راهنمای انتخاب بهترین رنگ کمد دیواری | رنگ روشن یا تیره؟

ساختمانچوب و کابینت

وقتی تصمیم به سفارش ساخت کمد دیواری می‌گیرید در انتخاب رنگ کمد دیواری، عوامل مختلفی وجود دارند که باید در نظر داشته باشید. در ادامه چند گزینه را برای کمک به شما در تصمیم‌گیری صحیح ذکر کرده‌ایم. بسیاری از افراد، نقاشی کمد دیواری را مسئله مهمی در نظر نمی‌گیرند؛ زیرا معمولاً آن را فقط جایی برای نگهداری لباس‌ها می‌دانند و اهمیت زیادی نمی‌دهند. با این حال، اگر کمد دیواری شما در اتاق خوابتان قرار دارد، یک رنگ جدید می‌تواند به فضای اتاق شما روح تازه‌ای بخشد. اغلب زمانی که حرف از رنگ به میان می‌آید، بیشتر افراد رنگ‌های خنثی یا روشن را برای آن انتخاب می‌کنند. با این حال، این بدان معنی نیست که شما نیز باید همان کار را انجام دهید. درست مثل رنگ کردن هر دیواری، تعداد زیادی گزینه برای کمدهای شما نیز وجود دارد. همه انتخاب‌ها را در ادامه بررسی می‌کنیم.

انتخاب رنگ کمد دیواری بین رنگ‌های تیره و روشن

رنگ سفید و خنثی و ملایم محبوب‌ترین انتخاب در میان افراد هنگام نقاشی داخل کمد دیواری است. دلیل اصلی این امر این است که این نوع رنگ‌ها توانایی بازتاب نور در داخل کمد را دارند و می‌توانند مزیتی بزرگ باشد. اکثر کمدهای استاندارد فقط یک چراغ دارند. اگر کمد دیواری مملو از وسایلی مانند لباس، بسته و سایر موارد باشد، بیشتر جلوی نور گرفته می‌شود.

رنگ مناسب در ساخت کمد دیواری

اگر از رنگ‌های تیره برای دیوار کمد استفاده کنید، تاثیر مثبت چراغ بالای کمد را نیز خنثی می‌کند. در نهایت برای دیدن لباس‌ها و دیگر اجسام داخل کمد دچار مشکل می‌شوید.

اگر دنبال کمد دیواری خاص هستید بخوانید: ایده‌هایی جذاب برای طراحی کمد دیواری منحصر به فرد و جادار

چه زمانی باید از رنگ‌های سفید یا خنثی اجتناب شود؟

در برخی شرایط، کمد دیواری سفید یا رنگ‌های خنثی برای کمد شما مناسب نیستند. به نمونه‌های زیر توجه کنید:

انتخاب رنگ برای کمدهای بدون در

برخی از کمدهای داخل خانه ممکن است در نداشته باشند. در این حالت کمد به بخشی از طراحی داخلی اتاق تبدیل می‌شود. این نوع کمد به طور معمول در اتاق‌هایی قرار دارد که از وسایل داخل کمد زیاد استفاده می‌شود. ممکن است صاحب خانه به دلیل سهولت کار، کمد بدون در را انتخاب کند.

با داشتن این نوع کمدها، بهترین رنگ برای فضای داخلی آن رنگی است که با کل اتاق هماهنگی داشته باشد؛ در این صورت به بهترین شکل ممکن به نظر می‌رسد. در این نوع طراحی، کمد دیواری نباید خیلی در مرکز توجه قرار گیرد. به همین دلیل از این نوع رنگ‌ برای آن استفاده می‌شود. اما اگر به صورت کلی رنگ اتاق شما تیره باشد و رنگ کمدهای دیواری را هم تیره انتخاب کنید ممکن است کمد شما خیلی تاریک شود. پس در این حالت سعی کنید سایه‌ای روشن‌تر از رنگ تیره اتاق را برای کمد دیواری خود انتخاب کنید.

اگر دنبال کمد دیواری خاص هستید بخوانید: کلوزت روم چیست؟

ساخت کمد دیواری با دیوارهایی متفاوت از طراحی اتاق

یکی از طراحی‌ها برای ساخت کمد دیواری، استفاده از دیوارهایی با نقش‌های برجسته یا طرح‌هایی متفاوت با دیوار اصلی اتاق است. در این حالت کمد دیواری به صورت خاصی متفاوت خواهد شد. تعامل رنگ‌های مختلف با نقش‌های متفاوت می‌تواند زیبایی خاصی به کمد دیواری دهد.

بهترین رنگ کمدهای دیواری برای اتاقی که کاغذ دیواری دارد

بسیاری از افراد برای دکوراسیون اتاق خود کاغذ دیواری انتخاب می‌کنند. در این صورت، به طور کلی بهتر است فضای داخلی کمد را با رنگ اصلی کاغذ دیواری هماهنگ کنید. این یکی دیگر از دلایل استفاده نکردن رنگ سفید یا خنثی در کمد است.

بهترین رنگ کمد دیواری برای اتاقی که کاغذ دیواری دارد

رنگ مات یکی از رنگ‌هایی است که در انتخاب  افراد جزو اولین‌هاست. اما در مواردی هم افراد رنگ مات را ترجیح نمی‌دهند. گاهی اوقات باید به جای رنگ مات انواع دیگر رنگ‌ها را انتخاب کرد.

رنگ نیمه براق

اگر علاقه دارید که فضای داخلی کمد دیواری شما روشن باشد و بازتاب نور را در خود داشته باشد، بهتر است از رنگ نیمه براق برای کمد خود استفاده کنید. این نوع رنگ حتی در فضایی نسبتا تاریک هم می‌تواند روشنایی خود را حفظ کند.

بهترین رنگ کمد دیواری چیست

رنگ مات از انواع کمد دیواری

از آنجایی که بیشتر کمدها رنگ داخلی سفید یا خنثی دارند، می‌توان گفت از رنگ مات استفاده کرده‌اند. رنگ‌های ملایم خود باعث می‌شوند فضای داخلی کمد دیواری روشن به نظر برسد.

اگر دنبال کمد دیواری خاص هستید بخوانید: انواع مدل‌های کلوزت روم مردانه

رنگ‌های بسیار براق برای رنگآمیزی کمد دیواری

اگر احساس می‌کنید که نیاز دارید فضای کمد دیواری شما روشنایی بیشتری داشته باشد، انتخاب این نوع رنگ می‌تواند به شما کمک کند. تقریبا می‌توان گفت رنگ‌های بسیار براق بیشترین میزان روشنایی و انعکاس نور را می‌توانند برای شما به وجود آورند.

عوامل دیگری که در انتخاب رنگ باید در نظر گرفت

برای انتخاب رنگ مناسب کمد عوامل دیگری نیز وجود دارند که باید حتما به آن‌ها توجه شود، مواردی نظیر:

استفاده از رنگ تیره

اگر از رنگ تیره مات برای درب‌های کمد دیواری خود استفاده کرده‌اید، می‌توان گفت تقریبا روشنایی زیادی در داخل کمد شما وجود نخواهد داشت. بنابراین، بهتر است در این حالت از رنگ پوششی نیمه براق برای کمد خود استفاده کنید، تا در این صورت بازتاب نور بهتری داشته باشد.

توجه به کمدهای نزدیک جا کفشی

معمولا کمد دیواری که در کنار جا کفشی قراردارد، بیشترین استفاده را دارد. از این کمد افراد زیادی در داخل خانه استفاده می‌کنند و همیشه در حال رفت و آمد کنار این کمد هستند. ممکن است وسایل زیادی در این کمد قرار گیرد، مانند کفش، لباس، وسایل دم دستی و … اغلب طراحان داخلی پیشنهاد می‌کنند که از رنگ‌های سفید و روشن استفاده شود تا فضا بزرگتر و زیباتر دیده شود. در نهایت هم می‌توان از پوشش براق یا بسیار براق برای آن استفاده کرد.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم درمورد رنگ کمد دیواری ایده‌های مناسبی به شما ارائه دهیم. همانطور که گفتیم با توجه به محل قرارگیری کمد دیواری، کاربردی که برای شما دارد و رنگ‌ اتاق خود می‌توانید بهترین انتخاب رنگ را برای کمد دیواری خود داشته باشید.

 

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا