علت پرش تصویر دوربین مداربسته چیست؟

برقکاریدوربین مدار بستهساختمان

آیا علت پرش تصویر دوربین مداربسته را می‌دانید؟ آیا شما هم با این مشکل مواجه هستید و تصاویر دوربین مدار بسته محل کار یا منزلتان بی کیفیت است؟ با ما همراه باشید تا با دلایل پرش تصویر در دوربین مدار بسته آشنا شوید. دوربین‌های مداربسته سال‌هاست که به‌عنوان روشی برای نظارت بر خانه‌ها و مشاغل مورد استفاده قرار می‌گیرند. این تجهیزات معمولاً بسیار قابل اعتماد هستند اما گاهی اوقات مشکلاتی مانند پرش تصویر اتفاق می‌افتد. یافتن علت پرش تصویر دوربین مداربسته می‌تواند اقدامی ضروری و مهم در رفع این مشکل باشد.

نور یا مشکلات برق می‌توانند علت پرش تصویر دوربین مداربسته باشند. برخی از لامپ‌ها با فرکانسی کار می‌کنند که باعث سوسو زدن دوربین در حال مشاهده آن می‌شوند. فرکانس برق ارسال شده به دوربین می‌تواند ناسازگار باشد و باعث پرش تصویر شود. ناکافی بودن برق یکی دیگر از دلایل احتمالی پرش تصویر دوربین مدار بسته است. در نهایت، تنظیمات نادرست نرم افزار برای دوربین یا NVR می‌تواند علت پرش تصویر دوربین مدار بسته باشد.

دلایل رایج پرش تصویر دوربین مداربسته

در ادامه دلایل رایج پرش تصویر دوربین مداربسته را شرح می‌دهیم:

 1. ضعیف بودن جریان برق

  • یکی از چندین علت پرش تصویر دوربین مداربسته این است که دوربین به اندازه کافی برق نمی‌گیرد. این اتفاق می‌تواند فقط در طول شب که LED‌های IR فعال می‌شوند اتفاق بیفتد. در دوربین‌های PoE، ممکن است لازم باشد فاصله آن از سوئیچ PoE و نوع سوئیچ PoE را بررسی کنید.
  • معمولاً دوربین‌های IP نباید بیشتر از 90 متر از سوئیچ PoE قرار گیرند. علاوه بر این، PoE ممکن است قادر به تامین برق همه دوربین‌ها نباشد. سیم کشی ضعیف هم ممکن است باعث افت ولتاژ شود که می‌تواند به تداخل نیز منجر شود.
  • مطمئن شوید که تمام سیم‌کشی‌ها و اتصالات محکم و در شرایط خوب هستند و سعی کنید از یک پورت متفاوت روی سوئیچ PoE برای هر دوربین استفاده کنید.
  • گاهی اوقات ممکن است نقص دوربین علت پرش تصویر دوربین مداربسته باشد. در این شرایط  می‌توان با جدا کردن همه دوربین‌ها و بررسی هر کدام ببیند که آیا همه دوربین‌ها طبق برنامه کار می‌کنند و آیا همه دوربین‌ها مشکل دارند یا خیر.
  • در سیستم‌های آنالوگ نیز می‌توانید از انواع مختلف منابع تغذیه استفاده کنید و از سالم بودن سیم کشی مطمئن شوید. اگر دوربین به فاصله زیادی از منبع تغذیه باشد ممکن است افت ولتاژ را تجربه کند. در این صورت لازم است برای جلوگیری از تداخل، به یک واحد ذخیره‌سازی برق متصل شود.

2. منابع نور محیطی

  • یکی دیگر از دلایل رایج پرش تصویر دوربین مداربسته روشنایی محیط است. منابع نور نزدیک به دوربین یا منابع نور قوی‌تر که به سمت دوربین هدایت می‌شوند می‌توانند با دوربین تداخل داشته باشند و باعث سوسو زدن فیلم ضبط‌ شده و علت پرش تصویر دوربین مداربسته محسوب شوند.
  • دوربین‌های امنیتی که برای کار در شب طراحی شده‌اند معمولاً دارای یک حسگر مادون قرمز داخلی هستند که وقتی نور به زیر یک محدوده مشخص می‌رسد شناسایی و فعال می‌شود. با محدودتر شدن نور این امر باعث می‌شود دوربین به حالت شب برود.
  • بنابراین منابع نوری ممکن است باعث شوند که دوربین به طور مداوم به حالت شب خود سوئیچ کند که می‌تواند به صورت پرش تصویر مشاهده شود. بهترین راه حل ممکن حذف یا کاهش نوری است که دوربین‌های مداربسته را هدف گرفته است.
  • همچنین می‌توان دوربین‌هایی را انتخاب کرد که دارای محدوده دینامیکی گسترده (WDR) دارای سنسور CMOS هستند. چراغ‌ها نیز گاهی سوسو می‌زنند که می‌تواند باعث شود برخی از دوربین‌های امنیتی این پرش تصویر را ثبت کنند و در فید ویدیو قابل مشاهده باشند.

بیشتر بخوانید : راهنمای تنظیمات دوربین مداربسته

پرش تصویر دوربین مداربسته

DVR .3 معیوب

مشکلات ضبط کننده ویدیویی دیجیتال (DVR) نیز می‌تواند علت پرش تصویر دوربین مداربسته باشد. نوع و ویژگی‌های این پرش‌ها از سوسوهای روشن و خاموش دوربین معمولی، سوسو زدن‌‌های رنگی تصادفی یا خطوط افقی یا عمودی متغیر باشد. در این حالت ممکن است DVR نیاز به تعویض داشته باشد.


خدمات پیشنهادی آچاره : نصب و تعمیر دوربین مداربسته


4. سیم کشی ضعیف

سیم‌کشی بد یا آسیب‌دیده نیز می‌تواند باعث تداخل سیگنال شود که می‌تواند منجر به پرش تصویر فیلم‌های ویدئویی شود. تمام کابل‌ها و نقاط اتصال را بررسی کنید. مطمئن شوید که محافظ و کانکتورها در شرایط خوبی هستند و اتصالات شل نشده‌اند. از اتصال صحیح دوربین‌ها به زمین اطمینان حاصل کنید.

پرش تصویر دوربین مداربسته

5. مانیتور معیوب

هر کدام از دوربین‌ را از برق بکشید و بررسی کنید که آیا پرش تصویر وجود دارد یا خیر. اگر با وجود آفلاین بودن دوربین‌ها، پرش تصویر ادامه پیدا کرد وضعیت مانیتور مورد استفاده را بررسی کنید زیرا ممکن است گاهی اوقات مشکلات در انتهای مانیتور علت پرش تصویر دوربین مداربسته باشد.

مشاهده قیمت نصب دوربین مداربسته

پرش تصویر دوربین مداربسته

6. فرکانس الکتریکی

اطمینان حاصل کنید که دوربین مداربسته شما در همان فرکانس الکتریکی روشنایی محیط کار می‌کند. اکثر سیستم‌های الکتریکی و روشنایی (LED) معمولاً در فرکانس 50 هرتز یا 60 هرتز کار می‌کنند. LED‌ها و نورهای فلورسنت نیز سوسو می‌زنند و دوربین می‌تواند این سوسو زدن را در صورتی که با هرتز اشتباه اجرا شود ثبت کند. البته این مشکل در لامپ‌های رشته‌ای مشاهده نمی‌شود. این مشکل را می‌توان با خاموش کردن نور و بررسی فید ویدیو برای سوسو زدن آزمایش کرد. اگرچه برای چشم انسان، این سوسوها عملا نامرئی خواهند بود یک دوربین ممکن است بتواند آن‌ها را تشخیص دهد. در نتیجه، عدم تطابق هرتز می‌تواند باعث ایجاد خطوط افقی یا عمودی شده و علت پرش تصویر دوربین مداربسته باشد. در برخی موارد، ممکن است لازم باشد به دنبال منابع نور جایگزین باشید.

7. ضعیف بودن پوشش سیگنال

خرابی ویدیو به دلیل از دست دادن داده‎‌ها نیز می‌تواند منجر به برخی مشکلات مختلف در فیلم ویدیو شود. سوسو زدن خطوط عمودی، اختلالات پیکسلی و لکه‌ها همگی ممکن است به دلیل خرابی ویدیو اتفاق بیفتند. با این حال سوال مهم این است که چرا داده‌ها از بین می‌روند. یکی از دلایل می‌تواند قدرت و پوشش ضعیف سیگنال باشد که باعث از دست رفتن اطلاعات می‌شود. با این حال ممکن است مشکل از سیستم عامل نیز باشد. در ادامه در مورد آن بیشتر توضیح دهید. قدرت و کیفیت سیگنال رادیویی می‌تواند روی تصویر ویدیویی تأثیر بگذارد و باعث شود که پرش‌های ظاهراً تصادفی یا حتی خطوط عمودی ایجاد شوند. اطمینان حاصل کنید که کیفیت و قدرت سیگنال خوب و کافی است. همچنین ممکن است لازم باشد هاب پایه را مجددا راه اندازی کنید یا باتری‌های دوربین را تعویض نمایید کنید تا مطمئن شوید همه چیز به درستی کار می‌کند.

بیشتر بخوانید : نصب دوربین مداربسته روی گوشی

8. مشکلات سیستم عامل

اگر با دوربین‌های مداربسته هوشمند کار می‌کنید گاهی اوقات مشکلات سیستمی می‌تواند علت پرش تصویر دوربین مداربسته باشد. سیستم عامل جدید منتشر شده یا سیستم عامل قدیمی که دارای اشکالات تطابقی است می‌تواند باعث پرش تصویر شود. زمان به‌روزرسانی سیستم‌افزار، سیستم‌ها ممکن است به دلایل مختلف از کار بیفتند که ممکن است بر نحوه عملکرد دوربین‌ها تأثیر بگذارد. توصیه می‌شود آخرین سیستم عامل را در وب سایت سازنده بررسی کنید و ببینید آیا سیستم و دوربین‌های شما به روز هستند یا خیر. در هر صورت ممکن است لازم باشد با پشتیبانی فنی صحبت کنید تا مشکلات مربوط به سیستم عامل را حل نمایید. گاهی اوقات ممکن است لازم باشد به یک سیستم عامل قدیمی که ثابت است بازگردید.

9. نصب نادرست

شیوه‌های ضعیف نصب اغلب یکی از دلایل پرش تصویر دوربین‌های امنیتی هستند. مطمئن شوید که همه دوربین‌ها اتصال به زمین درستی دارند. در اغلب دوربین‌های مداربسته ممکن است مدار الکتریکی به پوسته فلزی بیرونی دوربین متصل باشد. زمانی که این دوربین‌ها بر روی سطح فلزی یا بخشی از ساختمان نصب می‌شوند ممکن است یک حلقه زمین یا اتصال کوتاه به زمین ایجاد کنند. در این موارد دوربین باید روی سطحی غیر فلزی و نارسانا نصب و از سطح فلز جدا شود. در برخی موارد، حتی نصب مانیتور و DVR و دوربین‌های مداربسته روی مدار الکتریکی متفاوت می‌تواند علت پرش تصویر دوربین مداربسته باشد بنابراین باید آن‌ها را در همان مدار الکتریکی نگه داشت.

 راهکار‌های حل مشکل پرش دوربین مداربسته

  • ابتدای کار قبل از پرداختن به علت پرش تصویر دوربین مدار بسته بیایید گزینه‌های واضح را از سر راه برداریم.
  • اطمینان حاصل کنید که همه کابل‌ها و تجهیزات سالم هستند و بریده یا به هم متصل نشده‌اند. آیا همه چیز خوب و راحت وصل شده است؟ بسیار خب. سراغ مورد بعدی برویم.
  • گاهی اوقات سیستم دوربین مداربسته شما دارای یک ویژگی نرم افزاری به نام «ضد پرش تصویر» است. اگر روشن نیست و پرش تصویر دارید، آن را روشن کنید. اگر روشن است و تصویر پرش دارد، آن را خاموش کنید.

جمع بندی

کاملاً منطقی است که یک دوربین مدار بسته زمانی کارایی دارد که کیفیت تصویر آن خوب باشد. شما می‌توانید تمام دوربین‌های دنیا را داشته باشید اما اگر کیفیت تصویر آنها ضعیف باشد کاربرد آنها به میزان قابل توجهی محدود می‌شود. این مسئله ما را به مشکلی می‌رساند که برخی از مالکان با آن مواجه بوده و به دنبال علت پرش تصویر دوربین مداربسته هستند. دوربین‌های مدار بسته به دلیل روشنایی یا مشکلات الکتریکی پرش تصویر دارند.

نور محیطی می‌تواند تداخلی با فید ویدئوی دوربین‌های مداربسته ایجاد کند که  به صورت سوسو زدن نمایش داده می‌شود. برق ناکافی ناشی از سیم کشی ضعیف هم می‌تواند انواع مختلفی از تداخل ایجاد کند که می‌تواند علت پرش تصویر دوربین مداربسته شود.

 

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا