تعمیر خودرو در محل تعمیر خودرو در محل

تعمیر قفل گیر کرده ماشین در 6 مرحله

خودروسرویس و نگهداری

دلایل مختلفی می‌تواند در گیرکردن قفل ماشین نقش داشته باشد؛ به‌عنوان مثال ممکن است قفل ماشین در اثر خاک گرفتگی و یا زنگ‌زدگی فلزات مسدود شده باشد و یا مکانیسم داخلی ماشین، دلیلی برای باز یا قفل نشدن ماشین باشد. به‌هرحال با امتحان کردن چند روش ساده می‌توانید، تعمیر قفل گیر کرده ماشین را انجام دهید و درصورتی‌که نتیجه‌ای نگرفتید، لازم است به تعمیرگاه مراجعه کرده و از افراد متخصص تعمیر قفل ماشین کمک بگیرید. در ادامه مطلب می‌توانید مراحل حل این مشکل را مشاهده کنید.

تعمیر قفل گیر کرده ماشین

مرحله اول برای حل مشکل گیر کردن قفل ماشین

از یک محلول کاتالیزور نافذ مانند اسپری WD-40 برای روان کردن و تعمیر قفل گیر کرده ماشین استفاده کنید. کاتالیزور یا روغن نافذ درواقع نوعی روان کننده است که با از بین بردن رنگ زدگی و آلودگی‌ها، انسداد قفل ماشین را رفع می‌کند. WD-40 یک روان کننده چندمنظوره است که ضمن تمیز کردن قطعات داخلی و مرتبط با قفل خودرو، از آن‌ها در برابر خوردگی و آلودگی نیز محافظت می‌کند. این کاتالیزور را می‌توانید از فروشگاه‌های لوازم خودرو به‌صورت آنلاین یا حضوری خریداری کنید.
این روش به شرطی که ورودی کلید دسترس باشد، روی قفل دستی و الکترونیکی ماشین قابل اجرا است.استفاده از محلول کاتالیزور

نکته: اگر کلید تا انتها به ورودی وارد نمی‌شود و یا قرار دادن آن در ورودی کلید دشوار است، ممکن است قفل ماشین در اثر زنگ‌زدگی یا کثیفی گیر کرده باشد. در این حالت روغن‌کاری از طریق ورودی می‌تواند مشکل را برطرف کرده و از بروز مجدد آن در آینده جلوگیری کند.

تعمیر خودرو در محل
تعمیر خودرو در محل

مرحله دوم

نوک یک پیچ گوشی دو سو را در ورودی کلید فرو کنید تا قفل باز شود. به‌عنوان مرحله دوم برای تعمیر قفل گیر کرده ماشین، نوک پیچ گوشتی را در مقابل قطعه فلزی متحرکی سوراخ کلید را، زمانی که سوئیچ در آن نیست می‌پوشاند، قرار دهید؛ سپس پیچ گوشتی را به داخل فشار دهید.استفاده از پیچگوشتی دو سوی

اگر پیچ گوشتی در دسترس شما نیست می‌توانید از هر شیء فلزی نازک دیگری برای تعمیر قفل گیر کرده ماشین استفاده کنید. تنها لازم است از اجسام نا مقاوم که امکان شکستگی و گیر کردن در قفل برای آن‌ها وجود دارد، استفاده نکنید.

مرحله سوم

در این مرحله لازم است روان کننده را در ورودی سوئیچ اسپری کنید. برای این کار لازم است قوطی اسپری را تا حد امکان به ورودی نزدیک نگه داشته و مقدار زیادی روان کننده به آن وارد کنید. اگر از کاتالیزورهایی مانند WD-40 استفاده می‌کنید، می‌توانید نی نازک و بلند اسپری را به سوراخ کلید در درب خودرو چسبانید تا میزان مطلوبی از محلول به آن وارد شود.تعمیر قفل ماشین

مرحله چهارم

سوئیچ ماشین را در سوراخ کلید فشار داده و سپس بچرخانید. پس‌ازاینکه باز کردن با پیچ گوشی برای تعمیر قفل گیر کرده ماشین شما جواب نداد، پیچ گوشی را خارج کرده و سوئیچ خود را به ورودی کلید وارد کنید. سوئیچ را به عقب و جلو تکان دهید تا اجزای داخلی قفل باز شوند، سپس مجدداً کلید را بچرخانید. اگر مشکل شما همچنان رفع نشده است، سعی نکنید تا اعمال نیرو قفل را باز کنید، چراکه ممکن است سوئیچ را بشکنید و این باعث بدتر شدن مشکل می‌شود.

محاسبه رایگان هزینه تعمیرات خودرو و تعویض روغن و تعویض باتری خودرو !

وارد کردن سوئیچ

مرحله پنجم

اگر هنوز موفق به تعمیر قفل گیر کرده ماشین نشده‌اید، لازم است این مرحله را اجرا کنید. سوئیچ خود را از ورودی خارج کرده و سر پیچ گوشتی دو سو را به آن وارد کنید. 5-4 قطره روان کننده را به داخل قفل اسپری کرده و مجدداً سعی کنید قفل ماشین را با سوئیچ باز کنید.
در این مرحله می‌توانید سوئیچ را به روان کننده آغشته کرده و چند بار به ورودی سوئیچ وارد کنید تا انسداد قفل رفع شود.ورودی سوئیچ

اگر به این مرحله رسیده‌اید و هنوز مشکل گیر کردن قفل ماشین شما رفع نشده است، ممکن است مشکل بزرگ‌تری وجود داشته باشد. در این مرحله لازم است به سیستم و قطعات داخلی قفل ماشین دسترسی داشته باشید تا بتوانید مشکل را شناسایی و رفع کنید. درخواست کمک از تعمیرکار و قفل‌ساز می‌تواند گزینه معقولی برای رفع این مشکل باشد.

مرحله ششم

در این مرحله از تعمیر قفل گیرکرده خودرو، لازم است درب داخلی یا کل صفحه درب را برای دسترسی به سیستم قفل بردارید. با استفاده از پیچ گوشتی، پیچ‌هایی که صفحه دستگیره داخلی را در جای خود نگه می‌دارد را باز کرده و آن را صفحه جدا کنید. اگر جداسازی دستگیره به‌تنهایی امکان‌پذیر نیست، تمام پیچ‌ها و گیره‌ها را جدا کرده و صفحه داخلی را به‌طورکلی از جای خود بیرون بکشید.

اگر قصد دارید کل صفحه داخلی درب را بردارید، به خاطر داشته باشید که در برخی از خودروها، درب‌ها دارای ورقه عایق چسبنده هستند که هنگام تعمیرات باید آن را جدا کرده و پس‌ازآن تعویض کنید. این کار را می‌توانید به‌راحتی خودتان انجام دهید، و هم می‌توانید به تعمیرکاران حرفه‌ای بسپارید.تعمیر قفل گیر کرده

پس از جداسازی صفحه درب لازم است مراحل زیر را برای تعمیر قفل گیر کرده ماشین دنبال کنید:

  • به دنبال صفحه فلزی متصل به یک میله، که درست در زیر قفل درب به بالا و پایین حرکت می‌کند باشید. برای دید بهتر می‌توانید از چراغ قوه برای پیدا کردن این قطعه استفاده کنید.
  • پس از پیدا کردن میله، آن را با انبر دماغه سوزنی نگه دارید و آن را به بالا و پایین حرکت دهید. با حرکت میله به سمت بالا قفل درب باز و با فشار به سمت پایین درب خودرو قفل می‌شود. این کار را تا جایی ادامه دهید که قفل خودرو به‌طور روان کار کند. اگر حرکت میله به سمت بالا و پایین سخت است، مقداری روان کننده یا روغن روی آن اسپری کنید تا قفل بدون مشکل کار کند.
  • هنگامی‌که قفل ماشین شما با کلید فیزیکی به‌راحتی و بدون مشکل باز و بسته می‌شود، اما در استفاده از قفل الکترونیکی مشکل دارید، لازم است برای بررسی و رفع مشکل به مکانیکی و متخصصان تعمیر خودرو مراجعه کنید. اما در مواردی نیز ممکن است با چرخاندن سوئیچ در ورودی درب، قفل خودرو به‌درستی کار نکند. در این صورت سعی کنید از قفل الکترونیکی خودرو استفاده کنید و پس‌ازآن، ضمن بررسی علت مشکل، روش‌های تعمیر قفل گیر کرده ماشین را دنبال کنید.
  • پس از انجام مراحل بالا، درب داخلی را به حالت اولیه برگردانید. مطمئن شوید که تمام پیچ‌ها را مجدداً در جای خود قرار داده‌اید، و با استفاده از پیچ گوشتی آن‌ها را کاملاً محکم کنید.

بیشتر بخوانید : نصب قفل برقی درب

تعمیرات تخصصی خودرو و تعویض روغن و تعویض باتری خودرو با تیم حرفه‌ای آچاره

نکات تعمیر قفل گیر کرده ماشین

در ادامه می‌توانید نکاتی را مشاهده کنید که در تعمیر قفل گیر کرده ماشین شما نقش دارند:

  • اگر قفل درب خودرو شما به‌طور معمول مشکلی ندارد، اما در روزهای زمستانی و سرد متوجه شدید که به‌درستی کار نمی‌کند، ممکن است دمای هوا باعث گیر کردن قفل خودرو شده باشد. برای رفع مشکل می‌توانید قفل را با سشوار گرم کرده و یا یک فنجان آب گرم روی آن بریزید.
  • اگر با انجام روش‌های مختلف در تعمیر قفل گیر کرده ماشین موفق نشدید، لازم است به تعمیرگاه‌های تخصصی برای رفع مشکل مراجعه کنید.
  • ورودی سوئیچ خودرو را به‌طور منظم با استفاده از روان کننده مناسب روغن‌کاری کنید تا از قفل‌ها در برابر خوردگی و آلودگی جلوگیری کند. همچنین این کار می‌تواند از ورود آب به قفل خودرو جلوگیری کرده و از یخ زدن و گیر کردن آن در هوای سرد جلوگیری کند.

کلام آخر

امیدواریم مطالب ذکرشده درباره روش‌های تعمیر قفل گیر کرده ماشین برای شما مفید بوده باشد و به شما در رفع مشکل کمک کند. درواقع با استفاده از ابزارهایی ازجمله ابزارهای زیر می‌توانید تعمیر قفل خودرو را شروع کنید:

  • کاتالیزور نفوذی یا اسپری WD-40
  • پیچ گوشتی یک‌سو
  • پیچ گوشتی دو سو
  • سوئیچ خودرو
  • انبر دم باریک

منبع:

1.7/5 - (4 امتیاز)

1 دیدگاه

  1. سلام ببخشید اگه میشه درباره ماده 3 قانون 17 یکم بیشتر توضیح بدید این که شما با شرکتهای زیادی در ارتباط هستید و هرگونه تخلف از سمت اونها به شما مربوط نیست.ایا مشتری از اینکه با شرکت دیگری طرف شده مطلع خواهد بود.چون ثبت سفارش در اچاره خواهد بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

خدمات خودرو در محل
تعمیرات تخصصی خودرو با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید