بهترین روش‌های ترمیم لعاب کاسه توالت

تعمیرات ساختمانتوالت فرنگیساختمانلوله کشی و تاسیسات

ترمیم لعاب کاسه توالت یکی از مهم‌ترین کار‌ها برای بهینه‌سازی دکور خانه‌ها است. کاسه توالت‌هایی که نیاز به تعمیر دارند، خراشیده شده‌اند یا رنگشان تغییر کرده است، ظاهر زیبایی ندارند و دکوراسیون خانه را تحت تأثیر قرار می‌دهند. ترمیم لعاب کاسه توالت همواره نیز به دلیل تغییر دکوراسیون یا طراحی آن نیست. برخی از اوقات کاسه توالت کاملاً غیرقابل استفاده است و بدون ترمیم و تعمیر آن نمی‌توان از آن استفاده کرد. برای ترمیم لعاب کاسه توالت راه‌هایی وجود دارد که در این مقاله به بررسی آن‌ها پرداخته شده است.

در صورتی که فرصت کافی برای انجام تعمیرات ندارید، آچاره با ارائه خدمات تعمیر توالت و نصب و سرویس توالت فرنگی در خدمت شما است.

ترمیم لعاب کاسه توالت چگونه انجام می‌شود؟

این کار بر اساس آسیبی که به کاسه توالت وارد شده است، انجام می‌شود. آسیب‌های متفاوتی می‌تواند به کاسه توالت وارد شود. از آسیب‌هایی که تقریباً برای تمام کاسه توالت‌ها اتفاق می‌افتد، تغییر رنگ آن است و اکثر اوقات نیز جرم‌هایی روی آن به وجود می‌آید. ممکن است بخشی از کاسه توالت ترک خورده باشد و آب از بخش به داخل آن وارد شود. کاسه توالت‌ها ممکن است در اثر وارد شدن ضربه شکسته شوند یا بر اساس برخورد مواد اسیدی، بخشی از آن‌ها خورده شود.

ترمیم لعاب کاسه توالت

برای ترمیم لعاب کاسه توالت‌هایی که آسیب دیده‌اند، راه‌هایی وجود دارد. با این حال ممکن است کاسه توالت‌هایی که شکسته شده‌اند یا مواد اسیدی روی آن‌ها اثر گذاشته‌اند، قابل تعمیر نباشند. در این صورت راهی جز خرید یک کاسه توالت جدید وجود نخواهد داشت. در ادامه راهکار‌هایی برای ترمیم لعاب کاسه توالت معرفی می‌شوند.

ترمیم لعاب کاسه توالت خراشیده

خراشیده شدن یکی از اتفاق‌های ناگواری است که برای بسیاری از کاسه توالت‌ها اتفاق می‌افتد. برای ترمیم لعاب کاسه توالت خراشیده شده می‌توان از دو راه استفاده کرد. یکی از راه‌ها سابیدن محل خراش است تا خراش از بین برود و سطح کاسه توالت صاف شود. راه دیگر استفاده از موادی است که روی کاسه توالت قرار می‌گیرند و روی خراش را می‌پوشانند.

1. سابیدن خراش

برای سابیدن کاسه توالت می‌توان از سنگ پا استفاده کرد. بهتر است قبل از هر کاری کاسه توالت را کاملاً تمیز کنید و تمام لکه‌های آن را از بین ببرید. سپس کمی آب روی کاسه توالت بریزید و سنگ پا را نیز خیس کنید. خیس بودن سنگ پا اهمیت بالایی دارد. سنگ پای خشک می‌تواند باعث خراشیدگی بیش‌تر کاسه توالت شود.

سپس باید سنگ پا را کاملاً آرام روی محل خراش بکشید. این کار باعث سابیده شدن و ترمیم لعاب کاسه توالت می‌شود. این کار را باید به آرامی و حداقل چند دقیقه انجام دهید تا مؤثر باشد. کشیدن سنگ پا روی کاسه توالت با نیروی زیاد می‌تواند باعث وارد شدن آسیب زیادی به کاسه توالت شود.

سابیدن خراش

 

سابیدن خراش را می‌توانید با سمباده نیز انجام دهید. برای این کار نیز ابتدا باید کاسه توالت را کاملاً تمیز کنید و تمام لکه‌ها و کثیفی‌های آن را از بین ببرید. بعد از این کار بهتر است تا سمباده را کمی خیس کنید و به آرامی روی محل خراش بکشید. سمباده نیز مانند سنگ پا در صورت استفاده نامناسب می‌تواند آسیب بیش‌تری به کاسه توالت وارد کند. در نتیجه باید به آرامی این کار را انجام دهید صبر داشته باشید.

2. استفاده از خمیر‌های مختلف

برای ترمیم خراش‌های کاسه توالت می‌توانید از انواع خمیر‌ها یا بتونه‌ها نیز استفاده کنید. معمولاً کاسه توالت‌ها رنگ سفیدی دارند و بهتر است از خمیر سفیدی استفاده کنید. برای این کار می‌توانید پودر خمیر را با آب قاطی کنید تا خمیر به دست آید. سپس بهتر است تا با وسیله‌ای مانند کاردک، خمیر را روی سطح خراش بکشید.

همچنین باید از مقدار کمی خمیر استفاده کنید تا پس از خشک شدن، برجسته نشود. بهتر است تا جایی که امکان دارد خمیر را صاف کنید تا سطح آن به اندازه کاسه توالت برسد. بعد از این کار باید به خمیر زمان بدهید تا خشک شود. پس از خشک شدن، خراش دیده نمی‌شود و کاسه توالت به حالت عادی بازگشته است. با این حال این روش دائمی نیست و ممکن است پس از مدتی خمیر به دلیل برخورد زیاد آب از بین برود.

مطلب پیشنهادی علت قطع نشدن آب سیفون توالت فرنگی

ترمیم رنگ لعاب کاسه توالت

ممکن است کاسه توالت دچار تغییر رنگ شده باشد یا لکه‌هایی روی آن افتاده باشد که با تمیز کردن معمولی از بین نمی‌روند. در این صورت می‌توان از مواد مختلفی برای از بین بردن این لکه‌ها و برگرداندن رنگ کاسه توالت به حالت عادی استفاده کرد. یکی از موادی که برای از بین بردن لکه‌ها استفاده می‌شود، سرکه سفید است. سرکه سفید به دلیل اسیدی بودن برای از بین بردن لکه‌ها بسیار مناسب است.

برای تمیز کردن و ترمیم لعاب کاسه توالت با استفاده از سرکه سفید، ابتدا باید راه خروجی آب را کامل بپوشانید. برای این کار می‌توانید از ظرف‌های مختلف با انواع درپوش استفاده کنید. بعد از این کار باید کمی سرکه سفید داخل کاسه توالت بریزید. مقدار این سرکه بر اساس اندازه کاسه توالت تعیین می‌شود، اما معمولاً ۲ فنجان سرکه سفید برای اکثر توالت‌ها کافی است. سپس بهتر است تا یک دستمال نخی که اندازه بزرگی دارد، داخل سرکه غوطه ور سازید.

بعد از آن باید با دستمال تمام سطح کاسه توالت را بپوشانید. توجه داشته باشید که ریختن بیش از حد سرکه می‌تواند منجر به خوردگی کاسه توالت و آسیب به آن شود. بهتر است تا حداقل بیست دقیقه کاسه توالت را به همین شکل ر‌ها کنید. بعد از این مدت دستمال را بردارید و با دستمال نخی خشک دیگری کاسه توالت را خشک کنید. در نهایت می‌توانید کاسه توالت را با شوینده‌ها بشویید تا بوی سرکه نیز از بین برود.

برای نصب و سرویس توالت از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

استفاده از سفید‌کننده‌ها

برای تمیز کردن کاسه توالت و از بین بردن لکه‌های آن، می‌توان از انواع سفید‌کننده‌ها نیز استفاده کرد. برای این کار کافی است تا خروجی آب کاسه توالت را ببندید و سفید‌کننده را روی تمام سطح آن بریزید. به دلیل قدرت سفید‌کننده‌ها، در زمان کمی لکه‌ها از بین ‌می‌روند. همچنین می‌توانید از انواع پودر‌های سفید‌کننده استفاده کنید.

برای این کار بهتر است تا سطح کاسه توالت را کمی خیس کرده و سپس پودر را روی آن بریزید. بعد از گذشت کمی زمان، می‌توانید کاسه توالت را بشویید. این کار‌ها می‌توانند منجر به تمیز شدن کاسه توالت و بازگشت رنگ آن به حالت عادی شوند.

استفاده از سفید‌کننده‌ها

ترمیم کاسه توالت شکسته

برای ترمیم و تعمیر کاسه توالت‌های شکسته، از مواد مختلفی استفاده می‌شود. این مواد بخش‌های شکسته شده به هم می‌چسبانند و فضا‌های خالی را پر می‌کنند. به عنوان مثال استفاده از چسب‌های مختلف مخصوص چینی، برای چسباندن کاسه توالت راهکاری مناسب است. راه دیگر استفاده از سیمان برای قرار دادن تکه‌های کاسه توالت در کنار یکدیگر است. بهتر است پس از خشک شدن این مواد، روی آن‌ها را با رنگ بپوشانید تا سطح کاسه توالت یک دست دیده شود.

مطلب پیشنهادی بازسازی تخصصی ساختمان – کاشی کاری

ترمیم کاسه توالت شکسته

با این حال این روش‌ها دائمی نیستند. برخورد مکرر آب با چسب، سیمان یا مواد دیگر منجر به از بین رفتن تأثیر آن‌ها می‌شود. در نتیجه احتمال شکستگی‌های دوباره نیز وجود دارد. به همین دلیل معمولاً پس از شکستگی کاسه توالت، توصیه می‌شود تا کاسه توالت جدیدی بخرید.

3.4/5 - (5 امتیاز)

1 دیدگاه

  1. سلام. کاسه توالت من سیاه شده با وایتکس تمیز میکردم انگار کمی روش مونده بوده وباعث خورندگی شده وچند لکه سیاه ایجاد شده . چطوری میتوانم برطرف. کنم ایا راهی هست ؟
    ممنون میشم راهنمایی کنین

    این ایمیل بنده هست اگه ایده ای یا راهکاری داشتین ممنون میشم کمک کنین

    hojat.ezati20@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا