خشکشویی لباس عروس؛ نکات انتخاب خشکشویی خوب!

نظافت و شستشوخشکشویی

روز ازدواج یکی از خاص‌ترین روزهای زندگی هر عروس و داماد است. طبیعتا لباس عروس هم از مهم‌ترین آیتم‌های عروسی به‌شمار می‌رود. امروزه شرکت‌های زیادی هستند که لباس‌های عروس را به تعداد انبوه تولید کرده و به عروس‌ها کرایه می‌دهند. خیلی از خانم‌ها هم تمایل دارند که لباس را خریداری کنند و به‌عنوان یادگاری نگه دارند. این‌جاست که بحث خشکشویی لباس عروس و بخارشویی آن مهم می‌شود.

مزون‌هایی که لباس عروس کرایه می‌دهند بسیار به خشکشویی لباس عروس و بخارشویی نیاز دارند. به‌خاطر این‎که هنگام پوشیدن این لباس در مراسم، تحرک و تعریق زیاد است. از طرفی گرمای محیط مراسم و… روی بافت لباس تاثیر می‌گذارد. چون بخش زیادی از لباس را تور تشکیل می‌دهد. در ادامه بیشتر درباره این موضوع صحبت خواهیم کرد.

شستن لباس عروس چگونه انجام می‌شود؟

گفتیم که لباس عروس جزو مهم‌ترین و ضروری‌ترین آیتم‌های عروس است. لباس عروس همواره در رده لباس‌های خاص به‌شمار می‌رفته و هر عروسی دلش می‌خواهد آن را داشته باشد. برای تمیز نگه‌داشتن آن باید بعد از مراسم به یک خشکشویی لباس عروس عالی مراجعه کنید که با دقت لباس را بشوید. در طی مراسم ممکن است لباس لکه بگیرد. این لکه‌ها شامل موارد زیر است:

  1. تکه‌های غذا و نوشیدنی که روی لباس می‌ریزد.
  2. تکه‌های میوه‌ای که می‌ریزد و تبدیل به لکه می‌شود.
  3. گرد و خاکی که روی لبه‌های دامن لباس متمرکز می‌شود.
  4. حشراتی که ممکن است لباس را لکه کنند.

خشک شویی لباس عروس

یکی از روش‌هایی که امروزه در خشکشویی لباس عروس انجام می‌شود، استفاده از ماده‌ای به اسم تتراکلوراتیلن است. این ماده شیمیایی تمیز کننده جایگزین آب است و برای از بین بردن لکه‌ها بسیار عالی عمل می‌کند. اما تتراکلوراتیلن بهترین روش برای پاک‌کردن و از بین بردن لکه‌ها و آلودگی‌های لباس عروس محسوب می‌شود. خشکشویی لباس عروس دارای مزایای زیادی است. اول این‌که تمامی لکه‌ها و گرد و غبارهای ناشی از مراسم و میکروارگانیسم‌ها از بین می‌رود. چون در روش جدید از آب استفاده نمی‌شود:

  1. رنگ لباس خراب نمی‌شود.
  2. پارچه ساییدگی و پاره نمی‌شود.
  3. پارچه لباس با پارچه‌های دیگر واکنش نشان نمی‌دهد.

استفاده از این ماده شیمیایی باعث تقویت بافت لباس عروس و درنتیجه زیباتر شدن آن هم می‌شود.

7 مرحله شستشوی لباس عروس

خشکشویی لباس عروس پروسه خودش را دارد. از آن‌جایی که لباس عروس مانند لباس‌های معمولی نیست، پس در شستن آن باید خیلی دقت کرد و وقت گذاشت. لباس عروس‌ها دارای نگین و سنگ هستند و این مسئله کمی شستن آن را خاص‌تر و البته سخت‌تر می‌کند. مراحل شستن لباس عروس شامل موارد زیر است:

  1. ابتدا باید لباس عروس مورد بررسی قرار بگیرد که مشخص شود باید با آب شسته شود یا مواد شیمیایی. برای حفظ رنگ لباس، باید اول با یک اسپری، آن را لکه‌گیری کنید.
  2. یک کیسه هم‌رنگ با لباس عروس پیدا کنید و لباس را در آن قرار دهید.
  3. یک ورق خشک‌شویی را درون کیسه بگذارید. ورق خشک‌شویی شامل مقدار کمی عطر و آب است. عطر موجود در کیسه باعث خوش‌بو شدن و دادن بوی تازگی به لباس است. از آب هم برای درست کردن بخار استفاده می‌شود. وجود آب، عملکردی مانند اتوی لباس دارد و آن را صاف می‌کند.
  4. کیسه لباس عروس به همراه وسایل داخلش را درون دستگاه قرار دهید و پس از نیم ساعت آن را بیرون بیاورید. سعی کنید شستن لباس بیشتر از این تایم طول نکشد تا باعث چروک شدن لباس نشود.
  5. لباس عروس را از کیسه خارج کنید و آن را آویزان کنید.
  6. سعی کنید تا جایی که امکان دارد برای حفظ فرم لباس و صاف شدن آن از اتوبخار استفاده کنید.
  7. در مرحله آخر که تمام کارها انجام شد، لباس را در محیط پاکیزه‌ای قرار دهید.

شستن لباس عروس


خدمات پیشنهادی: نظافت منزل توسط نظافتچی خانم و آقا


نکات مهم در شستشوی لباس عروس

خیلی از عروس خانم‌ها تمایل دارند لباس عروسشان را به‌عنوان یادگاری از یکی از بهترین شب‌های زندگی‌شان، نگه دارند. اما باید قبل از آن که آن را در کمد یا جای دیگر بگذارند، مطمئن شوند که هیچ لکه کثیفی و چربی روی آن نیست. اگر در همان ابتدا به فکر از بین بردن لکه‌ها نباشید؛ بعدا پاک کردن آن‌ها بسیار سخت و تقریبا غیرممکن خواهد شد.

لباس عروس‌ها به خاطر تزئینات و نگین‌هایی که روی آن‌ها به‌کار رفته است، بسیار آسیب‌پذیر هستند. بنابراین گفتیم که به هیچ عنوان آن را با ماشین لباس‌شویی یا با دست نشویید.

حتی بهترین لباس‌شویی در منزل هم لباس عروس را خراب می‌کند. در شستشوی خانگی وسایل تزئینی روی لباس به‌راحتی از آن جدا می‌شود و ممکن است لباس پاره شود. این لباس‌ها به علت بافت خاصی که دارند، با شستشوی خانگی از بین می‌روند و بافتشان صدمه می‌بیند.  یک خشکشویی لباس عروس معتبر و حرفه‌ای پیدا کنید و با خیال راحت لباستان را به آن بسپارید. 

دادن لباس هم به خشکشویی لباس عروس و شستن آن به همین راحتی‌ها نیست. اگر روی لباس عروس برچسب شستشو داشت می‌توانید از روی همان راهنما لباس را بشویید. ولی ترجیحا آن را به یک خشک شویی لباس عروس معتبر بدهید تا برایتان کارهای شستشو را انجام دهد. چند عامل روی شستن لباس نقش مهمی دارد:

موارد مهم در شستشوی لباس عروس

1. بررسی تزئینات لباس

امروزه لباس عروس‏ها، کمی بیشتر از قدیم زرق و برق دارند. در قدیم لباس عروس‎ها بسیار ساده و تقریبا فاقد تزئینات خاص مثل سنگ و زیورآلات بودند. اما امروز برای دادن جلوه بهتر به لباس‌ها از نماهای زیبا در آن‎ها استفاده می‏کنند.

برای اعمال این وسایل روی لباس عروس از چسب استفاده می‌کنند. اما درصورتی که لباس عروس خیلی گران باشد یا تزئینات اندکی داشته باشد، کار تزئینات را با دست اعمال می‌کنند. استفاده از مواد شیمیایی و حرارت در خشکشویی لباس عروس باعث از بین رفتن تزئینات می‌شود. حتی اگر با دست آن‌ها را به لباس متصل کرده باشند.

تزئینات لباس عروس در اثر شستن با دست، کنده می‌شوند. این لوازم با مواد شوینده شیمیایی نیز سازگاری ندارند و از لباس جدا می‌شوند. توصیه می‌شود در هرصورت لباس را با دست نشویید.


مطلب پیشنهادی از مزایا و معایب خشکشویی لباس بیشتر بدانید


بررسی ترئینات لباس عروس

2. بررسی سن لباس عروس

لباس‌های قدیمی که از چندین سال پیش به شما به ارث رسیده است دارای بافت محکمی نیستند. پس بهتر است شستن این لباس‌ها را به خشکشویی لباس عروس نسپارید. پارچه لباس عروس‌ها در طول زمان با هوا و رطوبت و دیگر عوامل واکنش نشان می‌دهند. این اتفاق هم باعث کاهش استحکام و مقاومت لباس می‌شود.

پارچه‌های لباس عروس قدیمی نمی‌توانند قدرت شوینده‌های امروزی را تحمل کنند. اگر هم قصد داشتید که آن را به خشک‌شویی بسپارید، تاکید کنید که آسیبی به الیاف لباس وارد نشود.

بررسی سن لباس عروس

3. صرفه جویی زمان

برای این که در شستن لباس عروس در وقت خود صرفه‌جویی کنید، لباس را به یک خشک‌شویی معتبر و کاربلد بسپارید. خشکشوییهای حرفه‌ای در کم‌ترین زمان و با بیش‌ترین کیفیت، کار را به شما تحویل می‌دهند. با کمی پرس‌وجو و گشتن در اینترنت می‌توانید بهترین سایت‌های شستشوی لباس عروس را پیدا کنید.

برای خشکشویی از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

لباس عروس

آیا امکان شستن لباس عروس در خانه وجود دارد؟

گفتیم که بهترین روش برای شستن لباس عروس، سپردن لباس به خشک‌شویی است. اما اگر مایل هستید که شستشوی لباس عروس را درخانه انجام دهید پس مستلزم رعایت نکاتی هستید. اگر نمی‌خواهید لباستان را به خشکشویی لباس عروس سفارش دهید، باید به برچسب آن نگاه کنید، طرز شستن آن را به‌خوبی یاد بگیرید و سپس شروع به شستن بکنید.

به‌هیچ عنوان لباس را داخل لباس‌شویی قرار ندهید. البته اگر روی برچسب لباس گفته بود که این‌کار را انجام دهید پس مانعی وجود ندارد. شستن لباس عروس شامل مراحل زیر می‌شود:

  • وان یا یک تشت را از آب خنک لبریز کنید.
  • مواد شوینده ملایم را به آن بیافزایید.
  • لباس عروس را داخل تشت قرار دهید و صبر کنید خیس بخورد.
  • پس از این‌که خیس خورد می‌توانید لباس را درآوردید و آب‌کشی کنید.
  • لباس را چنگ نزنید و محکم نشویید.
  • اگر لکه‌ها پاک نشد، با یک فرچه نرم و به آرامی، لکه‎ها را از بین ببرید. فرچه را خیلی روی لباس نکشید تا بافت آن صدمه نبیند.

خشکشویی لباس عروس

نتیجه گیری

باید در انتخاب و نگهداری لباس عروس نهایت دقت را به‌کار بگیرید. لباس عروس یادآور یک شب مهم و خاطره‌انگیز است. اما این لباس به خاطر یک سری عوامل دچار کثیفی و لکه می‌شود. لکه غذا و میوه و گردوخاک، آن دسته از عواملی هستند که لباس را کثیف می‌کنند.

پس از پایان مراسم، لباس حتما باید به یک خشکشویی لباس عروس برای شستشو و ترمیم داده شود. خشکشویی‌های حرفه‌ای با انجام روش‌های مخصوص شستشو، آسیب لباس را به حداقل مقدار ممکن می‌رسانند. درحالی که اگر همین‌کار را درمنزل انجام دهید با نتیجه مطلوبی مواجه نشوید.

شما می‌توانید شستشوی این لباس گرانبهای خود را به خشکشویی‌های مدرن و مجهز آچاره بسپارید و خیالتان بابت کیفیت شستشوی آن راحت باشد.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا