بهترین رنگ پارکت برای اتاق خواب کدام رنگ است؟

بازسازی و دکوراسیوندکوراسیون داخلیساختمانکفپوش

در این مقاله از مجله آچاره مطابق نظرات طراحان داخلی به بهترین رنگ پارکت برای اتاق خواب خواهیم پرداخت تا اگر قصد تغییر رنگ کفپوش اتاق خواب خود را دارید، یک راهنمای کاربردی در دسترس داشته باشید.

پارکت یکی از کفپوش‌های پرکاربرد در اتاق‌های خواب و سالن‌های پذیرایی است. تنوع رنگ و طرح این کفپوش متنوع و زیاد است؛ همین امر انتخاب نوع و رنگ پارکت را کمی دشوار می‌کند. در چنین شرایطی معمولا ترجیح می‌دهیم از یک طراح داخلی نظر کارشناسی بگیریم.

با آچاره همراه باشید تا ضمن معرفی انواع پارکت، نکات مهم انتخاب بهترین رنگ پارکت برای اتاق خواب را بیان کنیم. همچنین شما می‌توانید برای بازسازی خانه و محل کار خود، با کارشناسان و طراحان دکوراسیون داخلی آچاره مشاوره رایگان داشته باشید. برای دریافت مشاوره روی لینک بازسازی ساختمان کلیک کنید.

نکات کلیدی

  • پارکت طرح چوب به‌عنوان بهترین رنگ پارکت برای اتاق خواب شناخته می‌شود.
  • برای انتخاب بهترین رنگ پارکت برای اتاق خواب بهتر است به روحیات خود، شرایط ساختمان و موقعیت اتاق خواب از لحاظ نورگیر بودن، ابعاد اتاق خواب و سبک دکوراسیون آن توجه کنید.
  • بهترین رنگ پارکت برای اتاق خواب می‌تواند بسته به شرایط جغرافیایی شما متفاوت باشد.

انواع مدل پارکت برای اتاق خواب

به‌طورکلی کفپوشی مناسب است که علاوه‌بر اینکه کف اتاق را پوشش می‌دهد، موجب زیبایی دکوراسیون اتاق نیز می‌شود. ازآنجایی‌که هر اتاق بر اساس فاکتورهای مختلفی نظیر بودجه مالی، سلیقه و ساختار پارکت می‌شود.

ازاین‌رو بهتر است برای آشنایی با انواع پارکت و رنگ مناسب پارکت اتاق خواب در ادامه نکاتی را در نظر داشته باشید که در ادامه شرح خواهیم داد.

بهترين رنگ پارکت براي اتاق خواب

  • پارکت طبیعی

از نظر بسیاری از طراحان داخلی بهترین رنگ پارکت برای اتاق خواب پارکت‌های سبزرنگی هستند که با مواد طبیعی ساخته‌ شده‌اند. این دسته از پارکت‌ها که بسیار مناسب اتاق‌خواب‌هایی با دیزاین و دکور سبز هستند، می‌توانند احساس بسیار خوشایندی را پدید آورند؛ به‌گونه‌ای که انگار در جنگلی قدم می‌زنید که مملو از گیاهان خودرو طبیعی است.

پارکت طبیعی می‌تواند مناسب‌ترین پارکت برای اتاق خواب افرادی باشد که در مناطق کویری زندگی می‌کنند چراکه این رنگ آرامش عجیبی به اتاق آن‌ها خواهد داد.

محاسبه رایگان هزینه بازسازی و دکوراسیون ساختمان !

  • پارکت چوبی

رنگ چوب و پارکت چوبی به‌عنوان یک رنگ خوب برای پارکت اتاق خواب شناخته می‌شود که بسیار پرطرفدار است. این پارکت معمولاً برای اتاق‌هایی مناسب است که در آن‌ها وسایل اصیل و قدیمی وجود دارد.

پارکت رنگ چوب بسیار مناسب اتاق خواب افراد میان‌سال است. ماندگاری بالا و ضدخش بودن اغلب پارکت‌های چوبی ازجمله دلایلی است که سبب می‌شود افراد کف‌پوش چوبی و قهوه‌ای‌رنگ را به‌عنوان بهترین رنگ پارکت برای اتاق خواب معرفی کنند.

از دیدگاه کارشناسی اتاق‌هایی که دارای پارکت چوبی هستند، حرارت و گرمای خاصی دارند که این موضوع بر جذابیت اتاق‌های پارکت چوبی می‌افزاید.

رنگ مناسب پارکت اتاق خواب

 پارکت چوب مهندسی‌شده

در کنار پارکت چوبی امروزه نوعی پارکت تحت عنوان پارکت ساخته‌شده با چوب مهندسی‌شده در بازار وجود دارد که می‌تواند ظاهر اتاق را مجلل‌تر نشان دهد؛ ضمن اینکه قیمت آن نیز مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

این کف‌پوش بسیار مناسب مناطق سردسیر است؛ چراکه علاوه‌بر گرم‌تر کردن اتاق، حس پویایی بیشتری در افراد ایجاد می‌کند و می‌تواند انتخاب خوبی به‌عنوان بهترين رنگ پارکت براي اتاق ‌خواب‌های نسبتاً بزرگ باشد.

پارکت مناسب اتاق خواب

  • پارکت لمینت

یکی دیگر از انواع پارکت که در کنار بهترین رنگ‌ها و خلاقیت‌های خارق‌العاده بسیار ارزان است، پارکت‌های لمینیتی است. این دسته از کف‌پوش‌ها با طرح‌ها و رنگ‌های مختلف می‌توانند جذابیت اتاق را صدچندان کنند. البته در کنار تمام مزایا فوق ماندگاری اندک و نیاز به پاک‌سازی مداوم ازجمله مهم‌ترین معایب پارکت‌های لمینیتی شناخته می‌شود.

رنگ مناسب پارکت اتاق خواب

  • پارکت وینیل

پارکت وینیل یکی از انواع پارکت‌های پرکاربرد محسوب می‌شود این دسته از پارکت‌ها که ماندگاری بالایی دارند می‌توانند یک گزینه عالی برای خانه‌های آپارتمانی باشند.

رنگ خوب برای پارکت اتاق خواب

رنگ طوسی، سفید، قهوه‌ای پارکت وینیل به‌عنوان بهترين رنگ پارکت برای اتاق خواب هستند که می‌توان از آن‌ها برای زیباسازی اتاق خواب استفاده کرد. طرح چوب و سنگ نیز از دیگر انواع کف‌پوش وینیل هستند که می‌توانید آن‌ها را نیز برای سالن پذیرایی استفاده کنید.

تعمیرات و بازسازی ساختمان با تیم آچاره

  • پارکت پلاستیکی

وقتی نوبت به طراحی اتاق کودک می‌رسد، تمیز کردن آسان و ضدلک بودن کفپوش ضروری است و دوام آن نیز مهم است. اگرچه پارکت وینیل به‌عنوان پارکت مناسب اتاق خواب کودک معرفی می‌شود، اما پارکت پلاستیکی نیز یک گزینه بادوام و باکیفیت برای اتاق کودکان است. قابلیت شستشو و ضدلک بودن دو مزیت پارکت‌های پلاستیکی شناخته می‌شود.

پارکت مناسب اتاق خواب

 انتخاب بهترین رنگ پارکت برای اتاق خواب

طبق آخرین تحقیقات بهترین رنگ پارکت برای اتاق خواب ازنظر مردم پارکت‌های طرح چوب است که ظاهری آرام به اتاق می‌دهند. در کنار پارکت طرح چوب پارکت‌های خاکی، خاکستری، مشکی و صورتی نیز برای اتاق‌هایی که می‌خواهید بسیار مدرن و شیک به‌نظر برسند، گزینه مناسبی هستند؛ اما در نهایت بهتر است به‌هنگام انتخاب بهترین رنگ پارکت برای اتاق خواب به شرایط زندگی و سلایق و بودجه خود توجه کنید.

بهترين رنگ پارکت براي اتاق خواب

مزایای پارکت اتاق خواب

ازجمله مهم‌ترین مزایای پارکت اتاق خواب می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد؛

  • تنوع بالا
  • مناسب برای تمام فصول
  • ضدآلرژی
  • مناسب برای اتاق کودک
  • نظافت آسان
  • ضدخش و عایق صدا
  • بسیار لوکس

بهترين رنگ پارکت براي اتاق خواب

معایب پارکت اتاق خواب

در کنار مزایای زیاد پارکت، نباید معایب آن‌ها را نادیده گرفت؛ چراکه آگاهی از آن‌ها موجب می‌شود تا شما تصمیم سنجیده‌تری بگیرید. در ادامه این بخش با مهم‌ترین معایب پارکت‌ها آشنا خواهیم شد.

  • سروصدا نسبتاً بالا در هنگام راه رفتن
  • عدم مقاومت در برابر تغییر دما
  • عدم مقاومت در برابر شستشوی زیاد

سخن پایانی

برای انتخاب بهترین رنگ پارکت برای اتاق خواب بهتر است به روحیات خود، شرایط ساختمان و موقعیت اتاق خواب از لحاظ نورگیر بودن، ابعاد اتاق خواب و سبک دکوراسیون آن توجه کنید.

ازآنجایی‌که پارکت‌های اتاق خواب کمتر در معرض لکه و سایش هستند، پس می‌توان برای اتاق‌خواب‌ها چوب‌فرش‌هایی نسبتاً ارزان‌قیمت اما باکیفیت انتخاب کرد.

با توجه به اینکه بهترین رنگ پارکت برای اتاق خواب می‌تواند ازنظر هر شخصی متفاوت باشد؛ نمی‌توان نظر قطعی داد. آنچه در این مقاله عنوان شد، برگرفته از نظرات کارشناسی طراحان داخلی است که در رابطه با کفپوش اتاق خواب ارائه داده‌اند.

سؤالات متداول

ارزان‌ترین پارکت کف اتاق خواب چیست؟

پارکت وینیل و لمینت دو گزینه مقرون‌به‌صرفه و ارزان‌قیمت برای اتاق‌خواب‌ها شناخته می‌شوند که شما می‌توانید متناسب باسلیقه خود بهترین رنگ را برای اتاق خواب خود انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید که اگرچه پارکت وینیل و لمینت نسبتاً ارزان هستند؛ اما این دو پارکت کیفیت و ماندگاری خوبی برخوردار هستند.

وینیل یا لمینت برای اتاق خواب بهتر است؟

وینیل و لمینت هر دو می‌توانند انتخاب‌های عالی برای اتاق خواب باشند؛ بنابراین انتخاب با شما است که مطابق باسلیقه خود بهترین رنگ پارکت برای اتاق خواب را انتخاب کنید.

گران‌ترین پارکت کف اتاق خواب کدام است؟

پارکت‌های چوبی به‌عنوان بهترین و گران‌ترین نوع پارکت شناخته می‌شوند که دارای کیفیت و دوام بسیار خوبی هستند.

چگونه می‌توان پارکت را نصب کرد؟

شرایط نصب پارکت برای شما که شاید هنوز آموزش لازم برای نصب پارکت را ندیده‌اید سخت باشد. لذا بهتر است برای نصب پارکت از افراد صاحب‌نظر در این زمینه کمک بگیرید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا