کدهای خطای ماشین ظرفشویی جنرال الکتریک + روش رفع آن‌ها

لوازم خانگیماشین ظرفشویی

ارورهای مختلفی که هنگام استارت برنامه شستشوی ماشین ظرفشویی با آن‌ها مواجه می‌شویم احتمالا از بدترین اتفاقاتی است که در یک روز پرمشغله می‌تواند بیافتد. برخی از این ارورها به سادگی قابل حل و برخی دیگر جدی‌ترند و نیازمند بررسی دقیق و یا حتی تعمیر ماشین ظرفشویی هستند. شناخت انواع ارور کمک می‌کند تا در مواقعی که خطای پیش آمده جدی و نیازمند بررسی تخصصی است، بتوانیم اقدام لازم را انجام دهیم و مانع از خرابی بیشتر دستگاه شویم. در این مقاله از آچاره لیستی از رایج‌ترین کدهای خطای ماشین ظرفشویی جنرال الکتریک را به همراه راهکارهای رفع این خطاها برایتان آماده کرده‌ایم.

جدول خطای ماشین ظرفشویی جنرال الکتریک

ارور ماشین ظرفشویی جنرال الکتریکدلیل بروز خطا
خطای Number + Hماشین ظرفشویی در حالت شروع با تاخیر (Delay Start mode) قرار دارد
خطای C1تخلیه پمپ ماشین ظرفشویی شما بیش از 2 دقیقه ادامه داشته است.
خطای C2تخلیه پمپ بیش از 7 دقیقه زمان ببرد این خطا نمایش داده می‌شود.
خطای C3تخلیه آب ماشین ظرفشویی انجام نمی‌شود.
خطای C4گیر کردن و یا خراب بودن سوئیچ شناور
خطای C5زمان تخلیه ماشین ظرفشویی شما بسیار کوتاه است.
خطای C6دمای آب جهت شستشو بسیار کم است.
خطای C7مدار سنسور درجه آب غیر فعال است.
خطای C8محفظه مایع شستشوی ماشین ظرفشویی به طور کامل باز نمی‌شود.
خطای PF Codeاین خطا در صورت قطع شدن برق ماشین ظرفشویی رخ می‌دهد.
خطای Cup Openمحفظه مایع ماشین لباسشویی بسته نشده باشد.
خطای Leak Detectedماشین ظرفشویی نشتی دارد.
خطای 999در مدل‌های دارای ویژگی “Floor Protect with Alert” به معنی وجود نشتی، و در مدل‌های دیگر به معنی این است که کنترلر دستگاه نیاز به ریست شدن دارد.

معرفی کدهای خطای ماشین ظرفشویی جنرال الکتریک

در لیست زیر رایج‌ترین خطاها و نحوه رفع خطای ماشین ظرفشویی جنرال الکتریک را می‌توانید ببینید. لازم به ذکر است خطاهای بررسی شده در تمامی مدل‌ها مشترک نبوده و در هر مدل ممکن است تنها با برخی از این خطاها مواجه شوید.

خطای Number + H

اگر با این ارور ماشین ظرفشویی جنرال الکتریک هنگام شروع عملکرد شستشو مواجه شدید به این معنی است که ماشین ظرفشویی در حالت شروع با تاخیر (Delay Start mode) قرار دارد. این حالت، همانطور که از اسمش پیداست، دستگاه شروع فرآیند شستشو را به تعویق می‌اندازد که میزان این تاخیر به مدل ماشین ظرفشویی بستگی داشته و معمولا بین 8 تا 12 ساعت است.

  • نحوه رفع خطای Number + H: برای رفع این ارور از کدهای خطای ماشین ظرفشویی جنرال الکتریک در مدل‌های لمسی، گزینه Delay Start را لمس کرده و چند بار روی آن بزنید تا ساعت نمایش داده شده روی LED خاموش شود. همچنین در اغلب مدل‌ها لمس و نگه داشتن گزینه Start و یا Start/Reset به مدت 3 ثانیه هر تنظیماتی را، از جمله Delay Start، کنسل می‌کند.

کدهای خطای ماشین ظرفشویی جنرال الکتریک

خطای C1

اگر با این خطا مواجه شدید به این معنی است تخلیه پمپ ماشین ظرفشویی شما بیش از 2 دقیقه ادامه داشته است.

  • نحوه رفع خطای C1: جهت رفع خطای C1 باید مجرای خروجی یا تخلیه را تمیز کنید. برای این کار فیلتر تخلیه را (معمولا در کف دستگاه قرار دارد) خارج کرده و آن را با آب شستشو دهید تا هر ماده‌ای که داخل آن گیر کرده کاملا خارج شود. سپس فیلتر را با آب و صابون شسته و خشک کنید و مجددا در جای خود قرار بدهید. شیلنگ پمپ را تعویض کرده و یا آن را جابجا کنید، سپس گزینه تخلیه را مجدد فعال کنید تا این مجرا تمیز شود. اگر با انجام این کارها همچنان مشکل برطرف نشد نیاز به تعمیر ماشین ظرفشویی دارید.

خطای C2

ارور C2 یکی دیگر از کدهای خطای ماشین ظرفشویی جنرال الکتریک است؛ هنگامی که چرخه کامل تخلیه پمپ بیش از 7 دقیقه زمان ببرد این خطا نمایش داده می‌شود.

  • نحوه رفع خطای C2: خوشبختانه اگر با چنین خطایی مواجه شدید می‌توانید به راحتی و با فشار یک دکمه آن را حل کنید و نیازی به تعمیر ماشین ظرفشویی و یا تمیز کردن آن نیست. جهت رفع این خطا دکمه Reset را فشار دهید تا صدای بوق متوقف شود.

خطای C3

مواجه شدن با ارور C3 از کدهای خطای ماشین ظرفشویی جنرال الکتریک به این معنی است که تخلیه آب ماشین ظرفشویی انجام نمی‌شود.

  • نحوه رفع خطای C3: جهت رفع این خطا برق دستگاه را برای 30 ثانیه قطع کرده و پس از آن ماشین ظرفشویی را Reset کنید. این مشکل ممکن است علل مختلفی داشته باشد، بنابراین در صورت رفع نشدن آن بهتر است جهت تعمیر ماشین ظرفشویی اقدام کنید. هرگز تعمیر دستگاه خود را به تعمیرکاران ناشی نسپارید چون ممکن است با اقدام اشتباهاشان آسیب زیادی به آن وارد کنند و مجبور شوید آن را تعوض کنید.

کدهای خطای ماشین ظرفشویی جنرال الکتریک

خطای C4

اگر با خطای C4 در ماشین ظرفشویی مواجه شدید به این معنی است که پس از قطع برق، ماشین ظرفشویی شما 2 بار پر می‌شود که دلیل آن گیر کردن و یا خراب بودن سوئیچ شناور است.

  • نحوه رفع خطای C4: جهت رفع خطای ماشین ظرفشویی جنرال الکتریک، گزینه Start و سپس cancel/reset را بزنید. روی بدنه (درپوش) شناور ضربه زده و شناور را از حالت گیر کردن خارج کنید. درپوش شناور قطعه‌ای پلاستیکی است که در قسمت جلو سمت چپ و پایین ماشین ظرفشویی قرار داشته و شکلی شبیه به یک فنجان برعکس دارد. محل تخلیه (محل تجمع زباله‌های ظرفشویی)، که در قسمت پشت ماشین ظرفشویی قرار دارد، را نیز چک کنید. این بخش شبیه یک سبد برعکس نقره‌ای است که ممکن است دچار گرفتگی شده باشد. در صورتی که مشکل با انجام این کارها برطرف نشد نیاز به خدمات تخصصی تعمیر ماشین ظرفشویی دارید.

خطای C5

خطای C5 از دیگر کدهای خطای ماشین ظرفشویی جنرال الکتریک است که نشان می‌دهد زمان تخلیه ماشین ظرفشویی شما بسیار کوتاه است.

  • نحوه رفع خطای C5: هنگامی که با این خطا مواجه شدید ابتدا مطمئن شوید که منبع آب وصل است و مجدد همان چرخه قبلی را امتحان کنید. برای رفع خطا می‌توانید روی کاور شناور ضربه بزنید تا در صورت گیر کردن، از این حالت خارج شده و مشکل برطرف شود.

کدهای خطای ماشین ظرفشویی جنرال الکتریک

خطای C6

ارور ماشین ظرفشویی جنرال الکتریک C6 زمانی رخ می‌دهد که دمای آب جهت شستشو بسیار کم باشد؛ دمای آبی که وارد ماشین ظرفشویی می‌شود باید در کمترین حالت بیش از 40 درجه باشد.

  • نحوه رفع خطای C6: جهت رفع این خطای ماشین ظرفشویی جنرال الکتریک، قبل از شروع به کار ماشین، شیر آب سرد منتهی به آن را ببندید تا جلوی ورود آب سرد به ماشین را بگیرید. دمای آبگرم‌کن را تنظیم کنید و هنگام استفاده از ماشین ظرفشویی از ماشین لباسشویی و دوش استفاده نکنید. از برنامه‌های موجود برای افزایش زمان شستشوی ظروف و در نتیجه بالاتر رفتن میزان حرارت آب استفاده کنید.

خطای C7

زمانی که مدار سنسور درجه آب غیر فعال شده باشد با خطای C7 مواجه خواهید شد.

  • نحوه رفع خطای C7: برای رفع این ارور ماشین ظرفشویی جنرال الکتریک، برق دستگاه را به مدت 30 ثانیه قطع کرده و سپس دستگاه را ریست کنید. در صورت رفع نشدن مشکل نیاز به خدمات تعمیر ماشین ظرفشویی دارید.

خطای C8

اگر محفظه مایع شستشوی ماشین ظرفشویی به طور کامل باز نشود و یا گیر کرده باشد با این ارور ماشین ظرفشویی جنرال الکتریک مواجه می‌شوید.

  • نحوه رفع خطای C8: یکی از کارهایی که برای رفع این ارور می‌توانید انجام بدهید برداشتن مانع (به طور مثال ماهیتابه یا ظروف دیگر) و سپس بستن و چفت کردن درب ماشین است. 30 ثانیه صبر کنید تا محفظه مایع باز شود. معمولا نوع قرار دادن ظروف داخل ماشین ظرفشویی می‌تواند چنین مشکلی ایجاد کند. هربار پس از قرار دادن ظروف دقت کنید که دسته قابلمه‌ها یا ظروف دراز و بلند با محفظه مایع برخورد نکرده باشند. یکی دیگر از دلایلی که منجر به گیر کردن محفظه مایع می‌شود، ته‌مانده شوینده‌های قبلی داخل محفظه است. حتما محفظه را چک کرده و در این صورت آن را کاملا تمیز کنید. اگر از قرص شستشو استفاده می‌کنید آن را طوری داخل محفظه قرار دهید که به درب محفظه فشار وارد نکرده و مانع باز شدن آن نشود.

کدهای خطای ماشین ظرفشویی جنرال الکتریک

خطای PF Code

این مورد از کدهای خطای ماشین ظرفشویی جنرال الکتریک در صورت قطع شدن برق ماشین ظرفشویی رخ می‌دهد.

  • نحوه رفع خطای PF Code: جهت رفع این خطا تنها لازم است برنامه شستشوی مورد نظرتان را انتخاب کرده و گزینه Start را بزنید تا ماشین ظرفشویی شروع به کار کند.

خطای Cup Open

زمانی که محفظه مایع ماشین لباسشویی بسته نشده باشد یا به درستی چفت نشده باشد با این خطا مواجه می‌شوید. اعلام خطای Cup Open  برای یادآوری اضافه کردن مایع شستشو و چفت کردن درب محفظه است.

  • نحوه رفع خطای :Cup Open در صورت مواجه شدن با این خطا برنامه شستشو شروع نخواهد شد. در این حالت کافی است بعد از اطمینان از بسته شدن درب محفظه مایع مجدد گزینه Start را بزنید. اگر با این وجود همچنان با ارور ماشین ظرفشویی جنرال الکتریک مواجه شدید نیاز به تعمیر دستگاه دارید.

خدمات تعمیر ماشین ظرفشویی در محل

 

خطای Leak Detected

این مورد از کدهای خطای ماشین ظرفشویی جنرال الکتریک به این معنی است که ماشین ظرفشویی شما نشتی دارد.

  • نحوه رفع خطای LEAK DETECTED: زمانی که ماشین ظرفشویی با مشکل نشتی مواجه باشد چرخه شستشو کنسل می‌شود. تنها راه رفع خطای ماشین ظرفشویی جنرال الکتریک در این مورد تعمیر ماشین ظرفشویی و تعویض قطعه معیوب است.

کدهای خطای ماشین ظرفشویی جنرال الکتریک

خطای 999

خطای 999 در مدل‌های دارای ویژگی “Floor Protect with Alert” به معنی وجود نشتی، و در مدل‌های دیگر به معنی این است که کنترلر دستگاه نیاز به ریست شدن دارد.

  • نحوه رفع خطای 999: نحوه رفع این مورد در دو مدلی که پیش‌تر ذکر شد متفاوت است. در ماشین‌های ظرفشویی با قابلیت “Floor Protect with Alert” ظرفی در پایین ماشین قرار دارد که نشتی آب را به میزان کم (تا 50 گرم) در خودش نگه می‌دارد. این میزان نشتی کم به طور معمول بخار می‌شود و از بین می‌رود، اما نشتی زیاد از ظرف بیرون زده و شاهد خیس شدن زمین زیر ماشین ظرفشویی خواهید بود. این نوع نشتی نیاز به تعمیر دارد. در صورت وجود مشکل نشتی در این مدل با پیغام 999 و یا LEAK DETECTED مواجه می‌شوید. در این حالت چرخه شستشو کنسل شده و تمام آب از مجرای تخلیه خارج می‌شود. اگر در این حالت با صدای بوق دستگاه مواجه شدید، آن را تا زمان تعمیر ماشین ظرفشویی از برق بکشید.

در مدل‌های دیگر، در صورت مواجهه با خطای 999 ممکن است شاهد چشمک زدن صفحه نمایش ماشین هم باشید. در این صورت ماشین ظرفشویی کار نخواهد کرد. برای رفع خطا در این مدل‌ها گزینه‌های Cycle Select و  Startرا به مدت 5 ثانیه نگه دارید تا خطای 999 از بین برود. در صورتی که صفحه نمایش خاموش شده و یا عدد دیگری را نمایش بدهد به این معنی است که کار را درست انجام دادید. سپس برای تکمیل فرآیند ریست ماشین، یک دکمه (هر دکمه‌ای) را فشار بدهید. در این حالت زمان 130 یا هر مقدار دیگری روی صفحه نمایش نشان داده می‌شود. حالا دستگاه آماده است و به طور معمول کار خواهد کرد.

خطای H2O

مشاهده این مورد از کدهای خطای ماشین ظرفشویی جنرال الکتریک به معنی کم بودن میزان آب دستگاه است.

  • نحوه رفع خطای H2O: اگر این خطا تنها در زمان استفاده از برنامه شستشوی 1 ساعته رخ می‌دهد تا زمان تعمیر ماشین ظرفشویی از برنامه‌های شستشوی دیگری استفاده کنید. اما در صورتی که هنگام استفاده از دیگر برنامه‌ها هم با این خطا مواجه شدید، بررسی کنید که شیلنگ آب ورودی دستگاه پیچ نخورده باشد. اگر بررسی این مورد و رفع مشکل کارساز نبود بهتر است سراغ تعمیر ماشین ظرفشویی بروید.

کدهای خطای ماشین ظرفشویی جنرال الکتریک

خطای PrS

در صورتی که سنسور فشار، سیگنال نامعتبری را به بخش کنترل ارسال کرده و عملکرد ماشین ظرفشویی مختل شود با این خطا مواجه می‌شوید.

  • نحوه رفع خطای PrS: تنها راه رفع این مورد از کدهای خطای ماشین ظرفشویی جنرال الکتریک، تعمیر ماشین ظرفشویی است. در این حالت به هیچ عنوان سعی نکنید خودتان دستگاه را بررسی کنید چرا که ممکن است ماشین ظرفشویی شما صدمه بیشتری ببیند.
جمع‌بندی

گاهی تنها قطع کردن برق دستگاه به مدت 30 ثانیه می‌تواند موجب رفع خطای ماشین ظرفشویی جنرال الکتریک شود. با این وجود، مواردی هستند که نیاز به تعمیر و بررسی‌های دقیق‌تر دارند که در این صورت می‌توانید از خدمات تعمیر ماشین ظرفشویی آچاره استفاده کنید. خدمات آچاره توسط تعمیرکاران ماهری انجام می‌شود که صلاحیت فنی و اخلاقی آنها طی مراحل سختگیرانه و دقیقی تائید شده است.

 

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا