تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

تعمیر آبسرد‌کن یخچال

لوازم خانگییخچال و فریزر

آبی که یخچال شما خنک می‌کند یکی از بهترین راه‌ها برای لذت بردن از نوشیدن یک لیوان آب به‌خصوص در فصل گرم است. نه‌تنها کاملاً خنک است، بلکه توسط یک فیلتر آب مخصوص تعبیه شده در داخل یخچال فیلتر و تمیز می‌شود. آب سرد یخچال به دلیل فیلتر شدن و سرد بودن، اغلب حتی طعم بهتری نسبت به آب شیر خانه دارد.

اما زمانی که آبسردکن شما از کار می‌افتد، باید به دنبال یافتن معایب احتمالی و برطرف‌کردن مشکل آن باشید. فیلترهای آب یخچال ممکن است به طرق مختلف از کار بیفتند. ممکن است آب دیگر فیلتر نشود یا حاوی قطعات کوچکی از فیلتر شود و این نشانی از خرابی یخچال است.

اگر دستگاه آبسردکن یخچال شما به‌درستی کار نمی‌کند، این مقاله می‌تواند شما را در یافتن مشکلات احتمالی و تعمیر آبسرد‌کن یخچال کمک کند. پیداکردن این مشکلات و برطرف‌کردن آن‌ها  یا تعمیر یخچال معمولاً بسیار ساده است.

تعویض لوله اسپنسر و پخش‌کننده

چنانچه مسیر حرکت آب در آبسردکن یخچال شما مسدود شده و یا در محل توزیع دارای پاشش است، محتمل‌ترین مشکل احتمالی مربوط به لوله پخش‌کننده است. یک لوله پلاستیکی کوچک وجود دارد که از خط آب تا پخش‌کن داخلی و از آنجا به مجموعه توزیع‌کننده می‌رود.

همچنین ممکن است مشکل از قطعه انتهایی لوله پلاستیکی باشد که در محلی قرار دارد که آب به داخل لیوان شما می‌ریزد. کل این مسیر را از نظر آسیب، گرفتگی یا خمیدگی بررسی کنید. اگر لوله خم شده است، سعی کنید آن را صاف کنید. در صورت شکستگی، قسمت لازم مسیر آب و لوله پخش‌کن را تعویض کنید.

تمیز کردن لوله‌های آب

در صورت وجود مشکلاتی مانند فشار کم، توزیع نامنظم و کم آب، احتمال گرفتگی لوله‌ها در نظر بگیرید. گرفتگی به‌ویژه در صورت وجود نقص در مسیر آب یا اگر فیلتر آب نو نباشد، بسیار محتمل است.

مسیر آب را به‌صورت جز به جز همراه با تمامی اجزایی که آب از آنها عبور می‌کند از نظر احتمال گرفتگی بررسی کنید. معمولاً می‌توان با بررسی جریان آب در لوله‌ها متوجه مشکل گرفتگی شد. اگر گرفتگی را پیدا کردید، می‌توان با ریختن سرکه و احتمالاً جوش شیرین مشکل را برطرف کرد. همچنین ممکن است یک خمیدگی در لوله وجود داشته باشد که همچون گرفتگی عمل ‌کند.
تعمیر یخچال
تعمیر یخچال فریزر

تعویض فیلتر آب در تعمیر آبسرد‌کن یخچال

فیلترهای آب منبع بسیاری از مشکلات سیستم آب یخچال هستند. هر مدل یخچال دارای فیلتر آب و سیستم متفاوتی است. نحوه قرارگرفتن فیلتر آب در سوکت خود در داخل محفظه و گیره‌های داخل خطوط آب همگی می‌توانند در جریان (عدم جریان) آب از طریق پخش‌کن یخچال نقش داشته باشند. درصورتی‌که فیلتر آب یخچال شما تا نیمه پیچ‌خورده یا بریده شده باشد باعث غیر یکنواختی آب شود. این مشکل ممکن است منجر به نشتی یا جاری شدن آب در نزدیکی فیلتر آب نیز شود. حتی ممکن است درپوش بسته‌بندی فیلتر آب همچنان بسته باشد و جریان آب را به طور کامل مسدود کند.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

از دیگر علت‌های احتمالی می‌توان به قدیمی بودن فیلتر آب یخچال اشاره کرد. فیلتر آب نامناسب می‌تواند آب را بدمزه کند و البته باعث ازکارافتادن عملکرد فیلتر شود.

این اتفاق احتمال گرفتگی ناشی از مواد معدنی گچی که معمولاً فیلتر می‌شوند را افزایش می‌دهد. اگر از آخرین تعویض فیلتر آب شما بیش از شش ماه می‌گذرد، آن را تعویض کنید و حتماً دستورالعمل‌های مدل یخچال و فیلتر خود را برای حصول بهترین نتیجه دنبال کنید.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

تعویض فیلتر برای تعمیر آبسرد‌کن یخچال

تست فشار آب

آیا فقط یک قطره آب از آب‌سردکن یخچال شما خارج می‌شود؟ اگر مشکل از گرفتگی یا پیچ‌خوردگی مسیر آب نباشد، احتمالاً به فشار آب مرتبط است. می‌توانید فشار سیستم آب یخچال را در نقاط مختلف آزمایش کنید تا مشکل را پیدا کنید.

از خط آب در دیواره یخچال شروع کنید که در واقع اولین جایی است که یخچال شما آب خود را از آنجا تأمین می‌کند. اگر آب به یخچال و فریزر وارد می‌شود، اما فشار آب در پخش‌کن کم است، به سمت عقب حرکت کنید تا محل کاهش فشار آب که احتمالا یک گرفتگی یا نشتی است را پیدا کنید.

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

یخ‌زدایی خط آب قبل از تعمیر آبسرد‌کن یخچال

خطوط آب اغلب از مسیر فریزر و یا یخساز یخچال می‌گذرد تا یخ و آب آشامیدنی را در یک مجموعه  فراهم می‌کند. این به این معنی است که خطر یخ‌زدن آب در خط وجود دارد که همان‌طور که می‌دانید، می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند.

درب فریزر خود را باز کنید و یخ‌ساز و خطوط آب را بررسی کنید تا متوجه شوید که آیا داخل لوله‌ها نیز یخ‌زدگی وجود دارد یا خیر. اگر وجود دارد، سشوار در حالت کم قرار دهید. این کار سریع‌ترین راه برای یخ‌زدایی ایمن یخچال خطوط آب هنگام تعمیر آبسرد‌کن یخچال بدون یخ‌زدایی فریزر یا جداکردن خطوط است.

تعمیر آبسرد‌کن یخچال

سوئیچ فشار

اکنون که خطوط آب را به طور کامل بررسی کرده‌اید، فراموش نکنید سوئیچ فشار بررسی کنید. سوئیچ یا اهرم فشار جایی است که لیوان خود را برای دریافت آب به آن فشار می‌دهید. این سوئیچ می‌تواند بسته به طراحی یخچال شما یک میکرو سوئیچ پشت یک پد انعطاف‌پذیر باشد یا یک اهرم بزرگ. اگر این سوئیچ شکسته یا قطع شده باشد، آبی از دستگاه پخش‌کن دریافت نخواهید کرد. خوشبختانه، تعویض سوئیچ فشار معمولاً یک تعویض یا تعمیر سریع مکانیکی است.

سوئیچ درب معیوب

کلید دیگری که ارزش بررسی همگام تعمیر آبسرد‌کن یخچال را دارد سوئیچ درب یخچال فریزر شما است. ازآنجاکه مسیر آب برای تخلیه باید از محفظه یخچال به سمت درب یخچال حرکت کند، قبل از ریختن آب ابتدا لازم است درب یخچال کاملاً بسته باشد. برای جلوگیری از نشتی این کار بسیار ضروری است. بااین‌حال، اگر سوئیچ درب فریزر شما توسط چیزی شکسته یا مسدود شده باشد، از بسته شدن درب به طور ایمن آگاهی پیدا نکرده و آب نمی‌شود.

تعویض برد کنترل

در نهایت، این امکان وجود دارد که برد کنترل یخچال شما سوخته باشد. اگر سایر ویژگی‌های یخچال مانند تایمرها و چراغ‌های فیلتر کار نمی‌کنند، ممکن است اصلاً مشکل از آبسردکن نباشد. از یک متخصص بخواهید که برد کنترل شما را آزمایش کند و احتمالاً یک جایگزین برای آن نصب کند.

سخن آخر

توزیع و پخش آب آشامیدنی سرد از یخچال فرایند پیچیده‌ای است که متشکل از لوله‌ها، فیلترها، یخسازها و درهای بسته است. در این مقاله علت‌های مختلف و مشکلات معمول آب‌سردکن یخچال مورد بررسی قرار گرفت و راه‌حل‌های آن به زبانی ساده توضیح داده شد. درصورتی‌که بعد از انجام مراحل فوق هنوز آبسردکن یخچال شما به‌درستی کار نمی‌کند بهترین راه حل کمک گرفتن از متخصصین مجرب آچاره است.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید