برای خشکشویی کت در منزل به این 6 نکته توجه کنید!

خشکشویینظافت و شستشو

شستشو و تمیز کردن کت در خانه همیشه دردسرساز است. به‌دلیل نوع طراحی و دوخت کت‌های رسمی با آن یقه‌های صاف و زاویه‌دار و آستردوزی‌های دقیق، نمی‌توان این لباس‌ها را مانند سایر البسه شست؛ اما اگر روش خشکشویی کت در منزل را بدانید، به‌راحتی می‌توانید شستشوی کت و شلوار را در منزل انجام دهید.

معمولا افراد شستشوی کت‌های رسمی و خشکشویی لباس عروس و سایر لباس‌های رسمی را به مراکز خشکشویی می‌سپارند که مستلزم پرداخت هزینه قابل توجهی است؛ اما یک راه بدون هزینه نیز وجود دارد که در این مطلب از مجله آچاره به آن خواهیم پرداخت.

تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا روش شستشو و خشکشویی کت شلوار در خانه را شرح دهیم و نکات آموزش خشکشویی کت را بررسی کنیم.

اگر در زمینه خشکشویی لباس نیاز به مشاوره و خدمات دارید، فقط کافی است در بخش سرویس مربوطه سفارش خود را ثبت کنید و ضمن اطلاع از تعرفه خشکشویی از خدمات باکیفیت این سرویس استفاده نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره سراسری 1471 تماس بگیرید.

نکات کلیدی

  • پیش از خشکشویی کت در منزل یک نقطه بسیار کوچک از کت خود را خیس نمایید و سپس گوش‌پاک‌کن روی آن بمالید. اگر رنگ به گوش‌پاک‌کن منتقل نشد آن را در ماشین لباسشویی بیندازید.
  • برای شستشو کت از آب سرد استفاده نماید.
  • برای انجام خشکشویی کت‌ شلوار در منزل آن را به‌تنهایی داخل ماشین لباسشویی قرار دهید.
  • برای خشک نمودن کت از نور خورشید و بخاری استفاده نکنید.

نکات مهم درباره خشکشویی کت در منزل

توجه داشته باشید که منظور از خشکشویی، روش خاصی از شستشوی لباس است که از طریق فناوری نوین، از قابلیت انحلال‌پذیری لکه‌ها بهره می‌برند و با استفاده از مواد شیمیایی و تکنیک خاص، بدون استفاده از آب، لباس‌ها شسته می‌شوند.

امروزه ماشین‌های لباسشویی نسل جدید، مجهز به این فناوری شده‌اند و شما می‌توانید با خرید چنین دستگاهی به‌راحتی لباس‌های خاصی مانند کت و شلوار یا لباس‌های مجلسی خود را تمیز کنید.

آنچه در این مطلب با عنوان خشکشویی کت در منزل ارائه می‌شود، به‌طور کلی شامل خشکشویی و همچنین شستشوی همراه با آب است؛ بنابراین اگر لباسشویی شما قابلیت خشکشویی لباس را ندارد، نکاتی که در این مطلب ارائه می‌شود برای شما کارگشا خواهد بود.

فراموش نکنید که نحوه شستن کت مردانه در منزل دارای نکات مهم و اساسی است که حتماً باید به آن توجه شود. در صورت عدم توجه به این نکات در خشکشویی کت در منزل، موجب می‌شود که تناسب و رنگ اولیه کت از بین برود.

نحوه شستن کت مردانه در منزل

1. کت خود را به‌ندرت بشویید

بهتر است تا حد ممکن از شستشوی کت ‌و شلوار خودداری نمایید؛ زیرا با شستن زیاد به بافت آن آسیب وارد می‌شود. سعی کنید در شرایط ضروری کت و شلوار خود را بشویید و بهتر است خشکشویی کت در منزل را با ماشین لباسشویی انجام دهید.

ماشین لباسشویی برعکس شستشو با دست، کت را به‌صورت یکنواخت می‌شوید. شستن یکنواخت لباس، هم نسبت به تمیزشدن کت و هم در یکنواخت بودن بافت کت، تأثیر مستقیم می‌گذارد. اما اگر باز هم ترجیح می‌دهید کت خود را با دست بشویید، از آب سرد و ماده پاک‌کننده ملایم برای این کار استفاده نماید.

محاسبه رایگان هزینه خشکشویی در محل!

2. تست رنگ‌دهی لباس قبل از شستشو

باید پیش از خشکشویی کت در منزل، پارچه آن را از لحاظ رنگ‌دهی تست کنید. ابتدا کت خود را بررسی نماید؛ زیرا برخی از کت‌ها دارای برچسبی با عنوان (فقط خشکشویی) هستند. اگر شما این برچسب را در کت خود مشاهده کردید پس بهتر است از شستن کت در منزل صرف‌نظر کنید و آن را به خشکشویی حرفه‌ای بسپارید.

در غیراینصورت یک قسمت کوچک از کت که پنهان است را خیس نماید و گوش‌پاک‌کن را روی آن بمالید. اگر پنبه گوش‌پاک‌کن رنگی شد نشانه این است که کت رنگ می‌دهد و باید برای شستشو، آن را به خشکشویی بسپارید. در غیراینصورت می‌توانید خشکشویی کت در منزل را انجام دهید.

خشکشویی کت شلوار در خانه

3. استفاده از پاک‌کننده ملایم

برای نظافت و شستشوی کت با هر نوع پارچه‌ای بهتر است از پاک‌کننده‌های مخصوص همان پارچه و پاک‌کننده‌های ملایم استفاده نماید‌. یک شوینده استاندارد لباسشویی به‌خودی‌خود برای کت بسیار خشن است و باعث تضعیف بافت پارچه می‌شود.

پس هرگز از شوینده‌های قوی لباسشویی استفاده نکنید‌. بهتر است برای پارچه‌های با جنس پشم و ترمه شامپو مخصوص همین پارچه را تهیه نمایید. همچنین برای سایر پارچه‌ها می‌توانید از پودر صابون استفاده کنید.

خدمات خشکشویی در محل با تیم آچاره

4. کت را به‌شکل رول یا تا شده داخل لباسشویی قرار دهید

اگر قصد داشتید خشکشویی کت در منزل را با ماشین لباسشویی انجام دهید، کت را تا کنید و سپس درون ماشین لباسشویی قرار دهید.

برای این کار آستین‌ها را روی قسمت بدنه کت قرار دهید و سپس آن را مانند کیسه‌خواب تا بزنید یا بپیچانید. رعایت این نکته در خشکشویی کت در منزل موجب حفظ بافت پارچه و دوخت کت می‌شود.

5. لباس را فوراً از داخل آب خارج نماید

پس از شستشو کت چه با ماشین لباسشویی و چه با دست، کت را فوراً از آب خارج نماید. آن را روی یک سطح صاف قرار دهید و تمام چین‌وچروک‌های کت را باز نماید.

همچنین به‌جای خشک‌ کردن کت به‌وسیله خشک‌کن بهتراست آن را به‌طور طبیعی و به کمک هوا خشک نمایید. این امر در خشکشویی کت در منزل سبب حفظ شکل و تناسب کت شما می‌شود.

6. استفاده از کیسه لباسشویی مشبک

یکی دیگر از نکات خشکشویی کت در خانه استفاده از کیسه لباسشویی مشبک است. وقتی کت لول شده را داخل ماشین لباسشویی قرار می‌دهید.

ممکن است در هنگام چرخیدن کت توسط ماشین لباسشویی به بافت ظریف و شکننده پارچه، آسیب وارد شود؛ اما با استفاده از این کیسه‌ها، کت به‌همان شکل داخل لباسشویی خواهد ماند.

خشک شویی کت در منزل

ازبین‌بردن لکه دئودورانت و لکه‌های کوچک کت

شاید تابه‌حال برایتان پیش‌آمده باشد که قسمت کوچکی از آستین کت‌تان کثیف شود. این اتفاق بسیار ناخوشایند است و از زیبایی کت‌تان می‌کاهد.

بهترین راه برای تمیز نمودن لکه‌های کوچک روی کت، فقط تمیز نمودن همان قسمت است نه شستن همه کت. ابتدا لکه‌ها را با آب سرد خیس نماید. سپس چند قطر سرکه و یا آب‌لیمو را روی لکه بریزید و با حوله روی آن بکشید.

البته قبل از انجام این کار، پیشنهاد می‌شود پارچه کت را با آب‌لیمو و یا سرکه در قسمت پنهان کت تست کنید. زیرا ممکن است این دو ماده طبیعی رنگ کت و یا بافت پارچه آن را تضعیف کنند.

سخن پایانی

خشکشويي کت در منزل علاوه‌بر اینکه در زمان و هزینه صرفه‌جویی می‌کند، در حفظ ظاهر و رنگ آن هم موثر است؛ زیرا شما می‌توانید با تنظیم زمان موردنظر خود، از شستشوی بیش‌ازحد کت جلوگیری کنید.

با رعایت موارد ذکر شده به‌راحتی کت‌های شما تمیز خواهند شد. فراموش نکنید که قبل از خشکشویی کت در منزل، حتما تست رنگ‌دهی پارچه را انجام دهید تا با مشکل اختلاط رنگ پارچه مواجه نشوید.

سوالات متداول

چرا استفاده از آب گرم برای شستشو کت مناسب نیست؟

زیرا آب گرم می‌تواند به بافت ظریف و حساس پارچه کت، آسیب رساند.

خشکشویی کت در منزل با دست بهتر است یا ماشین لباسشویی؟

شستن کت با ماشین لباسشویی به‌دلیل یکنواخت شدن شستشو آن بهتر است.

چگونه زمان خشک‌شدن کت را کاهش دهیم؟

کت خیس را روی حوله‌های تمیز بیندازید و حوله و کت را به هم بغلتانید. این کار باعث می‌شود مقدار زیادی آب از کت خارج شود.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا