8 علت انفجاری روشن شدن آبگرمکن دیواری بوتان!

آبگرمکنسرمایش و گرمایشگرمایش

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام روشن کردن آبگرمکن، انفجاری روشن شدن آن باعث ترس‌تان شود. در این مقاله به بررسی علت انفجاری روشن شدن آبگرمکن دیواری بوتان خواهیم پرداخت.

در تمامی آبگرمکن‌ها و همین‌طور آبگرمکن دیواری بوتان، انفجاری روشن شدن آبگرمکن دیواری بوتان وابسته به محفظه احتراق و الکترود جرقه است که در ابتدای نصب آبگرمکن باید توسط سرویس‌کار تنظیم شود.

افزون بر این، ممکن است علت انفجاری روشن شدن آبگرمکن دیواری بوتان، خرابی پمپ یا فن آبگرمکن باشد که در این صورت نیز دستگاه به تعمیر و بررسی توسط تعمیرکار نیاز دارد.

نکات کلیدی

  • مهم‌ترین علت انفجاری شدن شدن آبگرمکن دیواری بوتان تنظیم نبودن فاصله بین الکترود جرقه‌زن و مشعل است.
  • تمیز کردن و رفع گرفتگی‌ها در سلامت آبگرمکن موثر است.

دلایل انفجاری روشن شدن آبگرمکن دیواری بوتان

قبل از اینکه به بررسی علل مختلف انفجاری روشن شدن آبگرمکن دیواری بپردازیم؛ این نکته را به خاطر داشته باشید که عیب‌یابی هر محصولی به استادکار خود آن وسیله نیاز دارد و تاکید می‌شود که خودتان دست به بررسی و تعمیر آبگرمکن دیواری بوتان نزنید.

تعمیر آبگرمکن زمینی و دیواری را به کارشناسان خبره آچاره بسپارید.

  • نصب انواع آبگرمکن‌ها
  • اسیدشویی
  • تعویض منبع آبگرمکن
  • تعویض مبدل آبگرمکن
تعمیر آبگرمکن زمینی و دیواری با آچاره
تعمیر آبگرمکن زمینی و دیواری را به کارشناسان خبره آچاره بسپارید.
  • نصب انواع آبگرمکن‌ها
  • اسیدشویی
  • تعویض منبع آبگرمکن
  • تعویض مبدل آبگرمکن
تعمیر آبگرمکن زمینی و دیواری با آچاره
علت انفجاری روشن شدن آبگرمکن دیواری بوتان

1. فاصله الکترود جرقه‌زن و مشعل را تنظیم کنید

تنظیم نبودن فاصله الکترود جرقه‌زن و مشعل یکی از رایج‌ترین علت‌های انفجاری روشن شدن آبگرمکن‌های دیواری است. این فاصله باید بین 3 تا 5 میلی‌متر باشد.

در صورتی که فاصله کمتر یا بیشتر از این مقدار باشد؛ دیر روشن شدن شعله باعث ایجاد صدای انفجاری خواهد شد.

2. فشار گاز را تنظیم کنید

تنظیم نبودن فشار گاز نیز می‌تواند علت انفجاری روشن شدن آبگرمکن دیواری بوتان باشد.

برای تنظیم فشار گاز آبگرمکن می‌توانید قبل از روشن کردن آبگرمکن از شیر گاز زیر دستگاهاستفاده کنید. دقت کنید که هر 2 شعله کوتاه و بلند در آبگرمکن باید تنظیم شود.تنظیم فشار گاز آبگرمکن

3. از سلامت دودکش مطمئن شوید

اطمینان حاصل کنید که دودکش آبگرمکن دیواری سالم است. در بسیاری از مواقع خرابی یا انسداد راه دودکش علت انفجاری روشن شدن آبگرمکن دیواری بوتان است.

4. اکسیژن محیط را چک کنید

کافی‌نبودن اکسیژن نیز از دلایل انفجاری روشن شدن آبگرمکن‌ است. برای عمل درست احتراق در آبگرمکن، 2 درپوشی که بالای آن برای اکسیژن‌رسانی تعبیه شده را حتما باز کنید.

5. شاید جرقه قدرت ندارد

جرقه ضعیف نمی‌تواند آبگرمکن را به محض پخش شدن گاز روشن کند؛ بنابراین با تجمع گاز آبگرمکن با صدای انفجاری روشن می‌شود.خرابی جرقه زن آبگرمکن

عوامل ضعیف شدن جرقه در آبگرمکن:

  1. ضعف برق شهری
  2. ضعف ترانس مربوط به جرقه
  3. نشتی برق
  4. خرابی‌های الکترود جرقه‌زن مثل اکسید شدن آن
  5. کثیفی سر الکترود جرقه‌زن

6. تمیز باشید

تمیزکاری مرتب آبگرمکن از بروز مشکلات جلوگیری می‌کند. هر چند وقت یک‌بار درب آبگرمکن را باز و سر الکترود جرقه‌زن را تمیز کنید.

محاسبه رایگان هزینه تعمیر انواع آبگرمکن!

7. شاید زمان تعویض است

یکی دیگر از دلایل انفجاری روشن شدن آبگرمکن دیواری بوتان، خرابی شیر احتراق است. معیوب شدن این وسیله منجربه تجمیع گاز و صدای انفجار شده که در صورت بروز این مشکل بهتر است به فکر تعویض این قطعه بیفتید.

همچنین ممکن است این تعویض برای سوپاپ‌ها یا فن نیز لازم باشد. اجازه دهید سرویس‌کار تشخیص دهد!

8. شیر احتراق را سفت کنید

افزایش فشار آب و شل شدن شیر احتراق می‌تواند علت انفجاری روشن شدن آبگرمکن دیواری بوتان باشد. برای رفع این مشکل، شیر احتراق را سفت کنید.شیر احتراق علت انفجاری روشن شدن آبگرمکن دیواری بوتان

راه‌های جلوگیری از انفجاری روشن شدن آبگرمکن

در تمام زمینه‌ها پیشگیری بهتر از درمان است. پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از بروز علت انفجاری روشن شدن آبگرمکن دیواری بوتان، به موارد ذیل دقت کنید.

دقت کنید که نصب درست آبگرمکن مهم‌ترین بخش استفاده از وسیله است. محل نصب آبگرمکن باید در جای درست و در تماس با هوای آزاد باشد. این نکته علاوه‌بر جلوگیری از نشت گازهای سمی، به احتراق و جرقه‌زدن شعله آبگرمکن نیز کمک خواهد کرد.

از آبگرمکن مراقبت کنید. با مسواک یا برس روزنه‌های گرفته‌شده را چاک کنید و اگر سرشعله، فندک یا مبدل‌ها دچار گرفتگی شده‌اند؛ آن را برطرف کنید.

جمع‌بندی

گاهی همزمان با روشن شدن دستگاه و باز کردن شیر آب، سر و صدای زیادی از آبگرمکن شنیده می‌شود. ایجاد سر و صدا همزمان با باز کردن شیر آبگرم تا حدودی طبیعی است اما این صدا نباید از حد معینی بیشتر باشد.

در هر صورت سر و صدای نابهنجار و غیرعادی به کلی نشان‌دهنده یک مشکل جدی است و شما باید ابتدا باید علت صدا را پیدا کنید. شاید رسوب در تانکر و مبدل دستگاه خیلی زیاد شده. در این صورت علاوه‌بر صدای زیاد با مشکل کاهش فشار آب یا گرم نشدن آب هم مواجه خواهید شد.

برای تشخیص علت ایجاد صدای ناهنجار و انفجاری روشن شدن آبگرمکن دیواری بوتان، حتما با یک تعمیرکار خبره تماس بگیرید. کارشناسان مجرب آچاره به‌منظور تعمیر انواع آبگرمکن در کنار شما هستند.

سوالات متداول

آیا صدای انفجاری روشن شدن آبگرمکن، می‌تواند منجر به انفجار آبگرمکن شود؟

در بیشتر موارد این صدا به‌اندازه ذهنیت مردم از آن، ترسناک نیست. تنها در صورتی آبگرمکن منفجر خواهد شد که در نصب ایراد جدی وجود داشته باشد.

با شنیدن صدای انفجاری روشن شدن آبگرمکن چه کنیم؟

فورا آبگرمکن را خاموش و با تعمیرکار تماس بگیرید.

مهم ترین علت افنجاری روشن شدن آبگرمکن دیواری بوتان چیست؟

مهم‌ترین دلیل تنظیم نبودن فاصله بین الکترود جرقه‌زن و مشعل است.

برای رفع انفجاری روشن شدن آبگرمکن دیواری بوتان چه‌ کنیم؟

پیش از هر چیز از یک متخصص برای عیب‌یابی و تعمیر استفاده کنید. پس از تعمیر، تکنسین سالانه و تمیزکاری ماهیانه داشته باشید تا مشکلات تکرار نشوند.

3.5/5 - (19 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا