تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

راهنمای عیب یابی یخچال سونیا (7 علت کار نکردن یخچال)

یخچال و فریزرلوازم خانگی

با این که یخچال سونیا فضای ذخیره‌سازی کافی برای غذاهای تازه و یخ زده را فراهم می‌کند اما اگر درست کار نکند می‌تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد. این مدل یخچال هم مانند هر لوازم خانگی دیگری ممکن است خراب شود و نیاز به تعمیر پیدا کند. انواع مختلفی از مشکلات رایج یخچال سونیا وجود دارد که به بهترین وجه توسط تعمیرکاران حرفه‌ای لوازم خانگی حل می‌شود. در این مقاله سعی داریم چندین علت کار نکردن یخچال سونیا را مورد بررسی قرار دهیم و راه حلی‌هایی را نیز معرفی کنیم.

7 علت کار نکردن یخچال سونیا

عوامل متعددی ممکن است باعث خراب شدن یخچال سونیا شوند که تعمیر به موقع قطعات می‌تواند عمر این وسیله برقی را افزایش دهد. در ادامه به بررسی چند مورد از این مشکلات می‌پردازیم.

 1. یخچال سونیا دائماً در حال کار کردن است

یکی از رایج‌ترین مشکلات یخچال سونیا کارکرد مداوم آن است که به طور مکرر کار می‌کند. یخچال شما برای حفظ دمای خنک باید کار کند و یخچالی که دائما روشن می‌شود می‌تواند بسیار پر سر و صدا باشد. علاوه بر این هزینه برق منزل شما را نیز به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد زیرا یخچال یکی از پر مصرف ترین لوازم خانگی در هر خانه محسوب می‌شود.

شایع ترین علت کارکرد بیش از حد یخچال سونیا، تجمع گرد و غبار یا سایر زباله‌های آشپزخانه در اطراف کویل‌های کندانسور واحد است. برای بررسی این موضوع، باید برق یخچال خود را قطع کنید تا به کویل‌هایی که معمولاً در پایین دستگاه قرار دارند دسترسی داشته باشید.

اگر بعد از تمیز کردن کویل‌ها مشکل رفع نشد دمای یخچال را چک کنید. اگر دمای یخچال سونیا خیلی پایین باشد این وسیله برای حفظ دمای بسیار پایین به‌طور مداوم کار می‌کند. سعی کنید دمای یخچال سونیا خود را تنظیم کنید تا ببینید آیا این روی چرخه کاری آن تأثیر می‌گذارد یا خیر. در صورت ادامه مشکلات، برای بررسی دقیق‌تر ایراد با یک تعمیرکار حرفه‌ای یخچال مشورت کنید.

2. یخچال سونیا نشتی آب دارد

نشت آب یک مشکل رایج اما هشدار دهنده یخچال سونیا است. این مشکل اغلب به دلیل مسدود شدن تخلیه سیستم یخ زدایی یا مسدود شدن یا یخ زدگی لوله تامین آب ایجاد می‌شود. تخلیه سیستم یخ زدایی ممکن است بخاطر ذرات غذا یا سایر زباله‌ها مسدود شود و معمولاً از داخل فریزر قابل دسترسی است.

می‌توانید سیستم تخلیه را از داخل فریزر با استفاده از آب گرم بشویید اگرچه ممکن است لازم باشد زباله‌ها را به صورت دستی خارج کنید. شیلنگ تخلیه سیستم یخ زدایی را در پشت یخچال خود قرار دهید و آن را با آب داغ و صابون تمیز کنید تا هر گونه آلودگی مسدود شده از بین برود. اگر مشکوک به گرفتگی یا یخ زدگی لوله تامین آب یخچال خود هستید باید دستگاه را از برق بکشید و مطمئن شوید که شیر قطع آن بسته است. سپس خط آبرسانی را بررسی کنید تا ببینید آیا شکستگی یا پارگی وجود دارد یا خیر. اگر چنین است باید لوله را تعویض کنید.

اگر بعد از بررسی‌های دقیق متوجه شدید که گرفتگی به خاطر یخ زدگی لوله تامین آب نیست بهتر است با یک متخصص تعمیر یخچال مشورت کنید.

3. تجمع یخ در فریزر سونیا

فریزر یخچال شما فضای مناسبی برای نگهداری یخ است اما نباید تجمع یخ بیش از حد مجاز باشد. باز گذاشتن طولانی مدت فریزر می‌تواند باعث تجمع یخ شود زیرا سطح رطوبت داخل فریزر افزایش می‌یابد. پس از استفاده حتما درب فریزر خود را ببندید تا سطح رطوبت بیش از حد بالا نرود. خرابی لاستیک درزگیر فریزر نیز می‌تواند هوای بیرون را برای افزایش رطوبت وارد آن کند. برای اطمینان از حفظ درجه حرارت و رطوبت مناسب، می‌توانید لاستیک درزگیر فریزر خود را تعویض کنید. اگر این راه‌حل‌ها مشکل شما را حل نکرد بهتر است از خدمات تعمیر یخچال حرفه‌ای کمک بگیرید.

4. آب سردکن یخچال سونیا کار نمی‌کند

بسیاری از یخچال‌های مدرن دارای آب سردکن داخلی هستند که به راحتی آب سرد و شیرین را برای مصرف شما فراهم می‌کنند. آب سردکن دستگاه شما ممکن است به دلایل مختلفی کار نکند. مخزن آب در درب فریزر یخچال سونیا ممکن است یخ زده باشد و مانع از جریان آب شیرین شود.
تعمیر یخچال
تعمیر یخچال فریزر

خوشبختانه این مخزن را می‌توان جدا کرد و بعد از ذوب یخ‌ها آب یک بار دیگر جریان می‌یابد. همچنین ممکن است دریچه ورودی آب معیوب شده باشد. دریچه ورودی آب برای تامین آب دستگاه باز می‌شود اما ممکن است شکسته باشد. همچنین ممکن است فشار آب کمی داشته باشید به این معنی که آب از طریق دریچه ورودی دیسپنسر هدایت نمی‌شود. اگر در حل این ایراد به مشکل برخوردید با یک تکنسین حرفه‌ای تعمیر یخچال تماس بگیرید.یخچال سونیا

5. یخچال سونیا گرم است

یخچال‌ها طوری طراحی شده‌اند که سرد بمانند و گرمای بیش از حد دستگاه هشداری مهم برای شما خواهد بود. اگر متوجه شدید یخچال شما گرم است قطعاً باید تعمیرات را سریع انجام دهید. گرمای یخچال احتمالاً به دلیل مشکلات کویل‌های کندانسور است.

می‌توانید با تمیز کردن کویل‌های کندانسور یخچال شروع کنید و در عین حال موتور فن کندانسور را نیز بررسی کنید تا مطمئن شوید که به درستی کار می‌کند. حل این مشکل می‌تواند دشوار باشد و اغلب برای رفع آن نیاز به خدمات حرفه‌ای تعمیر یخچال دارید.

برای تعمیر یخچال و فریزر از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

6.  یخچال سونیا بیش از حد نویز دارد

یخچال باید با حجمی کار کند که در زندگی روزمره شما مزاحمتی نداشته باشد. اگر یخچال شما پر سر و صدا به نظر می‌رسد احتمالاً یکی از فن‌های آن مشکل پیدا کرده است. اکثر یخچال‌های معمولی دارای فن کندانسور و فن اواپراتور هستند. فن کندانسور کویل کندانسور واحد شما را خنک می‌کند.

در همین حال فن اواپراتور هوا را روی کویل‌های اواپراتور فریزر در حالی که کمپرسور کار می‌کند عبور می‌دهد. این فن‌ها به طور همزمان کار می‌کنند و مشکلات مربوط به یکی از موتورهای آنها می‌تواند صدای یخچال شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

برای رفع علت کار نکردن یخچال سونیا می‌توانید این فن‌ها را بررسی کنید تا ببینید آیا موتورهای آن‌ها خراب است یا خیر. دقت کنید که قبل از بررسی حتما یخچال خود را از برق بکشید.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

مطلب پیشنهادی : علت نشتی گاز یخچال

7. استفاده از یخچال قبض برق را افزایش می‌دهد

اگر متوجه افزایش ناگهانی قبض برق خانه خود شدید ممکن است مشکلی در یخچال سونیا شما وجود داشته باشد. به یاد داشته باشید یخچال یکی از پر مصرف ترین لوازم خانگی در هر خانه است و عملکرد آن می‌تواند به طور قابل توجهی بر مصرف کل برق خانه شما تأثیر بگذارد. می‌توانید از دستگاه سنجش مصرف برق Kill A Watt برای اندازه‌گیری مصرف انرژی یخچال خود استفاده کنید و آن را با مشخصات شرکت سازنده مقایسه نمایید. اگر یخچال شما به میزان قابل توجهی انرژی بیشتری از آنچه که تصور می‌شود مصرف کند ممکن است دلیل افزایش قبوض شما باشد.

این در مورد یخچال‌های قدیمی که برای حفظ دمای سرد باید سخت کار کنند رایج‌تر است. اگرچه تعمیرات حرفه‌ای ممکن است این مشکل را کاهش دهد اغلب بهتر است یک یخچال قدیمی را با یک دستگاه جدیدتر جایگزین کنید.

یخچال سونیا

خدمات قابل اعتماد تعمیر یخچال سونیا

آشپزخانه مدرن بدون یخچالی که به درستی کار می‌کند کامل نیست. می‌توانید با سرویس‌ منظم یخچال خود توسط یک تکنسین معتبر که قادر به رفع تقریباً همه مشکلات رایج یخچال است کارآیی آن را افزایش دهید. یخچال شما باید همیشه در اوج راندمان کار کند و برای بهترین نتایج پیشنهاد می‌کنیم همیشه از خدمات تعمیر لوازم خانگی حرفه‌ای کمک بگیرید.

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

مطلب پیشنهادی : آموزش نحوه تعویض روغن موتور یخچال

جمع‌بندی

یخچال‌ها یکی از پر استفاده ترین لوازم خانگی در سراسر جهان هستند و همچنین از کارآمدترین وسایل منزل محسوب می‌شوند. در این میان برند سونیا از جمله شرکت‌هایی است که در زمینه تولید یخچال فریزر در ایران مشغول به فعالیت است. یک یخچال خوب با کارکرد مناسب برای هر آشپزخانه مدرنی لازم است تا ایمنی مواد غذایی نگهداری شده در یخچال تضمین شود. با این کار از فساد مواد غذایی جلوگیری می‌شود. راهنمای عیب یابی یخچال سونیا در حل مشکلات جزئی به شما کمک می‌کند. برای حفظ کارایی یخچال سونیا باید مراحل سرویس و نگهداری دوره‌ای را با دقت انجام دهید. علاوه بر این شما باید با مهارت‌های عیب یابی یخچال آشنایی داشته باشید. امیدواریم راهنمای عیب یابی یخچال سونیا شما را در تعمیر این وسیله کاربردی کمک کند.

ماهرترین تعمیرکاران و سرویسکاران یخچال در اصفهان آمادگی انجام سفارشات تعمیر و سرویس یخچال در اصفهان شما را دارند.

2.2/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید