آموزش ترفندهای درآوردن کلید شکسته از قفل

تعمیرات ساختمانساختمانکلیدسازی

هیچ اتفاقی بدتر از این نیست که موقع بازکردن درب کلیدتان در قفل بشکند. این مشکل باعث می‌شود که شما ساعت‌ها پشت در معطل شوید و به کارهایتان نرسید. در این‌صورت باید با کلیدساز تماس بگیرید و مشکل را درمیان بگذارید تا به محل شما آمده و مشکل را حل کند. با درنظرگرفتن تمام این اتفاقات، بد نیست که اطلاعات مختصری در مورد آموزش درآوردن کلید شکسته از قفل داشته باشید تا در چنین موقعیت‌های اضطراری مجبور نباشید ساعت‌های زیادی را پشت در منتظر بمانید. ممکن است با ترفندهایی که در ادامه به شما آموزش خواهیم داد بتوانید خودتان مشکل را حل کنید.

از کلید خود دوباره استفاده نکنید!

اول از همه باید بدانید که برای درآوردن کلید شکسته از قفل چند راه مختلف وجود دارد:

  • درآوردن کلید شکسته از قفل با چسب حرارتی
  • بیرون آوردن کلید شکسته در قفل درب با پیچ‌گوشتی و انبر
  • درآوردن کلید شکسته از قفل با روغن کاری
  • در آوردن کلید شکسته از قفل با تیغه اره مویی
  • بیرون کشیدن کلید شکسته از قفل با جدا کردن اجزای قفل

بسیاری از افراد فکر می‌کنند حتی اگر کلیدشان در قفل شکسته باشد، با گذاشتن بقیه کلید، می‌توانند قفل را باز کنند. این روش را هرگز امتحان نکنید! با تلاش کردن برای قرار دادن دوباره کلید، قسمت شکسته تیغه را بیشتر به داخل قفل فشار می‌دهید و کار را سخت می‌کنید.

لوازمی که برای درآوردن قفل شکسته به‌کار می‌آیند

در یک موقعیت پر استرس، تهیه وسایل برای بیرون آوردن قفل شکسته کار سختی است. به‌خصوص اگر هیچ وسیله‌ای با خود نداشته باشید. اما ممکن است برخی چیزهای کوچک با شما باشد که بتواند کمکتان کند. اگر هرکدام از وسایل زیر را داشتید، شانس بیشتری در باز کردن درب خواهید داشت:

  • گیره فلزی
  • چاقوی جیبی
  • جعبه کمک‌های اولیه
  • گیره مو فلزی
  • سنجاق سر
  • گیره کاغذ
  • سنجاق قفلی
  • پین دکمه
  • ورق بازی کردن
  • قیچی ابرو

درآوردن کلید شکسته از قفل

آموزش درآوردن قفل شکسته از کلید با موچین

اولین راهکار در آموزش درآوردن کلید شکسته از قفل، استفاده از موچین است. وقتی کلیدی در قفل می‌شکند، اکثر افراد سراغ موچین می‌‌روند. مسئله مهم در این زمان توجه به ضخامت موچین و فاصله کلید شکسته در قفل است. اکثر موچین‌ها برای این‌کار اندازه نامناسبی دارند و در نهایت کلید را به قسمت دورتر و  به سمت کلید فشار می‌دهند.

اطمینان حاصل کنید که موچین شما می‌تواند به اندازه کافی باز شود تا در اطراف کلید قرار بگیرد. موچین نباید ضخیم باشد که در کناره‌های کلید قرار بگیرد. بیرون آوردن یک کلید شکسته از قفل با موچین اگر کمی از کلید از سوراخ کلید بیرون زده باشد کمی راحت‌تر است.

وقتی کلید خیلی عقب باشد، احتمال این‌که آن را به عمق بیشتری فشار دهید به‌طور تصاعدی افزایش می‌یابد. فقط در صورتی این روش را امتحان کنید که به توانایی خود و موچین اطمینان زیادی دارید. موچین را خیلی محکم فشار ندهید. هنگامی که موچین پس از گرفتن قطعه کلید بسته شود، قطعه بیشتر به داخل قفل فشار داده می‌شود. هر تلاش ناموفقی برای گرفتن کلید از قفل باعث دشوارتر شدن می‌شود.

بیشتر بخوانید : نصب قفل برقی درب

درآوردن کلید شکسته از قفل

درآوردن کلید شکسته از قفل با تیغه اره برقی

این‌کار با تیغه‌های اره منبت‌کاری و اره‌مویی کوچک نیز کار می‌کند. چیزی که نیاز دارید یک قطعه فلزی نازک است که بتواند همراه با کلید شکسته در محل کلید قرار بگیرد. بنابراین هرچه قطعه کوچک‌تر باشد بهتر است. در صورت نیاز، تیغه را با مقداری انبر دماغه سوزنی بشکنید تا بتوانید لبه دندانه‌دار را وارد قفل کنید.

اگر دندانه‌های تیغه شما زاویه‌دار هستند، تیغه را در محل کلید قرار دهید تا دندانه‌ها به‌سمت شما برگردند. این‌کار باعث می‌شود تیغه راحت‌تر وارد شود و کلید را خیلی آسان‌تر قلاب کند. با یک چرخش و کشیدن، کلید شکسته شده باید بیرون بیاید. اگر کلید با اولین تلاش شما بیرون نیامد، کافی است دوباره امتحان کنید. تیغه را به‌زور وارد قسمت کلید نکنید. اگر به نرمی جا نمی‌شود، تنظیمات را روی تیغه انجام دهید. باید آن‌قدر نازک باشد که در سوراخ کلید جا شود و از کنار قطعه کلید شکسته عبور کند.

درآوردن کلید شکسته از قفل

چسب حرارتی

یکی دیگر از روش‌های آموزش درآوردن کلید شکسته از قفل، استفاده از چسب حرارتی است. ممکن است که استفاده از چسب حرارتی برای جدا کردن قفل کمی غیرمنطقی به‌نظر برسد. اما موقعی که هیچ ابزاری ندارید، استفاده از چسب حرارتی بهترین گزینه خواهد بود. ایده این است که کلید را به چیزی شبیه کبریت بچسبانید تا بتوان آن را آزاد کرد. اول از همه، این را بدایند که اگر کلید شما به عقب فشار داده شده است و هیچ چیزی قابل مشاهده نیست، این‌کار را اصلا امتحان نکنید.

ترفند چسب حرارتی زمانی که کلید شکسته در دسترس باشد بهترین عملکرد را دارد. یک سیم کوچک یا یک کبریت بردارید و در انتهای آن مقداری چسب حرارتی قرار دهید. قبل از این‌که این را به محل کلید نزدیک کنید، چسب اضافی را بردارید که اگر چسب کافی نبود، چسب اضافه کنید.

در آوردن کلید شکسته از قفل با چسب

البته چسب زیاد هم ممکن است به قفل آسیب برساند. کبریت یا سیم را روی لبه کلید شکسته نگه دارید.

هنگامی که فشار می‌آورید اطمینان حاصل کنید که کلید شکسته را بیشتر به داخل قفل فشار نمی‌دهید. برای چسباندن مواد صبر کنید و سپس کبریت را از قفل بیرون بکشید، انگار که کمان کلید است. هنگامی که چسب به قطعه کلید چسبید، اصلا سعی نکنید که کلید را در قفل بچرخانید تا در را باز کنید. چون نقطه اتصال آن‌قدر قوی نیست که بتواند گشتاور چرخاندن کلید را بگیرد.

درآوردن کلید شکسته از قفل

بهترین راه برای بیرون آوردن کلید شکسته از قفل چیست؟

تماس با یک قفل‌ساز برای استخراج کلید شکسته همیشه امن‌ترین و بهترین راه برای برداشتن کلید شکسته از قفل خواهد بود. هیچ جایگزینی برای ابزار حرفه‌ای و دستان  یک کلیدساز با تجربه وجود ندارد. انجام این کار مطمئنا کارساز است، اما نیاز به آزمون و خطا دارد. یافتن روشی خانگی که برای شما و موقعیت شما کارساز باشد، نیاز به زمان و صبر و شکیبایی دارد و ممکن است وضعیت شما را بدتر کند.

برای کلید سازی از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

چرا کلید در قفل می‌شکند؟

وقتی کلید شما خوب کار نکند مجبور می‌شوید به آن فشار وارد کنید. هر چرخش کلید که منجر به چرخش سیلندر قفل نشود؛ به فلز در تیغه کلید فشار وارد می‌کند. پس از تنش مکرر یا گشتاور شدید، کلید در قفل شکسته می‌شود. با عملکرد درست و اصولی قفل‌ و کلید می‌توانید از شکستن کلید در قفل جلوگیری کنید.

عجله هنگام  درآوردن کلید شکسته از قفل نه تنها باعث درآمدن کلید نمی‌شود بلکه اوضاع را بدتر می‌کند. کاهش سرعت اغلب بهترین راه برای صرفه جویی در زمان است. سعی کنید با آرامش به درست کردن آن بپردازید تا نتیجه‌بخش باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا