تعمیر کولر گازی تعمیر کولر گازی

روشن ماندن دائم کمپرسور کولر گازی

سرمایش و گرمایشسرمایشکولر گازی و داکت اسپلیت

تا به حال پیش آمده که سعی کنید کولر گازی را خاموش کنید اما موفق نشوید و دستگاه روشن بماند؟ این اتفاق می‌تواند ترسناک باشد، اما اگر بتوانید دلایل بروز این مشکل را شناسایی کنید، قادر خواهید بود که راهی برای حل آن پیدا کنید. با ما باشید تا به شما ۸ مورد از علل روشن ماندن دائم کمپرسور کولر گازی را بگوییم تا اگر این اتفاق افتاد، بدانید چکار کنید.

8 دلیل روشن ماندن دائم کمپرسور کولر گازی 

۱. روشن ماندن دائم کمپرسور به علت کثیفی کویل اواپراتور

فراموش کردید که پیش از شروع فصل گرما کولرتان را سرویس کنید؟ اگر اینطور است، حتما کویل‌های اواپراتور زیر لایه‌ای از خاک و گرد و غبار دفن شده است. کویل‌های اواپراتور وقتی کثیف شوند در روند سردسازی اختلال ایجاد می‌کنند و خاموش هم نمی‌شود. این اتفاق برای کولرهایی که در مکان‌هایی چون آشپزخانه‌ها و رستوران‌ها قرار دارند، به‌وفور می‌افتد.

تمیز کردن کویل اواپراتور

۲. یخ زدن کویل اواپراتور

روشن ماندن دائم کمپرسور کولر گازی، و خروج هوای گرم، می‌تواند به علت یخ زدن کویل‌ها باشد. در چنین مواقعی بهتر است از متخصصین و تعمیرکاران کولرگازی کمک بگیرید. مطالعه مقاله بررسی تخصصی علت یخ زدن کولر گازی+فیلم نیز برای شما مفید خواهد بود.
تعمیر کولر گازی
تعمیر کولر گازی

۳. گرفتگی فیلتر هوا – روشن ماندن دائم کمپرسور

اگر فیلترهای هوا کثیفی و چربی گرفته باشند، هوا نمی‌تواند به خوبی جریان داشته باشد و به‌همین سادگی، عملکرد کولر مختل می‌شود. کمپرسور کولر گازی وقتی ببیند نمی‌تواند باد خنک را پخش کند و فضا همچنان گرم مانده، به کار کردن ادامه می‌دهد. تمیز کردن فیلترهای کثیف کولر گازی و یکی از راه های جلوگیری از روشن ماندن دائم کمپرسور کولر گازی است.

فیلتر هوا کولر گازی - روشن ماندن دائم کولر گازی

۴. کاهش میزان خنک‌کننده

اگر ماده خنک‌کننده در کولر کم باشد، مثلا به‌خاطر نشتی در شلنگ‌های کولر، کمپرسور قادر به خنک‌سازی محیط نخواهد بود و به کار کردن ادامه می‌دهد و خاموش نمی‌شود. در این زمان نیاز است که یک شخص حرفه‌ای وضعیت کولر را بررسی کند.

۵. خرابی ترموستات

خیلی وقت‌ها زیاد کار کردن کولر و خاموش نشدنش، به خاطر همین خرابی ترموستات است. اگر ترموستات کارش را به خوبی انجام ندهد، کمپرسورکولر گازی اسپلیت شما نمی‌فهمد که باید وقتی به دمای مورد نظر رسید خاموش شود. در چنین مواقعی ترموستات را بررسی، و اگر لازم بود، تعویض کنید.

۶. کندانسور کثیف یا معیوب

همانطور که شلنگ اواپراتور از داخل ممکن است کثیف شود، سر کندانسور از بیرون هم همین مشکل ممکن است بیاید. کندانسور در قسمت بیرونی کولر کار می‌شود و در تماس بودن با هوای آزاد یا جوندگانی که ممکن است آن را بجوند یا کثیف کنند، می‌تواند منجر به روشن ماندن دائم کمپرسور کولر گازی شود. 

کندانسور خراب کولر

۷. خرابی موتور فن یا دمنده

اگر فن دمنده باد کافی برای سیستم ایجاد نکند، این مسئله می‌تواند باعث شود که کارکرد کمپرسور کولر گازی به مشکل بخورد و زیادی از حد کار کند. با تنظیم کردن فن سرعت می‌توانید این مشکل را حل کنید. اگر مشکل فن به‌خاطر چربی گرفتن و کثیف شدن هم باشد، اگر درست تمیزش کنید مشکل حل می‌شود.

۸. نشتی از لوله‌ها و روشن ماندن دائمی کمپرسور کولر گازی

اگر لوله‌های کولر قدیمی باشند، هوای سرد از آن‌ها نشت می‌شود و بیرون می‌زند. اتصالات را بررسی کنید. اگر مشکل از لوله‌ها باشد، باد سرد هیچ‌وقت ایجاد نمی‌شود و این مسئله منهی می‌شود به روشن ماندن دائمی کمپرسور کولر گازی.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر کولر گازی!

اهمیت سرویس کردن کولر گازی

کولرها وسایل حساسی هستند و باید هر چند وقت یکبار بررسی شوند تا اگر مشکلی وجود دارد، رفع شود یا از بروز مشکل جلوگیری صورت بگیرد. مردم جنوبی که بیشتر از کولر استفاده می‌کنند، خوب می‌دانند که باید کولر را پیش از آغاز فصل بهار سرویس کنند تا اگر قطعه‌ای نیاز به تعویض دارد، این کار انجام شود و از سالم بودن اجزای دیگری اطمینان حاصل شود. بدین ترتیب، از هزینه‌های گزاف و خسارات احتمالی پیشگیری می‌شود و می‌توانید در هوای گرم، از باد مطبوع کولر گازی لذت ببرید.

حال که تصمیم گرفتید خودتان کولر را سرویس کنید، توضیحات و اقدامات را مرحله به مرحله و با دقت انجام دهید تا مشکل بزرگتر نشود و هزینه‌ روی دستتان گذاشته نشود. 

مرحله اول: کولر را باز کنید

خب این قدم از کار بسیار ساده است. ابتدا کولر را خاموش کنید و از برق بکشید. دور و اطرافتان ممکن است کمی کثیف شود برای همین چیزی روی زمین پهن کنید. حالا دریچه‌های کولر را باز کنید. دو فیلتر می‌بینید. فیلترها را باز کنید و بیرون بیاورید.

مطالعه بیشتر: فیلم آموزش نحوه شستشوی پنل خارجی کولر گازی (کندانسور)

مرحله دوم: فیلترها و کویل خنک‌کننده را تمیز کنید

به محض درآوردن فیلترها، متوجه کثیف بودنش می‌شوید. برای تمیز کردن، کافیست آن را زیر فشار ملایم آب بگیرید تا تمیز شود. همچنین، برای تمیز کردن کویل از یک مسواک به درد نخور استفاده کنید و لبه‌ها را خوب تمیز کنید اما فشار وارد نکنید. پس از این که با مسواک خوب تمیزش کردید، با آب آن را بشویید.

روشن ماندن دائم کمپرسور کولر گازی

ثبت رایگان درخواست تعمیر کولر گازی

مرحله سوم: سرهم‌بندی و جمع کردن کولر

وقتی قطعاتی که شستید خشک شدند، آن‌ها را دوباره روی کولر سوار کنید. وقتی کولر را بستید، با یک دستمال تمیز بدنه را خوب تمیز کنید و کولر را به برق وصل، و روشن کنید.

سخن آخر

در این مقاله درباره روشن ماندن دائم کمپرسور کولر گازی صحبت کردیم. دلایلی که باعث می‌شوند این اتفاق بیوفتد را شرح دادیم و نحوه سرویس کردن کولر را توضیح دادیم. چنانچه سوالی در خصوص کولر گازی و مشکلات آن برایتان باقی مانده، در قسمت نظرات مطرح بفرمایید تا کمکتان کنیم.

 

4.3/5 - (15 امتیاز)

12 دیدگاه

  1. سلام کولرگازی پنجره ای ال جی ۱۹هزارکنترلی دارم که حتی چه با کنترل چه بادست خاموش میکنم فن خاموش میشود اماکومپرسورنه.فقط باید از برق دوشاخه بکشم و موقع وصل کردن به برق نباید کولر روشن شود اما کومپرسور روشن میشودبدون اینکه صفحه کلید ویافن روشن شود.مشکل از کجاست آیاخطردارد؟لطفا راهنمایی بفرمائید.

    1. سلام. احتمالا مشکل از سیم‌کشی یا برد دستگاه است و باید توسط تعمیرکار بررسی شود.

  2. سلام کمپرسور کولر اسپیلت من همیشه روشن میمونه حتی اگه خاموشش هم میکنی روشن هستش مگه اینکه برق رو قطع کنی میشه راهنماییم کنید که چه مشکلی براش پیش امده

  3. سلام ، اسپلیت ۱۲ هزار سامسونگ دارم ، وقتی خاموشش میکنم کمپرسور بیرونی همچنان به کارش ادامه میده !!!! دلیل چیه ؟

    کمپرسور بهمراه پنل داخلی با زدن دکمه off خاموش نمیشه

    1. این مشکل از برد دستگاه هستش.
      پلاتین رله چسبیده و باید برد بره تعمیرگاه و رله اش تعویض بشه

  4. سلام.چرا موتور کولر گازی اصلا استراحت نمیکنه و یکسره کار میکنه داخل خونه هم تقریبا سرد هست.ایا امکانش هست کنترل دستکاری شده باشه توسط بچه ها….فقط بگم که تازه جابجاش کردیم🙄

  5. سلام
    کولر گازی g4ماتیک ۲۴۰۰۰ گری داریم
    تقریبا ۸ماه استفاده شده
    مشکل خاموش نکردن کولر داریم
    نه خونه سرد میشه نه باد گرم میزنه (فشار گاز هم ۱۲۰ هستش )
    کمپرسور زیر سایه هستش و دما اینجا تا ۴۵ درجه میرسه
    پنل داخلی هم باز شده و سنسمرش تعویض شده
    ولی همچنان مشکل خاموش نشدن داریم
    ممنون میشم کمکمون کنید 🙏🏻♥️

    1. مشکل از برد هستش احتمالا ولی احتمال این هم هست که به دما نرسه و قطع نکنه

  6. سلام، کولر اسپیلت من میتسوبیشی ۲۴هزار هست، بعد از خاموش کردن کولر ، کپرسور هر چند دقیقه یک بار برای مدت کوتاهی روشن میشه و بعد دوبار خاموش میشه و این کار تا چندساعت ادامه داره. لطفا راهنمایی کنید.

  7. سلام کمپرسور در حال کار کردنه و لی پنل بعد از کمی کار کردن خاموش میشه ولی همچنان کمپرسور کار میکنه حتی بعد از خاموش کردنش به ناچار مجبور شدم برق اصلی رو قطع کنم لطف کنید بگید مشکل از کجاس؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر کولر گازی
خدمات تخصصی تعمیر کولر گازی با آچاره

 

کلیک کنید