فرمول ماسک عسل برای سفید شدن پوست

زیبایی و سلامتپوست

اگر به‌دنبال سفیدی پوست صورت خود بوده باشید، احتمالا می‌دانید که یکی از بهترین راه‌هایی که در زمانی کوتاه باعث سفیدی و شادابی پوست شما می‌شود، استفاده از ماسک‌های خانگی به‌خصوص ماسک عسل است. با توجه به زندگی ماشینی و آلودگی هوای این روزها، باید به فکر سلامت و درخشندگی پوست خود باشید تا پوست شما در طولانی‌مدت به آسیب‌های بعدی دچار نشود. از آنجایی که این روزها، تعداد زیاد ماسک‌های خانگی باعث شده تا برخی از افراد دچار سردرگمی شوند، در این مقاله از مجله آچاره تصمیم گرفتیم تا به بررسی چگونگی ساخت ماسک عسل و فوائد آن بپردازیم. اگر تا انتها با ما همراه باشید، با جادوی ماسک عسل برای سفیدی پوست صورت خود بیشتر آشنا خواهید شد.

تهیه ماسک عسل در خانه

 

چرا ماسک عسل به سفیدی پوست شما کمک می‌کند؟

با پیشرفت تکنولوژی امروزه روش‌های پزشکی زیادی برای سلامت و زیباییِ پوست صورت وجود دارد؛ پس چرا باید از ماسک عسل برای سفیدی پوست صورت استفاده کرد؟ تأثیر روش‌های پزشکی بر زیبایی پوست صورت، بر کسی پوشیده نیست اما ماسک‌های خانگی نیز کمک زیادی به چرخه سلامت پوست شما می‌کنند؛ بنابراین فواید استفاده از آن‌ها را دست کم نگیرید!

1. لایه‌برداری بی‌نظیر

یکی از بهترین کارکردهای ماسک عسل، لایه‌برداری قوی است. اگر پوست پر از لک دارید، به شما توصیه می‌کنیم که 3 بار در هفته از این ماسک استفاده کنید. شما بعد از یک ماه تأثیرات مثبت و بی‌نظیر آن را خواهید دید. در هر لایه‌برداری از طریق این ماسک، قسمتی از سلول‌های مرده پوست از بین می‌رود و بعد از مدتی، سلول‌های جدید کاملاً جایگزین می‌شوند و شما از سفیدی و درخشندگی پوست خود لذت می‌برید.

ماسک عسل برای سفید شدن پوست

2. تامین ویتامین‌های موردنیاز پوست

عسل حاوی ویتامین‌های موردنیاز پوست، مانند k، B و C است. بر این اساس شما با استفاده از ماسک عسل در بازه‌های مشخص، این ویتامین‌ها را به پوست خود می‌رسانید و درنهایت، به سفیدی و شادابی بیشتر آن کمک می‌کنید.

البته لازم به ذکر است که ویتامین C موجود در عسل، علاوه‌بر این‌که باعث سفیدی، شادابی و زیبایی هرچه بیشتر پوست صورت شما می‌شود، از ایجاد تیرگی، افتادگی و چروک نیز در پوست صورت شما جلوگیری می‌کند و باعث جوانی پوست صورت شما در طولانی‌مدت خواهد شد.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

3. کمک به کلاژن سازی

کلاژن؛ پروتئین مؤثر در ترمیم و بازسازی سلول‌های سطح پوست است. از آنجایی که ساخت این پروتئین در بدن با افزایش سن کاهش می‌یابد، استفاده از ماسک عسل، باعث ساخت مجدد این پروتئین شده و از پیری زودهنگام جلوگیری می‌کند.

لازم به ذکر است، ماسک‌های کلاژن ساز داروهای مختلفی در بازار وجود دارند که کمک زیادی به ساخت کلاژن می‌کنند؛ اما استفاده از ماسک عسل نیز، به ساخت مجدد این پروتئین کمک چشمگیری خواهد کرد. با توجه به این توضیحات، سعی کنید در بازه‌های زمانی مشخص، برای مثال 3 بار در هفته، از این ماسک خانگی بی‌نظیر استفاده کنید.

خواص ماسک عسل

4. ماسک عسل؛ ضد آفتاب طبیعی

یکی از مواردی که ممکن است باعث تیرگی و از بین رفتن سلامت و شادابی پوست شود، قرار گرفتن در برابر اشعه مضر خورشید است. از آنجایی که قرار گرفتن بدون ضدآفتاب در برابر اشعه خورشید در طولانی‌مدت مقاومت پوست را کاهش می‌دهد و باعث آسیب‌های جبران‌ناپذیر به آن می‌شود؛ استفاده از ماسک عسل، مقاومت پوست شما را در برابر اشعه بیشتر خواهد کرد.

وقتی از این ماسک استفاده می‌کنید، بهتر است تا هنگام مجاورت با نور مستقیم خورشید، ضدآفتاب را فراموش نکنید، ترکیب این 2 از پوست شما در این شراط محافظت خواهد کرد. تا اینجا به مهم‌ترین فواید ماسک عسل اشاره کردیم اما همان‌طور که می‌دانید، طرز تهیه این ماسک نیز، یکی از موارد مهمی است که باید برای مراقبت از پوست خود، به آن توجه داشته باشید.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

انواع ماسک عسل برای سفید شدن پوست

در ادامه به بررسی روش‌های مختلف برای ساخت ماسک عسل، می‌پردازیم:

 1. ماسک عسل و لیمو

اگر به‌دنبال روشن شدن پوست صورتتان در کوتاه‌ترین زمان ممکن هستید؛ این ماسک بهترین گزینه برای شما است. جالب است بدانید آب لیموترش علاوه‌بر رفع لک‌های روی پوست صورت، می‌تواند در طولانی مدت باعث سفیدتر شدن پوست نیز شود. با توجه به این موضوع، در ادامه به بررسی روش تهیه ماسک عسل و لیمو می‌پردازیم.

  1. ابتدا یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی به همراه 2 قاشق غذاخوری آب‌لیموی تازه را با هم مخلوط کنید.
  2. سپس این مخلوط را به‌وسیله برس مخصوص روی تمامی نواحی صورت غیر از چشم آغشته نمایید.
  3. اجازه دهید این ماسک عسل و لیمو روی پوست شما 15 تا 20 دقیقه باقی بماند.
  4. درنهایت آن را با آب ولرم بشویید.

برای اثربخشی بیشتر این ماسک روی پوستتان، هر 2 روز یکبار از آن استفاده کنید.

ماسک عسل و لیمو

2.  ماسک عسل و زیتون

اگر پوست خشکی دارید، این ماسک بهترین انتخاب برای شماست. روغن زیتون موجود در این ماسک، علاوه‌بر این‌که از خشکی پوست شما جلوگیری می‌کند؛ بعد از استفاده طولانی‌مدت نسبت به عوارض ناشی از پوست خشک نیز پیشگیری خواهد شد. با توجه به این موضوع، در ادامه به بررسی روش تهیه این ماسک می‌پردازیم.

  1. برای تهیه این ماسک 2 قاشق غذاخوری عسل و 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون را درون کاسه‌ای با جنس مقاوم در برابر حرارت مانند پیرکس بریزید.
  2. ظرف را در حد 10 ثانیه درون مایکروفر بگذارید. (حرارت باعث می‌شود که عسل و روغن زیتون به‌خوبی مخلوط شوند و به‌راحتی روی پوست شما قرار گیرد.)
  3. برای استفاده صحیح از این ماسک، سعی کنید آن را با برس مخصوص روی صورت خود قرار دهید.
  4. بعد از 10 الی 15 دقیقه ماسک را با آب ولرم بشویید.

در نهایت بهتر است، 2 روز در هفته از این ماسک استفاده کنید تا نتیجه شگفت‌انگیز آن را ببینید و از زیبایی و سفیدی پوست خود لذت ببرید.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

ماسک عسل و ماست برای چی خوبه؟

زیبایی و شادابی مثال‌زدنی پوست با ماسک عسل

همان‌طور که در ابتدا اشاره کردیم، در این مقاله به بررسی مهم‌ترین فوائد استفاده از ماسک عسل و روش‌های تهیه آن پرداختیم. استفاده از ماسک‌های خانگی، علاوه‌بر شادابی و زیبایی که در طولانی‌مدت به پوست شما هدیه می‌دهد، باعث افزایش روحیه شما نیز می‌شوند. اگر از عدم شادابی پوست خود رنج می‌برید، استفاده از ماسک‌های خانگی مثل ماسک عسل در کنار درمان دارویی، بهترین مسیر برای داشتن پوستی سفید، شاداب و زیبا است.

مطلب پیشنهادی:نحوه استفاده از ماسک زغال

سخن پایانی

در این مقاله از مجله آچاره به معرفی ماسک عسل و فواید آن پرداختیم تا اطلاعات مهم به‌منظور داشتن یک پوست شاداب و روشن را در اختیار شما قرار دهیم. شما می‌توانید نظرات خود را در بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید تا پاسخ خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن از کارشناسان زیبایی آچاره دریافت کنید. امیدواریم که از مطالعه این مقاله بهره برده باشید.

4.4/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا