تعمیر پکیج تعمیرپکیج

بررسی چشمک زدن چراغ پکیج ایران رادیاتور در انواع مدل‌ها

پکیجسرمایش و گرمایشگرمایش

پکیج یکی از لوازم پرمصرف در ساختمان است که با گذر زمان دچار آسیب و خرابی شده و بر اثر مستهلک شدن، برخی از قطعات آن خراب می‌شود. به همین دلیل در پکیج‌ها روش‌هایی برای اعلام مشکل طراحی شده است. یکی از این روش‌ها روشن شدن چراغ پکیج ایران رادیاتور است که براساس نوع چشمک زدن چراغ پکیج ایران رادیاتور، می‌توان مشکل را پیدا و برطرف کرد.

چشمک زدن پکیج ایران رادیاتور به‌صورت دوتادوتا و به حالت رقص نور، نشانگر باز بودن آبگرم مصرفی است و نشان می‌دهد که پکیج کار می‌کند.

 نکات کلیدی

  • در پکیج‌هایی که صفحه نمایش ندارند، اعلام ارورها از طریق چراغ‌هایی که با اعداد 30 تا 90 مشخص شده‌اند، نشان داده می‌شوند.
  • روشن شدن چراغ نارنجی در پکیج ایران رادیاتور به معنی روشن شدن شعله پکیج است و نشان‌دهنده خرابی دستگاه نیست.

انواع چشمک زدن چراغ پکیج ایران رادیاتور

چشمک زدن چراغ پکیج ایران رادیاتور می‌تواند نشان‌دهنده وجود مشکل در پکیج باشد. پکیج‌هایی که صفحه نمایشگر ندارند برای اعلام خطا، از حالت چشمک زدن چراغ‌های پکیج استفاده می‌کنند. هر چراغ در پکیج با اعدادی از 30 تا 90 مشخص شده است.

بررسی چشمک زدن چراغ پکیج ایران رادیاتور در انواع مدل‌ها

  • روشن شدن چراغ قرمز به معنی وجود خطا در دستگاه است و در حالت عادی این چراغ به رنگ سبز است. روشن شدن هر چراغ که با عددی خاص مشخص شده است، به معنی بروز مشکلی خاص است. اما اگر فقط چراغ قرمز روشن شد، ابتدا پکیج را ریست کنید و در صورت برطرف نشدن مشکل با یک تعمیرکار باتجربه تماس بگیرید.
  • حالت بعدی برای زمانی است که چراغ نارنجی پکیج روشن می‌شود. این چراغ زمانی روشن می‌شود که شعله پکیج روشن است و علت روشن نشدن چراغ نارنجی پکیج ایران رادیاتور خاموشی شعله است. (هر زمان که شعله خاموش شود، چراغ نارنجی هم خاموش خواهد شد)
  • در صورتی که چراغ پکیج دوتادوتا و به حالت رقص نور چشمک بزند، یعنی آب گرم مصرفی مورد استفاده قرار گرفته است و این پدیده نشان‌دهنده بروز مشکلی نیست.
  • اما اگر سرعت چشمک زدن چراغ پکیج ایران رادیاتور زیاد باشد و دو یا سه چراغ به‌سرعت چشمک بزنند، به معنی بروز مشکل در عملکرد پکیج است.

تعمیر پکیج
تعمیرپکیج

 روشن شدن چراغ زرد پکیج ایران رادیاتور

چراغ نارنجی پکیج ایران رادیاتور نشانگر روشن بودن شعله است اما برخی از افراد به دلیل شباهت رنگ آن به زرد، آن را چراغ زرد می‌نامند.

در پکیج ایران رادیاتور چراغ زرد رنگی وجود ندارد. علت روشن شدن چراغ زرد پکیج ایران رادیاتور نیز به همین چراغ نارنجی مربوط می‌شود. این چراغ هنگامی روشن می‌شود که شعله پکیج روشن باشد و به برد کنترل سیگنال می‌دهد.

اگر چراغ نارنجی پکیج ایران رادیاتور روشن نشد، به این معناست که شعله پکیج روشن نیست. این امر می‌تواند به دلایل مختلفی از جمله قطع گاز، خرابی یون تشخیص شعله، یا خرابی برد کنترل پکیج باشد.

در صورت مشاهده این مشکل، بهتر است با یک تعمیرکار متخصص تماس بگیرید.

1. چشمک زدن چراغ های 40, 60 و 80

این حالت از چشمک زدن چراغ های پکیج 40, 60 و 80 به معنی باز بودن پرشر هواست، اما فن همچنان کار می‌کند. برای تعمیر پکیج ایران رادیاتور در این حالت ابتدا یکی از کابل‌ها را بکشید. اگر بعد از کشیدن کابل، فن همچنان کار کرد، یعنی فن خراب است و باید تعویض شود.

اما در صورتی که فن روشن می‌شود اما پکیج جرقه نمی‌زند، باید 2 کابلی که به پرشر سوئیچ هوا متصل است را بکشید و زمانی که روشن می‌شود، دو سر کابل‌ها را به هم بچسبانید. اگر در این حالت پکیج شروع به جرقه زدن کرد، یعنی پرشر سوئیچ هوا دچار ایراد شده است.

بررسی چشمک زدن چراغ پکیج ایران رادیاتور در انواع مدل‌ها

2. چشمک زدن چراغ های 30 و 40

علت چشمک زدن پکیج ایران رادیاتور در این حالت، خراب شدن برد کنترل پکیج است. در این صورت باید برد پکیچ ایران رادیاتور را تعمیر یا تعویض کنید.

مشاهده هزینه تعمیر پکیج!

3. علت چشمک زدن چراغ پکیج ایران رادیاتور با چراغ‌های 40 و 70

جواب سؤال چرا پکیج ایران رادیاتور چشمک می‌زند، در این حالت اختلال در کمبود فشار گاز است. برای رفع ارور پکیج ایران رادیاتور باید فشار گاز را افزایش دهید؛ اما قبل از اقدام برای این کار ابتدا درجه فشار دستگاه را بررسی کنید.

اگر بین 51 تا 70 باشد، هم کم و هم زیاد بودن فشار گاز برای پکیج خطرناک است. شیر پرکن آب را باز کرده و تا برگشتن فشار به حالت عادی صبر کنید. در صورتی که بعد از این کار همچنان مشکل ادامه پیدا کرد، با یک متخصص تماس بگیرید.

4. چشمک زدن چراغ 70 و 80

زمانی که سنسور شعله خراب شود، این چراغ‌ها شروع به چشمک زدن می‌کنند. زمانی که شعله روشن نشود یا سنسور نتواند وجود شعله را تشخیص دهد، با این ارور پکیج ایران رادیاتور مواجه می‌شوید. در صورت قطعی گاز، خراب شدن شیر کنترل گاز، خراب شدن شمعک پکیج یا برد الکترونیک هم این ارور ظاهر خواهد شد.

5. بررسی چشمک زدن چراغ پکیج ایران رادیاتور برای چراغ‌های 50 و 80

دلایل بروز این ارور پکیج ایران رادیاتور هم مثل بخش قبلی است.

6. چشمک زدن چراغ 60 و 80

این حالت به معنی عملکرد ضدیخ‌زدن با پمپ روشن است.

7. چشمک زدن چراغ 60 و 70

زمانی که ضدیخ‌زدن با مشعل روشن می‌شود، شما شاهد چشمک زدن چراغ پکیج ایران رادیاتور خواهید بود. در این حالت برای تعمیر پکیج ایران رادیاتور باید از یک فرد متخصص کمک بگیرید.

بررسی چشمک زدن چراغ پکیج ایران رادیاتور در انواع مدل‌ها

8. چشمک زدن چراغ 40 و 80

اگر پکیج بدون فن باشد، زمانی که سنسور دود قطع شود این ارور نمایش داده خواهد شد. علت ارور پکیج ایران رادیاتور در این حالت ممکن است به دلیل نصب نادرست دودکش یا بسته شدن مسیر دودکش بر اثر دوده و گرفتگی باشد.

تعمیرات تخصصی پکیج با آچاره

برای رفع ارور پکیج ایران رادیاتور کافی است تا دودکش را محکم کرده یا آن را تمیز کنید. اگر دودکش دچار ترک یا شکستگی است، آن را تعویض کنید. بعد از انجام اقدامات لازم، پکیج را ریست کرده و در صورت برطرف نشدن مشکل از یک فرد متخصص کمک بگیرید.

9. چشمک زدن چراغ پکیج ایران رادیاتور برای چراغ 70

علت چشمک زدن این است که دمای مبدل اولیه بیشتر از 89 درجه سانتی‌گراد است.

10. چشمک زدن چراغ‌های 40، 70 و 80

در صورت جوش آمدن آب پکیج، این چراغ‌ها روشن و شروع به چشمک زدن می‌کنند. علت بروز این خطا ممکن است گرفتگی باشد که گاهی اوقات برای این دستگاه پیش می‌آید. اگر گرفتگی زیاد باشد، سروصدای بلندی ایجاد می‌کند. رسوب داخل لوله‌ها، بسته بودن شیر رادیاتورها و خرابی پمپ سیرکولاتور هم می‌توانند منجر به بروز این ارور شوند.

برای تعمیر پکیج ایران رادیاتور اجازه دهید تا سنسور خنک شود و بعد پکیج را ریست کنید. مطمئن شوید که شیرهای بالا و پایین باز هستند. در صورت عدم خروج آب از پکیج، یعنی دستگاه دچار رسوب‌گرفتگی شده است. برای رفع این مشکل باید از یک فرد متخصص کمک بگیرید.

11. چشمک زدن چراغ 50, 70 و 80

اگر با این خطا مواجه شدید، یعنی سنسور شوفاژ از مدار قطع شده است. توجه داشته باید که برای رفع این مشکل حتماً باید از یک فرد متخصص کمک بگیرید.

12. علت چشمک زدن چراغ پکیج ایران رادیاتور برای چراغ‌های 40, 60 و 70

این ارور از خرابی پرشر سوئیچ دود یا خرابی فن خبر می‌دهد. در برخی موارد نیز این ارور نشان‌دهنده‌ اختلال در برد دستگاه است.

راه‌های رفع چشمک زدن پکیج ایران رادیاتور

پس از شناسایی علت چشمک زدن پکیج ایران رادیاتور، می‌توانید برای رفع این مشکل اقدام کنید. در برخی موارد، می‌توانید مشکل را خودتان برطرف کنید. اما در برخی موارد، نیاز به تعمیر پکیج توسط یک تعمیرکار متخصص دارید.

  • اگر مشکل چشمک زدن چراغ پکیج ایران رادیاتور به دلیل قطع گاز باشد، باید علت قطع گاز را شناسایی و برطرف کنید.
  • اگر دلیل خرابی یون تشخیص شعله باشد، باید با تعویض آن اقدام به رفع خرابی کنید.
  • گاهی به دلیل خرابی برد کنترل چشمک زدن رخ می‌دهد که باید اقدام به تعمیر و تعویض آن کرد.
  • اگر مشکل چشمک زدن چراغ پکیج ایران رادیاتور به دلیل خرابی سنسور دما باشد، باید سنسور دما را تعویض کنید.
  • در مواردی با تعمیر و تعویض شیر برقی مشکل چشمک زدن هم رفع می‌شود.
  • اشکال در پمپ هم مهم است و باید رفع شود.
  • مسیر آب نباید مسدود باشد.

جمع‌بندی و پایان چشمک زدن پکیج ایران رادیاتور

حال که با علت چشمک زدن چراغ پکیج ایران رادیاتور آشنا شدید، بهتر می‌توانید اقدام به حل مشکل کنید. اما اگر خودتان نتوانستید هم هیچ ایرادی ندارد. شما هر زمان که مایل باشید، می‌توانید برای تعمیر پکیج از تیم آچاره کمک بگیرید. تنها زحمتی که باید بکشید این است که وارد سایت آچاره شوید، سفارش خود را ثبت، و کارشناس مورد نظر خود را انتخاب کنید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر پکیج

درخواست تعمیر پکیج!

 

کلیک کنید