راهنمای نصب آیفون تصویری کوماکس

برقکاریآیفون صوتی و تصویریساختمان

استفاده از انواع مختلف آیفون تصویری و صوتی باعث کمک به ما در جهت حفظ حریم شخصی خود و اطرافیانمان شده و امروزه کمتر خانه‌ای وجود دارد که به این آیفون‌ها مجهز نباشد. در ابتدا صرفا مدل‌های صوتی این آیفون توسط سازندگان تولید می‌شد و تنها این مدل در دسترس عموم مردم قرار داشت. اما در سال‌های گذشته با معرفی آیفون تصویری، قابلیت‌های جدیدی در این دستگاه به وجود آمده است.

یکی از برندهایی که در چند دهه گذشته توانسته در بازار لوازم صوتی و تصویری از جمله آیفون درب نظر مصرف‌کنندگان را به خود جلب کند، برند کره‌ای کوماکس (Commax) است. تا به امروز این برند حدود 13 سال در بازار ایران فعال بوده و محصولات آن در بیش از 100 کشور جهان مشاهده می‌شود. در این مقاله از مجله آچاره به شما در روند نصب آیفون تصویری کوماکس کمک کرده و به بررسی مشخصات این دستگاه خواهیم پرداخت. پیشنهاد می‌کنیم تا انتها با ما همراه باشید.

آشنایی با آیفون تصویری کوماکس

آیفون‌ تصویری کوماکس به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود توانسته‌ رضایت مصرف‌کنندگان را در سال‌های گذشته تا حد زیادی جلب کند. از این ویژگی‌ها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. نصب سریع و آسان
  2. قابلیت اتصال مانیتور به دوربین‌های مداربسته
  3. قابلیت نمایش تصاویر چندگانه
  4. قابلیت ضبط تصاویر
  5. قابلیت اتصال به تلفن
  6. نمایشگر لمسی
  7. پشتیبانی از چندین تلفن بی‌سیم و برقراری ارتباط داخلی بین آن‌ها
  8. خدمات پس از فروش قابل قبول و …

با در کنار هم قرار گرفتن همه موارد ذکر شده در کنار یکدیگر، آیفون تصویری کوماکس به یکی از بهترین گزینه‌های شما در این زمینه تبدیل شده است. عامل دیگری که رواج استفاده از آیفون تصویری این برند را افزایش داده، سازگاری بالای محصولات برند کوماکس با محصولات دیگر برندها می‌باشد.

به عنوان مثال اگر شما از پنل بیرونی کوماکس برای یک ساختمان چند واحدی استفاده کنید، هر واحد برای انتخاب پنل داخلی یا پنل نمایشگر، انتخاب‌های متعددی را پیش روی خود خواهد داشت. این سازگاری صرفا با محصولات برندهای خارجی نبوده و آیفون تصویری کوماکس با محصولات بسیاری از برندهای ایرانی نیز سازگاری دارد. البته این سازگاری شامل همه برندها نشده و بهتر است قبل از هر اقدامی از تناسب و سازگاری این دستگاه‌ها با یکدیگر اطمینان حاصل کنید.

با این که روند نصب آیفون تصویری کوماکس به‌طور معمول و وابسته به نوع سیم‌کشی ساختمان، بدون دردسر به پایان می‌رسد، نمی‌توان این روند را بدون داشتن اطلاعات انجام داد. در غیر این صورت بروز مشکلاتی مثل سوختن پنل دوربین آیفون و … دور از انتظار نخواهد بود. به همین دلیل در ادامه تمام اطلاعات لازم به منظور نصب آیفون تصویری کوماکس را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: نصب آیفون صوتی تابا

دستورالعمل و مراحل نصب آیفون تصویری کوماکس (Commax)

اگر شما یکی از محصولات این برند را به عنوان آیفون تصویری محل زندگی و یا کار در نظر گرفته باشید، باید قبل از آغاز روند نصب آن، با نحوه سیم‌کشی و نصب بخش‌های مختلف این محصول کمی بیشتر آشنا شوید. قبل از شرح مراحل مختلف نصب این دستگاه، به مرور مواردی که شما هنگام خرید و نصب آیفون تصویری کوماکس با آن‌ها مواجه می‌شوید، می‌پردازیم. این موارد عبارتند از:

  1. پنل داخلی (نمایشگر)
  2. پنل بیرونی (دوربین)
  3. سیم‌های رابط
  4. منبع تغذیه
  5. درب باز کن

در راستای نصب آیفون تصویری کوماکس، ساختار کلی آن را بشناسید تا در این روند با مشکل خاصی روبه‌رو نشوید. به منظور این که یک آیفون تصویری به‌درستی فعالیت کند، ارتباط تمام این بخش‌ها باید به صورت صحیحی برقرار شده باشد.

در غیر این صورت، یا آیفون تصویری قادر به کار کردن نبوده و یا سلامت آن در معرض خطر قرار خواهد گرفت. شما می‌توانید با دنبال کردن مراحلی که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد، روند نصب آیفون تصویری کوماکس را به راحتی پشت سر بگذارید.

محاسبه رایگان هزینه نصب آیفون تصویری!

دستورالعمل نصب نمایشگر کوماکس

بررسی سازگاری بخش‌های مختلف آیفون تصویری

قبل از تهیه آیفون تصویری کوماکس، شما باید از سازگاری دیگر بخش‌ها مثل مانیتور، درب باز کن و … با محصولات این برند اطمینان حاصل کنید. همان‌طور که اشاره کردیم آیفون‌ تصویری کوماکس با محصولات اکثر برندها سازگاری دارد اما این نکته به معنی عدم اهمیت این مسئله نیست. بنابراین حتما قبل از آغاز هرگونه اقدامی از سازگاری همه بخش‌ها با یکدیگر مطمئن شوید.

بررسی سیم‌کشی ساختمان

برای این که شما پس از نصب آیفون تصویری رنگی خود، تصویر و صدا را با بالاترین کیفیت ممکن دریافت کنید، سیم‌کشی ساختمان باید با این محصول سازگاری داشته باشد. به عنوان مثال اگر سیم‌کشی ساختمان شما برای آیفون تصویری سیاه و سفید طراحی شده باشد، شما نمی‌توانید از این سیم‌کشی برای نصب آیفون تصویری خود استفاده کنید.

در این شرایط شما چاره‌ای جز تعویض این سیم‌کشی نخواهید داشت. در ساخت آیفون‌های تصویری، هر برند سازنده از تعداد زوج سیم متفاوتی استفاده کرده که این تعداد در محصولات برند کوماکس 4 زوج است. هر کدام از این سیم‌ها که ارتباط بین پنل داخلی آیفون (نمایشگر) و پنل بیرونی (دوربین) آن را برقرار می‌کنند، دارای یک وظیفه مشخص بوده و در صورت عدم نصب صحیح هر کدام از آنها، شما به نتیجه دلخواه دست نخواهید یافت. به همین دلیل به مرور مشخصات و وظایف هر کدام از این سیم‌ها خواهیم پرداخت.

بررسی سیم‌کشی ساختمان

آیفون تصویری کوماکس دارای 4 رشته سیم به رنگ‌های قرمز، سفید، زرد و آبی بوده که هر کدام از آن‌ها باید به‌صورت صحیحی ارتباط بین پنل داخلی و بیرونی آیفون تصویری را برقرار کنند تا سیستم آیفون تصویری قادر به فعالیت باشد. مشخصات هر کدام از این سیم‌ها به شرح ذیل است:

سیم قرمز:

 این سیم وظیفه انتقال صدا (Voice) را بر عهده دارد.

سیم سفید:

سیم سفید به عنوان سیم انتقال تصویر در نظر گرفته می‌شود.

سیم آبی:

این سیم در واقع سیم منفی سیستم است.

سیم زرد:

سیم مثبت در آیفون تصویری کوماکس با رنگ زرد قابل مشاهده خواهد بود.

هشدار : نصب آیفون تصویری کوماکس دارای خطرات احتمالی مختلفی از جمله برق‌گرفتگی و … است. در این شرایط حتما رعایت نکات ایمنی را در اولویت قرار داده و در صورت مواجه شدن با مشکل از کمک افراد دارای صلاحیت استفاده کنید.

نصب آیفون

نصب پنل داخلی آیفون تصویری کوماکس (نمایشگر)

  1. پس از تهیه نمایشگر کوماکس، شما یک نمایشگر، یک براکت، یک سوکت 4 تایی و چند عدد پیچ را در بسته مشاهده خواهید کرد. در ابتدا باید براکت در موقعیتی که برای نصب نمایشگر در نظر گرفته‌اید، نصب شود.
  2. سپس با استفاده از سوکت 4 تایی، سیم‌هایی که در بخش قبل از آن‌ها نام بردیم را در موقعیت‌های خود قرار دهید.
  3. در صورت نصب صحیح سیم‌ها، پس از جایگذاری سوکت در جهت تعیین شده، سیم قرمز در بالاترین قسمت قرار خواهد گرفت.
  4. پس از برقراری ارتباط این 4 سیم، شما باید سیم منبع تغذیه را به پنل داخلی وصل کنید. این سیم که به رنگ سفید بوده و دارای طول مناسبی است را باید به جریان برق شهری متصل کنید تا آیفون تصویری شما انرژی الکتریسیته مورد نیاز خود را از این طریق تامین کند.
  5. در نهایت با استفاده از پیچ‌هایی که در اختیار دارید، پنل نمایشگر را در موقعیت خود جای‌گذاری کرده و اتصال آن را محکم کنید.

نصب پنل داخلی آیفون کوماکس

نصب پنل بیرونی آیفون تصویری کوماکس (دوربین)

  1. در جهت نصب این پنل باید ابتدا موقعیت جای‌گذاری آن را معین و آماده کنید.
  2. در صورتی که قصد قرار دادن این پنل درون دیوار را دارید، یک محدوده هم اندازه با پنل را در دیوار تراشیده و عمق آن را با توجه به ابعاد پنل تنظیم کنید.
  3. در قدم بعد براکت را درون حفره و یا بر روی دیوار قرار داده و آن را به سطح زیرین متصل کنید.
  4. سپس باید 4 سیم رنگی که به آن‌ها اشاره کردیم به ترتیب به پنل اصلی متصل شوند.
  5. در پشت این قسمت شما 4 پیچ را مشاهده خواهید کرد که باید هر سیم رنگی را در موقعیت خود و در قسمت زیرین یکی از پیچ‌ها قرار داده و پیچ را محکم کنید.
  6. حالا زمان برقرار کردن اتصالات پنل بیرونی با منبع تغذیه و درب باز کن فرا رسیده است.
  7. دو سیم این پنل را از قسمت پایینی آن در جهت تامین برق به منبع تغذیه وصل کرده و یک سیم دیگر نیز ارتباط بین درب باز کن، پنل بیرونی و منبع تغذیه را برقرار می‌کند.
  8. ابتدا با توجه به فاز و نول بودن سیم‌های منبع تغذیه، ارتباط این دو را برقرار کنید.
  9. در قدم بعد یک سیم از منبع تغذیه وارد پنل بیرونی شده و پس از خروج از پنل به درب باز کن می‌رسد. زمانی که برقراری این اتصالات به پایان رسید، پنل اصلی بیرونی را در موقعیت آن قرار داده و با استفاده از پیچ، اتصال آن را با سطح زیرین مستحکم کنید.

نصب پنل بیرونی آیفون تصویری کوماکس

تست نهایی عملکرد و اتصالات

در قدم آخر شما باید از عملکرد صحیح آیفون تصویری کوماکس خود اطمینان حاصل کنید و اقدام به تست آیفون تصویری کنید. در صورتی که شما این روند را به درستی پشت سر گذاشته باشید، در این مرحله و پس از نصب آیفون تصویری کوماکس، این سیستم باید عملکرد کاملا صحیحی را از خود به نمایش بگذارد.

بنابراین تمامی حالات نمایشگر و … را امتحان کنید و در صورت بروز هر مشکلی، در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به اصلاح آن اقدام کنید. در این شرایط بهتر است ابتدا جریان برق را قطع کنید تا از بروز مشکلات احتمالی مرتبط جلوگیری شود.

در این مقاله از مجله آچاره به بررسی نکات مهم نصب آیفون تصویری کوماکس پرداختیم تا به شما در این روند کمک کرده و نکات لازم را در اختیارتان قرار دهیم. فراموش نکنید که در صورت عدم رعایت نکات ایمنی، سلامت شما در معرض خطر قرار می‌گیرد و بروز مشکلات مرتبط دور از انتظار نخواهد بود.

همچنین توجه داشته باشید که نصب آیفون تصویری کوماکس یک روند تخصصی است و برای انجام آن باید با ساختار این محصول و … آشنایی قبلی داشته باشید. اگر در روند نصب این دستگاه با مشکل روبه‌رو شدید، حتما روند نصب را متوقف کرده و ادامه آن را به افراد دارای صلاحیت بسپارید.

کارشناسان مجرب آچاره به این منظور  نصب آیفون تصویری در کنار شما خواهند بود. شما می‌توانید با طرح سوالات خود در بخش نظرات همین مطلب، پاسخ آن را در سریع‌ترین زمان ممکن از این متخصصین دریافت کنید. امیدواریم که مطالعه این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا