تعمیر کولر گازی تعمیر کولر گازی

سیستم گرمایش کولر گازی چگونه کار میکند؟

سرمایش و گرمایشکولر گازی و داکت اسپلیتگرمایش

در سال‌های گذشته روند تغییرات دمایی شدت بیشتری پیدا کرده و ما تابستان‌های گرم‌تر و زمستان‌های سردتری را تجربه می‌کنیم. در گذشته عموم مردم در تابستان از کولر آبی برای کاهش دما و در زمستان از بخاری برای افزایش دما استفاده می‌کردند اما با قرار گرفتن کولر گازی در اختیار مصرف‌کنندگان و قابلیت‌های خاص این دستگاه، این روند تغییر کرده و بسیاری از افراد استفاده کولر گازی را نسبت به دیگر دستگاه‌ها ترجیح می‌دهند. در ابتدا کولر گازی صرفا برای سرمایش در‌ تابستان به کار برده می‌شد و فقط قابلیت کاهش دما را داشت. اما به مرور زمان سیستم گرمایش نیز به این دستگاه اضافه شد تا مصرف‌کنندگان در فصل زمستان هم به استفاده از آن بپردازند. اما سیستم گرمایش کولر گازی چگونه کار میکند؟ مصرف برق کولر گازی در حالت گرمایش چه تفاوتی با دیگر حالت‌های این دستگاه دارد؟ در راستای پاسخ به این سوالات کمی با این دستگاه بیشتر آشنا شده و به بررسی طرز کار سیستم گرمایش کولر گازی خواهیم پرداخت. پیشنهاد می‌کنیم تا انتها با ما همراه باشید.

کولر گازی چیست؟

کولر گازی یک سیستم سرمایشی و گرمایشی است که شما می‌توانید در محیط‌های بسته به استفاده از آن بپردازید. کولر گازی در حالت سرمایش، با از بین بردن حرارت و رطوبت موجود در محیط به کاهش دمای آن کمک می‌کند. این دستگاه طرز کاری همانند یخچال دارد و کمپرسور مهم‌ترین بخش آن تلقی می‌شود. کمپرسور در کولر گازی با چرخش گاز موجود در دستگاه سبب می‌شود گاز(مبرد) در چرخه‌ای از پیش طراحی شده، بین حالات مایع و گاز تغییر کرده و باعث تغییر دما ی محیط ‌شود.

سیستم سرمایش کولر گازی چگونه کار میکند 2

در واقع زمانی که این ماده حالت مایع دارد، با استفاده و جذب حرارت محیط به گاز تبدیل شده و مجددا راهی کمپرسور می‌شود. همان‌طور که اشاره کردیم کولر گازی در ابتدا صرفا یک سیستم سرمایشی بود و به سیستم گرمایشی مجهز نبود. شاید بپرسید که طرز کار سیستم گرمایش کولر گازی به چه صورت است؟ در بخش بعد به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.
تعمیر کولر گازی
تعمیر کولر گازی

سیستم گرمایش کولر گازی چگونه کار میکند؟

در قسمت قبل نحوه سرمایش این دستگاه را مرور کردیم. جالب است بدانید که طرز کار سیستم گرمایش کولر گازی دقیقا عکس سیستم سرمایش دستگاه می­باشد و صرفا به جای کاهش دما، به افزایش دما منجر می‌شود. در واقع زمانی که سیستم گرمایش کولر گازی فعال می‌شود، این دستگاه از سرمای محیط برای تبدیل کردن مبرد از حالت گاز به مایع استفاده می‌کند. با تکرار این چرخه روند افزایش دمای محیط انجام پذیرفته و شما می‌توانید بدون نیاز به بخاری از یک هوای مطلوب در فصل زمستان لذت ببرید. اگر با نحوه فعال‌سازی و طرز کار سیستم گرمایش کولر گازی آشنا نیستید، مطالب قسمت بعد را از دست ندهید.

سیستم سرمایش کولر گازی چگونه کار میکند 2

طرز کار سیستم گرمایش کولر گازی

اگر با طرز کار سیستم گرمایش کولر گازی آشنا نیستید، می‌توانید از این راهنما در این راستا استفاده کنید. اولین نکته‌ای که باید مورد بررسی قرار گیرد، مجهز بودن کولر گازی شما به سیستم گرمایشی است. در صورتی که از این موضوع اطمینان ندارید، دفترچه راهنمای دستگاه را مطالعه کرده و یا مدل دستگاه را در اینترنت جستجو کنید. زمانی که از موجود بودن این قابلیت اطمینان حاصل کردید، مراحل ذیل را به ترتیب دنبال کنید.

  • در قدم اول دستگاه خود را روشن کرده و ریموت آن را در دست بگیرید.

بیشتر بخوانید دلیل سوختن موتور کولر گازی چیست

  • برای فعال‌سازی سیستم گرمایش کولر گازی، دکمه حالت‌ها (Mode) را فشرده و آن‌ را در حالت گرمایش (Heat) قرار دهید. ترتیب حالت‌های دستگاه معمولا به شکل زیر می­باشد.
  • اتوماتیک (Auto)
  • سرمایش (Cool)
  • خشک (Dry)
  • فن (Fan)
  • گرمایش (Heat)

طرز کار سیستم گرمایش کولر گازی

این حالت‌ها به ترتیب شکل چند فلش، دانه برف، قطره آب، پنکه و خورشید را در نمایشگر دستگاه یا ریموت به شما نمایش می‌دهند تا راحت‌تر قادر به استفاده از آن باشید.

  • پس قرار دادن دستگاه بر روی حالت گرمایش (Heat) ، باید دمای مورد نظر خود را انتخاب کنید. این عمل را با استفاده از دکمه (Temp) که بر روی آن علامت‌های + و – قرار دارد، انجام داده و دستگاه را در یک دمای مناسب تنظیم کنید. به صورت معمول حداکثر دما در این قسمت ۳۰ درجه سانتی‌گراد در نظر گرفته شده که به شما استفاده از دمای ۲۵ درجه سانتی‌گراد را پیشنهاد می‌کنیم.

  • در صورت نیاز سرعت و جهت فن را تنظیم کرده تا بهترین نتیجه را از کولر گازی خود دریافت کنید.
  • توجه داشته باشید که ممکن است ریموت دستگاه شما با تصاویر به کار رفته تفاوت داشته باشد و این تصاویر صرفا معمول‌ترین نوع ریموت را نمایش داده است.

طرز کار سیستم گرمایش کولر گازی

مقاله پیشنهادی مقایسه هزینه گرمایش از کف با شوفاژ رادیاتور

مصرف برق کولر گازی در حالت گرمایش

تقریبا همه می‌دانیم که کولر گازی در حالت سرمایش مصرف برق بالایی دارد. در نتیجه این سوال که مصرف برق کولر گازی در حالت گرمایش به چه صورت است، به یک سوال رایج تبدیل شده است. در جواب این سوال باید گفت که مصرف برق کولر گازی به سرد کردن یا گرم کردن محیط توسط آن بستگی نداشته و میزان تغییر دمای موردنیاز این شاخص را تغییر می‌دهد.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر کولر گازی!

به عنوان مثال اگر در تابستان دمای محیط ۳۵ درجه سانتی‌گراد بوده و شما دستگاه خود را بر روی ۱۵ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید نسبت به زمانی که دمای محیط در زمستان ۰ درجه سانتی‌گراد بوده و شما دمای دستگاه بر روی ۳۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کرده‌اید، مصرف برق کم‌تری خواهد داشت. زیرا بین دمای ۳۵ و ۱۵ درجه صرفا ۲۰ درجه سانتی‌گراد اختلاف بوده ولی بین دمای ۰ و ۳۰ درجه، اختلافی ۳۰ درجه‌ای وجود دارد.

خدمت پیشنهادی سرویس کولرگازی در محل

ثبت رایگان درخواست تعمیر کولر گازی

در نتیجه هر چه تغییر دمای بیشتری از کولر گازی خود بخواهید، فشار بیشتری بر کمپرسور و دیگر قسمت‌ها وارد شده و مصرف برق به طبع آن افزایش می‌یابد. بنابراین مصرف برق کولر گازی در حالت گرمایش تفاوتی با دیگر حالت‌ها نداشته و شاخص تاثیرگذار در این مصرف، تفاوت دمای محیط و دمای تنظیم شده بر روی دستگاه محسوب می‌شود.

در نهایت فراموش نکنید که برای هر کولر گازی یک حداقل دما در نظر گرفته شده که با افت بیشتر دما نسبت به این شاخص، قدرت گرمایش دستگاه تضعیف خواهد شد. به این منظور حتما دفترچه راهنمای کولر گازی خود را مطالعه کرده و این محدودیت‌ها را به خاطر بسپارید. امیدواریم که با طرز کار سیستم گرمایش کولر گازی آشنا شده و از مطالعه این مطالب لذت برده باشید. از این که تا انتها با ما همراه بودید سپاسگزاریم.

4.3/5 - (19 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر کولر گازی
خدمات تخصصی تعمیر کولر گازی با آچاره

 

کلیک کنید