آموزش استفاده از فنر لوله بازکن دستی و برقی

ساختمانتخلیه چاهلوله کشی و تاسیسات

روشهای مختلفی برای رفع گرفتگی لولههای فاضلاب وجود دارد که یکی از آنها استفاده از فنر لوله بازکنی است. دستگاه فنر لوله بازکن دستگاهی متشکل از فنر و موتور است که میتواند هر نوع گرفتگی در لوله فاضلاب را باز کند. بسیاری از شرکتهای خدمات فنی وجود دارند که از این دستگاه برای رفع گرفتگی لولهها استفاده میکنند. اگر می‌خواهید در مورد استفاده از فنر لوله بازکنی اطلاعات بیشتری کسب کنید پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را از دست ندهید! 

استفاده از فنر لوله بازکنی چگونه است؟ 

پس از ورود لوله فاضلاب به ساختمانها، مشکل گرفتگی لولهها هم وارد زندگی مردم شد و بسیاری از افراد هنوز با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند. با توجه به نحوه استفاده از اسید لوله بازکن که در بسیاری از مواقع با خطراتی همراه بود، این امر منجر به ایجاد چندین شرکت لوله باز کنی و تخلیه چاه برای رفع مشکلات ایجاد شده در لولهها و گرفتگی آنها شد.

این شرکتها از روشهای مختلفی برای رفع گرفتگی های مختلف استفاده میکنند. دستگاه فنر لوله بازکن یکی از این وسایل است که برای رفع گرفتگی لولهها موثر بوده و میتوان از آن استفاده کرد.

استفاده از فنر لوله باز کنی

لوله بازکن فنری چیست؟ 

قبل از شرح عملکرد دستگاه، بهتر است ابتدا بدانیم که دستگاه لوله بازکن فنری چیست. دستگاه فنر لوله بازکن که گاهی به آن فنر برقی یا دستگاه لوله بازکن نیز میگویند، وسیله مخصوصی برای لوله بازکنی است که قابلیت رفع گرفتگی انواع لوله را دارد. این دستگاه از یک موتور الکتریکی و یک فنر بلند تشکیل شده است که لوله را مسدود میکند 

این سادهترین نوع لوله بازکنی است. اما در عین حال دستگاههای خاصی وجود دارند که موتور مخصوصی دارند و قابلیتهای زیادی برای رفع گرفتگی لولهها وجود دارد. فنر متصل به این دستگاه یک فنر بسیار منعطف و بلند است که فشرده شده و به داخل لوله رفته و با گرفتگی مقابله میکند. این اجازه میدهد تا انسداد لوله به سرعت برطرف شود. 

بیشتر بخوانید : فنر سیم کشی ساختمان

آموزش باز کردن گرفتگی لوله دستشویی با فنر 

برای باز کردن لوله دستشویی راه‌های متعددی وجود دارد که متداول‏ترین آنها آموزش باز کردن گرفتگی لوله دستشویی با فنر است. فنر لوله بازکن یکی از دستگاههای مخصوص لوله بازکنی است که با کمک آن میتوان بسیاری از گرفتگی های ایجاد شده لوله فاضلاب را رفع کرد. اکثر شرکتهای لوله بازکنی و سرویس کارانی که در این حوزه فعالیت دارند از دستگاه فنر لوله بازکن برای انواع گرفتگیها استفاده میکنند. لوله بازکن فواید و مزایای زیادی هم دارد.  

بیشتر بخوانید : گرفتگی لوله فاضلاب با قیر و روش باز کردن آن

وقتی چاه توالت یا یکی از لوله‌های فاضلاب دچار گرفتگی می‌شود معمولا افراد به این فکر می‌کنند که چه راهی را برای باز کردن چاه پیدا کنند. برخی به فکر استفاده از محلولهای مختلف میفتند. بعضی‌ها نیز با استفاده از آب جوش مشکل را حل می‌کنند. دسته دیگری نیز با استفاده از دستگاه‌های لوله بازکنی سعی در بازکردن لوله‌هایشان دارند.  دستگاه فنر لوله بازکنی از پرکاربردترین و بهترین دستگاه برای رفع انواع مختلف گرفتگی است. گفتیم که لوله بازکنی دارای روش‌های مختلفی است و البته هرکدام از آن‌ها دارای مزایا و معایب خودشان هم هستند. اما استفاده از فنر لوله بازکن بسیار رایج و خوب است. اکثر شرکت‌های خدماتی نیز برای بازکردن چاه توالت از این وسیله استفاده می‌کنند. آموزش باز کردن گرفتگی لوله دستشویی با فنر نیز دارای مراحل خاص خودش است که توضیح خواهیم داد: 

1. تهیه فنر لوله بازکن 

فنرهای لوله بازکن دستی یا مکانیکی هستند. فنر دستی یک فنر بلند است و با دست تکان می‌خورد. فنر مکانیکی نیز همان دستگاه فنر لوله بازکن است که یک موتور الکتریکی برای چرخاندن آن دارد. در این روش ما با استفاده از فنر تمام گرفتگی‌های لوله را باز می‌کنیم. فنرها هنگام تماس با گرفتگی‌ها از هم جدایشان می‌کنند و مسیر را باز می‌کنند. این روش به توالت صدمه‌ای نمی‌زند. 

استفاده از فنر لوله بازکنی

2. سر فنر را وارد لوله کنید 

یک سر فنر را وارد چاه یا لوله فاضلاب کنید و فشارش بدهید. باید لوله را آن‌قدر فشار دهید تا به قسمت گرفتگی برسد و امکان حرکت نداشته باشد. این کار را مرتبا تکرار کنید تا سر مطمئن شوید سر فنر به گرفتگی لوله می‌رسد. در اول مسیر نیز لوله در سیفون گیر می‌کند که باید بیشتر لوله را فشار دهید تا از سیفون عبور کند و به محل اصلی برسد. اگر هم از فنر برای بازکردن چاه توالت استفاده می‌کنید باید کاری کنید که سر فنر به فضولات برسد و برخورد کند. 

فنر لوله بازکنی

3. فنر را پیچ بدهید تا روی گرفتگی ها فشار وارد کند 

در این مرحله باید تلاش کنید که با فشار فنر تمام گرفتگیهای لوله رفع شود. ما در این مرحله میخواهیم کاری کنیم که جسم یا انسدادی که ایجاد شده را درلوله جابهجا کنیم یا به تکههای کوچک تقسیم کنیم تا مسیر لوله باز شود. باید چندین دقیقه اینکار را انجام دهید تا گرفتگی کاملا برطرف شود. وقتی که از حل شدن مشکل اطمینان حاصل کردید باید فلاش تانک را بکشید تا جریان آب دوباره وارد چاه توالت شود. اگر این مرحله را درست انجام داده باشید خواهید دید که آب وارد توالت شده و تخلیه میشود. 

فنر لوله بازکنی

4. حرکت فنر را برعکس انجام دهید 

پس از اتمام کار باید فنر را از داخل سیفون بیرون بیاورید. برای همین هم باید فنر را در جهت عکس بچرخانید و خیلی آرام آن را بیرون بکشید. اگر هم فنر در قسمتی گیر کرده بود باید سعی کنید با عقب و جلو کردن فنر آن را بیرون بیاورید. این روش یکی از بهترین و مطمئن‌ترین روش‌ها برای گرفتگی لوله است و بسیاری از متخصصین از این روش استفاده می‌کنند. اگر خودتان موفق به انجام این‌کار نشدید احتمالا جایی را اشتباه انجام داده‌اید. 

استفاده از فنر لوله بازکنی

مدت زمان باز کردن لوله چقدر است؟ 

مدت زمانی که صرف باز کردن لوله میشود به سختی و شدت گرفتگی لوله بستگی دارد. لازم به ذکر است که نوع دستگاهی که استفاده میشود هم یکی از المانهای موثر بر زمان باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب است. اما بهطور معمول کمترین زمانی که برای برطرف کردن کامل گرفتگی لوله توسط دستگاه انجام می‌شود، 5 دقیقه است. 

 لوله بازکن

آیا اسید در مقایسه با استفاده از فنر لوله باز کنی بهتر نیست؟ 

جواب این سوال قطعا منفی است. زیرا قبلا هم گفتیم که استفاده از فنر لوله بازکنی تاثیر بیشتری دارد. خیلی از افراد بدون آگاهی از این موضوع داخل لوله‌هایشان اسید می‌ریزند. این روش باعث از بین رفتن اتصالات لوله و چسب‌ها شده و درنهایت فاضلاب نیز نشتی می‌کند. اما فنر هیچ آسیب و عوارضی ندارد و بهتر از اسید است. استفاده از اسید داخل لوله باعث تولید گاز سمی می‌شود که برای دستگاه تنفسی خطرناک است. اگر غلظت آن زیاد هم باشد کشنده نیز خواهد بود. 

برای لوله بازکنی و تخلیه چاه از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

نتیجه گیری 

گرفتگی لوله اصلا اتفاق خوشایندی نیست و باعث کند شدن روند کارها میشود. خیلی از افراد برای رفع گرفتگی لولههایشان از روشهای مختلف و متعددی استفاده میکنند. اما در آخر بهترین روش برای رفع گرفتگی لولههای سینک ظرفشویی، حمام و سرویس بهداشتی؛ استفاده از فنر لوله بازکنی است. انجام این روش را به دست متخصصین بسپارید تا در کمترین زمان تمام گرفتگیهای لوله را برطرف کنند. 

شما می‌توانید برای باز کردن گرفتگی لوله‌های منزل خود در وبسایت یا اپلیکیشن آچازه ثبت سفارش کنید و به رایگان از  قیمت لوله بازکنی در شهرتان مطلع شوید.

1.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا