آموزش تصویری تعویض روکش صندلی اداری

لوازم خانگی

یکی از مواردی که در هر اداره‌ای از اهمیت بالایی برخوردار است، نوع صندلی‌های آن است. معمولا صندلی‌های اداری در اندازه و جنس‌های مختلف ساخته می‌شوند که نیاز هر نوع مشتری را برطرف کنند. معمولا پارچه روی صندلی‌های اداری، مخصوصا صندلی‌های با جنس چرم، پس از مدتی ترک برداشته و خراب می‌شوند. می‌توانید به‌جای این‌که خود صندلی را عوض کنید، به تعویض روکش صندلی اداری بپردازید.

ما در این مقاله قصد داریم به تمامی مواردی که به یک صندلی اداری مرتبط می‌شود و تعویض روکش آن بپردازیم.

انواع جنس روکش صندلی اداری

معمولا صندلی‌های اداری در جنس‌های مختلفی ساخته می‌شوند که مشتری باتوجه به نیاز خود آن را خریداری می‌کند. متداول‌ترین نوع جنس صندلی‌های اداری چرم هستند. در برخی موارد دیده می‌شود که سازنده روکش صندلی از پارچه هم در ساخت آن استفاده می‌کند. ترکیب پارچه و چرم در ساخت روکش صندلی اداری، کار بسیار جذاب و فوق‌العاده‌ای را هم از نظر ظاهری و هم از نظر کارایی به افراد ارائه می‌دهد. میزان عمر یک روکش صندلی، بستگی به کیفیت آن دارد.

شکل ساده صندلی اداری

هرچه میزان کیفیت روکش صندلی بیشتر باشد، میزان ماندگاری آن بیشتر خواهد بود و شما می‌توانید زمان زیادی را از آن استفاده کنید، بدون آن‌که خراب شود. زمانی که یک صندلی اداری در همان ابتدا در کارخانه ساخته می‌شود برای روکش آن از جنس و رنگ خاصی استفاده می‌شود که مورد پسند عامه مردم باشد. شما می‌توانید زمان تعویض روکش صندلی اداری، طیف گسترده‌ای از رنگ و جنس پارچه و یا چرم را انتخاب کنید.

تا زمانی که روکش صندلی مشکلی برای‌تان ایجاد نکند و خراب نشده باشد، تعویض آن بیهوده است. اگر در زمان خرید روکش صندلی به این مورد توجه کنید که جنس چرم آن از چرم پی یو باشد، کیفیت بالایی داشته و مدت زمان زیادی را می‌توانید از آن استفاده کنید. زمانی که روکش صندلی اداری‌تان خراب شده است، هنگام تعویض آن باید نکته‌ای را موردتوجه قرار دهید. پارچه انتخابی شما باید به‌صورتی باشد که هوا از آن عبور کند تا زمان استفاده از صندلی، عرق نکنید.

این‌که پارچه منتخب شما در زمان تعویض روکش صندلی اداری، دارای قابلیت شست‌وشو باشد از اهمیت بالایی برخوردار است. هرچه میزان جنس روکش صندلی ضخیم‌تر باشد، میزان مقاومت آن در برابر عوامل مختلف بیشتر خواهد بود. معمولا جنس چرم روکش صندلی پس از مدتی دچار ترک‌خوردگی و یا پوسته‌پوسته‌شدن می‌شود. از این رو جنس پارچه‌ای برای روکش صندلی اداری توصیه می‌شود.

اهمیت روکش صندلی اداری

برخی از صندلی‌های اداری از چوب و یا پلاستیک ساخته شده که دارای روکش نیستند. مسلما صندلی‌ای که دارای فوم باشد و روی آن از روکش چرم یا پارچه‌ای استفاده شده باشد، بسیار راحت‌تر بوده و برای فردی که از آن استفاده می‌کند خوشایندتر است. اگر روکش صندلی ادارای شما از چرم باشد، زمانی که روی آن نوشیدنی یا هر نوع ماده دیگری بریزد، می‌توانید به آسانی آن را پاک کنید و راه نفوذی به داخل فوم صندلی نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید : آموزش شستشوی مبل با بخارشوی

زمان تعویض روکش صندلی اداری باید به نوع پارچه انتخاب دقت کنید که برای‌تان مشکلی ایجاد نکند. برخی از پارچه‌ها ممکن است برای‌تان ایجاد حساسیت کنند و این موضوع بسیار اهمیت دارد؛ چراکه در زمان استفاده از صندلی اداری بیشترین سطحی که با آن تماس خواهید داشت، روکش آن است. برخی از روکش‌ها به‌صورت تکه‌ای دوخته شده و روی صندلی کار گذاشته می‌شوند. برای این‌که منگنه‌ها و جای دوخت روی روکش مشخص نشود، از نوارهایی روی آن استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید : آموزش تمیز کردن مبل چرمی

صندلی چرم باکیفیت

علاوه‌بر استفاده از نوار برای مشخص‌نشدن جای دوخت، از دکمه هم برای ایجاد زیبایی بیشتر در روکش تکیه‌گاه صندلی استفاده می‌شود. بخش اصلی ایجاد زیبایی صندلی روکش آن است که در زمان خرید صندلی و یا حتی زمان تعویض روکش باید دقت زیادی را در انتخاب این موضوع به‌خرج دهید. همان‌طور که گفته‌شد، علاوه‌بر موضوع زیبایی در زمان عوض کردن روکش صندلی اداری، انتخاب یک روکش مناسب که قابلیت عبور جریان هوا را داشته باشد، اهمیت بالایی دارد.

شاید به‌نظر برسد که صندلی‌های چرمی این قابلت جریان عبور هوا از خود را نداشته باشند. اما باید گفت  چرم‌هایی که امروزه تولید می‌شوند و از کیفیت بالایی برخوردارند این امکان را در خود جای داده‌اند. اگرچه هنوز هم صندلی‌های اداری چرمی وجود دارد که هوا را از خود عبور نمی‌دهند، شما باید در زمان انتخاب و خرید بیشتر حواس و توجه خود را روی این مساله بگذارید.

نکات مهم پیش از تعویض روکش صندلی اداری

پیش از این‌که بخواهید روکش صندلی خود را تعویض کنید باید نکاتی را مورد توجه قرار دهید. ممکن است این نکات، موضوعات مهمی را در خود جای داده باشد که اهمیت زیادی داشته باشند. در ادامه برخی از آنها را نام می‌بریم.

  • پیش از آن‌که به تعویض روکش صندلی اداری خود بپردازید، یک عکس از آن تهیه کرده و به تعمیرکار صندلی نشان دهید تا آن فرد میزان خرابی آن را بسنجد و هزینه نسبی برای تعویض روکش را به شما بگوید.
  • از تعمیرکار بخواهید تا چند نمونه از کارهای خود را به شما نشان دهد تا از میزان کیفیت کار او مطمئن شوید و با اطمینان کامل صدنلی خود را به او بسپارید.
  • اگر حس می‌کنید که علاوه‌بر موضوع خرابی روکش، صندلی‌تان دارای خرابی دیگری هم هست و زمان استفاده از آن راحت نیستید، به تعمیرکار بگویید تا هنگام تعویض روکش صندلی، فوم داخل آن را هم مورد بررسی قرار دهد و درصورت لزوم آن را تعویض و یا تعمیر کند.
  • برخی از روکش‌های صندلی دارای ضمانت‌نامه هستند و اگر پیش از رسیدن زمان آن دچار خرابی شوند، می‌توان آن را به‌صورت رایگان تعویض کرد. در زمان تعویض روکش صندلی اداری این مورد را هم موردتوجه قرار دهید.
  • زمانی که شما جنس و رنگ روکش صندلی را انتخاب می‌کنید در زمان تعویض آن در تعمیرگاه نیستید. از این رو لازم است که به تعمیرکار سفارش کنید که پیش از اجرای روکش روی صندلی، عکس از آن تهیه کرده و برای شما بفرستد.

پاره‌شدن روکش صندلی اداری

چگونگی تعویض روکش صندلی اداری

فرد تعمیرکار برای تعویض روکش صندلی اداری مراحل زیر را انجام می‌دهد.

  • بازکردن روکش صندلی

برای این‌که روکش صندلی را از خود صندلی جدا کنید ابتدا باید پیچ‌های آن را باز کنید. برای درآوردن روکش باید دسته‌های صندلی را جدا کنید.

تعویض روکش صندلی اداری

  • برش‌دادن روکش جدید

برای این‌که روکش جدید دقیقا اندازه صندلی باشد، اهمیت زیادی دارد که آن را درست و دقیقا هم‌اندازه روکش قبلی ببرید.

تعویض روکش صندلی اداری 3

  • نصب روکش صندلی

زمانی که فوم اصلی صندلی مشکلی نداشته باشد و خراب نیاشد، می‌توانید روکش جدید را برروی آن نصب کنید. در غیر این‌صورت باید فوم عوض شود و سپس روکش جدید روی آن کار گذاشته شود. برای نصب روکش باید دقت زیادی داشته باشید و پارچه یا چرم را به حد زیادی بکشید تا حالت شل نداشته باشد. پس از کشیدن پارچه یا چرم، باید کناره‌های آن را به زیر برده و منگنه کنید.

بیشتر بخوانید : ساختن لکه بر مبل خانگی

  • قیچی‌کردن پارچه‌های اضافه

پس از تعویض روکش صندلی اداری باید پارچه‌های اضافه که منگنه خورده‌اند را قیچی کنید. وجود این پارچه‌های اضافه باعث می‌شود که در طول زمان، روکش صندلی شل شود. پس از انجام این کار می‌توانید دسته‌های صندلی را روی آن نصب کنید.

تعویض روکش صندلی اداری 3

قیمت روکش صندلی اداری به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت روکش صندلی اداری وابسته به عوامل متعددی است که قیمت نهایی صندلی را تعیین می‌کند. انتخاب جنس و نوع روکش صندلی می‌تواند دلیل مناسبی برای تعیین رنج قیمت آن باشد. زمانی که شما از روکش صندلی چرم اصل استفاده می‌کنید که قطعا کیفیت بالایی دارد، مسلما قیمت آن از یک چرم معمولی و یا پارچه بسیار بیشتر خواهد بود. باید این موضوع را هم درنظر بگیرید که انتخاب این نوع روکش برای شما کارایی بالایی دارد و حتی ممکن است سال‌ها پس از استفاده از آن، نیاز به تعویض روکش نداشته باشید.

برای تعمیر صندلی از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

اندازه صندلی اداری شما هم می‌تواند یکی از عواملی باشد که در قیمت تعویض روکش صندلی تاثیرگذار خواهد بود. اگر صندلی‌ای که استفاده می‌کنید از اندازه بزرگی برخوردار باشد، برای تعویض روکش صندلی اداری نیاز به میزان پارچه بیشتری خواهید داشت. قیمت روکش صندلی بزرگ از یک صندلی کوچک‌تر بیشتر خواهد شد. اگر برای تعویض روکش صندلی از یک فرد ماهر و باتجربه کمک بگیرید، مسلما دستمزد بیشتری برای این کار خواهد گرفت.

نصب روکش جدید برای صندلی اداری

بیشتر بخوانید : جابجایی مبلمان و وسایل سنگین بدون آسیب

سوالات متداول درمورد این موضوع

1. کدام نوع از صندلی اداری مناسب فضای مدرن است؟

در یک محیط اداری مدرن استفاده از صندلی‌های کوچک‌تر و با روکش پارچه توصیه می‌شود. تنوع رنگ و جنس پارچه در مقایسه با چرم بسیار بیشتر است و شما می‌توانید رنگ پارچه روکش صندلی را با محیط اداره هماهنگ کنید.

2. کاور و روکش صندلی با یکدیگر چه تفاوتی دارند؟

شما برای این‌که روکش صندلی خود را تعویض کنید باید از یک فرد باتجربه و ماهر در این کار کمک بگیرید. کاور صندلی پوششی معمولا پلاستیکی است که می‌توانید آن را خریداری کرده و روی صندلی بگذارید.

3. آیا تعویض روکش صندلی در خانه امکان‌پذیر است؟

شما می‌توانید روکش صندلی خود را در خانه عوض کنید، اما باید بدانید که برای این کار نیاز به مهارت و ابزار مختص این کار دارید. ممکن است برای اجرای این کار نیاز به زمان زیادی داشته باشید.

تعویض روکش صندلی اداری

 

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا