2 روش حل مشکل تبدیل خودکار SMS به MMS

لوازم دیجیتالموبایل

احتمالا برای شما هم پیش‌آمده که متن پیامک شما به دلایلی تبدیل به MMS شده است و قادر به ارسال پیام نبوده‌اید؛ اما جای نگرانی نیست چندین راهکار برای حل مشکل تبدیل خودکار SMS به MMS در گوشی‌های گلکسی و سایر گوشی‌های اندرویدی وجود دارد.  

معمولا به‌دلیل وجود برنامه‎‌های آلوده و بدافزارها و داده‌های خارج از محدوده، ارسال پیام‌های طولانی با مشکل همراه است. تبدیل SMS به MMS در گوشی‌های سامسونگ گلکسی و بسیاری از گوشی‌های اندرویدی برای بسیاری از کاربران در سراسر جهان دردسرساز شده است.

این مشکل ممکن است در نسخه‌های کلون شده گوشی‌های اندرویدی رخ دهد. برای بررسی این مشکل و حل مشکل تبدیل خودکار SMS به MMS با آچاره همراه باشید.

اگر تلفن‌همراه شما مشکلات نرم‌افزاری دارد و در خصوص حل مشکل تبدیل خودکار SMS به MMS دچار مشکل شده‌اید، می‌توانید از خدمات رفع مشکلات نرم افزاری گوشی  و تعمیر موبایل آچاره بهره‌مند شوید.

نکات کلیدی

  • پیام‌های MMS یا چندرسانه‌ای که بعضی از مردم آن‌ها را پیام‌های تصویری می‌نامند، اساسا پیام‌هایی هستند که شامل تصویر، ویدیو یا کلیپ صوتی می‌شوند. در حالی که پیام کوتاه معمولی یا SMS پیام متنی ساده است.
  • پیام متنی با حداکثر 160 کاراکتر بدون فایل پیوست‌شده به‌عنوان SMS شناخته می‌شود. در حالی که متنی که شامل فایل است مانند تصویر، ویدیو، ایموجی یا لینک وب‌سایت به MMS تبدیل می‌شود.
  • در تلفن اندرویدی خود، می‌توانید ارسال/دریافت MMS را محدود یا غیرفعال کنید. برای این کار در برنامه پیام‌رسانی، گزینه‌های Tab on Menu (سه نقطه کوچک) را انتخاب کنید. به تنظیمات بروید. سپس تنظیمات بیشتر و پیام‌های چندرسانه‌ای را انتخاب کنید.

چرا پیامک‌های طولانی به MMS تبدیل می‌شوند؟

اولین سوالی که در ذهن کاربران ایجاد می‌شود، این است: «چرا پیامک‌های طولانی به MMS تبدیل می‌شوند؟» در پاسخ به این سوال باید گفت که چندین عامل موجب بروز چنین مشکلی می‌شوند که به‌شرح ذیل هستند:

دلیل اول تبدیل پیامک‌های طولانی به MMS

دلیل اصلی آن به تنظیمات سیستم‌عامل اندروید شما مربوط می‌شود که در بیشتر موارد پیام‌های متنی طولانی به‌صورت پیام MMS ارسال می‌شوند.

اما راه‌هایی وجود دارد که از تجزیه پیام شما به پیامک‌های کوچک‌تر جلوگیری می‌کند و حل مشکل تبدیل خودکار SMS به MMS را آسان‌تر خواهد کرد.

  • می‌توانید با برداشتن تیک گزینه “don’t break long SMS messages” از وقوع آن جلوگیری کنید.
  • بسیاری از برنامه‌های پیام متنی دیگر هم در فروشگاه Google Play در دسترس هستند که به شما امکان می‌دهند پیام‌های طولانی را به‌صورت SMS ارسال کنید.

عیب‌یابی و تعمیر موبایل با تیم آچاره

حل مشکل تبدیل پیامک طولانی به MMS

دلیل دوم تبدیل پیامک‌های طولانی به MMS

یکی دیگر از دلایل احتمالی این مشکل، Creation Mode است. اگر از طرح داده‌ای استفاده می‌کنید که پیام‌های چندرسانه‌ای را محدود می‌کند تلفن، پیام متنی شما را به MMS تبدیل خواهد کرد. برای حل مشکل تبدیل خودکار SMS به MMS به‌طریق ذیل اقدام کنید:

  • برای تغییر این تنظیم، برنامه پیام‌رسانی پیش‌فرض را باز کنید و روی دکمه More ضربه بزنید.
  • سپس روی تب Advanced ضربه بزنید و گزینه Settings را پیدا کنید.
  • روی تنظیمات Creation Mode کلیک کنید و “Free” را انتخاب نمایید.

روش‌های حل مشکل تبدیل خودکار SMS به MMS

برای برطرف کردن این مشکل راهکارهای متعددی وجود دارد. در ادامه به چند روش‌ کاربردی و موثر برای حل مشکل تبدیل mms به sms به صورت خودکار اشاره می‌کنیم:

1. استفاده از برنامه Handcent

یکی از راه‌های جلوگیری از تبدیل SMS به MMS استفاده از برنامه پیام‌رسان اندروید Handcent است. این برنامه به کاربران خود امکان می‌دهد تا تبدیل SMS به MMS را در تلفن‌های اندرویدی خود متوقف کنند.

به‌این‌ترتیب می‌توانید از تبدیل SMS به MMS در تلفن گلکسی یا دستگاه اندرویدی دیگر خودداری کنید. کافی است تنظیمات این برنامه را باز کنید و تیک گزینه Auto-convert to MMS را بردارید. پس از انجام این کار، پیامک شما به MMS تبدیل نمی‌شود.

محاسبه رایگان هزینه تعمیرات موبایل!

با انجام مراحل زیر می‌توانید برای حل مشکل تبدیل خودکار SMS به MMS با کمک برنامه Handcent اقدام کنید:

  • اپلیکیشن‌ پیام‌رسان Handcent را در گلکسی یا هر تلفن اندرویدی دیگری راه‌اندازی کنید.
  • به منوی پیام‌ها بروید.
  • وارد بخش تنظیمات شوید.
  • روی Send Message Settings ضربه بزنید.
  • چک باکس با گزینه «تبدیل خودکار به MMS» را مشاهده خواهید کرد. تیک این گزینه را بردارید و تنظیمات را ذخیره کنید.

به‌همین راحتی از خطای تبدیل خودکار SMS به MMS در Samsung Galaxy خلاص خواهید شد. حالا می‌توانید بدون مشکل، پیام‌های طولانی و پر از ایموجی بنویسید و پیام شما به MMS تبدیل نمی‌شود.

این برنامه اساسا تنظیمات داخلی دستگاه را لغو می‌کند. به‌این‌دلیل که وقتی از این برنامه پیام ارسال می‌کنید، دیگر از برنامه پیام‌رسانی سیستمی دستگاه خود استفاده نخواهید کرد.

اگر دستگاه اندرویدی روت شده دارید، کارها برای شما آسان است. در غیراینصورت باز هم می‌توانید این مشکل را حل کنید. راه اول نصب برنامه‌ای است که نه‌تنها تبدیل خودکار SMS به MMS را متوقف می‌کند، بلکه تجربه پیام‌رسانی خوب را نیز به ارمغان می‌آورد.

برای کسب اطلاعات در خصوص نکات کلیدی و مهم تعمیر موبایل کلیک کنید.

روش‌های حل مشکل تبدیل خودکار اس ام اس به ام ام اس

2. حل مشکل تبدیل خودکار SMS به MMS از طریق تنظیمات Native

بسیاری از کاربران از نصب برنامه‌های شخص‌ثالث در تلفن‌های خود راضی نیستند. افرادی که دستگاه‌های قدیمی‌تری دارند که با خطای تبدیل SMS به MMS در اندروید روبه‌رو می‌شوند، ممکن است پس از نصب برنامه‌های پیام‌رسان با کندی عملکرد گوشی تلفن روبه‌رو شوند.

اگر قصد نصب برنامه بالا را ندارید، برای حل مشکل تبدیل خودکار SMS به MMS مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به پیام‌های گوشی اندرویدی خود بروید.
  • دکمه Menu را فشار دهید و وارد بخش تنظیمات شوید.
  • گزینه‌ای به نام “Input Mode” یا رمزگذاری را می‌بینید.
  • 3-4 گزینه را در این قسمت خواهید دید. اگر “Automatic” یا “Unicode” انتخاب شده باشد، به این معنی است که دستگاه شما در Android به‌صورت خودکار SMS را به MMS تبدیل می‌کند.
  • این تنظیم را به الفبای “GSM” تغییر دهید.

آنچه شرح دادیم نحوه رفع خطای تبدیل خودکار پیامک به MMS در اندروید سامسونگ گلکسی و سایر گوشی‌های هوشمند اندرویدی است. می‌توانید از برنامه استفاده کنید یا عملیات بالا را انجام دهید.

راه حل مشکل ارسال نشدن پیامک‌های طولانی

چگونه بدون تبدیل به MMS در اندروید اس ام اس طولانی بفرستیم؟

اگر می‌خواهید اس ام اس طولانی بفرستید باید بدانید که چگونه آن را بدون تبدیل به MMS ارسال کنید. مشکل این است که اندروید بیش از 3 اس ام اس لینک شده را پشتیبانی نمی‌کند.

گاهی‌اوقات سیستم به‌طور خودکار پیامک شما را به MMS تبدیل می‌کند. تلفن شما از الفبای GSM استفاده می‌کند و طول یک پیام به حدود 160 کاراکتر محدود می‌شود. اما اگر پیام یونیک باشد می‌تواند پیام طولانی‌تری را در خود جای دهد.

  • برای ارسال متن معمولی باید گزینه “save as text” را انتخاب کنید.
  • برای حل مشکل تبدیل خودکار SMS به MMS می‌توانید تنظیمات گوشی سامسونگ خود را انتخاب کنید.
  • ابتدا باید «تبدیل خودکار به MMS» را در برنامه تنظیمات دستگاه خود خاموش کنید.
  • سپس به Messages رفته و “Auto-convert to MMS” را انتخاب کنید.
  • با این کار قابلیت تبدیل غیرفعال می‌شود. همچنین می‌توانید «ارسال پیام متنی فقط به‌عنوان SMS» را در برنامه پیام‌ها تغییر دهید.
  • در مرحله بعدی باید نوع پیامی که می‌خواهید ارسال شود را انتخاب کنید. SMS یک پیام متنی با حداکثر 160 کاراکتر است در حالی که MMS حاوی یک یا چند تصویر است.
  • زمانی که مورد دوم را انتخاب می‌کنید، حداکثر طول پیام 1600 کاراکتر خواهد بود. به‌این‌ترتیب با حل مشکل تبدیل خودکار sms به mms به‌راحتی می‌توانید پیام‌ طولانی‌تری بفرستید.

چگونه تنظیمات MMS را خاموش کنیم؟

یکی از راه‌های جلوگیری از تبدیل پیام‌های متنی به MMS و حل مشکل تبدیل خودکار SMS به MMS در تلفن گلکسی سامسونگ، غیرفعال کردن این گزینه است.

  • وقتی تنظیمات را غیرفعال می‌کنید، پیام‌های شما به‌صورت پیامک باقی می‌ماند.
    در مرحله بعد می‌توانید به صفحه اصلی بازگردید و به تایپ کردن ادامه دهید.
    این کار از تبدیل پیام‌های شما به MMS جلوگیری می‌کند؛ بنابراین می‌توانید تا زمانی که می‌خواهید پیام‌ها را طولانی بنویسید.
  • در بیشتر موارد، خاموش کردن تنظیمات MMS می‌تواند به شما کمک کند از هزینه‌های غیرضروری و رومینگ جلوگیری کنید.
    در برخی موارد می‌توانید با حذف دستی پیام‌های MMS، دانلود خودکار آن‌ها را خاموش کنید.
  • شاید مجبور شوید این کار را از طریق ارائه دهندگان مختلف خدمات تلفن‌همراه انجام دهید. اما روند کلی همه اپراتورها یکسان است.
    وقتی MMS را غیرفعال می‌کنید، تلفن‌تان را از تبدیل پیام‌های متنی طولانی به فایل‌های MMS منع خواهید کرد.

حل مشکل تبدیل خودکار SMS به MMS

برای غیر فعال سازی mms گوشی سامسونگ باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • وارد تنظیمات more settings شوید
  • Multimedia Messages (پیام چند رسانه‌ای) را انتخاب کنید.
  • به قسمت Set Restrictions رفته، گزینه Restricted انتخاب کنید.
  • همچنین در قسمت تنظیمات از قسمت APN ،می توان mms اپراتور خود را به کلی حذف کنید.

روش تبدیل mms به sms در سامسونگ چیست؟

  • وارد منو شوید
  • بخش settings را انتخاب کنید
  • از گزینه‌های موجود Input Mode یا Encoding را انتخاب کنید.
  • در قسمت باز شده تیک گزینه unicode یا Automatic را بردارید
  • گزینه GSM را انتخاب نمایید.

جمع‌بندی تبدیل mms به sms

بهترین راه برای حل مشکل تبدیل خودکار SMS به MMS و جلوگیری از هزینه‌های اضافی، ارسال پیام‌ها به‌صورت جداگانه یا به‌صورت متن‌های بسیار کوتاه در یک زمان است.مطمئن شوید که محدودیت طول پیام متنی را حفظ می‌کنید. این مورد در بین انواع تلفن‌ها متفاوت است.

معمولا به شما اعلام می‌شود چه زمانی به حد مجاز خود رسیده‌اید. هرگونه عکس، کلیپ صوتی و حتی ایموجی‌ها را از پیام‌های خود حذف کنید.

توصیه کارشناس آچاره برای شما:

توصیه کارشناس آچاره برای شما:

طبق تجربه بسیاری از کاربران، در بعضی مواقع حل مشکل تبدیل خودکار SMS به MMS با به‌روز‌رسانی نرم‌افزار ارسال پیامک گوشی برطرف می‌شود. از این رو پیشنهاد می‌کنیم قبل از دستکاری تنظیمات گوشی یا نصب نرم‌افزارهای تخصصی، یکبار سیستم‌عامل گوشی خود را به‌روز رسانی کنید یا پس از تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات گوشی خود، تنظیمات گوشی را به طور کامل ریست نمایید.

سوالات متداول

چگونه تبدیل پیام‌های طولانی به MMS را متوقف کنم؟

از برنامه پیام‌رسانی به تنظیمات بروید. تیک کادر Group Messaging را برای تنظیمات MMS بردارید.

چرا SMS به‌طور خودکار به MMS تبدیل می‌شود؟

برنامه پیش‌فرض پیام‌رسانی در سیستم‌عامل اندروید از ارسال پیام‌های SMS گروهی به حداکثر 10 مخاطب پشتیبانی می‌کند.
حداکثر اندازه پیام متنی بسته به دستگاه و نسخه سیستم‌عامل شما می‌تواند متفاوت باشد. هر پیامی بیش از 160 کاراکتر به‌طور خودکار به‌عنوان MMS ارسال می‌شود.

چگونه مشکلات MMS را حل کنیم؟

اتصال شبکه: مطمئن شوید که داده‌های تلفن همراه شما در گوشی فعال است. اگر از WIFI استفاده می‌کنید آن را به‌صورت موقت غیرفعال کنید و از داده تلفن همراه استفاده کنید.
تنظیم مجدد نرم افزا: اگر مشکلات MMS همچنان ادامه دارد، تلفن خود را سافت ریست کنید.
تنظیمات MMS: بررسی کنید که آیا تلفن شما تنظیمات MMS درستی دارد یا خیر.

1.6/5 - (32 امتیاز)

1 دیدگاه

  1. برنامه textra sms تست کنید احتمالا کارتونو راه میندازه، تو گوگل پلی و بازار هست نسخه رایگانشم کفایت میکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا