تعمیر لباسشویی تعمیر ماشین لباسشویی

بررسی 5 علت تمیز نشدن لباس در ماشین لباسشویی + راهکارهای رفع مشکل

لوازم خانگیماشین لباسشویی

اگر به علت تمیز نشدن لباس در ماشین لباسشویی، قصد تعویض لباسشویی خود را دارید، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب با آچاره همراه باشید. در ادامه دلیل تمیز نشدن لباس ها در ماشین لباسشویی و راهکارهای حل این مشکل را بررسی خواهیم کرد.

ماشین لباسشویی یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین لوازم خانگی محسوب می‌شود که خرابی آن می‌تواند علاوه‌بر اختلال در روند امور روزانه، موجب کاهش کیفیت لباس‌ها از نظر رنگ و حالت شود.

خوشبختانه امروزه برندهای زیادی اقدام به تولید ماشین‌های لباسشویی اتوماتیک کرده‌اند که کار را شست‌وشوی لباس‌ها را آسان‌تر می‌کند.

اما ممکن است کاربران با مشکلی مانند شست‌وشوی ناقص و تمیز نشدن لباس‌ها در لباسشویی مواجه شوند. لازم است برای رعایت بهداشت و اطمینان از شست‌وشوی صحیح لباس‌ها، این مشکل برطرف شود.

اگر در این زمینه نیاز به خدمات و تعمیرات تخصصی دارید، برای کسب آگاهی بیشتر در خصوص نحوه ارائه خدمات و قیمت تعمیر ماشین لباسشویی به صفحه خدمات تعمیر لباسشویی سامانه آچاره مراجعه کنید.

از این طریق می‌توانید ضمن ثبت سفارش، از متخصصان آچاره مشاوره رایگان دریافت نمایید.

همچنین یادآور می‌شویم، یکی از سرویس‌های پرتکرار و محبوب شرکت آچاره، خدمات نظافت منزل توسط نظافتچی خانم و آقا است.

در این سرویس نیروهای خدماتی کاربلد با سرعت عمل بالا، امور نظافت منزل شما را به‌طور کامل انجام می‌دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره سراسری 1471 تماس بگیرید.

نکات کلیدی

  • انسداد فیلتر پمپ تخلیه درواقع شایع‌ترین علت تمیز نشدن لباس‌ در ماشين لباسشويي است.
  • شستشوی وان داخلی ماشین لباسشویی می‌تواند موجب تمیز شستن لباس‌ها توسط ماشین لباسشویی شود.
  • عواملی که علت تمیز نشدن لباس در ماشین لباسشویی هستند را برطرف کنید تا آسیبی به قطعات داخلی دستگاه نرسد.

علت تمیز نشدن لباس در ماشین لباسشویی

اگر ماشین لباسشویی شما آن‌طور که می‌خواهید لباس‌های شما را تمیز نمی‌کند، بهتر است بدانید که علت تمیز نشدن لباس‌ در لباسشویی می‌تواند دلایل متفاوتی داشته باشد که در این بخش به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

1. بارگیری بیش از ظرفیت ماشین لباسشویی

یکی از دلایل و علت تمیز نشدن لباس در ماشین لباسشویی، قرار دادن لباس بیش از ظرفیت لباسشویی در داخل دیگ است.

زمانی که بیش از ظرفیت ماشین لباسشویی در آن لباس بریزید، لباس‌ها آزادانه حرکت نمی‌کنند و این می‌تواند دلیل تمیز نشدن لباس‌ها در ماشین لباسشویی باشد.

بهتر است لباس‌ها را تفکیک کرده و متناسب با استاندارد هر ماشین لباسشویی آن را بارگیری کرد. به خاطر داشته باشید استفاده کم از مواد شوینده برای حجم بالای لباس نیز می‌تواند علت تمیز نشدن لباس در ماشین لباسشویی باشد.

دلیل تمیز نشدن لباس‌ها در ماشین لباسشویی

2. عدم آگاهی از برنامه و تنظیمات ماشین لباسشویی

در اغلب مواقع افراد شناخت کاملی از برنامه‌های ماشین لباسشویی ندارند و همواره کمترین زمان را برای شستشوی لباس‌ها انتخاب می‌کنند. عدم آشنایی با برنامه‌ریزی لباسشویی یک علت تمیز نشدن لباس‌ در ماشین لباسشویی است.
تعمیر لباسشویی
تعمیر ماشین لباسشویی

به خاطر داشته باشید که هر برنامه ماشین لباسشویی برای انواع خاصی از لباس‌ها طراحی‌ شده‌اند. ضمن اینکه هر لباس در قسمت یقه خود دارای راهنمای شست‌وشو است که مواد شوینده مخصوص هر لباس، دمای لازم را مشخص می‌کند.

بامطالعه این بخش و آگاهی از برنامه‌های ماشین لباسشویی به کمک دفترچه ماشین لباسشویی می‌توان این مشکل را رفع کرد.

دلیل تمیز نشدن لباس‌ها در ماشین لباسشویی

3. آلودگی وان داخلی ماشین لباسشویی؛ علت تمیز نشدن لباس در ماشین لباسشویی

آلودگی وان داخلی و مشکلات دیگ ماشین لباسشویی مهم‌ترین علت تمیز نشدن لباس‌ در ماشین لباسشویی شناخته می‌شود.

اغلب چنین تصور می‌شود که ماشین لباسشویی نیاز به شست‌وشو ندارد؛ درصورتی‌که بوی بد لباس پس از شست‌وشو، تمیز نشدن لباس، بوی کپک لباس همگی به علت کثیف بودن وان داخلی ماشین لباسشویی است.

محاسبه رایگان هزینه تعمیر لباسشویی!

بهتر است هر شش ماه یک‌بار وان داخلی ماشین لباسشویی با سرکه یا کمی مواد شوینده شسته شود.

برای شست‌وشوی وان داخلی لباسشویی بهتر است مقداری سرکه سفید را با آب رقیق کرده و درون کشوی مواد شوینده لباس بریزید. سپس بلندترین برنامه ماشین را انتخاب کنید. پس از اتمام بهتر است واشر اطراف ماشین لباسشویی نیز به کمک مسواک تمیز شود.

به خاطر داشته باشید که عدم توجه به تمیز کردن ماشین لباسشویی علاوه‌بر تمیز نشدن لباس و ایجاد بوی بد می‌تواند در درازمدت موجب اختلال عملکرد ماشین لباسشویی شود پس چه‌بهتر است هر شش ماه یک‌بار ماشین لباسشویی را سرکه سفید و به‌طور اصولی شستشو داد.

چرا لباسشویی تمیز نمیشوره

4. مسدود شدن شلنگ تخلیه

به علت تمیز نشستن ماشین لباسشویی لازم است که بعضی قطعات دستگاه بررسی شوند؛ یکی از این موارد انسداد شلنگ تخلیه است.

گاهی ممکن است یک شی کوچک موجب انسداد مسیر شلنگ تخلیه شود. در چنین مواردی بهتر است ماشین را خاموش کرده و شلنگ را بررسی کنید.

دقت کنید درصورتی‌که شلنگ تخلیه کهنه شده یا دارای خوردگی است، حتماً آن را عوض کنید. درصورتی‌که راه شلنگ مسدود نبود آن را دوباره وصل کنید؛ چراکه ممکن است مشکل از فیلتر پمپ تخلیه باشد.

تعمیرات تخصصی لباسشویی با آچاره

5. انسداد فیلتر پمپ تخلیه؛ علت تمیز نشدن لباس در ماشین لباسشویی

وقتی فیلتر پمپ تخلیه مسدود شده باشد، تخلیه آب صورت نمی‌گیرد و لباس‌ها معمولاً بوی کپک می‌دهند. پس بوی کپک یک شناسه مهم برای شک کردن به انسداد فیلتر پمپ تخلیه محسوب می‌شود.

معمولاً اشیاء کوچک مانند کلید، جواهرات، سکه، دکمه و غیره فیلتر پمپ تخلیه را مسدود می‌کنند.

برای پاک‌سازی فیلتر بهتر است ماشین لباسشویی را از برق بکشید و بخش پایینی ماشین لباسشویی را با دقت بررسی کنید و پس از یافتن فیلتر پمپ آن را خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید و اجازه دهید آب بد بو و تمام اشیاء باقیمانده از آن خارج شوند.

برای تخلیه فیلتر پمپ، حتماً یک‌کاسه کم‌عمق زیر فیلتر قرار دهید تا از نفوذ آب به زیر لباسشویی و اطراف جلوگیری کنید.

پس از انجام تمام موارد فوق ماشین لباسشویی را به برق‌زده و مجدداً امتحان کنید. در صورتی پمپ تخلیه خراب شده باشد باید این قطعه تعویض شود.

برای کسب آگاهی بیشتر در این زمینه راهنمای آموزش گام به گام تعویض پمپ ماشین لباسشویی را مطالعه فرمایید.

علت تمیز نشدن لباس‌ در لباسشویی

راهکار برای تمیز شستن لباس در ماشین لباسشویی

برای افزایش طول عمر ماشین لباسشویی و رفع علت تمیز نشدن لباس در ماشین لباسشویی، به نکات زیر توجه کنید:

  • هر شش ماه یک‌بار بخش داخلی ماشین لباسشویی را بشویید تا آلودگی‌های وان داخلی خارج شوند.
  • واشرهای اطراف درب ماشین لباسشویی محل مناسبی برای رشد کپک‌ها هستند؛ ازاین‌رو اگر در مناطق شرجی زندگی می‌کنید، حتماً هر سه ماه یک‌بار واشر اطراف درب ماشین لباسشویی را به کمک پارچه تمیز و خشک کنید.
  • بیشتر شهرهای کشور با پدیده مضر سختی آب مواجه هستند، ازاین‌رو بهتر است به‌منظور دوام ماشین لباسشویی واشرهای آسیب دیده و جرم گرفته اطراف ماشین لباسشویی تعویض شوند.

جمع‌بندی

در این مطلب به این نکته پرداختیم که چرا لباسشویی تمیز نمیشوره و راهکارهای رفع این مشکل را بیان کردیم.

توجه داشته باشید که علت تمیز نشدن لباس در لباسشویی با عوامل متعددی مرتبط است و اگر رفع نشوند، قطعات داخلی دستگاه را دچار آسیب خواهند کرد.

عواملی که مهمترین علت تمیز نشدن لباس در ماشین لباسشویی هستند عبارتند از آلودگی دیگ لباسشویی، انسداد فیلتر پمپ تخلیه و بارگیری بیش از ظرفیت لباسشویی. با بررسی این موارد می‌توانید مشکل را حل کنید و اگر مشکلات تخصصی دیگری مطرح بود بهتر است از یک تعمیرکار کمک بخواهید.

سؤالات متداول

چرا لباس‌های من‌بعد از شستن کثیف است؟

علت این موضوع می‌تواند با آلوده بودن وان داخلی و استفاده کم از مواد شوینده یا مواد شوینده نامناسب مرتبط باشد. بهتر است هر 6 ماه یک‌بار وان داخلی ماشین لباسشویی را طبق دستورالعمل شست‌وشو دهید و حتماً از شوینده مناسب استفاده کنید.

چگونه ماشین لباسشویی را که تمیز نمی‌شوید تعمیر کنم؟

در وهله اول به‌اندازه ظرفیت لباس در ماشین لباسشویی قرار دهید؛ اگر مشکل حل نشد،حتماً شلنگ تخلیه آب را چک کنید و در صورت گرفتگی آن را بازکنید. هم‌چنین گرفتگی فیلتر پمپ تخلیه را نیز جدی بگیرید و هر سه ماه یک‌بار مطابق دستورالعمل آن را بازکنید. برای رفع انسداد شلنگ تخلیه و فیلتر پمپ تخلیه می‌توانید از دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی نیز استفاده کنید.

چرا لباس‌ها پس از شسته شدن در ماشین لباسشویی همچنان بو می‌دهند؟

علت این موضوع می‌تواند با تجمع باکتری‌های مختلف در ماشین لباسشویی مرتبط باشد و لازم است واشر اطراف درب و دیگ لباسشویی را به‌خوبی تمیز کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر لباسشویی
تعمیر لباسشویی خود را به متخصصین ما بسپارید!

 

کلیک کنید