خطرات و عوارض لیفت شقیقه چیست؟

پوستزیبایی و سلامت

قطعا شما هم اسم عمل زیبایی ليفت شقيقه را شنیده‌اید. این جراحی که شاخه‌ای از عمل‌های جراحی زیبایی است در سال‌های اخیر بسیار رواج پیدا کرده است؛ اما در نظر داشته باشید عوارض لیفت شقیقه موضوع مهمی است که قبل از انجام این جراحی باید نسبت به آن آگاهی کامل داشته باشید.

اگر قصد دارید شقیقه‌های خود را لیفت کنید، بهتر است در این زمینه تحقیقات دقیقی انجام دهید و در خصوص عوارض و مزایای این جراحی زیبایی، اطلاعات بیشتری کسب کنید. در این مطلب از مجله آچاره خطرات و عوارض لیفت شقیقه را بررسی می‌کنیم.

یادآور می‌شویم که شما می‌توانید برای جوانسازی و پاکسازی پوست و لایه‌برداری از پوست، درخواست خود را در وبسایت آچاره ثبت کنید و از متخصصان این حوزه مشاوره رایگان دریافت کنید.

نکات کلیدی

  • شایع‌ترین عارضه عمل ليفت شقيقه، کبودی و تورم در ناحیه شقیقه‌ها است.
  • ممکن است پس از لیفت کردن شقیقه‌ها، تاحدودی شاهد عدم تقارن باشید.
  • مدت زمان بهبودی پس از جراحی، بسته به هر فرد متفاوت است؛ اما به طور معمول بین 1 تا 3 ماه طول می‌کشد.

ليفت شقيقه چیست و به چه منظور انجام می شود؟

عمل زیبایی ليفت شقيقه که به‌عنوان لیفت گیجگاهی نیز شناخته می‌شود، یک روش جراحی است که برای رفع افتادگی پوست و بافت‌های ناحیه شقیقه صورت انجام می‌شود. این جراحی، گوشه‌های بیرونی چشم و قسمت بالایی استخوان گونه در نزدیکی شقیقه‌ها را هدف قرار می‌دهد.

در طول این جراحی، برش‌هایی در خط مو یا در داخل چین‌های طبیعی شقیقه‌ها ایجاد می‌شود. پس از آن، جراح بافت‌های زیرین را بالا می‌آورد و آن‌ها را تغییر موقعیت می‌دهد. سپس پوست اضافی را برداشته و آن ناحیه را محکم و ثابت می‌کند تا ظاهری جوان‌تر و شاداب‌تر به صورت بدهد.

اما ليفت شقيقه با چه هدفی انجام می‌شود؟ در واقع هدف اصلی لیفت شقیقه رفع علائم پیری مانند افتادگی پوست، چین و چروک و کاهش پوست در ناحیه شقیقه است. با این کار، به جوان‌سازی کلی صورت کمک کرده و ظاهری جوان و بشاش ایجاد می‌کند.

لیفت شقیقه چیست و به چه منظور انجام میشود؟

عوارض ليفت شقيقه چیست؟

مانند هر عمل جراحی دیگر، عمل ليفت شقيقه نیز عوارض خاص خود را دارد که برای افراد لازم است قبل از انجام، راجع به آن اطلاعات کافی کسب کنند. همچنین مهم است که قبل از انجام عمل زیبایی لیفت شقیقه با یک جراح مجرب و ماهر مشورت کنید که بتواند خطرات و عوارض لیفت شقیقه را توضیح دهد.

در ادامه مطلب عوارض این عمل را به صورت کامل برای شما شرح می‌دهیم:

1. تورم و کبودی

اولین موردی که می‌توان به عنوان عوارض لیفت شقیقه به آن اشاره کرد، تورم و کبودی است؛ البته کاملا طبیعی است که پس از این جراحی، ورم و کبودی در ناحیه شقیقه و نواحی اطراف آن به وجود بیاید. این اثرات معمولاً در عرض چند هفته فروکش می کنند.

محاسبه رایگان هزینه خدمات پاکسازی و لایه‌برداری پوست!

2. بی‌حسی

یکی دیگر از عوارض معمول لیفت شقیقه، بی‌حسی است. در واقع بی حسی موقت یا تغییر حس در ناحیه شقیقه ممکن است به دنبال بالا کشیدن شقیقه‌ها رخ دهد. این مورد نیز با پیشرفت روند بهبودی برطرف میشود.

3. جای زخم

مانند هر روش عمل جراحی دیگر، لیفت شقیقه نیز شامل ایجاد برش است و خطر ایجاد اسکار یا جای زخم در آن وجود دارد. با این حال، جراحان ماهر برش‌هایی را در نواحی نامشخص مانند خط مو یا چین‌های طبیعی ایجاد می کنند تا جای زخم قابل مشاهده را به حداقل برسانند.

خطرات لیفت شقیقه

4. ناراحتی یا درد

همچنین درجاتی از ناراحتی یا درد ممکن است به طور موقت پس از عمل لیفت شقیقه تجربه شود که البته صرفا مربوط به عوارض لیفت شقیقه نیست و بعد از هر عمل و مداخله پزشکی، این عارضه کاملا طبیعی است. برای این منظور، داروهای مسکن تجویزشده توسط جراح، می‌تواند به کاهش درد کمک کند.

5. عفونت

عفونت یکی دیگر از عوارض لیفت شقیقه است که البته به ندرت اتفاق می‌افتد؛ اما خطر عفونت به دنبال هر عمل جراحی وجود دارد. بنابراین به دستورالعمل‌هایی که جراح در مورد نحوه مراقبت از محل‌های برش و به حداقل رساندن خطر عفونت می‌دهد، حتماً عمل کنید.

خدمات لایه‌برداری و پاکسازی پوست در منزل با تیم آچاره

6. تغییرات خط رویش مو

اگر برش‌های عمل جراحی در خط رویش مو ایجاد شوند، احتمال تغییرات موقت در الگوی مو یا رشد موهایتان مشاهده خواهید کرد.

7. عدم تقارن

در برخی موارد نادر، ممکن است تفاوت‌های نامحسوس یا جزئی در ظاهر یا تقارن بین دو طرف صورت، ایجاد شود. اما نگران نباشید، زیرا جراحان ماهر تلاش می‌کنند این عدم تقارن را به حداقل برساند.

عوارض لیفت شقیقه

خطرات ليفت شقيقه

در کنار عوارض لیفت شقیقه که ممکن است برای هر عمل جراحی پیش بیاید و موقتی باشد، خطراتی نیز برای عمل ليفت شقيقه وجود دارد که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • ‌خونریزی بیش از حد در طول یا بعد از عمل

معمولاً جراحان اقدامات احتیاطی را برای به حداقل رساندن خونریزی انجام می‌دهند، اما در موارد نادر، ممکن است نیاز به مداخله جدی باشد.

  • آسیب عصبی

قسمت شقیقه حاوی اعصاب حسی بسیار مهمی است. یکی از مهم‌تری خطرات لیفت شقیقه، تغییر حس یا ضعف عضلانی در نواحی اطراف است.

لیفت شقیقه چیست و به چه منظور انجام میشود؟| عوارض لیفت شقیقه

  • خطرات بیهوشی

اگرچه این خطرات نسبتاً غیرمعمول هستند؛ اما می‌تواند شامل واکنش های آلرژیک، اثرات نامطلوب بر سیستم تنفسی یا قلبی عروقی و غیره باشد.

  • نتایج نامطلوب

همچنین این احتمال وجود دارد که نتیجه لیفت انتظارات شما را برآورده نکند و بر ظاهر شما را صدمات جبران‌ناپذیر وارد کند. با توجه به موارد بالا، ضروری است که قبل از عمل در خصوص خطرات و عوارض لیفت شقیقه با یک جراح مجرب و باتجربه مشورت کنید.

سخن پایانی

لیفت شقیقه یکی از جراحی‌های زیبایی است که به منظور جوانسازی پوست صورت انجام می‌شود؛ اما در نظر داشته باشید که این عمل زیبایی نیز عوارض خاصی دارد.

البته مراقبت‌های بعد از عمل و همچنین مهارت پزشک، در کاهش عوارض لیفت شقیقه بسیار موثر است. به همین دلیل توصیه می‌شود عمل لیفت شقیقه را نزد یک متخصص باتجربه انجام دهید.

سوالات متداول

آیا جای زخم عمل ليفت شقيقه، مشخص می‌شود؟

بله؛ اما معمولاً جراحان برش‌هایی را در نواحی نامشخص مانند خط مو یا چین‌های طبیعی ایجاد می‌کنند تا جای زخم قابل مشاهده را به حداقل برسانند.

عوارض ليفت شقيقه موقتی هستند؟

بله؛ در اکثر موارد موقتی هستند.

چه مدت طول می‌کشد تا عوارض لیفت شقیقه از بین بروند؟

معمولاً بین 2 هفته تا 1 ماه این عوارض از بین می‌روند.

آیا بی‌حس شدن شقیقه پس از لیفت کردن طبیعی است؟

بله؛ کاملا طبیعی است. اما اگر طول کشید، باید به پزشک خود مراجعه کنید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا