نصب لامپ ریسه‌ ای؛ انواع لامپ‌های شلنگی و ال ای دی (LED)

برقکاریساختمانسیم‌ کشی ساختمان

ریسه‌ها نوارهای روشنایی بلند و باریک تشکیل شده از لامپ‌های LED هستند که به منظور تزئینات، روشنایی و ایجاد رنگ‌ها و جلوه‌های نوری مختلف در محیط از آن‌ها استفاده می‌شود. از مدل‌های مختلف لامپ ریسه‌ ای می‌توان برای مکان‌های محتلف استفاده کرد و از روشنایی لطیف و جلوه خاصی که به محیط می‌بخشند، لذت برد.

از ریسه‌ها می‌توان در سقف‌های کاذب، منازل مسکونی، اتاق خواب، هتل‌ها و فروشگاه‌ها استفاده کرد. همچنین یکی از اصلی‌ترین کاربردهای ریسه در ساختمان سازی، استفاده از لامپ‌های ریسه ای به صورت پنهان در فضاسازی است. زیرا نور این لامپ‌ها نرم است و بدون اذیت کردن چشم، جذابیت نوری جدیدی را به فضا می‌بخشد.

برای کنترل برخی از ریسه‌ها می‌توان از ریموت کنترل‌ها به منظور تنظیم نور و خاموش یا روشن کردن ریسه استفاده کرد. برخی ریسه‌ها به شکلی ساخته می‌شوند که در برابر رطوبت و گرد و غبار مقاومت دارند و در واقع ضد آب و گرد و غبار هستند. در ادامه به بررسی انواع ریسه شلنگی و سپس روش نصب لامپ ریسه‌ ای می‌پردازیم. یک برقکار می‌تواند انواع نصب لامپ و لوستر را انجام دهد.

راهنمای نصب لامپ ریسه‌ ای

لامپ‌های ریسه‌ ای انواع مختلفی دارند و از هر یک از انواع آن برای اهداف مختلفی استفاده می‌شود. در ادامه به بررسی روش نصب لامپ‌های ریسه‌ ای در نور پردازی‌های مختلف می‌پردازیم.

برای انجام این امر، مراحل زیر را طی کنید:

  1. مکان نصب و مسیر نصب لامپ ریسه‌ ای را مشخص کنید
  2. طول مسیر ریسه را به دقت اندازه گیری کنید و سپس به اندازه طول، ریسه شلنگی تهیه کنید.
    نکته مهم: برخی از ریسه‌ها در یک سمت خود چسب دارند و با استفاده از چسب به سطح متصل می‌شوند. برای اتصال این ریسه‌ها ابتدا حتما سطح را تمیز کنید تا چسب بهتر به سطح متصل شود و عمر طولانی تری را داشته باشد. البته ما به شما پیشنهاد می‌کنیم برای نصب این نوع ریسه هم از روش زیر، علاوه بر چسب استفاده کنید تا از متصل ماندن ریسه به سطح مطمئن شوید.
  3. پس از نظافت سطح، از نگهدارنده‌های کابل که پلاستیکی هستند، برای متصل نگه داشتن ریسه به سطح استفاده کنید. در انتخاب نگهدارنده دقت کنید زیرا ممکن است اندازه آن از قطر ریسه شما کمتر باشد و توان نگه داشتن ریسه را نداشته باشد، یا بزرگ باشد و ریسه در آن لق بزند.
  4. برای نصب نگهدارنده‌های کابلی در فواصل 10 تا 20 سانتی متری علامت گذاری کنید و سپس نگهدارنده ها را در مسیر ریسه خود نصب کنید.
  5. سپس ریسه نوری را از بین نگهدارنده ها رد کنید و پس از قرارگیری ریسه در محل خود، اتصال نگهدارنده به سطح را کمی محکم‌تر کنید (مراقب باشید لامپ‌های ال ای دی در فشار قرار نگیرند.)

اعزام فوری برقکار با تیم کاربلد آچاره

ریزه کاری‌های نصب لامپ ریسه‌ ای

در ادامه نکات دیگری درباره لامپ‌های ریسه‌ ای بیان می‌کنیم که نصابان باید حتما به آن‌ها توجه کنند:

  1. در هنگام برش و اتصال به برق ریسه، لازم است پین و سوکت مخصوص این کار را تهیه کنید. البته این اقلام معمولا در هنگام خرید ریسه به شما داده می‌شود.
  2. اگر پس از نصب پین و سوکت به دو طرف ریسه، لامپ ریسه‌ ای شما روشن نشد، پین را 180 درجه بچرخانید و از جهت دیگر به نوار ال ای دی متصل کنید. اما اگر هنگام وصل شدن به برق، جرقه‌ای مشاهده کردید، احتمالا سوکت شما اتصالی دارد. پس از سوکت دیگری استفاده کنید.
  3. لامپ ریسه‌ ای با وجود کم مصرف بودن، مانند دیگر منابع نوری، گرما نیز تولید می‌کند. پس فضای کافی برای نفس کشیدن به ریسه بدهید و ریسه‌ها را تا جای ممکن به صورت متراکم و در کنار هم نصب نکنید. اما اگر مجبور به انجام این کار بودید توجه کنید که ریسه‌ها در صورت ایجاد تماس با یکدیگر و یا جمع شدن گرما، آب می‌شوند. پس تهمیدات لازم را برای جلوگیری از این امر در پیش بگیرید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا