روش صحیح تمیز کردن کیبورد لپ تاپ

کامپیوتر و لپ تاپلوازم دیجیتال

تمیز کردن کیبورد لپ تاپ برای حذف باکتری‌ها و میکروب‌هایی که روی سطح آن راه پیدا کرده‌اند بسیار موثر است. لپ تاپ وسیله‌ای الکترونیکی است و تمیز کردن کیبورد آن باید با احتیاط بیشتری انجام شود. در ادامه مقاله با نحوه تمیز کردن کیبورد لپ تاپ بیشتر آشنا خواهیم شد.

اگر در زمینه تعمیر لپ‌تاپ و کامپیوتر و همچنین تنظیمات نرم‌افزار کامپیوتر خود نیاز به مشاوره و خدمات دارید، درخواست خود را در وبسایت آچاره ثبت نمایید و از متخصصان آچاره مشاور رایگان دریافت کنید.

نکات کلیدی

  • همیشه قبل از تمیز کردن کیبورد، لپ تاپ خود را خاموش و از برق بکشید.
  • لپ تاپ خود را با استفاده از میکروفیبر یا پارچه بدون پرز تمیز کنید. هیچ وقت از حوله معمولی یا دستمال کاغذی استفاده نکنید.
  • روش جدا کردن کلیدها برای هر لپ تاپ متفاوت است. بنابراین قبل از جدا کردن صفحه کلید، دفترچه راهنمای لپ تاپ را مطالعه نمایید.
  • برای تمیز کردن آلودگی‌ها، گرد و غبار یا سایر زباله‌هایی که در کلیدها گیر کرده‌اند ابتدا لپ‌ تاپ خود را وارونه کنید. با این کار زباله‌ها از میان درز کلیدها خارج می‌شوند.

اقدامات لازم قبل از تمیز کردن کیبورد لپ تاپ

قبل از شروع به کار چک کنید که لپ تاپ یا صفحه کلید شما از برق جدا و کاملاً خاموش باشد. با این کار به اجزای الکتریکی آسیب نمی‌رسانید. علاوه بر این هنگام تمیز کردن کلیدها، اطلاعات مهم سیستم شما هم به طور تصادفی حذف نخواهد شد.

وسایل لازم برای تمیز کردن کیبورد لپ تاپ

قبل از شروع به تمیز کردن صفحه کلید لپ تاپ به مواد زیر برای ایمنی بیشتر نیاز دارید:

  • پارچه میکروفیبر
  • قلم موی نرم
  • سواب پنبه
  • ایزوپروپیل الکل
  • اسپری هوای فشرده

همه اینها موارد خوبی برای پاک کردن کیبورد لپ تاپ هستند. علاوه بر این استفاده از مقدار کمی ایزوپروپیل الکل کاملا بی‌خطر است. همچنین می‌توانید از دستمال مرطوب ضدعفونی‌کننده استفاده کنید. اما نباید حاوی سفیدکننده باشد. چون ممکن است به پوشش روی کلیدها آسیب برساند.

محاسبه رایگان هزینه تعمیر لپ تاپ!

نحوه تمیز کردن کیبورد لپ تاپ

اگر متوجه شده‌اید کلیدهای کیبورد لپ تاپ شما کثیف شده‌اند و زباله‌ها عملکرد صفحه کلید را مختل می‌کنند زمان تمیز کردن آن‌ها رسیده است. در ادامه مراحل اصلی تمیز کردن صفحه کلید لپ تاپ را توضیح می‌دهیم.

1. لپ تاپ خود را از برق بکشید و خاموش کنید

یادتان باشد همیشه قبل از تمیز کردن وسایل الکترونیکی آنها را خاموش کنید. از آنجایی که در این مورد با کلیدها سروکار دارید در صورت خاموش بودن کامپیوتر این فرآیند بسیار آسان‌تر خواهد بود.

2. آشغال‌های بزرگ را تمیز کنید

وقتی لپ‌تاپ باز است آن را وارونه بچرخانید و روی آن به آرامی ضربه بزنید یا تکان دهید تا زباله‌ها بیرون بریزند. بهتر است ابتدا آشغال‌های بزرگتر را حذف کنید تا مراحل بعدی آسان‌تر شود.

3. برای تمیز کردن کثیفی‌ها از برس نرم استفاده کنید

اگر می‌توانید این کار را در حالی انجام دهید که لپ‌تاپ وارونه است. در صورت نیاز به نیروی بیشتر می‌توانید از هوای فشرده استفاده کنید.

نحوه تمیز کردن کیبورد

4. روی کلیدها را با پارچه میکروفیبر مرطوب تمیز کنید

گوشه پارچه بدون پرز را خیس کنید و کلیدها را پاک نمایید. پارچه میکروفیبر نرم و بدون پرز بهترین گزینه برای این کار است.

تميز كردن كيبورد لپ تاپ

5. برای لکه‌های سرسخت از سواب پنبه‌ای آغشته به ایزوپروپیل الکل استفاده کنید

الکل به از بین بردن آلودگی صفحه کلید لپ تاپ کمک می‌کند. الکل سریعتر از آب تبخیر می‌شود با این حال باید بعد از تمیز کردن آن را خشک کنید تا از تجمع رطوبت داخل لپ تاپ شما جلوگیری شود.

نحوه تمیز کردن کیبورد لپ تاپ

نحوه ضد عفونی کردن کیبورد لپ تاپ

اگر هدف اصلی شما از تمیز کردن کیبورد لپ تاپ کاهش آلودگی و کثیفی باشد مراحل بالا عالی هستند. اما اگر می‌خواهید از انتشار میکروب‌ها جلوگیری کنید باید پروسه تمیز کردن را با مقداری ماده ضدعفونی‌ کننده دنبال کنید.

ضدعفونی کردن کیبورد لپ‌ تاپ با استفاده از محلول ضدعفونی‌ کننده به آسانی امکان پذیر است. البته یادتان باشد پاک کننده‌ مایع را مستقیماً روی هیچ بخشی از لپ تاپ خود اسپری نکنید یا نمالید. در عوض پارچه را به مایع آغشته کنید و روی سطوح به آرامی بکشید تا از خیس شدن کیبورد لپ تاپ جلوگیری شود.

تمیز کردن کیبورد لپ تاپ

چگونه زیر کلیدهای لپ تاپ را تمیز کنیم؟

اگر نمی‌دانید چگونه صفحه‌ کلید لپ‌ تاپ را تمیز کنید بهترین راه این است که کلیدها را بردارید و زیر آنها را پاک کنید. از آنجایی که همه لپ تاپ‌ها این قابلیت را ندارند بنابراین در اینترنت سرچ کنید تا ببینید آیا کلیدها قابل جابه‌جایی هستند یا خیر.

مراقب باشید کاری نکنید که به لپ تاپ شما آسیبی برسد یا گارانتی آن باطل شود. اگر لپ تاپ شما دارای کلیدهای قابل جابه‌جایی است در ادامه نحوه تمیز کردن آنها را بررسی می‌کنیم.

تعمیرات لپ تاپ با تیم آچاره

1. از صفحه کلید عکس بگیرید

به این ترتیب در زمان نصب کلیدها، به راحتی می‌توانید جای هر کلید را پیدا کنید و اشتباهی در نصب کلیدها پیش نخواهد آمد.

2. کلیدها را جدا کنید

می‌توانید برای این کار از ابزارهای مخصوص استفاده کنید. اما هر جسم کوچک و مسطح مانند پیچ ​​گوشتی یا چاقو هم این کار را می‌کند. کلیدها را به آرامی جدا کنید تا به کیبورد آسیبی نرسانید.

تمیز کردن کیبورد لپ تاپ

3. زیر کلیدها را تمیز کنید

از پارچه یا سواب پنبه‌ای آغشته به الکل ایزوپروپیل استفاده کنید. از مقدار کمی مایع استفاده کنید تا داخل سیستم لپ تاپ شما چکه نکند.

4. کلیدها را جای خودشان بگذارید

صبر کنید تا صفحه کلید کاملا خشک شود. سپس آن را تنظیم کنید و به آرامی هر کلید را جای خودش فشار دهید تا در جای خودش قرار بگیرد.

آیا می‌توانیم صفحه کلید لپ تاپ را جاروبرقی بکشیم؟

بله می‌توانید از جاروبرقی برای تمیز کردن کثیفی‌ها و زباله‌ها استفاده کنید اما مراقب باشید. بسیاری از کیبوردها دارای کلیدهای بازشو هستند که ممکن است داخل جاروبرقی کشیده شوند.

بهتر است که از جارو برقی USB استفاده کنید که برای تمیز کردن صفحه کلید طراحی شده است. همچنین می‌توانید از محصولی مانند اسلایم پاک کننده استفاده کنید.

این محصول داخل شکاف‌های صفحه کلید قالب می‌گیرد و به زباله‌ها می‌چسبد. قوطی هوای فشرده هم این کار را انجام می‌دهد.

کارهای ممنوعه در زمان تمیز کردن کیبورد لپ تاپ

  • هیچ وقت مایع تمیز کننده را مستقیم روی صفحه کلید اسپری نکنید. ممکن است باعث آسیب آب شود.
  • صفحه کلید خود در آب غوطه‌ور نکنید.
  • کلیدها را از روی صفحه کلید جدا نکنید. ممکن است بشکند یا به آنها آسیب برسانید.
  • از محصولات پاک‌کننده حاوی سفیدکننده استفاده نکنید.

صفحه کلید لپ تاپ شما یکی از مواردی است که اغلب آن را لمس می‌کنید و در معرض میکروب و آلودگی است. بنابراین آشنایی با نحوه تمیز کردن کیبورد لپ تاپ بدون آسیب رساندن به آن باید در اولویت کارهای شما قرار بگیرد.

کلام آخر

تمیز کردن کیبورد لپ تاپ یکی از مواردی است که باید با دقت و توجه کافی انجام شود. اگر صفحه‌ کلید لپ‌ تاپ خود را به طور مرتب تمیز نکنید به مرور زمان کثیف‌تر شده و کار کردن با آن مشکل خواهد شد.

چربی دستان شما روی کلیدها باقی‌ می‌ماند و گرد و غبار و موی حیوانات خانگی در شکاف‌های کیبورد جمع می‌شود. چه صفحه کلید شما از قبل کثیف بوده یا جدیدا چیزی روی آن ریخته باشد با انجام مراحل ذکر شده تمیز کردن کیبورد لپ تاپ بسیار آسان و موثر خواهد بود.

سوالات متداول

چگونه صفحه کلید لپ تاپ خود را تمیز کنیم؟

برای تمیز کردن کیبورد لپ تاپ از پارچه میکروفیبر بدون پرز استفاده کنید. برس باریک با نوک تیز هم می‌تواند گزینه خوبی برای تمیز کردن قسمت‌هایی که به سختی تمیز می‌شوند باشد.

آیا می‌توانیم از دستمال مرطوب برای تمیز کردن کیبورد لپ تاپ استفاده کنیم؟

برای تمیز کردن بیشتر صفحه‌ کلیدها، دستمال‌هایی که با الکل یا شیشه پاک‌کن مرطوب شده‌اند مناسب هستند. البته نباید کیبورد را با پارچه‌ای که خیلی خیس است پاک کنید. چون ممکن است به قطعات الکترونیکی زیر کلیدها آسیب برسانید.

آیا کیبورد لپ تاپ قابل شستشو است؟

خیر. بیشتر مدل‌ها قابل شستشو نیستند. مگر اینکه در دفترچه راهنمای لپ تاپ شما ذکر شده باشد.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا