آسان‌ترین روش‌های تمیز کردن درزهای کاشی

خانه‌دارینظافت و شستشو

یکی از موارد نظافت اصولی ساختمان، تمیز کردن درزهای کاشی است که علاوه‌بر حفظ نظافت موجب بزرگتر دیده شدن مکان خواهد شد. یک کفپوش زیبا و تمیز، خواه پارکت باشد یا سرامیک و کاشی، در صورت تمیز بودن فضای بسیار دلنشینی را برای بیننده به وجود می‌آورد.

در مقابل، یک کفپوش کثیف موجب عدم هماهنگی و نازیبا دیده شدن محیط زندگی شما خواهد شد. پس با انجام یک کار کوچک و کم هزینه مثل تميز کردن درزهاي کاشي ، یک تغییر بزرگ را در محیط زندگی و کار خود رقم بزنید. با آچاره همراه باشید تا در خصوص بهترین روش تمیز کردن درز کاشی و سرامیک و انتخاب شوینده خوب برای نظافت منزل اطلاعات بیشتری کسب کنید.

شما می‌توانید برای نظافت ویژه و تمیز کردن ساختمان محل کار یا منزل خود از مهارت و تجربه نیروهای خدماتی و نظافتی آچاره استفاده کنید. نیروهای مجرب و متعهد خدماتی در کوتاه‌ترین زمان، نظافت کامل ساختمان شما را انجام خواهند داد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه ارائه خدمات و آگاهی از نظافت ساختمان به صفحه نظافت منزل و ساختمان مراجعه کنید یا با شماره 1471 تماس بگیرید.

نکات کلیدی

  • برای تمیز کردن درزهای کاشی از به کار بردن شوینده‌های قوی خود داری کنید. شوینده‌های قوی حاوی کلر را فقط می‌توان روی سطوح نو به کار برد.
  • اگر بندکشی‌های رنگی کاشی‌ها قدیمی هستند، از محلول طبیعی ضعیف‌تری برای پاک کردن آنها استفاده نمائید.
  • با استفاده از قلم درزگیر نسبت به تمیز کردن درزهای کاشی اقدام نمائید. این ابزار کاربردی می‌تواند به‌راحتی کدری و تیرگی درزهای کاشی را پاک کند.

چرا تمیز کردن درز ها و بند کشی‌ های بین کاشی‌ ها مهم است؟

با اندکی توجه در فضاهای مدرن و دلنشین، اولین نشانه‌ای که بیش از هر چیز جلوه می‌کند، تمیز بودن کف زمین یا کفپوش است. شاید بسیاری از شما عزیزان هر روز انرژی و وقت بسیار زیادی را برای تمیز کردن درزهای کاشی و سرامیک منزل خود تلف کرده‌اید و در پایان به نتیجه دلخواه نرسیده‌اید.

سرویس نظافت را از کارشناسان کاربلد آچاره بخواهید!

  • سفارش آنلاین نظافت منزل
  • نظافت ساختمان با نظافتچی خانم و آقا
  • استعلام رایگان قیمت نظافت منزل
  • گردگیری و خانه تکانی
  • نظافت راه پله و حیاط

سرویس نظافت منزل و ساختمان با آچاره

سرویس نظافت را از کارشناسان کاربلد آچاره بخواهید!

  • سفارش آنلاین نظافت منزل
  • نظافت ساختمان با نظافتچی خانم و آقا
  • استعلام رایگان قیمت نظافت منزل
  • گردگیری و خانه تکانی
  • نظافت راه پله و حیاط

سرویس نظافت منزل و ساختمان با آچاره

در بیشتر مواقع تمیز کردن کفپوش و کاشی‌ها شامل شست‌وشوی سطحی آن‌ها می‌شود. شاید بپرسید که چرا باید زحمت تمیز کردن درزهای کاشی را متحمل شویم؟ در ادامه به چند نکته مثبت در این رابطه اشاره می‌کنیم:

 مزایای تمیز کردن درزهای کاشی

  1. بزرگتر دیده شدن فضا
  2. یکدست شدن کفپوش یا دیواره
  3. ایجاد هماهنگی بیشتر با محیط
  4. حفظ بهداشت محیط
  5. جلوگیری از بروز هر نوع آلودگی
  6. جلوگیری از ورود حشرات موذی به محل زندگی شما
  7. حفظ زیبایی بصری
  8. افزایش طول عمر کفپوش یا دیواره

بهترین مواد برای درز کاشی

بهترین مواد برای درز کاشی چیست؟

کاشی یک نوع سطح پوششی است که برای دیواره یا کف آشپزخانه، حمام و توالت به‌کار می‌رود. در واقع با شکل دادن به خاک و استفاده از رنگ و لایه محافظتی کاشی به وجود می‌آید. هنگامی که کاشی‌ها را با چسب مخصوص می‌چسبانند، فضایی به اندازه ۵ میلیمتر بین آنها خالی می‌ماند. به این فضا درزهای کاشی می‌گویند.

برای سالم ماندن و طولانی‌تر شدن عمر کاشی‌ها باید این فضا پر شود. ماده‌ای که به پر کردن درزهای کاشی کمک می‌کند دوغاب نام دارد. زمانی که چسب کاشی‌ها خشک می‌شود، می‌توان دوغاب را روی سطح کفپوش ریخت.

به مرور زمان درزهای کاشی‌ها یا همان دوغاب شروع به کثیف شدن و تیره شدن می‌کنند. در چنین شرایطی، داشتن اطلاعات کاربردی در مورد راه‌های تمیز کردن درز کاشی‌های آشپزخانه، حمام و دستشویی می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

محاسبه رایگان هزینه سرویس نظافت منزل و ساختمان!

برای تمیز کردن درز سرامیک چکار کنم؟

قبل از هر کاری ابتدا کف سالن یا سطح کفپوش را جارو و تی بکشید. با جارو کشیدن زباله‌ها و گردوغبار از روی کاشی و سرامیک پاک خواهند شد. سپس محل‌هایی که احتیاج به تمیز کردن دارند نمایان‌تر خواهند شد.

در ادامه نکات مربوط به نحوه تمیز کردن درز کاشی در آشپزخانه، حمام، سرویس بهداشتی یا هر مکان دیگری را بازگو می‌کنیم.

برای تمیز کردن درز سرامیک چکار کنم؟

۱. استفاده از شوینده‌های شیمیایی (هیدروژن پراکسید، سدیم پرکربنات یا وایتکس)

می‌توانید با استفاده از یک فنجان وایتکس، مقداری آب، یک مسواک کهنه و دستمال درزهای کاشی‌های آشپزخانه و سرویس بهداشتی را تمیز کنید. سپس محل را با آب بشویید و آن را خشک کنید.

توجه داشته باشید در صورتی که کاشی یا سرامیک منزل شما قدیمی است، از این کار بپرهیزید. زیرا اسید موجود در مواد شوینده قوی موجب از هم پاشیدگی و کنده شدن درزهای بین کاشی‌ها می‌شود.

نحوه تمیز کردن درز کاشی

۲. استفاده از روش‌های طبیعی (سرکه، جوش شیرین، آبلیمو و نمک)

یکی از راه‌های تمیز کردن درزهای کاشی استفاده از مواد طبیعی است. شما می‌توانید با استفاده از مقداری جوش شیرین و چند قطره آب یک خمیر درست کنید. سپس خمیر را با استفاده از یک برس پلاستیکی به کاشی یا سرامیک و درزهای آن بمالید.

همچنین می‌توانید با استفاده از سرکه و جوش شیرین محلول پاک‌کننده قوی و موثری درست کنید. یا در خانه با استفاده از آبلیمو و نمک نیز محلول قوی دیگری بسازید و برای تمیز کردن درزهای کاشی استفاده کنید.

۳. استفاده از قلم درزگیر

با استفاده از قلم درزگیر نسبت به تمیز کردن درزهای کاشی اقدام نمائید. این ابزار کاربردی می‌تواند به‌راحتی کدری و تیرگی درزهای کاشی را پاک کند.

نظافت خانه و ساختمان با تیم کاربلد آچاره

چگونه بندکشی ‌های رنگی کاشی و سرامیک را تمیز نگه داریم؟

در ادامه چند روش ساده بری تمیز نگه داشتن بندکشی‌ها و درزهای کاشی معرفی می‌کنیم که کار تمیز کردن درزهای کاشی را آسان‌تر خواهند کرد.

استفاده از بخار شوی

برای تمیز کردن درزها و بندکشی‌های بین کاشی از بخار شوی استفاده کنید. با گرم کردن و سپس حرکت آن در امتداد خطوط بندکشی‌ها باعث خواهید شد تا کثیفی‌ها و لکه‌ها زودتر پاک شوند.

توصیه می‌کنیم اگر بندکشی‌های رنگی کاشی‌ها قدیمی هستند، از محلول طبیعی ضعیف‌تری برای پاک کردن آنها استفاده نمائید.

در غیر اینصورت بخارشوی موجب آسیب به کفپوش یا دیواره خواهد شد. همچنین شوینده‌های حاوی کلر موجب از بین رفتن رنگ بندکشی‌های سرامیک می‌شوند. به جای آنها می‌توانید از هیدروژن پراکسید یا سدیم بی کربنات استفاده کنید.

بهترین روش تمیز کردن درز کاشی و سرامیک

استفاده از هیدروژن پراکسید

با استفاده از محلول هیدروژن پراکسید می‌توانید به‌راحتی نسبت به تمیز کردن درزهای کاشی منزل خود اقدام نمائید. در صورت نیاز و وجود لکه‌های سخت‌تر، از یک برس پلاستیکی یا مسواک قدیمی در از بین لکه‌ها استفاده کنید.

استفاده از مواد طبیعی

همانطور که قبل‌تر توضیح دادیم، می‌توانید با استفاده از یک مسواک کهنه و مقداری جوش شیرین و چند قطره آب به تمیز کردن درزهای کاشی بپردازید. همچنین می‌توانید ترکیب سرکه با آب یا جوش شیرین و آبلیمو را امتحان کنید. توجه داشته باشید که حتما از دستکش استفاده کنید.

  • مخلوط سرکه و آب

در ترکیب سرکه با آب، از یک فنجان سرکه و یک فنجان آب برای تمیز کردن درزهای کاشی استفاده کنید. با استفاده از یک پارچه یا مسواک این مخلوط را روی درزها بمالید، به مدت 10 دقیقه صبر کنید. سپس محل را بشویید و خشک کنید.

تمیز کردن درزها و بندکشی های بین کاشی

  • مخلوط جوش شیرین و آبلیمو

با استفاده از 2 قاشق چایخوری جوش شیرین و نصف فنجان آبلیمو، محلول سفید کننده طبیعی خود را درست کنید. در استفاده از این محلول مراقب پوست دست خود باشید.

این محلول تمیز کننده پس از ریختن جوش شیرین در آبلیمو کف خواهد کرد و می‌تواند در تمیز کردن درزهای کاشی موثر عمل کند.

این محلول را با برس پلاستیکی به درزهای کاشی یا سرامیک بمالید. بعد از گذشت 10 دقیقه می‌توانید آن را با آب داغ از سطح بشویید. سپس سطح را با پارچه تمیز و غیر پرزدار خشک کنید.

اقدامات ساده‌ ای که موجب می‌ شوند تا درزهای کاشی‌ ها همیشه تمیز باشند

شما می‌توانید با چند اقدام ساده و پیشگیرانه همیشه درزهای بین کاشی و سرامیک‌ها را تمیز و سفید نگه دارید. این شیوه‌های پیشگیرانه چندان سخت نیستند و با یک برنامه روتین ماهیانه می‌توان این موارد را عملی کرد.

  • حداقل ماهی یکبار نسبت به تمیز کردن سطح کفپوش یا دیواره با تی اقدام نمائید. با این کار بسیاری از غبار و رسوبات که ناشی از آب سخت هستند از بین خواهند رفت.
  • همچنین می‌توانید پس از هر بار حمام با استفاده از تی رسوبات آب سخت و صابون و … را از بین ببرید. کافی است تا یک تی را بردارید و آن را به دیواره حمام بکشید‌.
  • از به کار بردن شوینده‌های قوی خود داری کنید. شوینده‌های قوی حاوی کلر را فقط می‌توان روی سطوح نو به کار برد. سپس بعد از مدت زمان 15 دقیقه آنها را به دقت بشویید و سطح را خشک کنید.
  • این شوینده‌ها موجب از بین بردن رسوبات آهکی ناشی از آب سخت در بین درزهای کاشی‌ها و سرامیک‌ها می‌شوند.
  • هر سال پوشش آب‌بندی درزها را چک کنید، شاید احتیاج به دوغاب مناسب‌تری داشته باشند. با درست کردن انواع دوغاب سیمان و ریختن آن و همچنین فرصت دادن به آن برای جذب بهتر و بیشتر، موجب احیای آب‌بندی بین درزها خواهید شد.
  • در صورت ریختن مواد غذایی، نوشابه و قهوه، بلافاصله آن را از سطح کاشی و سرامیک پاک کنید. با پاک کردن به‌موقع لکه‌ها و تمیز کردن درزهای کاشی از سخت شدن و قدیمی شدن لکه‌ها جلوگیری خواهید کرد.

چگونه بندکشی های رنگی کاشی و سرامیک را تمیز نگه داریم | تمیز کردن درزهای کاشی

سخن پایانی در رابطه با تمیز کردن درز های کاشی

اگر درزهای کاشی‌ها یا سرامیک‌ها در منزل شما تیره و لکه‌دار شده‌اند، می‌توانید با راه‌های مختلفی که در بالا بیان کردیم، به نظافت آنها بپردازید. تمیز کردن درزهای کاشی در منزل کار سختی نیست، خواهید دید که پس از اتمام کار چقدر فضا را دلنشین و پاکیزه کرده‌اید.

سعی کنید برای تمیز کردن درزهای کاشی ابتدا از مواد طبیعی استفاده کنید. سپس می‌توانید سراغ جرمگیرهای موجود در بازار بروید. همیشه باید از تمیزکننده‌های ضعیف‌تر استفاده کنید و بعد سراغ قوی‌ترها بروید. ب

ا این کار عمر دوغاب بین کاشی‌ها و سرامیک‌ها طولانی‌تر می‌شود و بر اثر تمیز کردن درزهای کاشی بندکشی‌های بین کاشی‌ها آسیب نمی‌بینند.

سوالات متداول

چگونه می‌توان با استفاده از سرکه درزهای کاشی را تمیز کرد؟

در ترکیب سرکه با آب، از یک فنجان سرکه و یک فنجان آب برای تمیز کردن درزهای کاشی استفاده کنید. با استفاده از یک پارچه یا مسواک این مخلوط را روی درزها بمالید، به مدت 10 دقیقه صبر کنید. سپس محل را بشویید و خشک کنید.

آیا برای تمیز کردن درزهای بین کاشی می‌توان از وایتکس استفاده کرد؟

بله؛ اما توجه داشته باشید در صورتی که کاشی یا سرامیک منزل شما قدیمی است، از این کار بپرهیزید. زیرا اسید موجود در مواد شوینده قوی موجب از هم پاشیدگی و کنده شدن درزهای بین کاشی‌ها می‌شود.

روش تمیز کردن درزهای کاشی با جوش شیرین چگونه است؟

یکی از راه‌های تمیز کردن درزهای کاشی استفاده از مواد طبیعی است. شما می‌توانید با استفاده از مقداری جوش شیرین و چند قطره آب یک خمیر درست کنید. سپس خمیر را با استفاده از یک برس پلاستیکی به کاشی یا سرامیک و درزهای آن بمالید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه

  1. اومدن خونه ما و دوغاب زدن که درز کاشی ها پوشیده بشه ولی کف دستشویی سنگ ها کدر شده. امکانش هست تمیز بشه؟
    ما چندتا شوینده خودمون امتحان کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا