آموزش اتصال دوربین مداربسته به تلویزیون

برقکاریدوربین مدار بستهساختمان

دوربین‌ مداربسته امنیت مکان‌های مختلف را فراهم می‌کند، از اینرو یکی از پرکاربردترین ابراز دنیای امروز شناخته می‌شود. از طرفی، در صورتی که این دستگاه دچار مشکل شود، ممکن است تعمیر و راه‌اندازی مجدد آن بسیار سخت و وقت‌گیر باشد. بر این اساس بهتر است، اطلاعات کافی از عملکرد این دستگاه داشته باشید. بر این اساس یکی از دغدغه‌های شما برای استفاده بهینه از این دوربین، آشنایی با روش اتصال دوربین مداربسته به تلویزیون است، که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

اتصال دوربین مداربسته به تلویزیون در 6 گام

1. نصب دوربین مدار بسته

در گام اول اتصال دوربین مداربسته به تلویزیون، باید دوربین مداربسته‌ای که تهیه کرده‌اید را نصب کنید. برای این کار می‌توانید از نصاب‌های حرفه‌ای کمک بگیرید و یا در صورت امکان خود این کار را انجام دهید. برای نصب دوربین‌ها محل مناسب را انتخاب کنید و دوربین را به سقف و یا دیوارها نصب کنید. توجه داشته باشید، همانطور که ذکر شد، نصب این دوربین‌ها بسیار حساس است و اگر شما توانایی کافی برای نصب آن ندارید، بهتر است از کارشناسان این حوزه کمک بگیرید.

نصب دوربین مدار بسته

2. کابل دوربین را با دقت نصب کنید

در مرحله بعد، سعی کنید، کابل دوربین و سایر اتصالات را به دقت به آن وصل کنید. توجه داشته باشید، شیلد هیچ‌گونه تماسی با هادی مرکزی نداشته باشد که این موضوع ممکن است در نهایت، آسیب‌های جبران‌ناپذیری به دستگاه شما وارد کند و شما متحمل هزینه های زیادی شوید.

3. اتصال دوربین مداربسته به منبع تغذیه

کابل‌های کانکتور P4، یکی از مناسب‌ترین ابزار برای اتصال دوربین مدار بسته به منبع تغذیه هستند. با توجه به این موضوع لازم است که در زمان استفاده از این وسیله، قطب‌های منفی و مثبت کابل را در جای درست قرار دهید که در نهایت، دوربین شما آسیب نبیند و با هزینه‌های تعمیر آن مواجه نشوید.

4. اتصال منبع تغذیه به دوربین

حال باید منبع تغذیه را به دوربین خود وصل کنید. دقت کنید که در این مرحله باید توجه زیادی به قطب مثبت داشته باشید و مراحل نصب و اتصال را به‌درستی به انجام برسانید.

5. اتصال دوربین مداربسته به تلویزیون

در این مرحله، زمان آن فرا رسیده که دوربین خود را به تلویزیون نصب کنید. برای این کار می‌توانید با کمک آداپتور BNC به RCA در ورودی ویدیوی استاندارد دوربین را به تلویزیون متصل نمایید. دقت کنید که باید از ورودی صوتی و تصویری تلویزیون استفاده کنید.

اتصال دوربین به تلویزیون

6. تلویزیون خود را روشن کنید

در مرحله آخر، باید تلویزیون خود را روشن کنید و تنظیمات آن را روی AV قرار دهید. AV ورودی صوتی و تصویری می‌باشد و امکان ظاهر شدن تصاویر دوربین روی تلویزیون را برقرار می‌نماید.

بیشتر بخوانید : علت پرش تصویر دوربین مداربسته

برای اتصال دوربین مداربسته به تلویزیون به چه ابزاری نیاز دارید؟

تا اینجا در شش گام به نحوه اتصال دوربین مدار بسته به تلویزیون را برای شما شرح دادیم، توجه داشته باشید که برای اتصال این محصول به تلویزیون و استفاده از آن به ابزارهایی که در ادامه به اختصار آنها را برای شما توضیح می‌دهیم نیز نیاز دارید.

  • کابل کواکسیال ترکیبی RG59
  • اتصال دهنده BNC
  • آداپتور BNC به RCA
  • کانکتور آداپتور برق جک پلاگین
  • منبع تغذیه دوربین مداربسته
  • اپلیکیشن‌های مفید برای نصب دوربین مداربسته به تلویزیون

سیستم‌های دوربین مداربسته جهت انتقال تصویر و کنترل از راه دور نیاز به نرم افزارها، برنامه‌ها و اپلیکیشن‌هایی دارند. این برنامه‌ها بسته به سیستم عامل میزبان (ویندوز، مک، اندروید، iOS، بلک بری و …) و نوع دستگاه (کامپیوتر، لپتاپ، تبلت، تلفن همراه و …) متفاوت است.

نام نرم افزارها, برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های دوربین مداربسته عمدتاً توسط کارخانه سازنده دوربین مداربسته توصیه و مشخص می‌گردد. بر این اساس، بهتر است، قبل از نصب خرید و نصب دوربین‌های مداربسته، از نمایندگی‌های این محصول راجع به اپلیکیشن و سایر امکانات آن اطلاعات جامع و کامل کسب کنید و در نهایت با توجه به نیاز خود این محصول را تهیه کنید.

برنامه‌های داهوا

داهوا در زمینه‌ی نرم افزارهای کامپیوتر و برنامه‌های و اپلیکیشن‌های تبلت و موبایل بسیار قدرتمند کارکرده. سیستم‌های دوربین مداربسته داهوا آنالوگ، HDCVI و شبکه را بر روی کامپیوتر و لپ‌تاپ ویندوزی و مک می‌توانید با نرم‌افزار Smart PSS مدیریت نمایید. بر روی موبایل و تبلت نیز از Gdmss و Idmss استفاده کنید. با استفاده از نرم‌افزار قدرتمند Smart Pss بر روی کامپیوتر می‌تواند به فعال یا غیرفعال سازی سناریوهای ضبط با قابلیت هوش مصنوعی داهوا بپردازید. نرم افزارهای داهوا جهت مدیریت دوربین‌های مداربسته مکسرون و رستر نیز کاربرد دارند.

cctv to tv

برنامه‌های هایک ویژن

جهت کنترل, مدیریت و مشاهده تصاویر زنده و ضبط شده در سیستم‌های دوربین مداربسته‌هایک ویژن بر روی سیستم کامپیوتر (ویندوز یا مک) از برنامه iVMS-4500 می‌توانید استفاده کنید. کمپانی هایک ویژن جهت انتقال تصویر بر روی موبایل و تبلت نیز برنامه iVMS-4200 را بر روی اندروید و اپل منتشر کرده است. از وب‌سایت دایاکالا می‌توانید جدیدترین نرم افزارها, برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های هایک ویژن را دانلود نمایید و لذت یک انتقال تصویر حرفه‌ای را تجربه کنید.

بیشتر بخوانید : نصب دوربین مداربسته روی گوشی

برنامههای AHD

تکنولوژی دوربین مداربسته AHD در سالهای اخیر توسعه زیادی داشته و به‌دلیل کیفیت قابل قبول و قیمت بسیار مناسب سهم عظیمی از بازار دوربین مداربسته را به تسخیر خود در آورده. تولیدکنندگان AHD بسته به درخواست سفارشدهندگان، نرم افزارها و برنامه‌های متفاوتی را برای انتقال تصویر دوربین مداربسته AHD در نظر می‌گیرند. از نرم افزارهای انتقال تصویر دوربین مداربسته پرکاربرد برای AHD می‌توان از Umeye، Xmeye ،Meye ،iDVR نام برد. لازم به ذکر است، معمولاً نام و نوع برنامه و نرم‌افزار انتقال تصویر AHD در بروشور دستگاه AHD مشخص شده است.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا