تعمیر لباسشویی تعمیر ماشین لباسشویی

کامل‌ترین راهنمای عیب ‌یابی ماشین لباسشویی کرال

لوازم خانگیماشین لباسشویی

ممکن است گاهی ماشین لباسشویی شما به‌درستی کار نکند یا در زمان روشن شدن، کدهای مختلفی روی آن نمایش داده ‌شود. در چنین شرایطی دستگاه نمی‌تواند آبگیری کرده و چرخه شستشو را اجرا کند. چنین اتفاقی برای همه برندها ممکن است اتفاق بیفتد. در این مطلب درباره عیب ‌یابی ماشین لباسشویی کرال و کدهای ارور آن صحبت خواهیم کرد.

عیب ‌یابی ماشین لباسشویی کرال

عوامل متعددی عدم کارکرد صحیح ماشین لباسشویی کرال را موجب می‌شوند. مواردی مانند پارگی شیلنگ‌های ورودی یا خروجی، قفل کردن موتور، خرابی فن خشک کن، اختلال در میکروسوئیچ درب و … هر یک به‌گونه‌ای در کارکرد مناسب ماشین لباسشویی اثرگذار هستند. در ادامه در مورد هر یک از این مشکلات و راه‌های برطرف کردن آنها صحبت خواهیم کرد.

عیب ‌یابی ماشین لباسشویی کرال

ارورهای ماشین لباسشویی کرال

در زیر خطاهای ماشین لباسشویی کرال را بررسی کرده‌ایم.

ارورهای ماشین لباسشویی کرال
ارور AE
ارور CE
ارور CD
ارور DE
ارور DHE
ارور E30
ارور E60
ارور E33
ارور E34
ارور E20

ارور AE

در عیب ‌یابی ماشین لباسشویی کرال ارور AE نشان‌دهنده وجود مشکلی در شیلنگ‌های ورودی یا خروجی است. در صورت مشاهده چنین خطایی شیلنگ‌ها را چک کنید و از عدم وجود نشتی در آنها مطمئن شوید.

عیب ‌یابی ماشین لباسشویی کرال در ارور CE

این خطا هنگام عیب ‌یابی ماشین لباسشویی کرال از قفل کردن موتور خبر می‌دهد. تعمیر موتور و تشخیص مشکل آن کاری حرفه‌ای و تخصصی است؛ بنابراین بهتر است برای رفع این مشکل با متخصص تماس بگیرید. ممکن است نیاز باشد موتور را تعویض کنید. البته در برخی موارد بدون تعویض نیز این مشکل برطرف خواهد شد.
تعمیر لباسشویی
تعمیر ماشین لباسشویی

ارور CD

ارور CD از ارورهای ماشین لباسشویی کرال است که به خرابی فن خشک کن اشاره دارد. باید این قطعه را از نظر فیزیکی بررسی کرد و در صورت وجود مشکل قطعه را جایگزین کرد.

ارور DE

در فرایند عیب ‌یابی ماشین لباسشویی کرال ارور DE به از کار افتادن میکروسوئیچ درب اشاره دارد. میکروسوئیچ را گاهی قفل درب نیز می‌گویند. این قطعه از باز شدن درب ماشین لباسشویی هنگامی که در حال کار کردن است، جلوگیری می‌کند. اگر درب ماشین لباسشویی به‌درستی بسته نشود، در هنگام روشن شدن و فعالیت ماشین لباسشویی خطایی روی صفحه دیده خواهد شد که به این موضوع اشاره می‌کند و عدم بسته بودن درب را هشدار می‌دهد.

اگر با چنین خطایی مواجه شدید، باید بررسی کنید و ببینید وجود مشکل در کدام قسمت از میکروسوئیچ موجب عملکرد نادرست آن شده است. معمولاً وقتی این قسمت از ماشین لباسشویی دچار مشکل می‌شود، از ظاهر آن نیز مشخص است؛ به‌گونه‌ای که با باز کردن پنل جلویی علائمی همچون آثار سوختگی را در آن مشاهده خواهید کرد. همچنین ممکن است ساختار سیم‌پیچ‌ها تغییر کرده باشد.

کار افتادن میکروسوئیچ درب لباسشویی کرال

در نهایت اگر با بررسی میکروسوئیچ متوجه شدید که چاره‌ای جز تعویض آن ندارید، مراحل زیر را برای تعویض آن طی کنید:

  1. پیچ‌های پنل یا قاب بالایی را باز کرده و آن را جدا کنید.
  2. درب جلوی ماشین لباسشویی را باز کرده و پیچ‌های محکم‌کننده میکروسوئیچ را با پیچ گوشتی باز کنید. سوییچ را با احتیاط از دستگاه جدا کنید.
  3. سوئیچ قفل‌کننده جدید را سر جای سوئیچ قفل‌کننده قبلی قرار دهید. پیچ‌ها را بسته و محکم کنید.
  4. پنل بالایی را در جای خود بگذارید.
  5. کار تعویض میکروسوئیچ شما انجام شده است. اکنون می‌توانید ماشین لباسشویی را به برق زده و از آن استفاده کنید.

ارور DHE

یکی از ارورهای رایج که در عیب ‌یابی ماشین لباسشویی کرال به آن بر می‌خوریم، ارور DHE است. این خطا وجود مشکل در خشک کن یا ترمیستور دستگاه را گوشزد می‌کند. ترمیستور در کیفیت شستشوی لباس‌ها در ماشین لباسشویی نقش عمده‌ای ایفا می‌کند. این قطعه را سنسور حرارتی نیز می‌نامند و وظیفه آن تنظیم دمای آب درون دیگ است. برای حل این مشکل سنسور دما و اتصالات آن راچک کنید.

ارور E30

وجود اختلال در قفل درب ماشین لباسشویی کرال را نشان می‌دهد. اگر در هنگام عیب ‌یابی ماشین لباسشویی کرال با کد خطایE30 مواجه شدید، باید میکروسوئیچ و اتصالات آن را بررسی کنید. اگر دانش فنی این کار را دارید، خودتان نسبت به بررسی اقدام کنید و در غیر این صورت از یک متخصص کمک بگیرید.

ارور E60

در صورت مشاهده ارور E60 در عیب ‌یابی ماشین لباسشویی کرال به وجود مشکل در موتور یا اتصالات آن شک کنید. امکان خرابی در رله برد نیز وجود دارد. همچنین قفل شدن سوکت موتور هم موجب نمایش دادن چنین خطایی روی صفحه نمایش دستگاه خواهد شد. موارد را بررسی کنید تا ببینید وجود مشکل در کدام قطعه موجب نمایش چنین خطایی روی ماشین لباسشویی شده است.

عیب ‌یابی ماشین لباسشویی کرال در ارور E33

یکی از ارورهای ماشین لباسشویی کرال، ارور E33 است. سنسور سطح آب وظیفه کنترل سطح آب مخزن و جلوگیری از بیش از حد بالا رفتن آن را دارد. این کد خطا به خرابی سنسور سطح آب اشاره دارد. در این شرایط فرمان قطع آب ورودی به مخزن ماشین لباسشویی در زمان درست انجام نمی‌شود. در نتیجه ممکن است سطح آب داخل دستگاه بیش از حد بالا بیاید.

نشتی یا انسداد شیلنگ هیدروستات را بررسی کنید. از علل محتمل بروز ارور E33 این موارد هستند. گاهی اوقات به دلیل استفاده از پودرهای لباسشویی کم‌کیفیت، شیلنگ هیدروستات مسدود شده و گرفتگی پیدا می‌کند. همچنین وجود پارگی یا سوراخ در شیلنگ را بررسی کنید. در صورت پارگی شیلنگ هوای داخل آن به‌درستی فشرده نمی‌شود و هیدروستات نمی‌تواند فرمان اتمام آبگیری و خروج شیر برقی از مدار را صادر کند.

محاسبه رایگان هزینه تعمیر لباسشویی!

اگر مشکل از شیلنگ نبود، احتمالاً خود قطعه هیدروستات دچار مشکل شده است. برای رفع مشکل پیچ تنظیم آن را تست کنید. در صورت شل بودن آن را سفت کنید. اگر بیش از حد سفت بسته شده باشد، آن را شل‌تر کنید. اگر پیچ تنظیم مشکلی نداشت، وضعیت مکانیکی هیدروستات را بررسی کنید. هنگام عیب ‌یابی ماشین لباسشویی کرال در صورت مشاهده خطای E33 توجه کنید که تعمیر هیدروستات یا سنسور سطح آب کاری تخصصی است و نیاز به دانش فنی دارد. بهتر است آن را به یک متخصص لباسشویی بسپارید.

عیب ‌یابی ماشین لباسشویی کرال در ارور E33

ارور E34

ارور E34 نشان می‌دهد که مدار سنسور حرارت‌سنج آب مشکل دارد. در صورت مشاهده این خطا در فرایند عیب ‌یابی ماشین لباسشویی کرال ترموستات دستگاه را بررسی کنید. مدار و سیم‌کشی‌های قسمت ترموستات را چک کنید. مقدار اهم ترموستات را بررسی کنید. ممکن است برد اصلی خراب باشد.

ارور E20

در عیب ‌یابی ماشین لباسشویی کرال ارور E20 به خرابی پمپ تخلیه و یا اتصالات آن اشاره دارد. شکستگی پمپ تخلیه در اغلب موارد صدایی ناخوشایند ایجاد می‌کند یا منجر به نشتی می‌شود. مواردی که ممکن است موجب بروز عملکرد نامناسب پمپ تخلیه ماشین لباسشویی شوند، به شرح زیرند:

  • انسداد شیلنگ تخلیه یا قرار نگرفتن در ارتفاع مناسب
  • انسداد فاضلاب
  • یخ زدن شیلنگ
  • گیر کردن آشغال در پمپ تخلیه و انسداد آن
  • خرابی پمپ

بررسی شیلنگ تخلیه

قبل از اینکه برای عیب ‌یابی ماشین لباسشویی کرال به بررسی شیلنگ تخلیه بپردازید، از خاموش بودن دستگاه اطمینان حاصل کنید. در مرحله بعد از عدم وجود شکستگی یا چین خوردگی در شیلنگ مطمئن شوید. با برداشتن چند پیچ شیلنگ تخلیه را باز کنید تا آن را از نظر عدم انسداد بررسی کنید.

با استفاده از یک چوب مطمئن شوید که چیزی درون شیلنگ گیر نکرده باشد. اگر دیدید آب به‌راحتی در شیلنگ حرکت می‌کند، پس چیزی درون آن گیر نکرده است. آن را مجدداً به دستگاه وصل کنید.

ارتفاع مناسب شیلنگ تخلیه

قرار گرفتن شیلنگ تخلیه در ارتفاع کم باعث سرریز شدن آب و ایجاد اختلال در تخلیه می‌شود. دقت کنید که زانویی ماشین لباسشویی نباید خیلی بالا یا خیلی پایین قرار داشته باشد. در هر دو صورت برای ماشین لباسشویی و تخلیه مناسب آن مشکل به‌وجود می‌آید.

انسداد فاضلاب

در عیب ‌یابی ماشین لباسشویی کرال اگر با خطای e20 مواجه شدید؛ ممکن است مشکل در عملکرد پمپ تخلیه به دلیل انسداد فاضلاب اتفاق باشد. اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که آب سختی دارد، وجود سنگ آهک یک عامل بالقوه برای جلوگیری از حرکت جریان آب به سمت تخلیه است. جرم‌ها در نهایت ته‌نشین شده و مانع از جریان آب به تخلیه می‌شوند.

یخ زدن شیلنگ تخلیه

در صورت عدم خروج آب از ماشین لباسشویی و ماندن داخل شیلنگ تخلیه، احتمال یخ زدن آب در سرمای هوا وجود دارد. این اتفاقی است که بیشتر در مناطق سردسیر رخ می‌دهد و ممکن است یکی از علل عدم کارکرد صحیح پمپ تخلیه باشد.

تعمیرات تخصصی لباسشویی با آچاره

بیشتر بخوانید عیب ‌یابی ماشین لباسشویی کندی + ارورها

خرابی پمپ تخلیه

نهایتاً اگر متوجه شدید که هیچ یک از عوامل قبلی گفته شده علت به‌وجود آمدن خطای E20 نبودند، به خرابی پمپ تخلیه شک کنید. ممکن است جوراب یا برخی البسه کوچک در پمپ تخلیه گیر کرده و باعث عملکرد نامناسب آن شده باشند. برای رفع این مشکل شیلنگ را قطع کرده و اجسام گیر افتاده در پمپ را خارج کنید. قبل از این کار باید گیره‌های پمپ را با پیچ گوشتی شل کنید.

ممکن است شکستگی پمپ عامل ایجاد مشکل باشد. اگر هنگام خروج آب از پمپ صدای آن را نشنوید یا هنگام چرخش صدا بشنوید ولی آب بیرون نیاید، ممکن است پمپ شکسته باشد.

عیب ‌یابی ماشین لباسشویی کرال در ارور E12

ارور E12 وجود مشکل در شیر برقی و اجزای آن را نشان می‌دهد. شیرهای برقی ماشین لباسشویی انواع متفاوت یک، دو، سه یا چهار بوبین را دارند. شیر برقی از اجزایی مثل بوبین، مجاری ورود آب، ترمینال، لاستیک دیافراگم، محفظه فشار، سیم پیچ و … تشکیل شده است. وجود مشکل در هر یک از این قسمت‌ها موجب اختلال در عملکرد شیر برقی شده که در نهایت منجر به نمایش خطای E12 روی صفحه نمایش ماشین لباسشویی می‌گردد.

شیر برقی وظیفه تنظیم و کنترل آب ورودی به ماشین لباسشویی را بر عهده دارد. در صورت معیوب بودن باید سریعاً تعمیر یا تعویض شود. اگر در عیب ‌یابی ماشین لباسشویی کرال متوجه شدید علت از شیر برقی است، باید از نظر مکانیکی یا الکتریکی آن را بررسی کنید.

پارگی لاستیک، مسدود شدن فیلتر، خرابی اهرم و ساییدگی لاستیک سر اهرم نشان‌دهنده وجود مشکل در قسمت مکانیکی شیر برقی هستند. اگر برق‌رسانی به شیر برقی به‌درستی صورت نگیرد یا اینکه بوبین آن سوخته باشد، قسمت الکتریکی دچار مشکل است. برای اطمینان از عدم سوختگی بوبین با اهم‌متر دو سر آن را اندازه بگیرید.

ریست لباسشویی کرال در 7 گام

برای ریست لباسشویی کرال مراحل زیر را انجام دهید:

  1. ابتدا مطمئن شوید که دستگاه خاموش است.
  2. ماشین لباسشویی را روی برنامه cotton روشن کنید.
  3. بعد از روشن شدن دستگاه فوراً کلید Spin Speed را فشار داده و رها کنید. سپس کلید function را فشار داده و رها کنید. این عمل را تا جایی تکرار کنید که کلمه to1 روی نمایشگر ماشین لباسشویی نشان داده شود.
  4. دکمه water level رافشار دهید تا to2 روی صفحه نشان داده شود.
  5. دکمه استارت را فشار دهید تا ELT روی صفحه نمایش نشان داده شود.
  6. برای به‌نمایش درآمدن خطاهای درون حافظه مجدداً کلید استارت را فشار دهید. برای عدم نمایش این خطاها از کلید TEMP استفاده کنید. حدود 5 ثانیه این کلید را نگه دارید تا نمایشگر کلمه EOD را نشان دهد.
  7. در آخرین مرحله از ریست لباسشویی کرال، دستگاه را خاموش کنید. کار ریست انجام شده است.

بیشتر بخوانید 6 دلیل عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی

عیب ‌یابی ماشین لباسشویی کرال هنگام روشن نشدن آن

عوامل زیادی وجود دارند که ممکن است علت روشن نشدن ماشین لباسشویی کرال باشند. برخی از این عوامل به‌سادگی قابل برطرف شدن هستند و برای رفع برخی دیگر به کمی تلاش و تعویض قطعه نیاز است. در زیر مهم‌ترین عواملی که می‌توانند علت روشن نشدن ماشین لباسشویی کرال باشند، شرح داده شده‌اند.

وجود مشکل در برق لباسشویی

یک عامل اساسی که ممکن است علت روشن نشدن ماشین لباسشویی کرال باشد، وجود مشکل در تغذیه آن است. باید بررسی کنید که آیا ماشین لباسشویی شما برق دارد؟ این کار را با استفاده از مولتی‌متر یا فازمتر انجام دهید. چک کنید که مقادیر ولتاژ و جریان عبوری از دستگاه با مقادیر مورد نیاز برای روشن شدن و کار کردن ماشین لباسشویی هماهنگی داشته باشد.

وجود مشکل در برق لباسشویی کرال

وجود مشکل در کابل رابط

مورد دیگری که می‌تواند علت روشن نشدن ماشین لباسشویی کرال باشد، ایراد در کابل رابط است. در عیب ‌یابی ماشین لباسشویی Coral بررسی کنید که آیا این قسمت از دستگاه مشکل دارد یا خیر. دقت کنید که سیم دچار پارگی، پوسیدگی یا آب شدگی نباشد. دوشاخه را نیز چک کنید و از سلامت آن اطمینان حاصل کنید.

وجود مشکل در فیوز

یک عامل دیگر که ممکن است علت روشن نشدن ماشین لباسشویی کرال باشد، وجود اختلال در فیوز است. به کمک مولتی‌متر عملکرد صحیح فیوز را بررسی کنید. اگر فیوز مشکل دارد، آن را تعویض کنید. اگر مشاهده کردید که چراغ‌های دستگاه روشن شده‌اند، فیوز سالم است و احتمالاً علت روشن نشدن ماشین لباسشویی کرال چیز دیگری است.

بیشتر بخوانید آموزش نحوه تعویض پمپ ماشین لباسشویی

جمع‌بندی

در این مطلب ارورهای ماشین لباسشویی کرال، روش‌های عیب ‌یابی ماشین لباسشویی Coral و مواردی که ممکن است علت روشن نشدن ماشین لباسشویی کرال باشند، بررسی شدند. با خواندن این مقاله می‌توانید به عیب ‌یابی ماشین لباسشویی کرال خود بپردازید و مشکلات آن را برطرف کنید.

3.8/5 - (23 امتیاز)

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر لباسشویی
تعمیر لباسشویی خود را به متخصصین ما بسپارید!

 

کلیک کنید