تعمیر لباسشویی تعمیر ماشین لباسشویی

آموزش نحوه تعویض پمپ ماشین لباسشویی

لوازم خانگیماشین لباسشویی

ممکن است گاهی اوقات لباس‌هایی که با لباسشویی می‌شویید را کاملا خیس از آن خارج کنید و مشاهده کنید که در داخل دیگ آن آب جمع شده است! تقریبا می‌توان گفت این مورد جزو مشکلات شایع ماشین لباسشویی‌هاست. زمانی که با این مشکل مواجه شدید، در مرحله اول بهتر است از یک تکنسین کمک بگیرید تا ماشین لباسشویی شما را عیب یابی کند. به احتمال زیاد مشکل از پمپ تخلیه است. در ادامه نحوه تعویض پمپ ماشین لباسشویی را با هم بررسی می‌کنیم.

تماس با متخصص مربوطه برای تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

با توجه به این که تعویض پمپ تخلیه جزو کارهای تخصصی به حساب می‌اید، بهتر است حتما از یک متخصص ماشین لباسشویی برای انجام این کار کمک بگیرید. با گذشت زمان و پیچیدگی قطعات ماشین لباسشویی، مخصوصا برندهای خارجی، ممکن است خودتان نتوانید به‌تنهایی این کار را انجام دهید. بهتر است با فردی که دانش فنی و تخصصی مربوط به این کار را دارد تماس گرفته و از او برای انجام این کار کمک بخواهید.

بررسی و تعویض پمپ ماشین لباسشویی

پیش از آن که اقدام به تعویض پمپ کنید، حتما بررسی کنید که آیا قطعا مشکل از پمپ است یا خیر. مشکلاتی که ممکن است برای پمپ تخلیه ماشین لباسشویی رخ دهد، شامل موارد زیر است:

تعمیر لباسشویی
تعمیر ماشین لباسشویی

  • هنگام تخلیه آب، صدای پمپ را نمی‌شنوید.
  • زمانی که دستگاه در حال چرخش است، صدای عجیبی را می‌شنوید و مشاهده می‌کنید و آب تخلیه نمی‌شود.
  • ماشین لباسشویی مملو از آب شده است و تخلیه نمی‌شود.
  • آب دستگاه تخلیه شده، اما دستگاه همچنان در حال چرخش است.

البته به هر حال باید حتما با یک متخصص مربوطه مشورت کنید. زیرا این کار به تجربه و دانش فنی بالایی نیاز دارد. هم برای عیب یابی و هم برای تعویض پمپ لباسشویی بهتر است از دانش یک تکنسین استفاده کنید.

نحوه تعویض پمپ ماشین لباسشویی

مراحل تعویض پمپ ماشین لباسشویی به ترتیب در ده گام

به منظور تعویض پمپ تخلیه باید مراحل زیر را گام به گام طی کنید. البته باید بدانید که پیش از شروع هر کاری لازم است که ماشین لباسشویی خود را از پریز برق بکشید. در زمان تعویض پمپ تخلیه با سیم‌های برق کار دارید که در صورت وصل بودن به برق، خطر برق‌گرفتگی وجود دارد. همچنین شیر آب دستگاه را نیز قطع کنید و یک سطل هم محض احتیاط در نزدیکی خود داشته باشید.

اولین گام، تخلیه آب دستگاه

اگر ماشین لباسشویی شما پر از آب است، باید در ابتدا آب داخل آن را کاملا تخلیه کنید. با کمک شلنگ تخلیه می‌توانید آب اضافی داخل ماشین را کاملا تخلیه کنید.

مراحل تعویض پمپ ماشین لباسشویی به ترتیب در ده گام

دومین گام، جدا کردن پنل بالایی دستگاه

معمولا پیچ پنل بالایی لباسشویی در پشت آن قرار دارد. به همین دلیل ابتدا پیچ‌ها را  باز کرده و سپس پنل را از ماشین لباسشویی جدا کنید.

سومین گام، جدا کردن پنل کنترلی دستگاه

در این مرحله باید پنل کنترلی ماشین لباسشویی را که در جلوی آن قرار دارد، باز کنید. پیچ‌هایی که پنل کنترلی و جا پودری را به بدنه متصل کرده‌اند باز کنید. اتصالات سیم‌ها را به دقت باز کنید. سپس پنل را جدا کنید.

چهارمین گام، جدا کردن پنل جلویی دستگاه

زمانی که به گام چهارم رسیدید، باید پنل جلویی ماشین لباسشویی را جدا کنید. در ابتدا درب فیلتر پمپ تخلیه را که اغلب در جلو و پایین دستگاه است باز کنید. سپس درب ماشین لباسشویی را باز کنید و لاستیک موجود دور آن را جدا کنید. اتصالات سیم‌های جلویی را قطع کرده، پیچ‌ها را باز کرده و سپس پنل جلو را جدا کنید.

محاسبه رایگان هزینه تعمیر لباسشویی!

پنجمین گام، جدا کردن شلنگ‌های متصل به پمپ تخلیه

پس از جدا کردن پنل جلویی ماشین لباسشویی، می‌توانید پمپ تخلیه را مشاهده کنید. ممکن است هنوز در شلنگ‌های متصل به پمپ و خود پمپ تخلیه آب وجود داشته باشد. به همین دلیل یک پارچه حوله‌ای و سطل آب محض احتیاط در کنار خود داشته باشید. سه شلنگ به پمپ تخلیه متصل هستند که با یک بست به محفظه درونی متصل‌اند. در ابتدا بست‌ها را شل کرده و سپس آن‌ها را از پمپ تخلیه جدا کنید.

مراحل تعویض پمپ ماشین لباسشویی - شلنگ‌ها

ششمین گام، جدا کردن پمپ قدیمی از دستگاه

در این مرحله نیز ابتدا باید سیم‌های متصل به پمپ را جدا کنید و سپس برای جدا کردن اقدام کنید. اغلب پمپ‌های تخلیه با یک پیچ به کف ماشین لباسشویی متصل هستند. این پیچ را با دقت باز کنید. برای تعویض پمپ ماشین لباسشویی باید پیچ‌های که آن را به محفظه پلاستیکی متصل کرده‌اند را نیز باز کنید. در نهایت می‌توانید کل مجموعه پمپ تخلیه را در بیاورید.

 آموزش تعویض پمپ ماشین لباسشویی

هفتمین گام در تعویض پمپ ماشین لباسشویی

در این مرحله، پمپ تخلیه ماشین لباسشویی را که قبلا تهیه کرده‌اید در جای پمپ قبلی نصب کنید. همان مراحلی که برای باز کردن طی کردید را در این مرحله باید برعکس انجام دهید و به ترتیب پیچ‌ها و بست‌ها را ببندید.

تعمیرات تخصصی لباسشویی با آچاره

هشتمین گام، وصل کردن شلنگ‌های متصل به پمپ تخلیه

در این گام، سه شلنگی که به پمپ قبلی متصل بوده را به پمپ جدید وصل کنید. سعی کنید دقیقا همانطور که قبلا بوده را پیاده‌سازی کنید.

وصل کردن شلنگ‌های متصل به پمپ تخلیه

نهمین گام، نصب پنل‌های دستگاه

در این مرحله پنل‌ جلویی، پنل بالایی و پنل کنترلی را دوباره همانند قبل باید نصب کنید. دقیقا همانطور که قبلا بوده، دوباره به همان صورت باید پیچ‌ها بسته شوند.

مراحل تعویض پمپ ماشین لباسشویی

دهمین و آخرین گام در تعویض پمپ ماشین لباسشویی

زمانی که پنل‌ها را نصب کردید و تمامی مراحل به پایان رسید، پریز دستگاه را به برق وصل کنید. در این مرحله به صورت امتحانی لباسی را بشویید که مطمئن شوید تعویض پمپ لباسشویی به خوبی انجام شده است.

سخن آخر

لباسشویی یکی از لوازم پر مصرف در خانه است. به همین دلیل حتما باید به درستی کار کند و به مراقبت و نگهداری نیازمند است. اگر متوجه کوچک‌ترین مشکلی در دستگاه خود شدید، حتما به یک تکنسین مراجعه کنید تا در اسرع وقت مشکل را شناسایی کرده و رفع کند. مشکلات پمپ تخلیه از شایع‎ترین مسائل در ماشین‌های لباسشویی است. به همین جهت، برای تعویض پمپ ماشین لباسشویی که به دانش فنی و تخصصی نیازمند است حتما دقت بالایی به خرج دهید و از تکنسین مربوطه کمک بگیرید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر لباسشویی
تعمیر لباسشویی خود را به متخصصین ما بسپارید!

 

کلیک کنید