آموزش تعمیر ریش تراش جیمی Gemei

لوازم خانگی

ماشین ریش‌تراش یکی از لوازم‌هایی‌ست که امروزه اکثر آقایان به صورت روزمره از آن استفاده کرده و یکی از آن‌ها در هر خانه‌ای پیدا می‌شود. ماشین ریش‌تراش را می‌توان جایگزین تیغ در نظر گرفت که با برطرف کردن نقاط ضعف آن، پوستی سالم‌تر را به آقایان هدیه می‌دهد. با این وجود برخلاف تیغ که عمر مفید مشخصی دارد و پس از اتمام این عمر باید آن را تعویض کرد، عمر مفید ماشین ریش‌تراش بسیار تخمینی است و در اکثر مواردی که عملکرد این دستگاه دچار اختلال می‌شود، شما با تعمیر آن می‌توانید دوباره از ریش‌تراش خود استفاده کنید. به همین دلیل در این مقاله از مجله آچاره با آموزش تعمیر ریش تراش جیمی Gemei، اطلاعات مهم مربوط به این روند را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

ماشین ریش تراش جیمی Gemei

شرکت Yiwu Gemei Electric Appliance Co با 15 سال سابقه در تولید لوازم برقی شخصی از جمله ریش تراش، توانسته که بخش قابل‌توجهی از این بازار را به خود اختصاص دهد. محصولات این برند به دلیل کیفیت بالا دارای استاندارد اروپا (CE) هستند و امروزه در سرتاسر جهان با نام تجاری جیمی Gemei عرضه می‌شوند. با این که عمر مفید محصولات این سازنده قابل‌قبول است، کماکان احتمال بروز اختلال در عملکرد این محصولات وجود دارد. البته در این شرایط شما با پشت سر گذاشتن روند تعمیر این لوازم می‌توانید عملکرد صحیح آن‌ها را بازیابی کنید.

آموزش تعمیر ریش تراش جیمی Gemei

نحوه کار ریش تراش جیمی

در ساختار این دستگاه از یک موتور الکتریکی استفاده شده که پس از متصل شدن آن به تیغ‌ها، آن‌ها را به حرکت درمی‌آورد. یک صفحه نازک نیز بر روی ناحیه فوقانی تیغ‌ها قرار گرفته که پس از وارد شدن مو به آن، با نگه داشتن موها تراشیدن آن‌ها را برای تیغ‌ها ممکن می‌کند. منبع انرژی که این دستگاه از آن تغذیه می‌کند در ابتدا برق شهری بود اما امروزه با استفاده از یک باتری در ساختار آن، شما می‌توانید بدون اتصال مستقیم به شبکه برق شهری از ریش‌تراش خود استفاده کنید. البته شما باید در فواصل زمانی مشخصی باتری ریش تراش را با متصل کردن آن به شبکه برق شهری شارژ کنید.

آموزش تعمیر ریش تراش جیمی Gemei

انواع ریش تراش جیمی Gemei

امروزه ماشین‌های ریش تراش جیمی از لحاظ ساختار همانند محصولات دیگر برندها به 2 دسته تقسیم می‌شوند که عبارتند از:

1. ریش تراش چرخشی یا دورانی

این نوع ریش تراش جیمی دارای چندین تیغ دایره‌ای شکل است که پس از روشن شدن با سرعت زیادی شروع به چرخش می‌کنند. شکل دایره‌ای تیغ‌ها در این ریش‌تراش باعث شده تا شما هنگام استفاده از آن بتوانید آن را در تمامی جهات حرکت دهید.

برای تعمیر ریش تراش از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

2. ریش تراش فویلی یا نوسانی

برخلاف ریش تراش چرخشی، تیغ موجود در این دستگاه در یک محور خطی حرکت کرده و حالت چرخشی ندارد. این عامل باعث شده که ریش تراش فویلی هنگام استفاده صرفا به صورت رفت و برگشتی کاربرد داشته باشد. البته ریش تراش فویلی یک مزیت نسبت به نوع چرخشی این دستگه دارد که تماس غیرمستقیم‌تر تیغ آن با پوست شماست.

مطلب پیشنهادی:تشخیص فیک بودن ریش تراش فیلیپس 

مشکلات رایج ریش تراش جیمی

اگر شما به صورت صحیح از ریش‌تراش خود استفاده کرده و در نگهداری از آن کوتاهی نکنید، احتمال بروز اختلال در عملکرد این دستگاه بسیار کم است اما غیرممکن نیست. از آنجایی که در این شرایط ممکن است شما قادر به تشخیص مشکل موجود نباشید، در این بخش با مرور رایج‌ترین اختلالاتی که در عملکرد این دستگاه به وجود می‌آیند به شما در روند شناسایی مشکل کمک خواهیم کرد.

رایج‌ترین مشکلاتی که مصرف‌کنندگان ریش تراش جیمی با آن مواجه می‌شوند عبارتند از:

  • خرابی موتور یا ایجاد اختلال در عملکرد آن
  • کند شدن تیغ‌های ریش‌تراش
  • آسیب دیدن سیم برق دستگاه
  • خرابی شارژر باتری
  • خرابی و یا آسیب دیدن باتری
  • مسدود شدن صفحه تیغ و …

توجه داشته باشید که شما با نگهداری صحیح و بررسی منظم شرایط دستگاه می‌توانید از بروز تمامی این اختلالات پیشگیری کنیدآموزش تعمیر ریش تراش جیمی Gemei

 عیب‌یابی ریش تراش جیمی

  • در صورتی که ریش‌تراش شما اصلا روشن نمی‌شود، باید در اولین قدم شرایط سیم برق و یا شارژر و باتری آن را مورد بررسی قرار دهید. در صورت نیاز شما با خارج کردن موتور و تست آن به صورت جداگانه می‌توانید از سالم بودن یا نبودن سیستم برق‌رسانی مطلع شوید.
  • اگر ریش‌تراش کُند کار می‌کند، بهتر است ابتدا تیغ‌های آن را تمیز کرده و اهرم‌ها را روغن‌کاری کنید. در قدم بعد اگر ریش‌تراش شما با باتری کار می‌کند، آن را کاملا شارژ کنید، چرا که کم شدن شارژ باتری، قدرت این دستگاه را کاهش می‌دهد.
  • پر سروصدا بودن ریش تراش جیمی در اکثر موارد از تمیز نکردن و یا عدم روغن‌کاری دستگاه نشات می‌گیرد و شما با اصلاح این عوامل از صدای این دستگاه خواهید کاست. البته در این شرایط شما باید شرایط موتور را نیز بررسی کنید تا در صورت نیاز اصلاحات لازم در این ناحیه نیز اعمال شود.
  • نیشگون گرفتن پوست از دیگر مشکلات رایجی است که افراد با آن روبه‌رو می‌شوند. اگر ریش‌تراش شما هنگام فعالیت نیشگون گرفته و به پوست شما آسیب می‌زند، ابتدا صفحه آن را برای پیدا کردن خوردگی و … بررسی کنید. کند شدن تیغ‌ها نیز می‌تواند عامل ایجاد این اختلال در نظر گرفته شود که با تیز کردن تیغ‌ها و یا تعویض آن‌ها برطرف خواهد شد.

با این که رفع برخی از این مشکلات به تخصص نیاز دارد، در ادامه با مرور راهکارهای کلی تعمیر ریش تراش جیمی Gemei به شما در این روند کمک خواهیم کرد.

برای تعمیر ریش تراش از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

 آموزش تعمیر ریش تراش جیمی Gemei

اگر قصد تعمیر کردن ریش‌تراش خود را دارید، می‌توانید با دنبال کردن مراحلی که در ادامه مرور خواهیم کرد، مشکل موجود در عملکرد آن را شناسایی کرده و اقدامات لازم درجهت رفع این مشکلات را در نظر بگیرید. البته فراموش نکنید که رفع برخی از اختلالات از جمله مشکلات مربوط به سیستم برق‌رسانی دستگاه، به تخصص نیاز دارد و افراد بی‌تجربه نباید اقدامی در این راستا انجام دهند. در این شرایط حتما از کمک افراد دارای صلاحیت استفاده کنید.

  • در قدم اول اگر دستگاه به شبکه برق شهری متصل است، این اتصال را قطع کنید.
  • سپس مجموعه سر را که با پیچ و یا گیره به یگدیگر متصل هستند را باز کرده و قطعات را از یکدیگر جدا کنید.
  • در این مرحله صفحه موجود بر روی تیغ‌ها را بررسی کرده و اگر در ساختار آن خوردگی و یا ضربه‌خوردگی مشاهده کردید، این قسمت را تعویض کنید.
  • حالا مجموعه تیغ را از شاسی جدا کرده و با استفاده از هوای فشرده آن‌ها را کاملا تمیز کنید. در صورت نیاز پایه تیغ‌ها به روغن‌کاری، این روند را پشت سر بگذارید تا تیغ‌ها کاملا آزادانه حرکت کنند. همچنین اگر به ساختار تیغ‌ها آسیب وارد شده بود، اقدامات لازم درجهت تعویض آن‌ها را در نظر بگیرید. انجاک این کار سخت نیست و تنها کافی است به اتصالات قبلی دقت کنید.
  • هشدار: اگر ریش‌تراش شما ضدآب است، باز کردن آن باید در یک روند تخصصی انجام بپذیرد، در غیر این صورت این دستگاه خاصیت ضدآبی خود را از دست خواهد داد.
  • هشدار2: اگر ریش‌تراش شما با اتصال مستقیم به شبکه برق شهری کار می‌کند، به هیچ عنوان از آن در محیط‌های مرطوبی مثل حمام استفاده نکنید.

سخن پایانی

در این مقاله از مجله آچاره با آموزش تعمیر ریش تراش جیمی Gemei تلاش کردیم که تمامی اطلاعات لازم در این راستا را در اختیار شما قرار دهیم. فراموش نکنید که رعایت نکات ایمنی در این روند اولویت اصلی است. همچنین اگر در هر مرحله‌ای حس کردید که تخصص کافی برای رفع مشکل موجود را ندارید، این روند را متوقف کرده و ادامه این روند را به افراد دارای صلاحیت بسپارید. کارشناسان کاربلد آچاره در این راستا در کنار شما خواهند بود. از این که تا انتها با ما همراه بودید، سپاسگزاریم.

2.1/5 - (18 امتیاز)

1 دیدگاه

  1. سلام.
    ماشین اصلاح من یه دفه موقع کار کردن خاموش شد، از شارژش مطمئنم، بازش که کردم بعد یه هفته، آرمیچرش خیلی داغ بود! مشکل از چیه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا