نگهداری از گیاهان آپارتمانی نگهداری از گیاهان آپارتمانی

تمیز کردن برگ گیاهان آپارتمانی با مواد طبیعی | بدون آسیب به گل

باغبانی و سمپاشینگهداری از گیاهان آپارتمانی

گل‌های آپارتمانی یکی از زیباترین و دوست‌داشتنی‌ترین اِلمان‌های دکوراسیون داخلی منزل هستند. برای اینکه گل سرحال و زیبا بماند نیاز به مراقبت دارد. یکی از اقدامات مهم در روتین مراقبت از گل، پاک کردن برگ‌های آن است.
اما تمیز کردن برگ گیاهان آپارتمانی چگونه انجام می‌شود؟ جهت براق کردن برگ گیاهان آپارتمانی چه باید کرد؟ روش‌های خانگی انجام این کار چیست؟ این‌ها نمونه سوالاتی هستند که در ادامه به آن‌ها پاسخ خواهیم داد.

فیلم آموزش تمیز کردن برگ انواع گیاهان آپارتمانی

ضرورت تمیز کردن برگ گیاهان آپارتمانی

پاک کردن کردن گیاهان آپارتمانی به صورت اصولی و بدون وارد کردن آسیب به گیاه، یکی از رایج‌ترین دغدغه و نگرانی بانوان خانه‌دار است. در واقع افراد همیشه به دنبال راه‌های مطمئن هستند تا بتوانند بدون وارد کردن آسیب به گل و گیاه اقدام به تمیز کردن گیاهان کنند.

 ضرورت تمیز کردن برگ گیاهان آپارتمانی

تمیز نکردن برگ گل‌ها از رشد آنها جلوگیری می‌کند چون اکسیژن‌رسانی را کم می‌کند. با توجه به اینکه گل‌های آپارتمانی یکی از المان‌های مهم در بحث زیبایی منزل  هستند و همیشه بانوان خانه دار دوست دارند با استفاده از بهترین روش‌ها و بدون آسیب به برگ گل‌ها آنها را تمیز کرده و برق بیندازند؛ پس برای تمیز کردن گل‌ها  باید از روش‌های درست و صحیح اطلاع داشته باشید.  در این صورت مطمئن باشید که تمام گرد و غبار و آلودگی‌های جمع شده در روی سطح برگ گل‌ها پاک شده و زیبایی و طراوت گل‌ها چندین برابر می‌گردد.

نگهداری از گیاهان آپارتمانی
نگهداری از گیاهان آپارتمانی

تمیز کردن برگ گل‌های آپارتمانی سریع و موثر!

روش‌های خانگی بسیار زیادی جهت تمیز کردن برگ گیاهان آپارتمانی وجود دارد که در لیست زیر به مهم‌ترین و اثربخش‌ترین گزینه‌های اشاره شده است:

  • تمیز کردن برگ گل‌ها با استفاده از روغن زیتون
  • پاک کردن برگ گیاهان با پوست موز
  • تمیز کردن برگ گل‌ها با استفاده از آبلیمو
  • پاک کردن برگ گل‌ها با استفاده از سرکه
  • پاک کردن برگ گل‌های آپارتمانی با استفاده از آب

در لیست زیر به رایج‌ترین ابزار‌هایی که برای پاک کردن گل‌ها استفاده می‌گردد اشاره شده است:

  • اسفنج
  • پارچه نرم
  • اسپری
  • مسواک نرم
  • قلمو
  • براش یا برس مخصوص نرم

پاک کردن برگ گیاهان آپارتمانی با آب

در حالت کلی جهت تمیز کردن برگ گیاهان آپارتمانی نیاز به تخصص چندانی نیست و هر کسی با استفاده از لوازم و یا موادی که در منزل دارد به راحتی می‌تواند آلودگی‌های جمع شده در روی سطح برگ گل‌ها را پاک کند.

برای مثال استفاده کردن از آب یک روش بسیار خوب و عالی است که باعث می‌شود تا بدون بروز هیچ گونه آسیب به برگ گل‌ها، تمام گرد و غبار جمع شده در روی سطح گلبرگ‌ها به صورت کامل پاک شود. برای این کار بهتر است از یک آبپاش یا یک دستمال نرم و مرطوب جهت رفع آلودگی روی برگ گل‌ها استفاده کنید.

محاسبه رایگان هزینه نگهداری از گیاهان آپارتمانی!

 تمیز کردن برگ گیاهان با پوست موز

پوست موز یک گزینه مناسب جهت تمیز کردن برگ گیاهان آپارتمانی است که باعث درخشندگی و تمیز شدن برگ گل‌ها می‌گردد. استفاده از این روش جزو بی‌ضررترین و تاثیرگذار‌ترین روش‌ها است که علاوه بر تمیز کردن گرد و غبار موجود در روی سطح گل برگ‌ها، باعث درخشندگی و شادابی گل نیز می‌شود.

 تمیز کردن برگ گیاهان با پوست موز

تميز كردن برگ گياهان با سرکه

روش‌های خانگی مختلفی جهت تمیز کردن و برق انداختن برگ گل‌ها وجود دارد و مهم‌ترین گزینه‌هایی که در این میان مطرح است این است که حتماً باید شما بر حسب نوع گل از یک روش مناسب استفاده کنید.  مثلاً استفاده کردن از سرکه یکی از روش‌های خانگی مهم و تاثیرگذار است که باعث درخشندگی و براق شدن سطح برگ‌ها می‌گردد.

مراقبت و نگهداری از گیاهان آپارتمانی با تیم آچاره

برای این کار می‌توانید سرکه را با آب مخلوط کرده و با استفاده از اسپری اقدام به تمیز کردن برگ گل‌ها کنید. بعد از اتمام کار حتماً باید برگ گل‌ها را با استفاده از یک دستمال مرطوب خشک کنید.

روش تميز كردن برگ گياهان با سرکه

تمیز کردن برگ گیاهان آپارتمانی با آبلیمو

جهت تمیز کردن و افزایش درخشندگی برگ گل‌‌های آپارتمانی با استفاده از آبلیمو باید آبلیمو را با آب مخلوط کرده و با استفاده از اسفنج یا اسپری اقدام به پاک کردن گل‌ها کنید. نسبت آبلیمو و آب باید ۵۰ به ۵۰ باشد.

و بعد از اتمام کار بهتر است با استفاده از یک دستمال مرطوب اقدام به پاک کردن برگ‌ها کنید.

 براق کردن برگ گیاهان آپارتمانی

براق کردن برگ گیاهان آپارتمانی تاثیر بسیار زیادی را در سلامت و شادابی گیاه دارد و باعث افزایش اکسیژن‌رسانی به سطح گیاه شده و همچنین میزان جذب نور و تنفس گیاه را افزایش می‌دهد و باعث از بین رفتن تمام حشرات و آفات موجود در پشت گلبرگ‌ها می‌شود و همچنین باعث تسریع عمل فتوسنتز گیاهان نیز می‌شود. روش‌های مختلفی برای این کار وجود دارد:

استفاده از شیر جهت براق کردن برگ گیاهان آپارتمانی

روش‌های زیادی جهت افزایش درخشندگی و براق کردن گلبرگ‌ها وجود دارد. استفاده از شیر یکی از گزینه‌های رایج و تاثیرگذار برای افزایش درخشندگی گلبرگ‌های آپارتمانی است. در لیست زیر چند نمونه از مزیت‌های استفاده از شیر جهت براق کردن برگ گل‌ها بیان شده است:

  • شیر دارای خاصیت ضد میکروبی، ضد باکتری و ضد قارچی است و باعث از بین بردن آفات گیاهی می‌شود.
  • شیر باعث از بین بردن رفتن تمام سفیدک‌های پودری و کپک ایجاد شده در پشت گلبرگ‌ها می‌شود.
  • استفاده از شیر جهت براق کردن برگ گل‌های آپارتمانی باعث جلوگیری از انتقال ویروس‌ها در بین گیاهان می‌شود.
  • وقتی از شیر جهت تمیز کردن برگ گل‌ها استفاده می‌کنید در این حالت پروتئین موجود در شیر باعث درخشان‌تر شدن سطح برگ‌ها می‌گردد.
  • شیر دارای کلسیم است که یکی از مواد مغذی برای گیاهان می‌باشد.

استفاده از شیر جهت براق کردن برگ گیاهان آپارتمانی

لازم به ذکر است که استفاده از شیر برای براق کردن تمام گل‌های آپارتمانی مناسب نیست و ممکن است باعث خراب شدن برخی از گل‌ها گردد.  پس حتما قبل از استفاده از شیر با یک فردی که تخصص کافی در این باره دارد مشورت کنید. فقط برای برخی از گلبرگ‌ها می‌توانید از شیر استفاده کنید. همچنین به یاد داشته باشید همیشه باید از شیر ساده و کم چرب، جهت براق کردن گلبرگ‌ها استفاده گردد.

ابتدا باید شیر را با استفاده از اسپری به قسمت‌هایی از گیاه که دچار بیماری شده است بزنید و این کار را تا زمانی انجام دهید که تمام لکه‌ها از میان برود.  در واقع شیر به خاطر داشتن خاصیت ضد عفونی‌کننده و ضد باکتری جزو بهترین گزینه جهت از بین بردن بیماری‌های گیاه است که علاوه بر رفع بیماری باعث درخشندگی و براق شدن برگ گل‌ها نیز می‌شود. لازم به ذکر است که مخلوط کردن شیر با آب باعث از بین رفتن بوی شیر می‌شود. حتما بعد از پاک کردن گل‌ها با شیر با استفاده از یک دستمال تمیز برگ گل‌ها را پاک کنید تا از بوی بد جلوگیری شود.

 استفاده از شامپو جهت افزایش درخشندگی گلبرگ‌ها

یکی از رایج‌ترین روش‌ها جهت افزایش درخشندگی گیاهان استفاده نمودن از براق کننده‌های طبیعی است که معمولا این روش برای گیاهانی که دارای برگ‌های بزرگ هستند استفاده می‌شود. برای مثال مخلوط کردن شامپو با آب یک روش رایج و متداول است که معمولاً بانوان استفاده می‌کنند اما گزینه خوبی نیست و تنها در برخی از نوع گل‌ها می‌تواند نتیجه خوبی داشته باشد.

در حالت کلی استفاده از انواع شوینده‌ها به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود چون می‌تواند باعث ایجاد بیماری و یا خراب شدن گلبرگ‌ها شود. روش‌های خانگی بسیار طبیعی و بی ضرر وجود دارد که با شما با استفاده از آنها می‌توانید سطح گلبرگ‌های آپارتمانی را براق و درخشنده کنید.

استفاده از مسواک یا قلمو برای تمیز کردن برگ گیاهان آپارتمانی

استفاده کردن از اسفنج یا دستمال مرطوب برای تمیز کردن برخی از گیاهان گزینه خوبی نیست مخصوصاً گیاهان مخملی که دارای موهای ریز هستند و تمیز کردن آن کمی دشوار است. برای مثال استفاده کردن از مسواک نرم یا قلمو برای تمیز کردن چنین گل‌هایی می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

استفاده از مسواک یا قلمو برای تمیز کردن گیاهان

 براق كردن برگ گياهان با روغن زيتون

روغن زیتون گزینه فوق العاده عالی جهت تمیز کردن و براق کردن برگ گل‌ها است که نتیجه فوق‌العاده‌ای دارد.

جهت تمیز کردن برگ گل‌های آپارتمانی با استفاده از روغن زیتون بهتر است یک اسفنج نرم را به روغن زیتون آغشته کرده و با استفاده از حرکات نرم و خیلی آرام و آهسته برگ گل‌ها را به صورت کامل تمیز کنید.  که انجام این کار یک بار در ماه می‌تواند نتیجه کار عالی داشته باشد و تمام آلودگی‌های روی سطح گلبرگ‌ها را به صورت کامل از بین ببرد.

براق كردن برگ گياهان با روغن زيتون

جمع‌بندی

همیشه باید شما بر حسب نوع گل از یک روش مناسب جهت تمیز کردن یا براق کردن گل استفاده کنید، چون استفاده کردن از یک روش برای تمام گل‌هایی که در منزل دارید کار کاملا اشتباهی است و می‌تواند باعث خراب شدن گل‌ها شود.

برای اطمینان از روش مناسب بهتر است از افراد متخصص اطلاعات دقیقی کسب کنید. استفاده کردن از ابزارهای مناسب جهت پاک کردن برگ گیاهان آپارتمانی نیز از مهم‌ترین مواردی است که باعث می‌شود تا تمام آلودگی‌ها، آفت‌ها، حشرات و سایر بیماری‌های موجود در روی گل به صورت کامل از بین برود.

توجه داشته باشید که جدا کردن قسمت‌های خشک شده یا زرد شده گیاه و یا جدا کردن برگ‌هایی که دچار شته و یا حشرات هستند، جزوه مهم‌ترین و تاثیرگذارترین روش‌ها است که می‌تواند از آلوده شدن کامل گیاه جلوگیری کند.

در پایان باید عنوان کرد که اگر در کنار نظافت منزل به پاکیزگی گل و گیاه اپارتمانتان اهمیت می‌دهید تیم متخصص آچاره می‌تواند این خواسته شما را برآورده کند و خانه‌ای با گیاهان آپارتمانی کاملا تمیز را در اختیارتان قرار دهد.

3.7/5 - (17 امتیاز)

2 دیدگاه

  1. با سلام ودرود خدمت شما
    عرضم به خدمتتون رویِ گیاه من مثل یه غبار یاهمون کثیفی سفید هست هرچی هم گشتم نشونه ای از شپشک آرد الود نبود هربار که گیاهم رو تمیز میکنم میره ولی باز بعد از خشک شدن برمیگرده
    با اسفنج تمیز اینکارو میکنم هروقت هم نوبت گیاه بعدی بشه اسفنج رو تمیز میکنم وبامایع میشورم که مبادا افتی توش بمونه
    غباری که روی گیاه هست باناخن برداشته میشه درواقع با اسفنج وحوله تمیز نمیشه وخیلی سفت چسبیده

    1. سلام وقت بخیر. به دلیل استفاده از کلر یا قارچ کش و یا سمومی هست که داخل گلخانه‌ها زده می‌شه. برای بررسی دقیق این موضوع می‌تونید از سرویس باغبانی آچاره استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا


نگهداری از گیاهان خود را به متخصصین ما بسپارید!

 

کلیک کنید