیک خودرو

یکی از دلایلی که افراد علاقه‌مند به خودرو از پوشش نانو سرامیک استفاده می‌کنند، براق شدن و درخشندگی خودرو بعد از استفاده از این نوع پوشش است.

روکش نانو سرامیک به‌عنوان محافظ بدنه خودرو

مهم‌ترین ویژگی روکش‌های نانو سرامیک، محافظت کردن از خودرو در برابر خط و خش، گردوغبار، اشعه ماوراءبنفش و آلودگی‌های شیمیایی است. وقتی خودرو برای مدتی طولانی در برابر تابش نور آفتاب قرار می‌گیرد، رنگ خودرو شروع به اکسید شدن می‌کند و روی کیفیت رنگ بدنه تأثیر می‌گذارد. پوشش نانو سرامیک مانع از این اتفاق می‌شود.

دوام بیشتر پوشش نانو سرامیک خودرو

ساختار فناوری نانو به‌گونه‌ای است که محافظت از خودرو را در سطح خیلی ریز انجام می‌دهد و همین استحکام خودرو را برای مدت زمان بیشتری حفظ می‌کند.

تفاوت کاور و سرامیک خودرو : کاور خودرو

ماندگار بودن تمیزی خودرو، با پوشش سرامیک

نانو سرامیک به علت نوع ساختار مولکولی‌اش، خودرو را از نفوذ گردوغبار و دیگر مواد آسیب‌زننده حفظ می‌کند. همین ویژگی موجب آسانی تمیز کردن خودرو می‌شود.

معایب پوشش نانو سرامیک خودرو

  • پوشش نانو سرامیک برای بعضی از خودروها هزینه زیادی دارد؛ اما با استفاده از این پوشش شما به مدت سه سال به هیچ نوع کاور دیگری احتیاج پیدا نمی‌کنید.
  • در انجام این روش به زمان نیاز دارد و در صورت عجله کردن ممکن است نتیجه عکس بگیرید.
  • پوشش نانو سرامیک خودرو در برابر برخورد سنگ‌ریزه‌ها و موارد مشابه نمی‌تواند محافظت 100 درصدی ایجاد کند اما احتمال ایجاد خش را تا حدی کاهش می‌دهد.
  • این روش سازگاری بالایی با شرایط آب و هوایی مختلف دارد اما ممکن است در آب‌وهوای بسیار گرم و خشک دچار آسیب شود.
  • بعد از هر بار شستن ماشین در کارواش، با استفاده از یک دستمال آب روی بدنه باید خشک شود.
  • اگر از نانو سرامیک به درستی استفاده نشود، می‌تواند باعث بدقواره شدن ماشین گردد.

مزایای کاور خودرو

    • محافظت از رنگ‌پریدگی خودرو به علت تابش نور خورشید
    • محافظت از رنگ‌پریدگی به دلیل برخورد سنگ‌ریزه‌ها و …
    • محافظت از خودرو در برابر آلاینده‌های مختلف
    • محافظت از صدمات ناشی از شست و شوی زیاد خودرو
از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

تفاوت کاور و سرامیک خودرو

  • کاور بدنه خودرو به ۲ دسته رنگی و بدون رنگ تقسیم می‌شود. استحکام کاورهای بی‌رنگ از کاورهای رنگی بیشتر است. کاورهای رنگی تنها مزیتی که دارند این است که به شما این امکان را می‌دهند که در عرض چند ساعت می‌توانید رنگ دلخواهتان را به خودرو ببخشید.
  • کاور‌ بدنه خودرو خاصیت آب‌گریزی ندارد و به‌مرور زمان تغییر رنگ می‌دهد.
  • کاور بدنه خودرو در صورت آسیب‌دیدگی، قابلیت تعمیر ندارد و باید آن را تعویض کنید.
  • اگر بخواهید کاور خودرو را بردارید، ممکن است رنگ بدنه خودرو آسیب جدی ببیند.
  • پوشش کاور بدنه خودرو از پوشش نانو سرامیک خودرو ضخیم‌تر است و هزینه بیشتری هم دارد.
  • کاور بدنه خودرو به نسبت پوشش نانو سرامیک، درخشندگی کمتری دارد.
  • کاور بدنه خودرو ممکن است بر اثر گذر زمان تغییر رنگ دهد و یک طیف رنگی زرد ایجاد کند.
  • رنگ کاور بدنه دارای ترکیبات شیمیایی است که پس از دندانه شدن و ساییدگی می‌تواند خود را ترمیم کند. این خاصیت کاور خودرو باعث می‌شود کاور بدنه خودرو توانایی جذب سنگریزه، خش‌های کوچک، لکه‌های ناشی از شستشوی خودرو را داشته باشد. این ویژگی در پوشش نانو سرامیک وجود ندارد.
  • برجسته‌ترین ویژگی پوشش نانو سرامیک خودرو خاصیت آب‌گریزی آن است. کاور بدنه خودرو ممکن است طیف رنگی روشنی را روی بدنه ظاهر کند در حالی که پوشش‌های نانو این مشکل را ندارند.

با وجود تفاوت کاور و سرامیک خودرو، اما هردو این محصولات به دلیل حفظ و نگهداری خودرو، رنگ و بدنه آن طراحی شده‌اند. هدف مشترک هر دو محصول کاهش آسیب‌های ناشی از تابش اشعه UV خورشید و آلاینده‌های اسیدی است.

تفاوت کاور و سرامیک خودرو در چیست

تعداد زیادی از افراد با همین توضیحات متوجه تفاوت کاور و سرامیک خودرو می‌شوند، اما تفاوت کاور و سرامیک خودرو در عمل به نسبت خیلی بیشتر از چیزی است که شما تصور می‌کنید. اولین تفاوت کاور و سرامیک خودرو میزان ماندگاری این نوع پوشش‌ها است. پوشش نانو سرامیک خودرو طول عمر بیشتری نسبت به کاور بدنه خودرو دارد. حفظ و ماندگاری رنگ خودرو در پوشش‌های نانو سرامیک بیشتر است. مقاومت پوشش سرامیک خودرو نسبت به کاور خودرو در برابر آفتاب بسیار بیشتر است. همچنین پوشش سرامیکی عملکرد بهتری در برابر آلاینده‌ها دارد. تأثیر ریز گردها و گرد و غبار روی پوشش نانو سرامیک تقریباً نزدیک به صفر است.

استفاده از کدام یک از این دو محصول انتخاب بهتری است؟

خوب است بدانید که شما می‌توانید از هر دوی این محصول به طور هم‌زمان برای خودروی خود استفاده کنید. بخش‌هایی از خودرو که احتمال آسیب‌دیدگی بیشتری دارند را با کاور خودرو محافظت کنید و سپس با استفاده از پوشش نانو سرامیک خودرو کل بدنه ماشین را پوشش دهید.

پوشش نانو سرامیک در هر قسمت از ماشین که استفاده شود، خطر اکسیداسیون و آسیب‌های شیمیایی را از بین می‌برد. همچنین خاصیت آب‌گریزی پوشش نانو سرامیک موجب جلوگیری از چسبندگی و اتصال آلاینده‌ها به خودرو می‌شود و از رنگ خودرو محافظت می‌کند؛ بنابراین رنگ بدنه خودرو بدون هیچ آسیبی حفظ می‌شود و براق و تمیز باقی می‌ماند.

سخن پایانی

انتظار نداشته باشید با وجود رعایت همه نکاتی که برای نگهداری خودرو گفته می‌شود؛ بعد از گذشت مدتی، تمام خواص این پوشش‌ها حفظ شود. به طور کل اگر هدف شما بابت استفاده از این پوشش‌ها، حفاظت از ماشین در برابر برخوردهای شدید است، کاور کردن خودرو انتخاب منطقی‌تری برای شما است.

اما همان‌طور که گفته شد، استفاده از کاور بدنه خودرو هم معایبی دارد. در صورت انتخاب کاور چسبی و یا حرارتی، بعد از مدتی به‌سختی می‌توانید کاور را از ماشین بردارید و در بعضی موارد ممکن است موجب آسیب رسیدن به رنگ ماشین شود. هر دو پوشش هزینه بالایی برای نصب و اجرا دارند، اما با توجه به مزایا و معایب کاور سرامیک خودرو، انتخاب سرامیک خودرو در طولانی مدت مقرون به‌صرفه‌تر و منطقی‌تر است.این نکته را در نظر داشته باشید که خیلی از افراد به خاطر جنبه‌های زیبایی و ظاهری اقدام به کاور کردن خودرو می‌کنند و این در حالی است که سرامیک کردن خودرو بیشتر جنبه فنی و تکنیکی دارد.

1.9/5 - (98 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا