تعمیر خودرو در محل تعمیر خودرو در محل

5 دلیل حرکت ماشین در یک جهت هنگام رانندگی

خودروسرویس و نگهداری

اگر هنگام رانندگی اتومبیل شما در یک جهت حرکت می‌کند باید حتما از یک تعمیرکار خودرو کمک بگیرید و از رانندگی با آن اکیدا خوددداری کنید. در این مقاله از مجله آچاره قصد داریم درباره 5 علت حرکت اتومبیل در یک جهت هنگام رانندگی صحبت کنیم و راهنمایی‌هایی جهت رفع مشکل ارائه دهیم.

حرکت اتومبیل در یک جهت هنگام رانندگی

فشار باد تایر تنظیم نیست

در اکثر موارد دلیل اینکه خودروی شما در یک جهت حرکت می‌کند موضوعی ساده مانند تنظیم نبودن باد و فشار تایر ماشین است. به‌عنوان مثال، هنگامی که فشار روی لاستیک چپ جلو بسیار کم یا زیاد است، ارتفاع لاستیک تغییر می‌کند  و باعث تغییر در تراز ماشین می‌شود.

فشار باد تایر تنظیم نیست

یک قانون کلی در مورد تنظیم باد لاستیک وجود دارد:

  • لاستیک‌هایی که در لبه‌های بیرونی دچار ساییدگی می‌شوند، کم باد هستند.
  • لاستیک‌هایی که در قسمت مرکزی دچار ساییدگی می‌شوند، بیش از اندازه استاندارد پر باد هستند.

راه حل این مشکل آسان است؛ باد و فشار لاستیک را متناسب با آب و هوا و فصلی که در آن هستید تنظیم کنید. فشار پایین لاستیک می‌تواند باعث پارگی یا سوراخ شدن تایر شود. اگر بعد از تنظیم باد کماکان با مشکل مواجه هستید نباید ساده از کنار آن بگذرید چون احتمالا خودروی شما مشکل بزرگ‌تری دارد.

تعمیر خودرو در محل
تعمیر خودرو در محل

لاستیک‌ها تراز نیستند

یکی از رایج‌ترین دلایل حرکت ماشین در یک جهت این است که لاستیک‌ها تراز نیستند! هنگامی‌که چرخ و محورها به‌درستی تراز نشده‌اند، شما احساس می‌کنید که قسمت جلوی خودرو به چپ یا راست کشیده می‌شود. اگر علت مشکل این موضوع باشد، یک مکانیک می‌تواند به‌راحتی چرخ شما را تراز کند و مشکل را برطرف کند. یک راهنمای مناسب برای تشخیص این مشکل سایش ناهموار آج تایرها است. از آنجا که این فرسودگی به سرعت و به طور ناهموار بوجود می‌آید، اگر به وضعیت خودرو دقت کنید بزودی متوجه آن خواهید شد.

لاستیک‌ها تراز نیستند

ترمز خودرو مشکل دارد

اگر وقتی پای خود را روی ترمز می‌گذارید ماشین به سمتی کشیده می‌شود؛ باید قبل از هر چیز از یک مکانیک معتبر بخواهید مشکل را بررسی کند. به احتمال زیاد شما با یک یا چند مورد از مشکلات زیر سروکار دارید:

  • کولیس‌های معیوب
  • خرابی شلنگ ترمز
  • تمام شدن لنت یک سمت
  • پمپ ترمز معیوب
  • تابیدگی یا شکستگی دیسک خودرو

ترمز خودرو مشکل دارد

بلبرینگ چرخ خراب است

وقتی یاتاقان‌های چرخ فرسوده می‌شوند نشانه‌ها و علائم بقدری واضح می‌شوند که نمی‌توانید آنها را نادیده بگیرید! در اغلب اوقات خودرو قبل از شروع به کشیده شدن به یک سمت، علائم دیگری نیز بروز می‌دهد. مثلاً صدایی مانند گیر کردن سنگ از ناحیه لاستیک خودرو به گوش می‌رسد و فرمان خودرو تکان می‌خورد. پس از مدتی خودرو هنگام رانندگی به چپ یا راست کشیده خواهد شد. اگر بلبرینگ چرخ خراب است، بلافاصله  از یک مکانیک معتبر کمک بگیرید. رانندگی در این شرایط بسیار غیر ایمن است.

محاسبه رایگان هزینه تعمیرات خودرو و تعویض روغن و تعویض باتری خودرو !

بیشتر بخوانید 7 علت کشیده شدن فرمان به یک سمت هنگام ترمزگیری

سیستم تعلیق یا فرمان خودرو فرسوده شده است

اگر مشکل از لاستیک‌ها نباشد، فرمان خودرو یا اجزای سیستم تعلیق ماشین می‌تواند علت اصلی بروز این مشکل باشد. اگر هر یک از این موارد فرسوده شوند، ماشین شما به یک طرف کشیده می‌شود. بررسی سالانه خودرو به شما کمک می‌کند مطمئن شوید همه چیز درست است و هیچ بخشی از خودرو دچار فرسودگی نیست یا در صورت وجود مشکل بموقع از آن مطلع شوید.

سیستم تعلیق یا فرمان خودرو فرسوده شده است

تعمیرات تخصصی خودرو و تعویض روغن و تعویض باتری خودرو با تیم حرفه‌ای آچاره

سخن پایانی

5 علت حرکت اتومبیل در یک جهت هنگام رانندگی تنظیم نبودن باد لاستیک‌ها، عدم تراز لاستیک‌ها، ایراد در سیستم ترمز خودرو، فرسودگی سیستم تعلیق و فرمان خودرو و بلبرینگ چرخ خراب است. در صورت مشاهده چنین مشکلی در خودرو در اولین فرصت از یک مکانیک معتبر کمک بگیرید و مشکل را حل کنید.

اگر خودرو شما عملکرد درستی هنگام رانندگی ندارد می‌توانید از خدمات تخصصی تعمیر خودرو آچاره استفاده کنید. خدمات خودرو در آچاره توسط تعمیرکاران باتجربه‌ برای ماشین‌های ایرانی و خارجی ارائه می‌شود. در اپلیکیشن و سایت آچاره می‌توانید از استعلام قیمت رایگان و گفتگوی آنلاین با تعمیرکاران استفاده کنید و درباره مشکل خودروی خود با آنها صحبت کنید.

4.8/5 - (13 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

خدمات خودرو در محل
تعمیرات تخصصی خودرو با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید