تعمیر لباسشویی تعمیر ماشین لباسشویی

6 دلیل عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی + روش تعمیر

لوازم خانگیماشین لباسشوییویدیو

دلایل متعددی برای تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی وجود دارد. از جمله رایج‌ترین این علل می‌توان به مسدود شدن فیلتر پمپ تخلیه با مواد زائد یا مو، خرابی پمپ تخلیه، خرابی سوییچ درب یا مسدود شدن شلنگ تخلیه اشاره کرد. هدف این مقاله کمک به شما خوانندگان گرامی است تا بتوانید خودتان ماشین لباسشویی را عیب یابی کنید و نسبت به رفع مشکل اقدام کنید.

6 دلیل عدم تخلیه ماشین لباسشویی

در ادامه 6 دلیل عمده که موجب عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی می‌شوند، بررسی شده‌اند. این دلایل ممکن است علت تخلیه نشدن آب لباسشویی سامسونگ، ال جی، بوش و سایر برندها هم باشند؛ بنابراین تفاوتی ندارد که شما دارنده لباسشویی کدام برند هستید.

با توجه به مشترک بودن این موارد، راهکارهای ارائه شده در این مطلب برای تمامی ماشین‌های لباسشویی کاربرد دارند. پس با ما همراه باشید.

1.      مسدود شدن شلنگ تخلیه

مسدود شدن شلنگ تخلیه یکی از عواملی است که موجب باقی ماندن آب در ماشین لباسشویی می‌شود. خروج آب از ماشین لباسشویی بخشی مهم از چرخه شستشو است. این کار با مکیدن آب موجود در محفظه توسط پمپ آب صورت می‌گیرد.

6 دلیل عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی

اگر صدای پمپ تخلیه را برای شروع فرایند تخلیه می‌شنوید اما هیچ اتفاقی نمی‌افتد، احتمالاً مشکلی در شلنگ تخلیه به‌وجود آمده است. برای بررسی گرفتگی در شلنگ، ماشین لباسشویی را خاموش کنید و آن را جابه‌جا کنید تا بتوانید به محلی که شلنگ تخلیه به ماشین متصل شده است، دسترسی داشته باشید.

هنگامی که شلنگ را از ماشین لباسشویی جدا کردید، آن را از تشت لباسشویی نیز جدا کنید. بعد از اینکه شلنگ را کاملاً جدا کردید، بررسی کنید که آیا چیزی درون آن گیر کرده است یا خیر. سعی کنید داخل آن آب بریزید و ببینید که آیا از طرف دیگر آن خارج می‌شود یا نه.

در صورتی که آب از سمت دیگر آن خارج نشد، احتمالاً چیزی درون آن وجود دارد که مانع عبور آب می‌شود. هنگامی که انسداد درون شلنگ را برطرف کردید آن را سر جای قبلی‌اش بگذارید و ماشین لباسشویی را مجدداً راه‌اندازی کنید.

تعمیر لباسشویی
تعمیر ماشین لباسشویی

2.     گرفتگی فیلتر پمپ تخلیه

تمامی ماشین‌های لباسشویی یک پمپ دارند که برای تخلیه آب پس از چرخه شستشوی لباس‌ها طراحی شده است. اگر در طی چرخه‌های تخلیه صدای پمپ را می‌شنوید اما آب به کندی خارج می‌شود یا اصلاً تخلیه نمی‌شود امکان گرفتگی در فیلتر پمپ تخلیه وجود دارد.

اگر به وجود مشکل در پمپ تخلیه مشکوک هستید، برای چک کردن فیلتر پمپ باید به قسمت داخلی ماشین لباسشویی دسترسی داشته باشید. بنابراین اولین کاری که باید انجام دهید این است که ماشین لباسشویی را از پریز برق جدا کنید و آن را از دیوار فاصله دهید؛ به نحوی که بتوانید به پنل پشتی آن دسترسی داشته باشید. البته در بسیاری از ماشین‌های لباسشویی فیلتر پمپ تخلیه در جلوی دستگاه قرار دارد.

6 دلیل عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی

پنل دستگاه را برداشته و محل پمپ تخلیه را پیدا کنید. شلنگ را از قسمت ورودی خارج کرده و فیلتر را از نظر وجود اجسام مزاحم بررسی کنید. اگر چیزی پیدا کردید، آن را خارج کنید و شلنگ را مجدداً نصب کنید. پنل دسترسی پشتی را در جای خود قرار دهید و ماشین لباسشویی را مجدداً به برق وصل کنید. ببینید آیا عمل تخلیه به‌درستی انجام می‌شود یا خیر.

بیشتر بخوانید روش آسان تعمیر و نگهداری ماشین لباسشویی

6 دلیل عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی

3.     خرابی پمپ تخلیه

اگر متوجه شدید ماشین لباسشویی آب را تخلیه نمی‌کند ممکن پمپ تخلیه خراب باشد.برای تعمیر ماشین لباسشویی و پمپ تخلیه آناگر هیچ انسدادی در مسیر تخلیه وجود ندارد و صدای پمپ را نمی‌شنوید به احتمال زیاد پمپ خراب است.

اگر نیاز باشد که پمپ تخلیه را تعویض کنید، ابتدا باید برق دستگاه را قطع کنید و آب موجود را از ماشین لباسشویی خارج کنید تا بتوانید پمپ تخلیه را از ماشین لباسشویی بیرون بیاورید. ماشین لباسشویی را از دیوار فاصله دهید تا بتوانید به قسمت پشتی آن دسترسی داشته باشید. شلنگ‌ها را از ورودی و خروجی پمپ تخلیه خارج کنید.

محاسبه رایگان هزینه تعمیر لباسشویی!

پمپ را از ماشین لباسشویی جدا کنید و آن را با پمپ جدید مناسب تعویض کنید. وقتی پمپ جدید را سر جای خود گذاشتید مانند قبل، اتصالات را برقرار کنید. بهتر است قبل از باز کردن قطعات از تمام اتصالات عکس بگیرید تا چیزی را فراموش نکنید. ماشین لباسشویی را دوباره به برق وصل کرده و آن را آزمایش کنید.

6 دلیل عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی

4.     خرابی تسمه ماشین لباسشویی

اگر پمپ تخلیه خراب یا مسیر مسدود نباشد و همچنان مشکل عدم تخلیه ماشین لباسشویی وجود داشته باشد، یک احتمال دیگر، خرابی تسمه ماشین لباسشویی است. تسمه در عملکرد پمپ نقش دارد و در پایین ماشین لباسشویی واقع شده است. اگر شک دارید که مشکل از تسمه باشد،

برای تعویض تسمه فرسوده ابتدا باید ماشین لباسشویی را از برق بیرون بکشید و سپس آن را از دیوار فاصله دهید تا بتوانید به قسمت پشتی آن دسترسی داشته باشید. پنل پشتی را باز کرده و قسمت زیر تشت را نگاه کنید. تسمه در آنجا قرار دارد. تسمه قدیمی را بردارید و تسمه جدید نصب کنید.

بعد از اینکه آن را در جای خود قرار دادید، همه چیز را به حالت اولیه خود برگردانید، ماشین لباسشویی را مجدداً به برق وصل کرده و راه‌اندازی کنید. بررسی کنید و ببینید که آیا مشکل خالی نشدن ماشین لباسشویی همچنان وجود دارد یا خیر.

تعمیرات تخصصی لباسشویی با آچاره

5.     وجود مشکل در سوئیچ درب

سوئیچ درب بخش مهمی از سیستم ایمنی ماشین لباسشویی است که در تمام ماشین‌های لباسشویی وجود دارد. اگر دریچه بالایی باز باشد، ماشین فوراً متوقف می‌شود و تا بسته شدن مجدد درب کار نخواهد کرد. این ویژگی برای این هدف طراحی شده است که از افتادن تصادفی اجسام درون آن و ایجاد خسارت و خرابی جلوگیری کند.

6 دلیل عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی

اگر سوئیچ درب به‌درستی کار نکند حتی اگر درب دستگاه بسته باشد باعث جلوگیری از کارکرد صحیح دستگاه می‌شود. در صورتی که احتمال می‌دهید مشکل خالی نشدن ماشین لباسشویی به سوئیچ درب مرتبط باشد، آن را به دو روش مختلف بیازمایید. یک روش این است که درپوش را باز کرده کلید درب را پیدا کنید.

سوئیچ را به سمت پایین فشار دهید و به صدای کلیک گوش دهید. همچنین می‌توانید سلامت سوئیچ را با یک مولتی‌متر تست کنید و در صورت خراب بودن آن را تعویض کنید. فراموش نکنید که حتما قبل از شروع کار ماشین لباسشویی را از پریز برق جدا کنید.

6.     مسدود شدن مسیر تخلیه

اگر تمامی احتمالات ممکن را بررسی کرده‌اید و هیچ یک علت تخلیه نشدن ماشین لباسشویی نبوده، ممکن است مشکل از انسداد مسیر تخلیه باشد. در این حالت احتمالاً چیزی در مسیر تخلیه گیر کرده است. ممکن است الیاف لباس‌ها و مو مسیر تخلیه منزل شما را مسدود کرده باشد. برای حل این مشکل می‌توانید از وسایل مخصوص تخلیه دستی استفاده کنید. در برخی موارد ممکن است به لوله‌کش نیاز داشته باشید.

سخن پایانی

اگر با مشکل خالی نشدن ماشین لباسشویی مواجه هستید می‌توانید به کمک دستورالعمل‌هایی که در این مقاله بیان شد ریشه مشکل را پیدا کرده و آن را حل کنید.

اگر فرصت انجام تعمیرات ندارید و یا دوست دارید یک تعمیرکار حرفه‌ای مشکل ماشین لباسشویی شما را حل کند می‌توانید از تعمیرکاران حاذق آچاره در اقصی نقاط کشور کمک بگیرید. تمام متخصصین آچاره آموزش‌دیده و کارکشته هستند و به تعمیر انواع ماشین لباسشویی با برندهای مختلف مسلط‌ هستند.

2.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر لباسشویی
تعمیر لباسشویی خود را به متخصصین ما بسپارید!

 

کلیک کنید