نکات مهم در باب بازسازی مغازه
در دنیای تجارت، جایی برای اشتباه وجود ندارد. فروش و سود شما مستقیما تحت تأثیر نوع عملکرد شماست. جزئیات هر مغازهای میتواند بازدید هر مشتری را به یک تجربه خرید عالی تبدیل کند. با بازسازی مغازه، مشتریان را مجذوب مغازه خود کنید. بهترین راه برای بازسازی، کار کردن با یک طراح حرفهای یا تجاری است که میتواند به شما کمک کند.
نکات مهم که در بازسازی مغازه
- اهداف و انتظارات خود را مشخص کنید.
- بهترین راه برای استفاده از فضای فروش خود را ایجاد کنید.
- تجربه مشتری را به سطح جدیدی برسانید.
- بهرهوری کارکنان خود را به حداکثر برسانید.
نما، ویترین و درب در بازسازی مغازه
همیشه مهم است که توجه مشتریان بالقوه را حتی قبل از حضور در مغازه جلب کنید تا آنها بتوانند نگاهی به اجناس مغازه و فضای داخلی مغازه داشته باشند. راههای مختلفی برای بهینهسازی اثربخشی و زیباییشناسی ویترین مغزه شما وجود دارد.
نما و روکش خارجی
مانند بازسازی ویلا، اول از همه، شما این امکان را دارید که نما را در بازسازی تغییر دهید. این امر به طور ایده آل باعث آگاهی مشتریان بالقوه شما از فروشگاه میشود. اگر دیوارهای خارجی فعلی شما قدیمی شدهاند، بازسازی نمای بیرونی مغازه میتواند تأثیر زیادی در زیبایی مغازه داشته باشد و به کسبوکار شما رونق تازهای میبخشد.
ویترین، پنجره و درب در بازسازی مغازه
تغییر ویترین یا بزرگ شدن ویترین میتواند دید بیشتری را برای کالا یا خدمات شما فراهم کند. در نتیجه، مشتریان، حتی قبل از ورود به فروشگاه شما اولین برداشت را از فروشگاه شما دارند. شما در این روش با نمایش محصولاتی که ممکن است برایشان جالب باشد، کنجکاوی آنها را راحتتر تحریک میکنید.
دکوراسیون داخلی فروشگاه
در مورد چیدمان داخلی که اساساً قلب کسبوکار شماست، باید تمام تلاش خود را به کار بگیرید تا آن را بیعیب و نقص کنید. چندین نکته وجود دارد که باید برای دکوراسیون داخلی مغازه خود در زمان بازسازی در نظر بگیرید.
رنگها، چیدمان قفسهها، سبک مورد استفاده، نورپردازی، چیدمان کلی فروشگاه و موارد دیگر همگی در دکوراسیون داخلی مغازه تأثیر دارند. با تمرکز بر تمام این جزئیات، مطمئناً میتوانید یک طرح فروشگاهی موفق ایجاد کنید.
بازسازی مغازه و تغییر در سبک دکوراسیون داخلی مغازه، نیازهای شما را از نظر انبار، نمایش اجناس، بهینهسازی چرخه فروش، عملکرد فروش و در نهایت سود شما بهتر برآورده میکند.
چرا بازسازی مغازه انقدر اهمیت دارد؟ 4 دلیل محکم!
هر فروشگاهی باید طراحی داخلی مغازه خود را به روز کند تا مغازه خود را با مشتریان مرتبط نگه دارد.
1. طراحی داخلی کارآمد و مدرن
حرکت راحت و روان در فروشگاه شما یکی از اجزای اساسی موفقیت شما است، زیرا امکان حرکت روان، رضایت مشتری را افزایش میدهد و منجر به فروش بیشتر میشود، در حالی که جریان ضعیف منجر به نارضایتی مشتری و فروش کمتر میشود.
اجناس باید به بهترین نحو نشان داده شوند و در حین عبور مشتریان از فروشگاه شما، نظر بیننده را به خود جلب کنند. همچنین، فراموش نکنید که بازسازی مغازه میتواند به کارمندان شما کمک کند تا مشتریان داخل مغازه شما را بهتر زیر نظر داشته باشند و موفقیت دزدان فروشگاه را دشوارتر کند.
2. تشویق کارمندان
هنگامی که بازسازی را انجام میدهید، باعث تغییر روحیه کارمندان هم شده و آنها به نحوی به مفیدتر کار کردن، تشویق میشوند. کارکنان شاد منجر به فروش بیشتر میشوند، زیرا آنها به خوبی با مشتریان شما تعامل دارند و به فروش محصولات شما کمک میکنند.
هنگامی که کارمندان شما از طراحی داخلی مغازه و دکوراسیون داخلی مغازه شما راضی هستند، کار کردن برایشان لذتبخشتر میشود و با انگیزهتر میشوند. فروشگاهی که با طراوت، مد روز، مدرن و زیبا به نظر میرسد، دلیلی است که کارکنان شما را با انرژیتر میکند و در نتیجه فروش بیشتری را به همراه دارد.
3. افزایش فروش
بازسازی مغازه شما بهطور خودکار مشتریان را تشویق میکند تا تغییرات را کشف کنند و اگر نوع مناسبی از طراحی داخلی مغازه را انتخاب کرده باشید، آنها را تشویق میکند که به خرید مجدد از مغازه شما ادامه دهند. نوع مناسب بازسازی میتواند مشتریان بیشتری را جذب کند و فروش بیشتری ایجاد کند.
خرج کردن پول برای فروشگاه خود و بازسازی آن، پیامی واضح به مشتریان شما میفرستد، اینکه شما به فروشگاه خود افتخار میکنید و قصد دارید در آنجا بمانید. بازسازی میتواند فروش را تا 50 درصد افزایش دهد و این دلیل خوبی برای سرمایهگذاری بیشتر است.
4. محبوبتر کردن مغازه شما
با وجود رقابت زیاد در فضای خردهفروشی، هر کاری که بتوانید برای افزایش فروش و سود خود انجام دهید، مزیت رقابتی به شما میدهد؛ بنابراین هنگامی که رقبای شما به دلیل محدودیتهای بودجه از بازسازی مغازه خود باز میمانند، این به شما یک شانس واضح میدهد.
بازسازی مغازه راه ایده آلی برای رقابت با سایر مغازههای محدوده خودتان است، زیرا یک تصویر مد روز جدید میتواند به راحتی مشتریان رقیب شما را به فروشگاه شما جذب کند.
4 نکتهای که باید هنگام بازسازی مغازه خود در اولویت قرار دهید!
در طول بازسازی، زمان مناسبی برای همسو کردن اهداف تجاری شما با حال و هوای کلی فروشگاه شما است. در این بخش، ما چهار عامل اصلی را که باید هنگام بازسازی خود در نظر بگیرید را برایتان توضیح میدهیم.
1. هدف شما از بازسازی مغازه
آیا واقعاً نیاز به بازسازی خود دارید؟ آیا این یک تصمیم تجاری ضروری است؟ هر چند وقت یکبار یک مغازه باید بازسازی شود؟ اینها رایجترین سؤالاتی است که صاحبان مغازه در مورد نگهداری از مغازه خود دارند.
این یک قانون کلی است که بازسازی حداقل هرچند سال یکبار انجام شود. این شامل اعمال یک لایه رنگ تازه یا به روز رسانی وسایل روشنایی است. هنگامی که صحبت از یک بازسازی اساسی میشود، به صاحبان مغازه توصیه میشود که حداقل هر 5 تا 7 سال یکبار بازسازی مغازه را انجام دهند. بازسازیهای عمده شامل تغییر پلان طبقات، تعریض راهروها و سایر جنبههای زیبایی و عملکردی مغازه است.
صرفنظر از دلیل خود، باید یک جدول زمانی و برنامهریزی آماده و مکتوب داشته باشید. چنین طرحی به شما این امکان را میدهد که بهراحتی از هزینههای بیشازحد، تأخیرها و هزینههای پیش بینی نشده در طول فرآیند بازسازی جلوگیری کنید. در برنامهریزی، در نظر بگیرید که پروژه چقدر طول میکشد و چگونه بر کل کسبوکار شما تأثیر میگذارد.
2. چشمانداز؛ میخواهید فروشگاه شما چگونه شود؟
آیا هنگام بازسازی مغازه از قبل میدانید که میخواهید فروشگاه شما چگونه باشد؟ هرچه دید شما واضحتر باشد، نتیجه بهتری خواهید داشت. کار با طراحانی را انتخاب کنید که واقعاً ماهیت چشمانداز و نیازهای اصلی کسبوکار شما را درک میکنند.
یک متخصص باید بتواند دکوراسیون داخلی مغازه شما را به گونهای انجام دهد که بتواند به بهترین وجه فضا را برای بهبود کسبوکار شما تغییر دهد.
3. تعیین برنامه، وضعیت و بودجه پروژه بازسازی مغازه
آیا اهداف واقعبینانهای دارید؟ هرچه اهداف و برنامههای بازسازی شما بزرگتر باشد، کل پروژه پرهزینهتر و انرژی برتر خواهد بود. شما باید مطمئن شوید که اهداف شما واقعبینانه هستند. این اهداف باید قابل دستیابی باشند و برنامههای شما باید مطابق با نیازهای کسبوکارتان، خواستههای تجاری و فضای فعلی مغازه شما باشد.
اگر واقعاً بر پروژه بازسازی مغازه خود کنترل داشته باشید، به راحتی قادر خواهید بود مقدار پول و زمان مورد نیاز برای اتمام پروژه بازسازی را تخمین بزنید. هنگامی که از قبل بودجه و برنامه مناسبی دارید، میتوانید به راحتی مناطقی را که به تمرکز و انرژی بیشتری نیاز دارند را تعیین کنید.
4. مشتریان شما مهمترین نکته هستند!
تحقیقات نشان میدهد که رفتار خرید مشتریان به شدت تحت تأثیر نحوه تعامل آنها با محصولات است. هنگام بازسازی مغازه، بیش از هر چیز باید نیازهای مشتریان خود را در نظر بگیرید. بهبود جریان حرکتی فروشگاه، یک اولویت است، اما باید عوامل دیگری مانند نوع مشتریان، نحوه خرید و غیره را نیز در نظر بگیرید.
اگر لباس بچه میفروشید، باید راهروهایتان را پهن کنید تا کالسکهها به راحتی در آنها حرکت کنند. اگر محصولات مناسب سن نوجوانان را میفروشید، در دکوراسیون داخلیش مغازه خود از رنگهای روشن استفاده کنید. بر اساس تحقیقات، صاحبان مغازه در طراحی داخلی مغازه خود باید موارد زیر را در اولویت قرار دهند:
- طرحی را انتخاب کنید که مشتری را دعوت میکند با ورود به فروشگاه شما، به سمت راست بپیچد.
- روی نورپردازی خوب سرمایهگذاری کنید، به طوری که بتواند واقعاً محصولات شما را برجسته کند و توجهها را به آنها جلب کند.
- طرحی داشته باشید که بتواند به طور مؤثر روحیه مشتریان را تقویت کند.
- مفاهیم طراحی منحصربهفردی را انتخاب کنید که با برند شما همخوانی داشته باشد و شما را از سایرین متمایز کند.
در این مطلب در مورد اهمیت بازسازی مغازه شما برای کسب و کارتان صحبت کردیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.
اگر به فکر بازسازی مغازه خود هستید اما تیم معتمدی که منصف باشند و خوب کار کنند نمیشناسید به شما پیشنهاد میکنیم پروژه بازسازی ساختمان خود را به متخصصین آچاره بسپارید. ما مغازه شما را با بهترین قیمت و در کوتاهترین زمان ممکن متحول میکنیم. برای استعلام قیمت رایگان از وبسایت یا اپلیکیشن آچاره استفاده کنید.