بررسی کامل فلاش تانک توکار و مزایا و معایب آن

ساختمانسیفون و فلاش تانکلوله کشی و تاسیسات

 امروزه داشتن خانه‌ای پیشرفته دور از تصور نیست و می‌توان گفت که رسیدن به آن تا حدودی آسان است. ردپای تکنولوژی ممکن است در هر بخش از خانه به چشم بخورد. معمولاً وقتی سخن از تکنولوژی در منزل به‌میان می‌آید، فکر افراد بیشتر به‌سمت پذیرایی یا آشپزخانه سوق پیدا می‌کند و کمتر کسی به فکر یک سرویس بهداشتی پیشرفته و جذاب است. اما یک فلاش تانک توکار، می‌تواند چنین امکانی را برای سرویس بهداشتی فراهم کند.

فلاش تانک، وسیله‌ای است که آب را در خود ذخیره کرده و برای شستشوی توالت به‌کار می‌رود. معمولاً این وسیله از جنس پلاستیک و فلز است. این‌که در سرویس بهداشتی منزل یا محل کار خود یک سیفون توکار داشته باشید، شاید برایتان بسیار جالب باشد؛ اما باید بدانید که این وسیله علاوه‌بر شیک و جذاب بودن، دارای معایبی هم هست. یکی از اصلی‌ترین معایب این نوع فلاش تانک این است که با نصب آن در داخل دیوار، دسترسی به تجهیزات داخلی سخت شده و در صورت خرابی، نمی‌توانید مشکل آن را به‌راحتی حل کنید.

این مدل فلاش تانک، سرشار از مزایا و معایب است بنابراین برای تصمیم‌گیری دربارۀ استفاده از آن نیاز به اطلاعات بیشتری است؛ لذا در ادامه به تفصیل به آن خواهیم پرداخت.

توصیف کامل فلاش تانک توکار

وقتی وارد یک خانه نوساخت می‌شوید، یا قصد دارید منزل خود را بازسازی کرده و از نو بسازید، انتظار دارید که تمامی وسایل موجود در آن هم بسیار شیک، نو و متناسب با فضا باشند. انتخاب این وسایل در بسیاری از مواقع سلیقه‌ای بوده و هر فردی بسته به علایق خود، این تجهیزات را برمی‌گزیند. سیفون توکار هم یکی از این وسایل است که در سرویس بهداشتی نصب شده و  یکی از آیتم‌های ضروری برای این محیط محسوب می‌شود.

تعمیر فلاش تانک و سیفون با آچاره!

  • نصب فلاش تانک
  • تعویض شناور
  • آب‌بندی فلاش تانک
  • عیب‌یابی و تعمیر فلاش تانک
  •  تعویض قطعات فلاش تانک و سیفون

عیب یابی و تعمیر فلاش تانک و سیفون

تعمیر فلاش تانک و سیفون با آچاره!

  • نصب فلاش تانک
  • تعویض شناور
  • آب‌بندی فلاش تانک
  • عیب‌یابی و تعمیر فلاش تانک
  •  تعویض قطعات فلاش تانک و سیفون

عیب یابی و تعمیر فلاش تانک و سیفون

نصب فلاش تانک توکار

ضرورت وجود این وسیله برای خانه‌های آپارتمانی بیشتر است؛ چراکه سرویس بهداشتی در خانه‌های آپارتمانی، در داخل منزل قرار دارد. در این شرایط وجود فلاش تانک در این بخش از خانه، سبب آسایش شما خواهد شد. امروزه کمتر کسی به‌سراغ وسایل قدیمی می‌رود و اکثر افراد به‌دنبال تجهیزات به‌روز هستند. فلاش تانک توکار هم با تکنولوژی که دارد، یک وسیله به‌روز در نظر گرفته می‌شود.

پیش از خرید باید از چگونگی کارکرد آن اطلاع داشته باشید تا بتوانید به‌راحتی از آن استفاده کنید. شما تا حدود زیادی می‌توانید چگونگی عملکرد این دستگاه را حدس بزنید. این وسیله هم مانند فلاش تانک معمولی، آب را با شدت زیادی از مخزن خود خارج می‌کند تا وظیفه شستشو را به‌خوبی به انجام برسد. این نوع فلاش تانک، درون دیوار قرار داده می‌شود و هیچ جای اضافی از سرویس را اشغال نمی‌کند. همچنین روی دیوار دکمه‌هایی قرار داده می‌شود که بتوانید آن را کنترل کرده و از سیفون استفاده کنید.

تفاوت بین فلاش تانک معمولی با فلاش تانک توکار 

از آنجایی که در بخش قبل توضیحات کاملی ارائه دادیم، قطعاً تفاوت اصلی آن با فلاش تانک معمولی را متوجه شده‌اید. در سرویس بهداشتی اکثر خانه‌های نو ساخت، فلاش تانک‌های توکار به‌کار رفته‌اند. تفاوت اصلی این نوع فلاش تانک با فلاش تانک معمولی این است که نوع توکار، در داخل دیوار قرار گرفته و تنها دکمه‌های آن بیرون از دیوار نصب می‌شوند. برای این‌که این موضوع را بهتر درک کنید، باید با ساز و کار فلاش تانک‌های معمولی کمی بیشتر آشنا شوید. به این وسیله، فلاش تانک روکار هم گفته می‌شود.

این وسیله دارای یک مخزن متوسط پر از آب است که روی دیوار قرار می‌گیرد. تا همین بخش می‌توانید متوجه شوید که عیب آن، اشغال کردن فضای زیادی است که این مسئله اصلاً برای توالت‌های کوچک خوشایند نیست. کنترل فلاش تانک توکار، توسط دکمه انجام شده و برای فلاش تانک معمولی یا روکار، معمولاً اهرم قرار داده می‌شود. زمانی که اهرم این وسیله را بکشید یا دکمه‌اش را فشار دهید، آب درون مخزن با شدت زیادی خارج شده و عملیات شستشو را انجام می‌دهد. این کار در فلاش تانک‌های روکار، با صدای بسیار زیادی همراه خواهد بود.

تجهیزات توکار، هنگام تخلیه آب از خود صدای بسیار کمی ایجاد می‌کنند و از این جهت برای آسایش مناسب هستند. اگر منزل شما یک سرویس بهداشتی کوچک دارد، بهتر است پیش از کاشی کردن دیواره‌های آن، سیفون توکار را خریداری کرده و آن را در داخل دیوار نصب کنید. برخی افراد گمان می‌کنند که تفاوت فلاش تانک‌های معمولی با توکار، در نحوه عملکردشان است؛ باید گفت این موضوع اصلاً صحیح نیست.

خرابی فلاش تانک توکار

مطلب پیشنهادی: نحوه تبدیل توالت ایرانی به فرنگی در 7 مرحله!

نگاهی به انواع فلاش تانک توکار

این وسیله دارای انواع مختلفی بوده که بنابر نوع توالت‌های گوناگون ساخته شده است. پیش از آن‌که فلاش تانک توکار را خریداری کنید، باید بدانید که نوع توالت‌تان چیست. بنابراین قبل از این‌که سلیقه به خرج داده و بهترین نوع را انتخاب کنید، باید ببینید که آیا بین این فلاش تانک با نوع توالت شما تناسبی وجود دارد یا خیر؟ در ادامه انواع متداول را نام برده و در مورد هر کدام توضیح مختصری خواهیم داد.

  • فلاش تانک دو پایه

این وسیله را در کنار وال هنگ توالت نصب می‌کنند که 2 پایه داشته و آب را میان خود، در درون دیوار حفظ می‌کند.

  • تک پایه

این نوع فلاش تانک یک فریم و پایه داشته که آب را در بین خود، درون دیوار نگه می‌دارد. معمولا از این نوع، در توالت فرنگی‌های دیواری استفاده می‌کنند.

  • دوبل استراکچر

این نوع هم همانند فلاش تانک دو پایه، در کنار وال هنگ نصب می‌شود. تنها تفاوت این نوع با فلاش تانک دو پایه این است که یک فریم داشته اما این وسیله دو فریم دارد. به همین دلیل است که به‌عنوان بهترین فلاش تانک توکار در نظر گرفته می‌شود.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.
  • نیم فریم

اگر قصد دارید که در سرویس بهداشتی خود از توالت فرنگی استفاده کرده و دیوارهای سرویس را کاذب کنید، فلاش تانک توکار نیم فریم برای شما بسیار مناسب است.

فلاش تانک توکار قدیمی

فلاش تانک توکار چه معایبی دارد؟

لازم است پیش از خرید این نوع از فلاش تانک، با معایب آن هم آشنا شوید تا درنهایت انتخاب مناسبی داشته باشید. بسیاری از افراد پیش از تهیه این وسیله، تنها مزایا آن را می‌سنجند که در این صورت در زمان نصب یا خراب شدن آن، با مشکل مواجه می‌گردند. یکی از معایب اصلی استفاده از این تجهیزات، نصب نسبتاً دشوار و سخت آن است. از آنجایی که باید این وسیله را را درون دیوار قرار دهید، در زمان نصب کمی به مشکل بر می‌خورید. اگر این دستگاه خراب شود، به این دلیل که درون دیوار قرار دارد، کار تعمیر آن هم پیچیده و سخت می‌شود.

برای تعمیر یا تعویض قطعه‌ای از آن، باید از متخصصان حرفه‌ای در این کار کمک بگیرید و یک فرد عادی نمی‌تواند این کار را انجام دهد. وقتی وسیله شما خراب شود، باید هزینه بیشتری را در مقایسه با تعمیر خرابی فلاش تانک معمولی پرداخت کنید. باید این موضوع را هم بدانید که در صورتی وجود مشکل در یک بخش از فلاش تانک توکار، ممکن است بخش‌های دیگر آن هم دچار عیب و خرابی شود. اگر آب در این نوع فلاش تانک نشتی کند، مشکلات دیگری را هم به‌بار می‌آورد.

لازم به ذکر است که اگر فلاش تانک را به بهترین شکل ممکن نصب کرده و دستگاه باکیفیت بخرید، می‌توانید تا حد زیادی از ایجاد این مشکلات در آن جلوگیری کنید.

فلاش تانک توکار

بیشتر بخوانید: رهایی از بوی بد توالت

آیا فلاش تانک توکار علاوه‌بر معایب، مزایایی هم دارد؟

در بخش‌های قبل، تا حد زیادی با مزایا این نوع فلاش تانک آشنا شدید. اما بهتر است در این بخش به‌صورت متمرکز، تمامی مزایا آن را نام برده و توضیح دهیم.

  • کارکرد با صدا پایین: با وجود این مزیت در این دستگاه، دیگر نیاز نیست نگران باشید که صدا، همسایه‌ها را اذیت می‌کند یا این‌که آسایش خودتان بهم می‌خورد.
  • اشغال فضای کم در سرویس بهداشتی: این مدل سیفون با ظاهر و کارکردی که دارد، هیچ فضایی از داخل سرویس را به خود اختصاص نمی‌دهد. در واقع مناسب‌ترین راه برای استفاده بهینه از فضا سرویس بهداشتی، بهره بردن از این وسیله است.
  • داشتن فضایی مدرن و جذاب
  • بالا بودن سطح پاکیزگی

روش پیدا کردن و رفع نشتی فلاش تانک توکار

برای رفع نشتی فلاش تانک توکار باید تکنیک‌های مختلف و روش حل آن را بدانید. فلاش تانک توکار به دلایل طراحی با مواد با کیفیتِ بالا، کم‌تر دچار مشکل می‌شود و خرابی آن‌ها به نسبت فلاش تانک‌های روکار کمتر است؛ اما گاهی دچار مشکلاتی می‌شوند که نیاز است آن‌ها را رفع کرد. نکته‌ای که باعث بهتر بودن عملکرد فلاش تانک توکار می‌شود، این است که تمام قطعات آن در پشت کلید کنترل قرار دارند و می‌توان بدون تخریب دیوار، مشکلات را برطرف کرد. از تکنیک‌های عیب‌یابی فلاش تانک توکار می‌توانیم به این موارد اشاره کنیم:رفع نشتی فلاش تانک توکار

    1. مشکلات نشت آب به دلیل ایراد لاستیک‌های آب‌بندی یا خرابی واشر‌ها.
    2. خرابی قطعه فلوتر و کم شدن آب خروجی.
    3.  خرابی شیر شناور و خروج بیش از حد نیاز آب از فلاش تانک.
    4. مشکلات خرابی پمپ زیر پیچ سیفون.
    5. مشکل جعبه کنترل فلاش تانک که نیاز به بررسی کامل دارد.

رایج‌ترین مشکلات فلاش تانک و رفع آن‌ها

در این قسمت علاوه‌بر رفع نشتی فلاش‌تانک توکار، به بررسی رایج‌ترین مشکلات و حل آن‌ها خواهیم پرداخت. از عمومی‌ترین مشکلات می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  1. خرابی فلوتر و اتصلات پلاستیکی آن.
  2. خرابی خود فلوتر.
  3.  مشکل و ایراد واشرهای لاستیکی.

1. حل مشکل خرابی اتصالات پلاستیکی: درون تمام فلاش تانک‌ها قطعات پلاستیکی وجود دارند که در برابر آب مقاوم‌اند و خراب نمی‌شوند؛ اما ممکن است به مرور زمان و با استفاده زیاد دچار مشکل شده و با کشیدن آن دچار شکستگی شود. مهره‌هایی که قطعات را در سر جای خود نگه می‌دارند، از بیشترین قطعات پلاستیکی هستند که باعث خرابی و تعمیر فلاش تانک خواهند شد.

مطلب پیشنهادی:علت قطع نشدن آب سیفون

2. حل مشکل خرابی واشر‌های پلاستیکی: گاهی از بدنه فلاش تانک آب می‌چکد. برای رفع این مشکل، فلاش تانک را باز کنید و تمام واشر‌‌های پلاستیکی آن را بررسی کنید. اگر واشر‌ها اشتباه بسته شده‌اند، آن را در جای خود ببندید و اگر شل شده‌اند، آن‌ها را سفت کنید، اگر این مشکل برطرف نشد، در صورت نیاز همه‌ی واشر‌های آن را عوض کنید.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

خرابی فلاش تانک توکار

3. حل مشکل خرابی فلوتر‌ها: کم و زیاد شدن ارتفاع آب، پر وخالی شدن آن و کنترل حجم مایع، برعهده قطعه‌ای به نام فلوتر است. یکی از مشکلات عمده فلاش تانک و خرابی فلوترهای آن است که می‌تواند باعث مشکلات ذیل شود:

  1. نشت کردن آب از فلاش تانک.
  2. ماندن آب داخل فلاش تانک.
  3. خالی کردن حجم آب به صورت اندک.

مطلب پیشنهادی: اصول لوله‌کشی فاضلاب توالت

برای رفع نشتی فلاش تانک توکار شما می‌توانید بعد هر بار استفاده، شیر آن را ببندید و برای استفاده دوباره شیر را باز کنید تا پر شود. فلاش تانک را بکشید و شیر ببندید، اگر به مدت ۱۰ الی ۱۵ روز این روند را تکرار کنید، در لوله‌های آب جرم جمع می‌شود و چکه کردن آن را قطع می‌کند. هنگامی که مخزن آن خالی باشد، همیشه کمی آب خشک شده و باعث جرم‌گیری می‌شود و همین مقدار کم باعث جلوگیری از چکه کردن آب خواهد شد.

مهم‌ترین دلایل خرابی فلاش تانک

    1. چکه کردن یا بیرون ریختن مداوم آب: اگر مهره‌ها شل شده و در جای خود قرار نداشته باشند و اگر اتصال به‌درستی صورت ‌نگرفته و اورینگ‌ها در جای خود قرار نداشته باشند، باعث چکه کردن سیفون می‌شود.
    2. انجام نشدن تخلیه دستی: اگر پرکن یا مخزن آب خراب شود، مخزن به‌درستی پر نمی‌شود و تخلیه صورت نمی‌گیرد. همچنین ممکن است لوله‌ها شکسته شوند یا ضامن و اهرم و وسایل آن مشکل پیدا کرده و لوله‌ها با گذشت زمان فرسوده شده باشند. در این صورت آب قطع یا فشار آن کم می‌شود که باعث کار نکردن تخلیه دستی خواهد شد.
    3. قطع نشدن صدای آب بعد از استفاده از سیفون: هنگامی که ما برای شستشو از فلاش تانک استفاده می‌کنیم، تا مدتی بعد از تخلیه کامل آب، صدای آن را می‌شنویم؛ اما اگر این صدا به‌طور مداوم ادامه پیدا کرد، باید بدانید که با مشکل مواجه شده‌اید و نسبت به رفع نشتی فلاش تانک روکار اقدام کنید. از دلایل این مشکل باز ماندن دریچه خروجی آب و یا خراب شدن فلوتر است.
    4. از کار افتادن دکمه تخلیه: از این دکمه برای وارد کردن آب به کاسه توالت استفاده می‌شود. اگر آن را فشار دادید و کار نکرد، باید بدانید که خراب شده و باید آن را تعمیر کنید. یکی از دلایل اصلی خرابی کار کردن آن بلند بودن طول زنجیر دکمه تخلیه است.

استعلام قیمت تعمیر فلاش تانک و سیفون

در نتیجه

امروزه اکثر افراد به‌دنبال خانه‌هایی آپارتمانی با فضا محدود و دنج هستند؛ از این رو تمامی بخش‌های خانه، بسیار مختصر و کوچک درست شده‌اند. اگر سرویس بهداشتی منزل شما هم دارای فضا کمی است، ما به شما توصیه می‌کنیم که از فلاش تانک توکار بهره ببرید. باید این موضوع را در نظر داشته باشید که این فلاش تانک‌ها در مقایسه با فلاش تانک‌های معمولی از عیوب بیشتری برخوردارند، اما هرچه علم پیشرفت می‌کند، این عیب‌ها کمتر شده و تعمیر خرابی آن‌ها راحت‌تر انجام می‌شود.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا