چگونه می‌توان از وایتکس در ماشین لباسشویی استفاده کرد؟

نظافت و شستشو

وقتی صحبت از استفاده از وایتکس در ماشین لباسشویی به‌میان می‌آید، چه چیزی در ذهنتان تداعی می‌شود؟ آیا سفید و روشن کردن پیراهن‌های نخی و پنبه‌ای به فکرتان خطور می‌کند یا سفید کردن جوراب‌های تیره؟ حتی ممکن است یاد لکه‌های سفید روی شلوارتان بیفتید.

اگر از وایتکس یا مایع سفیدکننده به روش صحیحی استفاده کنید، از نتایج معجزه‌وار آن شگفت‌زده خواهید شد. در این مطلب از مجله آچاره در مورد استفاده صحیح از وایتکس در ماشین لباسشویی صحبت خواهیم کرد تا ببینیم آیا می‌توان در لباسشویی وایتکس ریخت یا خیر.

برای استفاده از وایتکس در ماشین لباسشویی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

در ادامه مواردی که برای استفاده از وایتکس در ماشین لباسشویی باید در نظر بگیرید را بیان کرده‌ایم.

استفاده از وایتکس در ماشین لباسشویی - نظافتچی

انتخاب سفیدکننده مناسب

دو نوع سفیدکننده برای استفاده در ماشین لباسشویی وجود دارد: با کلر و بدون کلر یا اکسیژن‌دار. سفیدکننده بدون کلر را سفیدکننده ایمن رنگ نیز می‌گویند. سفیدکننده حاوی کلر در از بین بردن لکه‌های لباس‌های سفید عالی عمل می‌کند اما به دلیل ایجاد لک برای پارچه‌های رنگی مناسب نیست. این نوع سفیدکننده قدرت ضد عفونی کنندگی بالایی دارد.

سفیدکننده بدون کلر را برای تمیز کردن و روشن کردن لباس‌های رنگی و طرحدار استفاده می‌کنند. به برچسب راهنمای زده شده روی محصول توجه کنید. با بررسی برچسب متوجه خواهید شد که آیا سفیدکننده برای لباس شما مناسب است یا خیر. می‌توانید قبل از استفاده کامل برای اطمینان از عملکرد مایع سفیدکننده و عدم تغییر رنگ لباستان آن را تست کنید.

مشاهده رایگان هزینه سرویس نظافت منزل ۲۴ ساعته!

سفیدکننده کلردار

لکه بری با عملکرد عالی که اگر بدانید کجا و در چه شرایطی باید از آن استفاده کنید، نتایجی عالی برای شما به‌ارمغان خواهد آورد. این نوع سفیدکننده روی لباس‌هایی با رنگ سفید عملکرد بسیار خوبی دارد.

هیچ چیز مانند سفیدکننده‌های کلردار نمی‌تواند لکه‌ها یا دیگر تغییر رنگ‌ها را روی لباس‌های سفید از بین ببرد. این ماده خاصیت ضد عفونی‌‌کنندگی دارد؛ بنابراین قادر است لکه‌های کپک و بو را نیز از بین ببرد. در ادامه نحوه استفاده از وایتکس کلردار در ماشین لباسشویی برای روشن‌تر کردن لباس‌های سفیدرنگ را آورده‌ایم.

  • برچسب مراقبت از لباس را بررسی کنید تا مطمئن شوید که استفاده از وایتکس کلردار روی لباس‌هایتان ایمن است و مشکلی برای آنها ایجاد نمی‌کند.
  • ماشین لباسشویی خود را در بالاترین دمایی که ماشین اجازه می‌دهد، راه‌اندازی کنید. این کار به عملکرد بهتر ماده سفیدکننده کمک می‌کند.
  • مواد شوینده معمول خود را اضافه کنید.
  • 4/3 فنجان مایع سفیدکننده کلردار را به مایع ماشین لباسشویی خود اضافه کنید.
  • مثل همیشه لباس‌های خود را بشویید.

استفاده از مایع سفیدکننده کلردار با هدف حذف لکه

اگر از مایع سفیدکننده با هدف حذف لکه‌ها استفاده می‌کنید، گام‌های زیر را انجام دهید:

  • کمی سفیدکننده را در مقدار نسبتاً زیادی آب رقیق کنید تا محلول سفیدکننده ضعیفی ایجاد شود.
  • برای از بین بردن لکه، یک پارچه سفید و تمیز را به محلول سفیدکننده‌ای که تهیه کرده‌اید، آغشته کنید و لک را پاک کنید.
  • برای لکه‌های بزرگتر لباس خود را در محلول سفیدکننده خیس کنید.
  • این کار را تا زمان از بین رفتن لک تکرار کنید.

نکات مهم هنگام استفاده از مایع سفیدکننده کلردار

به دلیل ماهیت شیمیایی که سفیدکننده حاوی کلر دارد، هنگام استفاده از آن باید چند نکته را در نظر بگیرید:

  • هیچگاه سفیدکننده کلردار را مستقیماً به پارچه نزنید. همیشه قبل از استفاده آن را با مقداری آب رقیق کنید. در غیر این صورت ممکن است صدمات جبران ناپذیری به لباستان وارد شود.
  • مایع سفیدکننده را روی پشم یا پارچه‌هایی که در ترکیباتشان پشم به‌کار رفته است، استفاده نکنید. ساختار شیمیایی که در ترکیب ماده سفیدکننده استفاده شده به بافت لباس آسیب جدی وارد می‌کند و احتمالاً برای همیشه لباس شما را خراب کند.

استفاده از مایع سفید کننده در ماشین لباسشویی

سفیدکننده بدون کلر: همنشینی برای لباس‌های رنگی شما

برای زیبا نگه داشتن لباس‌های رنگی خود از سفیدکننده اکسیژن‌دار بدون کلر و محافظ رنگ استفاده کنید. با وجودی که ساختار سفیدکننده‌های کلردار و بدون کلر تا حد زیادی به یکدیگر شباهت دارد اما به دلیل مواد شیمیایی متفاوت استفاده شده در آنها سفیدکننده‌های بدون کلر کمی کندتر عمل می‌کنند. توجه داشته باشید که به دلیل سریع‌تر کردن فرایند اثرگذاری چیزی را به مایع سفیدکننده بدون کلر اضافه نکنید. چنین کاری ممکن است لباس شما را خراب کند.

سفیدکننده‌های بدون کلر را روی پارچه‌های پشمی، ابریشم، اسپندکس، پلی پروپیلن یا استات استفاده نکنید. این سفیدکننده‌ها روی برخی پارچه‌های مقاوم به آتش نیز نباید استفاده شوند.

قبل از اینکه سفیدکننده بدون کلر را در ماشین لباسشویی استفاده کنید، به جنس لباس‌های خود و تناسب آنها با ماده سفیدکننده توجه کنید. بعد از اطمینان از مناسب بودن آن برای لباس‌هایتان آن را مطابق دستور نوشته شده روی بطری به پخش‌کننده مخصوص مایع سفیدکننده ماشین لباسشویی خود اضافه کنید. اگر ماشین لباسشویی شما پخش‌گر مایع سفیدکننده ندارد، 4/3 فنجان از مایع سفیدکننده را بعد از پر شدن وان داخل آن بریزید.

برای حذف لکه گام‌های زیر را دنبال کنید:

  • در اینجا نیز مانند کاری که برای سفیدکننده کلردار انجام دادید، باید مایع سفیدکننده بدون کلر را رقیق کنید. سفیدکننده بدون کلر هم برای تماس مستقیم با پارچه بسیار قوی است.
  • محلول رقیق‌شده‌ای از مایع سفیدکننده و آب تهیه کنید و لباس‌های خود را یک شب در آن بخیسانید. روز بعد طبق معمول شستشو دهید. 2/1 فنجان سرکه را نیز به آن اضافه کنید تا قدرت روشن‌کنندگی بیشتری پیدا کند.

استفاده از وایتکس در ماشین لباسشویی ال جی

استفاده از وایتکس در ماشین لباسشویی ال جی

وایتکس را در برندهای متفاوتی از ماشین لباسشویی می‌توان استفاده کرد. شاید شما هم صاحب برند پرطرفدار ال جی در ماشین لباسشویی باشید و بخواهید بدانید که استفاده از وایتکس در ماشین لباسشویی ال جی شما امکان‌پذیر است یا خیر و اینکه محل ریختن وایتکس در لباسشویی ال جی کدام قسمت است.

اکثر ماشین‌های لباسشویی دارای محفظه‌ای برای ریختن مایع سفیدکننده هستند که مایع باید حتماً در قسمت مخصوص ریخته شود. محل ریختن وایتکس در لباسشویی ال جی مانند بسیاری دیگر از ماشین‌های لباسشویی در محفظه‌ای است که برای مایع سفیدکننده در نظر گرفته شده است. محفظه سفیدکننده در ماشین ال جی درب از بالا در گوشه سمت چپ جلوی ماشین لباسشویی واقع شده است. بیش از حد از مایع سفیدکننده استفاده نکنید. استفاده زیاد از این ماده لباس‌های شما را در معرض آسیب قرار می‌دهد.

محل ریختن وایتکس در ماشین لباسشویی سامسونگ

اینکه محل ریختن وایتکس در ماشین لباسشویی سامسونگ شما در کجا واقع شده است، به نوع ماشین لباسشویی شما بستگی دارد.

  • اگر از مدل‌های ماشین لباسشویی درب از بالا استفاده می‌کنید، درب ماشین لباسشویی را باز کنید. محفظه مایع سفیدکننده در سمت چپ جلو قرار دارد.
  • اگر از مدل ماشین لباسشویی درب از جلو استفاده می‌کنید، کشوی محفظه ماده شوینده در سمت چپ جلوی ماشین لباسشویی را باز کنید. محفظه مخصوص مایع سفیدکننده به طور واضح به عنوان یکی از بخش‌های کشو برچسب‌گذاری و مشخص شده است.

اگر ماشین لباسشویی شما مدل Flex Wash است، درب بالایی ماشین لباسشویی را باز کنید. محفظه سفیدکننده در بالا سمت چپ قرار دارد. درب قسمت پایینی ماشین لباسشویی را باز کنید. محفظه مایع سفیدکننده بین محفظه اصلی ماده شوینده (در سمت چپ) و محفظه نرم‌کننده (در سمت راست) واقع شده است.

توجه کنید که قبل از افزودن سفیدکننده، درپوش محفظه هر دو قسمت را بردارید.

آیا ریختن وایتکس در ماشین لباسشویی ایمن است؟

سفیدکننده‌ها با محیط زیست سازگاری دارند. همچنین در صورتی که در دفعات مناسب و روی لباس‌هایی که با آنها سازگار هستند استفاده شوند، آثار پاک‌کنندگی خوبی دارند. عوارض زمانی بروز می‌کند که روی لباس‌هایی استفاده شوند که متناسب با آن نباشند. همچنین ریختن وایتکس در ماشین لباسشویی اگر به مقدار زیاد باشد، باز هم به لباس‌ها و حتی خود ماشین آسیب می‌زند.

نکات کلی هنگام ریختن وایتکس در ماشین لباسشویی

هنگام ریختن وایتکس در ماشین لباسشویی دقت کنید که هیچ وقت نباید وایتکس را در ماشین لباسشویی پر از لباس بریزید، حتی در صورتی که تمام لباس‌ها سفید باشند نیز این کار نباید انجام شود. همچنین می‌بایست قبل از استفاده حتماً آن را با آب رقیق کنید.

در مورد هر پارچه‌ای که قصد تمیز کردن آن با مایع سفیدکننده را دارید، به دستورالعمل‌های حفاظت از آن پارچه توجه کنید.

برای تعمیر ماشین لباسشویی از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

اگر قصد دارید لباس چندلایه‌ای را با مایع سفیدکننده تمیز کنید، تنها لایه‌ای که نیاز به براق و تمیز شدن دارد را به مایع آغشته کنید. نفوذ سفیدکننده به لایه زیرین ممکن است به آن آسیب برساند.

نکات کلی هنگام ریختن وایتکس در ماشین لباسشویی

آیا وایتکس برای ماشین لباسشویی مضر است؟

در صورتی که از وایتکس کلردار استفاده کنید، بعد از شستشو و آزادسازی کلر از وایتکس ماده‌ای بر جای می‌ماند که قابلیت اکسیدکنندگی بالایی دارد. در نتیجه امکان زنگ زدن قطعاتی که در مجاورت این ماده واقع شده‌اند، وجود دارد. باقی ماندن وایتکس روی لاستیک دور درب ماشین لباسشویی موجب می‌شود رنگ آن مقداری از حالت اولیه خارج شده و تغییر پیدا کند.

به صورت کلی استفاده از وایتکس در ماشین لباسشویی این خطرات را دارد. باید بررسی کنید و ببینید آیا ریختن وایتکس در ماشین لباسشویی به عوارض و مشکلاتی که برای ماشین ایجاد می‌کند می‌ارزد یا خیر. بعد از بررسی این موارد تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید از وایتکس در ماشین لباسشویی استفاده کنید یا خیر.

به یاد داشته باشید در هر ساعتی از روز می‌توانید از خدمات نظافت منزل ۲۴ ساعته آچاره استفاده کنید. نظافتچیان ما به شما در انجام تمام کارهای ریز و درشت خانه کمک خواهند کرد.

مشاهده رایگان هزینه سرویس نظافت منزل ۲۴ ساعته!

سوالات متداول

در زیر برخی سوالات متداول در مورد ریختن وایتکس در ماشین لباسشویی پاسخ داده شده‌اند:

آیا می‌شود در ماشین لباسشویی وایتکس ریخت؟

بله. اکثر ماشین‌های لباسشویی به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که دارای محفظه‌ای برای ریختن وایتکس هستند.
ریختن وایتکس در ماشین لباسشویی مزایا و معایبی دارد. باقی ماندن وایتکس دور لاستیک درب ماشین لباسشویی باعث خوردگی و تخریب آن می‌شود. مخصوصاً وایتکس کلردار ماده‌ای آزاد می‌کند که قدرت تخریب‌کنندگی و اکسیدکنندگی دارد.

از طرف دیگر وایتکس اگر متناسب با نوع لباس استفاده شود، در تمیز کردن و ضد عفونی کردن بسیار مؤثر است و می‌تواند لباس‌های شما را روشن و جذاب کند.
با در نظر گرفتن مزایا و معایب استفاده از وایتکس در ماشین لباسشویی تصمیم بگیرید که می‌خواهید از وایتکس در ماشین لباسشویی استفاده کنید یا خیر.

آیا وایتکس ماشین لباسشویی را خراب می‌کند؟

همان طور که در قسمت قبل صحبت شد، استفاده از وایتکس در ماشین لباسشویی مزایا و معایبی دارد.
ممکن است به دلیل ساختار مواد شیمیایی استفاده شده در آن مضر باشد و اجزای قرار گرفته در مجاورت آن در ماشین را اکسید کند. در واقع وایتکس لباس‌های سفید را ضد عفونی کرده و آنها را تمیزتر و روشن‌تر می‌کند.

اما اگر آن را روی برخی لباس‌ها با جنس خاص مانند لباس‌های پشمی، ابریشمی و ... استفاده کنید یا روی لباسی استفاده شود که قابلیت پذیرش وایتکس و ترکیبات آن را ندارد، ممکن است به لباس‌هایتان آسیب وارد شود. برای استفاده درست از آن به برچسب شستشو توجه کنید.

در کدام قسمت ماشین لباسشویی وایتکس بریزیم؟

پاسخ این سوال بستگی به نوع، برند و مدل ماشین لباسشویی شما دارد. در برخی ماشین‌های لباسشویی محفظه مایع سفیدکننده جدا از محفظه ماده شوینده معمولی قرار گرفته است.
برخی برندهای ماشین لباسشویی این دو محفظه کنار یکدیگر قرار دارند. درب از جلو بودن یا درب از بالا بودن و انواع دیگر مدل‌های ماشین لباسشویی نیز در اینکه محفظه ماده شوینده در کدام قسمت از ماشین واقع شده باشد،
مؤثر هستند. اما نکته مشترک در همه آنها این است که مایع سفیدکننده باید حتماً در محفظه مخصوص به آن ریخته شود.

3.7/5 - (8 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا